Обява

Свий
Няма добавени обяви.

кални гуми и слаба проходимост в сняг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
    Та според дефиницията "горския път" не е път, защото ЗЗДП не урежда реда и правилата за движение по него
    Къде прочете това, че щом закона не се отнася за него не е път? Според дефиницията е път. Закона за движение по пътищата обаче не регилира правилата за движение по всички пътища, а само за тези които са за обществено ползване. Полицаите не се врат в храстите не защото не е път, а защото любимия им закон не се отнася за този тип пътища. Това обаче съвсем не означава, че по тези пътища няма правила и контролни органи. Още по ясно: има два вида пътища:

    1. Тези които са определени за обществено ползване.
    2. Тези които не са за обществено ползване

    Закона за движение по пътищата се отнася до първите, но това не означава че втория тип не са пътища. Напротив има куп нормативни документи които регулират проектирането, изграждането, картографирането и подръжката на горските пътища и във всички тях се използва понятието "път".

    За да не съм голословен като теб ето и конкретен нормативен документ:

    Наредба № 39 от 10 април 2006 г. за строителство в горите и земите от горския фонд

    Прочети глава втора озаглавена:

    НОРМАТИВИ ЗА СТРОИТЕЛСТВО НА ГОРСКИ ПЪТИЩА




    Прави ли ти впечатление думата "пътища" или и тук се налага "прозрение" ? Забележи също че според определението на Чл.6 ал.3, т.2 влечките също са пътища.
    И аз мога така до безкрай.

    Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
    .Девойки-всеки се спасява поединично.
    Ееее, не е гот да ходиш на море и да си носиш вода Поне очертава ли се присъствие на достойни опоненти на софрата или ще има "аре че стана късно" (в 12:00 или по-рано)?
    едит/
    нещо прибързах и станаха два последователни поста. сорри.

    едит2/ мерси за едита
    Последно редактирано от elbgt; 27-11-10, 23:55.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

      А горските пътища не се ли използват от членове на обществото - за обслужването на стопански и обществени нужди...?!!! Пак ти казвам, ключа за палатката е в "обикновено"... Не ми отговори на въпросите които ти поставих в края на предния си пост...?!! Доста ми е любопитно, кога свършва "он-роуда" и започва "офф-рода" в случая и обратното...?!!! И още нещо! Последно - като за десерт! Щом като всички професионалисти в спорта OFF ROAD, карат по ROAD BOOK не трябва ли да си сменят името на спорта на on road...?!! В смисъл, че щом карат по пътна книга, значи карат по път и не са никакви офроудъри, а някакви онроудъри и всички ние тука сме збъркали форума тотално..?!!! И това рали "По пътя на коприната" трябва да го затворят или да го направят кръг от пистовия шампионат, защото съдържа в името си "път", предполагам...?!!

      Поздрави и лека вечер ти желая! Нищо лично колега..

      Коментар


      • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

        Да наистина не отговорих, но това е защото не дочетох поста до край, но ти също не отговаряш на моите конкретни въпроси. Дай първо да уточним път ли е горския път или не? Считам, че положих достатъчно усилия и те насочих към достатъчен брой действащи нормативни документи за да отговориш първо на себе си и после тук на този въпрос. Щом толкова те притеснява употребената в закона дума "обикновено" ще те насоча и към още един нормативен документ:

        Закон за пътищата

        (Уточнявам. Това е друг закон и не бива да се бърка със Закона за Движение по пътищата)

        След като се подготвиш няма да имаш никакъв избор освен да признеш очевадното. След това ще продължим с останалите ти въпроси.

        И от мен нищо лично. Мотивиран съм да пиша тук единствено от принципни съображения.

        Ето ти и жокер за да се справиш сам с проблема "обикновено". Всеки юрист би ти обяснил че този според теб мъглив и разтегателен текст за който си се хванал като удавник за сламка е "достатъчно условие". На този етап единствено мога да кажа какво мисля по въпроса защо офроудерите тук биха били нещастни от моето твърдение че карането по път е онроуд. Ами по същата причина при която бих ги помолил да не наричат всеки паркетник тук "джип". Да си ги наричат или SUV или с марката му. Между другото Крайслер спечелиха преди години дело по този казус. Езиковедите го наричат "вреден езиков навик". А пък безумното словосъчетание "офроуд по пътя..." на коприната ли на сладоледа ли няма значение по кой има само едно обяснение - маркетингов трик на едно типично комерсиално мероприятие. Не го познавам това състезание и е възможно наистина да има оффроуд отсечки. В такъв случай всичко е ОК. Знам ли я коприната какви ги е вършела и къде се е мотала Пък и хич не ми дреме.
        Последно редактирано от elbgt; 28-11-10, 00:52.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

          Ама, какво става ?
          Като се засекат двама неотстъпчиви и отиде и калта, че и гумите.
          На различните джипове, един и същ модел гуми се държат по различен начин.
          Няма да се учудя, ако утре някой си обуе параходни лопатки А'ла Радецки и зашляпа с тях по асфалта.
          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

          Коментар


          • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

            То верно стана мазало и темата плаче за отцепване, ама какво да се прави... Принципа си е принцип и в края на краищата нещата трябва да се изяснят и четящите да имат ясен отговор на въпроса: Път ли е горския път или не? А за това дали карането по път е офроуд ще ми е по-лесно да се откажа от спора. И разбира се не защото някой ме е убедил в противното, а защото няма смисъл да влагам толкова усилия с едничката цел да срина нечии илюзии.
            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

            Коментар


            • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

              Tая тема стана за адвокати, язък,можеше да бъде много полезна, ако се беше развила правилно.
              Колега, elbgt откажи се от този буквален превод от английски на думата offroad,знаеш добре от четенето в форума,че никой не я приема в буквалния смисъл тук.Дали по път или без път,важно е ,че минаването е доста трудно понякога и ние го правим за да се забавляваме!
              В тоя ред на мисли доста сме изопачили и понятието разходка.Каква е тая разходка дето след нея се прибирам прибит като куче от опъване на въжета и подпиране на джипове и т.н..
              Та мисълта ми е ,че не трябва да превръщаме,иначе интересната тема в спор за термини и закони.
              Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
              Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
              Враца

              Коментар


              • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                .......... понякога и ние го правим за да се забавляваме!
                В тоя ред на мисли доста сме изопачили и понятието разходка.Каква е тая разходка дето след нея се прибирам прибит като куче от опъване на въжета и подпиране на джипове и т.н..
                .......
                В този смисъл Offroad, като хоби е лека разновидност на любовница.

                1. Парите хвърлени там, никога , ама никога няма да се върнат.
                2. Свежите впечатления си струват умората и риска да го направиш.
                3.Понякога ти досажда безмерно, но като устискаш кефът отново е велик.
                4. Понякога сменяш джипките . Задници, предници, диференциали, ходове на окачването.......същите причини.
                5. Отнема часове и дни от семейството, но няма да ти мрънка да се разведеш и да се ожениш за него - ЕТО В ТОВА Е ПРЕДИМСТВОТО !
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                  Така е! С колегата оспамихме темата, но пък спора е интересен и ако модераторите преценят - нека обособят постовете ни в отделна тема (в раздел "Хумор", примерно), защото лично аз много искам да знам хобито ми On Roud ли е или Off Roud, както предполагам и доста от нас! Иначе да се върнем на гумите. У нас много рядко температурите падат екстремно ниско, а ако стане много студено то не е достатъчно дълго - за да замръзне почвата и да имаме т. нар. твърда основа. Почти през цялото време на зимния сезон в гората си е кал (доста гадна) - независимо дали има сняг или не (твърдя го и като ловец)! Същото се отнася и за снежната покривка! Вече много рядко падат снегове с дебелина на покривката от 50 см. и нагоре (изключвам високите части на планината - над 1500 метра - където има "застъпване" на снежната покривка от отделните валежи почти през цялата зима, а и температурите са такива, че земята замръзва), за да вземем предвид и качването на автомобила върху снега и губенето му на контакт с почвата... От казаното до тук според мен най-правилния избор е следния: В гората зиме най-добре с гуми за кал! Ако джипчето е обуто с АТ-та или зимни гуми, защото собственика му го търкаля основно по асфалта или няма пари за агресивни гуми - вериги! Каквито и да са гумите е важно и друго - да не се кара сам, някой да знае къде сте тръгнали и по какъв маршрут, заредени телефони с карти на поне двама мобилни оператори и достатъчен запас от гориво, защото понякога дори и най-невинните разходки се превръщат в тежки офф-роуд драми (или он-роуд, обърках се вече)...!!! Каквито и да са ви гумите, рано или късно ще затънете някъде, а в такива ситуации нищо не може да замени ЛЕБЕДКАТА, защото в офф-роуда най-трудно се учи - кога да обърнеш джипа и да се върнеш обратно...!!!

                  Поздрави

                  Коментар


                  • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                    Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение

                    Поздрави
                    И от мен "Поздрави".

                    И за последно една дребна корекция.

                    Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                    ...аз много искам да знам хобито ми On Roud ли е или Off Roud, ...
                    Не се изписва "On Roud", а "On Road". Същото и за "Off Road". За по-сигурно го изписвай на кирилица - "онроуд/офроуд"

                    Освен това развитието на темата е в достатъчно сериозна посока, та ако бъде решено да се отцепи в отделна тема съвсем не и е мястото в раздел "Хумор".
                    Последно редактирано от elbgt; 28-11-10, 11:25.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                      Сериозната посока на темата, отдавна се изгуби. Всички поски на темата освен "девоики на тепсия" са дъвкани хиляди пъти.
                      Зима иде

                      Коментар


                      • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                        Да се върнем малко в темата, а тя беше "кални гуми и слаба проходимост в сняг"
                        Не видях достатъчно коментари отностно гумите "Goodrich mud terrain T/A KM2"
                        Понеже съм се насочил към такива и събирам информация, как ще се представят именно на сняг.

                        Коментар


                        • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                          Първоначално публикуван от 4e4i_0075 Преглед на мнение
                          Да се върнем малко в темата, а тя беше "кални гуми и слаба проходимост в сняг"
                          Не видях достатъчно коментари отностно гумите "Goodrich mud terrain T/A KM2"
                          Понеже съм се насочил към такива и събирам информация, как ще се представят именно на сняг.
                          Същия въпрос ме вълнува и мен специално за калния Гудрич-колко голям компромис е да се кара с него на сняг на шосето.Има ли опасност човек да се пребие някъде и да стане за смях на някой сфетофар с лек баир, че не може да тръгне.Лично на мен това ми се случи миналата зима с РАВа,който със зимните гуми е звяр на пътя,но с летните станах за смях.
                          Не съм карал въпросния ГУДРИЧ,но мо га да ви кажа впечатления от руска универсална гума,която карам на
                          една Нива-абсолютно съизмеримо представяне със чисто зимни гуми!Иначе няма къорав ламел!Та ако и Гудрича е така се навивам да си купя за ТЛКто.
                          Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                          Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                          Враца

                          Коментар


                          • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                            Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                            Същия въпрос ме вълнува и мен специално за калния Гудрич-колко голям компромис е да се кара с него на сняг на шосето.Има ли опасност човек да се пребие някъде и да стане за смях на някой сфетофар с лек баир, че не може да тръгне.Лично на мен това ми се случи миналата зима с РАВа,който със зимните гуми е звяр на пътя,но с летните станах за смях.
                            Не съм карал въпросния ГУДРИЧ,но мо га да ви кажа впечатления от руска универсална гума,която карам на
                            една Нива-абсолютно съизмеримо представяне със чисто зимни гуми!Иначе няма къорав ламел!Та ако и Гудрича е така се навивам да си купя за ТЛКто.

                            Аз две зими изкарах на Тойотите с Гудрич Кална, без никакви проблеми, но основно карах по чукарите (е и стигах до там и обратно). Но аз не съм показателен, защото не усещам много разликите.
                            А от BF Goodrich MT бях Много доволен.

                            Коментар


                            • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                              Гудричките МТ2 са много зле на всякакъв сняг, утъпкан, неутъпкан.Става въпрос за 33х12.5х15. Конкретни при мен може и да е така заради широчината на гумите ми.Трябваше да впрегна целия си опит и умения, да не пребия семейството си от родопите към Варна, че там ни хвана снегът. Сега търся вариант за тая зима.Пак с тези размери, ако някой има личен удачен опит (неудачния сам си го натрупах вече ), моля да сподели!
                              Офтопик:Road се ползва предимно в смисъл на шосе, сиреч нещо асфалтирано. На черния път англоговорящите (по-конкретно американосите имам предвид) казват trail или path. Така че офроуд има смисъл на "извън шосето, асфалта".

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X