Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Караме на фарове през цялата година!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Караме на фарове през цялата година!

    Какво това значи?
    E4+R87.
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


    • От: Караме на фарове през цялата година!

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Аз като развален грамофон...

      Я нека застъпниците на дневното светене да ми обяснят как сме оцелели допреди да направят задължително карането на светлини? То и сега не е задължително(все още), а нещо не виждам пътищата да са затворени заради катастрофи...

      Питам за не знам кой път, ама смислен отговор не съм получил.
      И аз като развален грамофон отговарям ама ти не ме четеш...
      Тези, които са загинали заради това че до сега не е задължително няма как да пишат тук и сега. Това, че сега сме от едната страна на статистиката не значи, че утре няма да бъдем от другата. Имало е коли и без пневматични гуми, с фенери, със странни начини на задвижване и управление...После, в по-съвременни времена е имало и без колани, и без безопасни стъкла, без читави спирачки, без един милион неща, които са измислени за да се повиши безопасността...(според тукашни експерти просто търговия с влияние). И не сме се избили, ама много хора СА загинали.
      И аз казах че е тъпо да светим в много ситуации, ама както се съгласи с мен в друга тема, хората на пътя са различни и много от тях също са тъпи, та не светят и когато трябва. От излишното светене няма да умре никой или почти никой. Ама от това, че се свети винаги, следва и че случаите да не се свети когато е необходимо ще намалеят, а от тях загиват хора, колкото и да не ти се вярва.
      И там горните аргументи, на някои хора, че ще ме заслепят фаровете през деня и няма да видя пешеходец или колоездач... А през нощта дали не е още по-вероятно това да се случи, освен да вземем да не ги ползваме и през нощта?!

      То и карането на кола е започнало като мода, после е станало масово ии сега... даже и бай Мангал от Факултето се качил на автомобил, без да може и да чете...
      Нямало общо с безопасността?! То не е лошо човек да е упорит в твърденията си, ама с аргумента "ей тъй пък, на" не е упоритост а твърдоглавие. По твоята логика и "бурканите" по линейки и патрулки също са излишни. Ама мода нещо, да знаеш... Много глупости се налагат, от които нЕма грам практическа полза. Ама това не е от тях. Че са будали в другите страни си го знаем още от Алеко, ама чак пък толкова навсякъде да го пробват това и да остава в действие, значи има полза... Там в по-читавите страни, понеже не се тормозят как да свържат двата края, съществуват много повече ентусиасти, екоактивисти, които отдавна щяха да са оборили такива "безсмислени" закони. Ама защо ли не са го направили?! Аа, сигурно им плащат да си траят тия с търговията на влияние... То че сме вече в Биг Брадър и че натам отиват нещата, не е под въпрос... Теория на конспирацията и мусоните са виновни за нищетата на повечето хора... Егати и разследването, а като те връхлети някой несветещ и идващ като от нищото в тъмното, няма време да се размишлява чак до там и се сещаш, че имало полза от светенето и не било само световна конспирация... за съжаление може да е късно.
      И ако върлите противници на фаровете тук, си карат колите само в условия в които нЕма разлика дали се свети или не, то някои хора си изкарваме хляба на пътя. В студ, пек, дъжд, сняг, мъгла, ден, нощ, сутрин, вечер... над 300 дена в годината по средно над 8 часа. Но не с работно време като в офис, а както се случи и по всяко време на денонощието. Не, че е най-трудната или най-отговорната професия която съществува...не ме разбирайте погрешно, не се изтъквам. Но съм имал възможността да се уверя че зимата когато са задължителни това определено е от полза и почти никой не забравя да си пусне фаровете.
      Имал съм случаи да карат без фарове срещу мен, аз да не видя някой защото не свети, но винаги съм успявал все пак да предотвратя ПТП, и винаги съм псувал, а в някои случаи са ми треперили и краката(и няма как да е друго, особено като возиш едно гробище народ). Не си струва да описвам подробно, нито пък помня всичките подробно, обаче вярвам, че с този закон ще се изгради навик у хората и няма да ми се случват често подобни случки.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • От: Караме на фарове през цялата година!

        Цецо, имам те за умен човек, според това което съм прочел от теб написано тук.

        Мисли бе човек, не разваляй доброто мнение. Това е като бръсненето на краката-мода нямаща никакво отношение към проблема който се опитва да реши. И рано или късно ще излезе от модност, ама сега си мислите, че правите нещо много велико за по-голяма сигурност на пътя.

        А тези които са загинали и нямат възможност да пишат-лека им пръст, да не им разбутваме кокалите. Но съм сигурен, че не са загинали заради това, че не са светели.

        Да се допълня-пътуваш редовно, добре, разбрахме. Но въпреки многократно по-големия риск си оцелял. Това без да караме на фарове. Същото е и с 99,9% от шофьорите. При останалите може да се каже, че е лош късмет. Не е непременно свързано с фаровете. Просто, ако някой не види насрещната кола защото не светела-не става за шофьор. Или има проблем с очите, като при това положение не би трябвало да се допусне до каране по пътищата. Хората с нормално зрение и които си внимават в пътя си виждат колите на достатъчно разстояние, и никакви светлини не са нужни за да карат безопасно.

        Когато влезе в сила ще светя, щото няма начин, ама това няма да промени мнението ми
        Последно редактирано от Кольо; 25-07-12, 23:56.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • От: Караме на фарове през цялата година!

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          И аз като развален грамофон отговарям ама ти не ме четеш......
          Там в по-читавите страни, понеже не се тормозят как да свържат двата края, съществуват много повече ентусиасти, екоактивисти, които отдавна щяха да са оборили такива "безсмислени" закони. Ама защо ли не са го направили?! Аа, сигурно им плащат да си траят тия с търговията на влияние...
          Направили са го - кара се с нарочно монтирани дневни светлини и преработени фарове. И оптиката може да ти е развалена, това е писано нееднократно вече.

          Коментар


          • От: Караме на фарове през цялата година!

            Да, сега поглежда уикипедия и първото което виждам е обяснението за разликата между каране на фарове и каране с дневни. И снимка на фарове с намалена мощност. Ей това ни трябва, има си го даже написано. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lowbeam_DRL.jpg
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:800px-Lowbeam_DRL.jpg
Прегледи:1
Размер:47.3 КБ
ID:5394788

            Някои любопитни детайли от статията
            The analysis determined that DRLs offer no statistically significant reduction in the frequency or severity of the collisions studied, except for a reduction in light trucks' and vans' involvement in two-vehicle crashes by a statistically significant 5.7%
            Намалението на катасрофите не било забележимо... . Това от изследване от 2008, без да съм го проверил. Звучи забавно в контекста на крайните мнения из темата и затова го копирам.

            ... има и още, редактирам мнението си
            The daytime running light was first mandated, and safety benefits first perceived, in Scandinavian countries where it is frequently and persistently dark during daytime hours in winter time. As ambient light levels increase, the potential safety benefit decreases while the DRL intensity required for a safety improvement increases. The safety benefit produced by DRLs in relatively dark Nordic countries is roughly triple the benefit observed in relatively bright Israel and America
            Говори се за относително тъмни скандинавски страни, троен ефект и исравнително ярки Израел и Америки. За Латвия писахме, тя вярно че е екссъветска, не е скандинавска, но и там си е север.
            Мисля, че трябва да се четат аргументите ми, иначе е зле във форума.
            Последно редактирано от lodkar; 26-07-12, 00:17.

            Коментар


            • От: Караме на фарове през цялата година!

              Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
              Какво това значи?
              E4+R87.
              Прочети тази статия де .
              http://www.tuning.bg/avto-novini/drl...algariya-23124
              висете отпуснато

              Коментар


              • От: Караме на фарове през цялата година!

                Аз се отказвам да "споря". Явно няма смисъл....
                Последно редактирано от Tony33; 26-07-12, 00:43.
                висете отпуснато

                Коментар


                • От: Караме на фарове през цялата година!

                  Без обмислени и аргументирани мнения няма смисъл. Не само ти си ходил на север, аз съм ходил и на юг и разликата в светлината и здрачаването е в пъти. Усеща се и без уреди, ако летиш редовно между различните места.
                  Първоначално публикуван от Tony33 Преглед на мнение
                  Другия градски мит - в тези държави където ползват задължително светлини било по-тъмно от при нас...... ами явно и идея си нямате всъщност колко е светло при тях дори през ноща. До 23 часа е като ден....
                  И аз мисля, че си казах всичко. Благодарение на някой, който пусна линк към уики, виждам, че по ред документи и къде сериозни, къде несериозни статии пише същите неща. Даже е определена силата на светене на дневните светлини и тя е в пъти по-малка от тази на фаровете! Така че основания да възразяваме срещу безконтролното каране на фарове излиза да има.

                  Коментар


                  • От: Караме на фарове през цялата година!

                    Не, Кольо. Не си ме разбрал. Повторих много пъти, че и за мен е тъпо в повечето идеални случаи. И да, аз ги виждам, щото на мен ми искат медицинското от баш определената си болница, където ако не си в час, доктора знае че утре може да возиш дъщеря му и не те пуска(не ми се е случвало, но съм виждал как връща колега, на който му се прецака зрението заради диабет). Факт е също, че опита се превръща в един инстинкт или шесто чувство, и замества до някъде други сетива. Обаче понякога не може да ги замести, а и ние караме по много, а повечето хора са си просто любители(примерно баща ми, който е шофьор от 30 и кусур години, добре шофира, но си има доста разлики).
                    До преди няколко години, работното ми време беше от 07:30 до 16:30(17:00) и то главно през лятото. През зимата карахме малко, щото и без друго нямаше работа. Но зимата, при скапани акумулатори, често палене и гасене на мотора, постоянно светене с фарове и... понякога се получаваше малко по-трудно да паля сутрин. Тогава бях на твоето мнение. Нямаше ги случаите, за които сега споменавам. Сега обаче, колкото и да му викаш късмет(не, че не е), след случки в които буквално ти изниква сянка в последния момент и се разминаваш така, че не само да отправиш добри думи към роднините му, ами и да се попрекръстиш без изобщо да си религиозен, съм на противоположното мнение. Ако светенето през цялото време, ще възпита навик в хората да си пускат винаги фаровете, мене лично ме устройва, с мисълта че ще е по-малко вероятно да ми се случат такива неща.
                    В единия случай, направо щях да го размажа този без фарове, щото беше и с отнемане на предимство. Не можах да спра, но успях(някак) да го позаобиколя(абе, късмет си извади и жената с колата и аз).Като спрях трудно ходех. Само от стрес, без нищо друго, толкова ми трепереха краката, дори и да ви звучи банално. Имал съм и още няколко случая, с различна опасност. Дори и случай в който аз отнех предимство, просто защото нямаше как да видя, че нещо се движи. Помислих го за спрял, а той заобикалял дупка когато съм гледал към него, и ми вика "К'во правиш бе, идиот?", а аз се изнасям за да взема завоя(пак с автобуса) и не виждам смисъл да гледам спряла кола срещу мен, ма тя не била спряла.... Рядко стават такива неща, обикновенно ги разконспирирам дори и да са завити с брезент(а и само малоумник се сили като нарочно с кола срещу автобус), ама се случва. А е по-добре да е всичко ясно.
                    И с дневни светлини да беше и с нощни и на габарит, все ще обърна внимание, ама... Между другото, и на габарит не е много добре, щото пак значи че е спрял, ама поне се вижда. Не казвам че стават белите само от несветене. То ако има достатъчно място и нямаме конфликтни точки, ако ще хич да не свети не ме касае, щото нЕма как да се ударим. Обаче като се комбинира с отнемане на предимство или там нещо подобно и като няма възможност да се забележи навреме, си стават катастрофи. После в протокола не винаги пише "Не бЕх си включил фаровете" или "онзи не беше си ги включил..." Пише се "движех се по път с предимство и то ми бе отнето" или "излизах на път с предимство, не забелязах другия участник преди ПТП" Такива ми ти работи... А като има загинали и още повече като няма свидетели, ходи доказвай, че онзи не е светил или нещо друго...
                    Виждам хубави неща покрай светенето– скапаните трошки ще спрат да палят, скапаните шофьори ще отнесат по нЕкоя глоба, а дано и да им вземат книжките на тези които заслужават... Важното е, че ще свикнат да си палят фаровете, както свикнаха повечето да си слагат колана(даже повече, щото се вижда от далече). Не че ще спра да се взирам за сенки в мрака, ама е по-малко вероятно да ги срещам.

                    ПП: Вярно е, излишно се разприказвах. Нека да не съм прав, но да си работя без инциденти независимо какви и заради какво. Станал съм суеверен.
                    Нека "светят" всички и през деня, за да "светят" читаво и малоумниците когато трябва, включително и през нощта. (Тя моята теза била точно едно изречение).
                    Последно редактирано от cecoa1; 26-07-12, 02:45.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • От: Караме на фарове през цялата година!

                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      А тези които са загинали и нямат възможност да пишат-лека им пръст, да не им разбутваме кокалите. Но съм сигурен, че не са загинали заради това, че не са светели.

                      Да се допълня-пътуваш редовно, добре, разбрахме. Но въпреки многократно по-големия риск си оцелял. Това без да караме на фарове. Същото е и с 99,9% от шофьорите. При останалите може да се каже, че е лош късмет. Не е непременно свързано с фаровете.
                      Кольо,
                      2001 година се прибирахме от Търново за София.
                      Валеше дъжд - имаше колона от автомобил в двете посоки.
                      Един бус ни задмина, няколко коли - очевидно шофьора караше агресивно.
                      Всички му се чудехме къде ли ще се млатне при тая лоша видимост.
                      3-4 км по-нататък се е блъснал в един стар москвич. Беше го ударил с половината предница - и после двете коли са се завъртели след удара.
                      Пежото беше посмачкано, но кабината си беше запазила целостта. От москвича 3/4 от предницата липсваше, шофьорската врата беше на сгъната на ветрило.
                      Обаче още му светеше десния габарит - не късите - габарита!
                      В него имаше три трупа. Тогава не знаех че са само трупове и че са три.
                      Преминаващите виждаха само мъртво бялото лице на това което е било жената на задната седалка, с лице в неестествено положение спрямо тялото - лепнато на стъклото...с отворена уста и с отворени очи...
                      Бяха спряли много хора, а на мястото нямаше покритие на телефоните и някои хора търсеха високо за да се обадят.
                      На полицията се обадих аз - 2-3 км по нататък. След още няколко километра се разминахме с първата линейка с включена сирена. После с още две, които вече не бързаха обаче...
                      Тъпото копеле в буса беше оцеляло - буса беше с ербег. А той се беше хванал за главата - какво е направил.

                      Аз никога няма да забравя това лице и няма да спра да се питам, дали хората в тая кола щяха да имат различна съдба ако вместо безсмислени габарити бяха пуснали фаровете в дъжда? Ти как мислиш...

                      Не знам колко километра ти е шофьорския стаж. Моя е къмто половин милион, от които половината не са в България.
                      Аз съм за фаровете...убеден съм че труповете намаляват когато участниците в движението са по-видими и никой не може да ме убеди в обратното...

                      Той бил оцелял...чудесно - господ ти е дал шанс, или просто не е стигнал до теб още...
                      (Извинявам се ако звуча грубо, но намирам аргумента че "след като досега нищо не ти е станало, значи няма нужда", за предизвикателство към съдбата и реших да ти го припомня...)

                      Имаше някаква пилотска приказка, че всеки има две кошници - едната пълна с късмет, а другата празна - за опита си. И е много важно да напълниш тази с опита преди да изпразниш тази с късмета.
                      Май тука упражнението пълнене на кошницата не го практикуваме...и по всичко около нас личи, че не е само шофирането ни дето страда от това...

                      Повече няма да се включвам в темата...Успех на всички и лек път!
                      Последно редактирано от vlageo; 26-07-12, 01:34.

                      Коментар


                      • От: Караме на фарове през цялата година!

                        Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                        Да, сега поглежда уикипедия и първото което виждам е обяснението за разликата между каране на фарове и каране с дневни. И снимка на фарове с намалена мощност. Ей това ни трябва, има си го даже написано. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lowbeam_DRL.jpg
                        [ATTACH=CONFIG]476120[/ATTACH]

                        Някои любопитни детайли от статията Намалението на катасрофите не било забележимо... . Това от изследване от 2008, без да съм го проверил. Звучи забавно в контекста на крайните мнения из темата и затова го копирам.

                        ... има и още, редактирам мнението си
                        Говори се за относително тъмни скандинавски страни, троен ефект и исравнително ярки Израел и Америки. За Латвия писахме, тя вярно че е екссъветска, не е скандинавска, но и там си е север.
                        Мисля, че трябва да се четат аргументите ми, иначе е зле във форума.
                        Не съм сигурен колко Ви е добър английския , но смисъла е ,че в скандинавските страни ефекта е три пъти по-голям отколкото в държави с по-ярка светлина....... За статистиката другото цитатче - ами 5,7 процента при бусовете и леките камиони и то явно за вас е нищо.... Наистина е безполезно да се спори с "всезнаещи" и "всеможещи" . Точно заради това е най-добре всичко със закон да се налага за да не страдат невинни заради инати. Като "четохте" поне да бяхте разбрали , че дори в Германия и други бели държави "е препоръчително" да се кара на фарове през цялата година и по всяко време. Разликата е само,че там на хората им стига "препоръчително" за да се държат отговорно а не като нашенски чичко Скрудж с електромер в колата.
                        За скандинавските страни пак в същото по горе цитирано става дума за зимните дни,че са им по-тъмни, та и това не сте разбрали.
                        Има едно явление "бели нощи" иначе и май не е на екватора и то.... Тука съм сигурен,че "можещите" щеха да карат без фарове и тогава.
                        Много се радвам , че най-накрая наложиха нещо полезно с закон и колкото и да ритат скръндзите, ще трябва да се съобразяват. Дано да влезе по-скоро по време на летния сезон когато се пътува много и стават най-много поразии по наще прехвалени пътища.
                        И общо взето последно да си кажа - летял съм и съм карал къде ли не по света. Дори и във пустинята да е кола с запалени фарове се вижда много по-отдалеч.... (дори на париж дакар и други ралита е задъжително да се кара на светлини (сега има и някакви нови правила за светлини и назад които да се виждат ярко) па сигурно и те карат по тъмни държави).....
                        Та дори и като "четете" го правите избирателно за да подкрепяте вашите безпочвени тези. И това за 50 лева на година сигурно.......
                        Наистина не ви разбирам. Какво толкова ще ви попречи ,че ще се кара на фарове...
                        Пък то ще се кара искате не искате за наша радост .
                        Последно редактирано от Tony33; 26-07-12, 04:26.
                        висете отпуснато

                        Коментар


                        • От: Караме на фарове през цялата година!

                          Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
                          Кольо,
                          2001 година се прибирахме от Търново за София.
                          Валеше дъжд - имаше колона от автомобил в двете посоки.
                          Един бус ни задмина, няколко коли - очевидно шофьора караше агресивно.
                          Всички му се чудехме къде ли ще се млатне при тая лоша видимост.
                          3-4 км по-нататък се е блъснал в един стар москвич. Беше го ударил с половината предница - и после двете коли са се завъртели след удара.
                          Пежото беше посмачкано, но кабината си беше запазила целостта. От москвича 3/4 от предницата липсваше, шофьорската врата беше на сгъната на ветрило.
                          Обаче още му светеше десния габарит - не късите - габарита!
                          В него имаше три трупа. Тогава не знаех че са само трупове и че са три.
                          Преминаващите виждаха само мъртво бялото лице на това което е било жената на задната седалка, с лице в неестествено положение спрямо тялото - лепнато на стъклото...с отворена уста и с отворени очи...
                          Бяха спряли много хора, а на мястото нямаше покритие на телефоните и някои хора търсеха високо за да се обадят.
                          На полицията се обадих аз - 2-3 км по нататък. След още няколко километра се разминахме с първата линейка с включена сирена. После с още две, които вече не бързаха обаче...
                          Тъпото копеле в буса беше оцеляло - буса беше с ербег. А той се беше хванал за главата - какво е направил.

                          Аз никога няма да забравя това лице и няма да спра да се питам, дали хората в тая кола щяха да имат различна съдба ако вместо безсмислени габарити бяха пуснали фаровете в дъжда? Ти как мислиш...

                          Не знам колко километра ти е шофьорския стаж. Моя е къмто половин милион, от които половината не са в България.
                          Аз съм за фаровете...убеден съм че труповете намаляват когато участниците в движението са по-видими и никой не може да ме убеди в обратното...

                          Той бил оцелял...чудесно - господ ти е дал шанс, или просто не е стигнал до теб още...
                          (Извинявам се ако звуча грубо, но намирам аргумента че "след като досега нищо не ти е станало, значи няма нужда", за предизвикателство към съдбата и реших да ти го припомня...)

                          Имаше някаква пилотска приказка, че всеки има две кошници - едната пълна с късмет, а другата празна - за опита си. И е много важно да напълниш тази с опита преди да изпразниш тази с късмета.
                          Май тука упражнението пълнене на кошницата не го практикуваме...и по всичко около нас личи, че не е само шофирането ни дето страда от това...

                          Повече няма да се включвам в темата...Успех на всички и лек път!
                          1. Според сега действащия закон как трябва да се кара при лоша видимост?
                          2. Кое ще гарантира за напред, че сред многото очаквани светещи, няма да има една изненада(москвич, каруца, камък) не светеща?
                          Този пример само потвърждава позицията на Кольо.


                          Позицията ми е следната:-Да, ще карам на светлини, но опасенията ми са, че тази нова мярка ще има по-скоро отрицателен ефект.
                          "Не го видях, защото не светеше", "Правилото на 'черния' джиБ", "Ми ся к'о пра'йм", "То си е моя работа, дъль' да ги пусна"-това ще е ефекта от новия закон...

                          ПП Въпросите не са към автора на цитата ....
                          Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                          Коментар


                          • От: Караме на фарове през цялата година!

                            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                            Аз като развален грамофон...

                            Я нека застъпниците на дневното светене да ми обяснят как сме оцелели допреди да направят задължително карането на светлини? То и сега не е задължително(все още), а нещо не виждам пътищата да са затворени заради катастрофи...

                            Питам за не знам кой път, ама смислен отговор не съм получил.

                            Карането на фарове е започнало като един вид мода, после е станало масово(щото хората си мислят, че така повишават безопасността), и после започва да се приема като закони в различните страни. Няма нищо общо с безопасността по пътищата.
                            Това денем, на съмване и по здрачаване, хеле пък през нощта изобщо няма смисъл да се говори.
                            Кольо, по тая логика да махнем и стоп светлините през деня?
                            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                            Коментар


                            • От: Караме на фарове през цялата година!

                              Отделни изолирани случаи (опасни ситуации с неосветени каруци има, но като процент са по-малко от опасните ситуациии създавани от неосветени автомобили) не могат да подвърдят общо правило. Добре регулираните КЪСИ светилини НЕ ЗАСЛЕПЯВАТ през деня. Освен ако гледащия не е с 5 диоптъра късогледство и без очила и ли лещи.
                              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                              Коментар


                              • От: Караме на фарове през цялата година!

                                Айде - проблемът ни е решен от Нашите избраници - влиза в сила от 1-ви август, честито на търговците от Илиянци.
                                подаръци за мъже от FACOM
                                промоция на читави инструменти

                                и на хоби такива

                                тел. О879 Ч8Ч 2З5

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X