Обява

Свий
Няма добавени обяви.

кални гуми и слаба проходимост в сняг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

    Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
    ... Не отричам МТ по принцип. Самия аз съм с МТ и предстои да ги сменя с Duratrac, който е просто зимно МТ. Считам само, че МТ не е правилния избор за оффроуд в предстоящия сезон. Най-малкото за този сезон според мен е Bogger. ...
    От казаното по-горе останах с други впечатления. А сега на всичкото отгоре взех и още да се чудя. МТ-тата не ставали, най-малкото било Bogger, а слагаш Duratrac, които са по-скоро между МТ и АТ и определено са за каране по пътища. Що са ти, след като хептен не стават за офроуд по твоите дефиниции?

    Bogger за зимата казваш? Интересно ще е да ги видя на хлъзгаво странично наклонче. Или пък на примръзнал асфалт.

    На мен на сняг в гората MT/R (при нужда изпуснат до 1) ми е вършил достатъчно добра работа. Естествено, до момента, в който снегът не стане толкова много, че моторът да не стига да го бута пред колата или пък джипът да започне да се качва над него и да ляга на мостове с гуми във въздуха.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

      Силно ...
      Чавдаре, дай време на момчето. Може пък и да се научи. Не го познаам, ама знае ли човек ..

      Коментар


      • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        А сега на всичкото отгоре взех и още да се чудя. МТ-тата не ставали, най-малкото било Bogger, а слагаш Duratrac, които са по-скоро между МТ и АТ и определено са за каране по пътища. Що са ти, след като хептен не стават за офроуд по твоите дефиниции?
        Ясно е че търсиш под вола теле. Хайде тоя път съвсем накратко и ясно в три варианта:

        Вариант 1
        Слагам Duratrac за да се возя по пътищата през зимния сезон. Без значение дали асфалтови или горски. Иначе казано за онроуд.
        Имам намерение да сложа тракторски гуми на фабричните ми 18-ки и да ги ползвам за оффроуд. За близки разстояния ще ги слагам при кварталния гумаджия, а Duratrac с джантите ще остават при него. За далечни дестинации ще ги возя с ремарке и по същия начин ще процедирам с най-близкия до дестинацията гумаджия.

        Вариант 2 (съкратен)
        Duratrac за онроуд, тракторски или Bogger за оффроуд. И двата комплекта монтирани на джанти. Сменят се при най-близкия гумаджия. Ако се налага се превозват в ремарке до него.

        Вариант 3 (супер съкратен)
        Duratrac - зима, сняг, път (онроуд)
        Тракторски или Bogger - кал, без път (оффроуд). Монтирани на джанти. Гумаджия, смяна, ремарке ако е далеч.

        Уточнение:
        - карането по какъвто и да е път е онроуд. Карането без път е оффроуд. Карането по кален и изровен от тежки камиони горски или полски път е онроуд;
        - време за смяна на 4 гуми с джанти - 10-15 мин
        - цена на допълнителен комплект тракторски гуми - не повече от обикновени зимни гуми за лек автомобил;

        Ако все пак нещо не е достатъчно ясно и има начин да го извъртиш - давай.
        Последно редактирано от elbgt; 27-11-10, 15:41.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

          Хубаво е да разберем, че досега само "онроуд" сме карали! Утре ще пробвам и малко "офроуд". Сори за спама.

          Коментар


          • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

            Към колегата elbgt:

            От написаното в други теми от теб разбирам, че разполагаш с финансови възможности, което прави мнението ти доста субективно особено в тази тема! Разбира се, че ако всички имахме пари, щяхме да имаме по пет комплекта гуми - според условията и терена, но настоящата тема е за друго... Относно това що е то офф-роуд и он-роуд и къде с какви гуми се кара, мнението ти също е доста тесногръдо! Изброените от теб гуми не стават за нищо, ако тръгнем да караме mudding или hill rolling, примерно което също си е извън пътя по твоите разбирания, но возилото ти ще се превърне в част от пейзажа или на скраб, ако тръгнеш с изброените гумета по такива терени! С удоволствие бих те поканил на една разходка "On road", като падне снега, до връх Сютка примерно, за да се убедиш сам колко далеч си от истината що е то офф-роуд според собствената ти класификация! Не се притеснявай! С връзки (трактори) в районна разполагам доволно, а и с доста колеги от форума, които живеят в региона се познавам добре така, че няма да те оставим в гората! Докато не се убедиш сам, че карането по черен път може да бъде много екстремен офф-роуд, никой няма да може да ти промени мнението...!!!

            Поздрави

            Ето какво имам предвид в част от поста си:

            http://www.youtube.com/watch?v=w5Ygc...eature=related
            Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 27-11-10, 17:28.

            Коментар


            • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

              Карането по черен път може да бъде само и единствено екстремен онроуд. Къде и в кой пост съм твърдял че онроуда не може да е екстремен. И ако е екстремен това прави ли го оффроуд? И за какви пари говориш, когато става въпрос за два комплекта гуми? Кой та дори и лек автомобил в днешно време не разполага с два комплекта гуми. Примерно зимни и летни. Защо двата комплекта гуми за SUV да са само за богати?
              Последно редактирано от elbgt; 27-11-10, 18:27.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                Карането по черен път може да бъде само и единствено екстремен онроуд. Къде и в кой пост съм твърдял че онроуда не може да е екстремен. И ако е екстремен това прави ли го оффроуд? И за какви пари говориш, когато става въпрос за два комплекта гуми? Кой та дори и лек автомобил в днешно време не разполага с два комплекта гуми. Примерно зимни и летни. Защо двата комплекта гуми за SUV да са само за богати?
                Виж сега колега! Според законодателството в РБ, път е пътна артерия - част от националната пътна мрежа на България. Това са магистралите, първостепенните, второстепенните и третостепенни пътища - движението по които се определя и регулира от "Закона за движение по пътищата" посредством светлинни устройства, знаци, маркировка и органите на КАТ! Горските и полски трасета са извън горецитираната категория и за тях използваме думата "път" единствено защото се е наложила в езика ни... Нещо повече! Горските "пътища" в по-голямата си част не фигурират на нито една карта, защото постоянно се менят (едни обрасват или ги измива водата, докато се прокарват нови на други места) заради ежегодната смяна на районите в които се извършва дърводобив - т.е. те официално не съществуват никъде, но това не означава, че не може да се премине по тях! Да обобщим до тук! Път е всяка артерия - част от пътната мрежа на страната, на чиято територия важи закона за движение по пътищата и всяко придвижване с МПС, каруца или велосипед си е он-роуд! Всичко останало си е офф-роуд, защото трасето няма статута на "път" според законодателството на РБ! По твоята логика, път би трябвало да е всяко място през което може да премине автомобил! Значи он-роуд е и дори най-бруталния траял, рали-рейд или маратон, защото преди състезанието трасето е преминато от организаторите и на всичкото отгоре е и маркирано...?!!! Много ми е интересно ти къде и какво караш в случаите които наричаш "офф-роуд"...?!!! А сега ще ти обесня и за какви пари говоря! Докато болшинството от хората карат целогодишно с един комплект гуми (независимо дали говорим за АТ, МТ и т.н.) и търсят оптималния баланс между цена и качества, и характеристики на гумите поради финансови причини, а не от нежелание или незнание - говорим за пари! Още повече, че ти ми приказваш за мъкненето на ремаркета с допълнителни комплекти гуми и смяната им според терена и условията, което е непосилно за голяма част от състезателите ни, камо ли за ентусиастите - които са и основната маса тук - в този форум! Надявам се, че съм успял да ти помогна да осъзнаеш в каква заблуда си и да съм ти бил от полза!

                поздрави

                Коментар


                • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                  Мда и ремаркето с чифта гуми които не ти трябват го оставяш в подножието на екстрмния "онроуд" на произвола на римляните. Или си го теглиш с теб? И сменяш ако попаднеш на неочакван терен според гумите които си сложил? И как се нарича когато караш по черен,после излезеш извън него някъде,пак се върнеш.... Излиши са тия спорове пък и цял свят се е убедил че МТ е универсално за оффроуд. А щом знаеш и много добре англииски и си навътре в нещата кое как е ето ти и определение на оффроуд от хората дето им е майчин език :
                  Off-roading is a term for driving a specialized vehicle on unpaved roads, such as sand, gravel, riverbeds, mud, snow, rocks, and other natural terrain.
                  Поздрави и без лоши чувства .
                  висете отпуснато

                  Коментар


                  • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                    Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                    Виж сега колега!
                    Виж сега ти, колега... Като си говорим за закони нека бъдем конкретни. Закона за движение по пътищата съвсем ясно дефинира понятието "път":

                    § 6. По смисъла на този закон:
                    1. "Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата се приравняват и улиците.
                    Обърни специално внимание на подчертаното в горния цитат.

                    Обхватът на Закона за движение по пътищата е определен още в началото

                    Чл. 1. (1) Този закон урежда правилата за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, изискванията към пътните превозни средства за участие в движението по тези пътища, изискванията за правоспособност на водачите на пътните превозни средства, правата и задълженията на участниците в движението и на съответните служби и длъжностни лица, както и принудителните мерки, които се прилагат, и наказанията за нарушаване на разпоредбите на този закон и на издадените въз основа на него нормативни актове.
                    Пак обърни внимание на подчертаното. Нали текста от горния цитат не ти звучи като предефиниране на понятието "път", а само до ограничаване на обхвата му. И къде точно видя обхвата на закона да се определя от категоризацията на пътя? Категорията няма никакво значение. Ако ще да е магистрала с 12 ленти, ако се намира в частен имот ЗЗДП в нея не важи, защото тази магистрала не е отворена за обществено ползване. В нея важат само правилата на собственика ако ще едно от тези правила да е че нямаш право да управляваш с алкохол в кръвта по-малко от 3 промила. Освен това нали не твърдиш, че карането по такава частна магистрала с 12 ленти е оффроуд само защото не влиза в обхвата на ЗДДП?

                    Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                    Горските "пътища" в по-голямата си част не фигурират на нито една карта...
                    Абсолютно невярно! Във всяко горско стопанство се подържа абсолютно актуална карта на всички пътища на територията му и всеки може да поиска и получи копие от тази карта. Аз имам няколко такива. Това че не ги продават по бензиностанциите не означава "че ги няма никъде"!

                    Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                    т.е. те официално не съществуват никъде, но това не означава, че не може да се премине по тях!
                    Отново невярно. По смисъла на закона този тип пътища не са отворени за обществено ползване и правилата в тях се определят от този който ги стопанисва. В този смисъл преди да подкараш по такъв тип път трябва да се запознаеш с правилата които се отнасят за него. В повечето случаи това ствава в горското. В противен случай това че не си знаел че не може да преминаваш по този път няма да те спаси от евентуална санкция. Именно това обстоятелство в закона дава основание на разни журналисти да откриват Америка и да шумят, че щели да забранят карането по горските пътища. Ами то още с влизането на силата на ЗЗДП през 1999 г. това е факт. Друг е въпросът че някъде е забранено, а другаде не. Но и сега не можеш просто да подкараш по всеки горски път. Трябва първо да провериш какви са правилата на стопанина или собственика.

                    И в заключение по традиция всичко горе накратко:

                    "път" е: всяка земна площ или съоръжение, предназначен или обикновено използван за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Движението по път е OnRoad (превежда се "на пътя"). Карането извън пътя е OffRoad (превежда се "извън пътя").

                    Приятно ти екстремно онроудене по пътищата

                    Горното написах без ама абсолютно никакви лоши чувства и само в името на коректното боравене с термините и за да изчистим речника си от интуитивно разбрани и употребявани понятия.
                    Последно редактирано от elbgt; 27-11-10, 20:50.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                      Абе всички дето пишете в тази тема защо не дойдете в Шумен другата седмица, за да видим колко са ви ясни гумите?Чавдаре и за теб се отнася!
                      Пък и ние да научим нещо покрай вас...
                      Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                      Коментар


                      • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                        Абе всички дето пишете в тази тема защо не дойдете в Шумен другата седмица, за да видим колко са ви ясни гумите?Чавдаре и за теб се отнася!
                        ...
                        Нямам си тракторки и затова ще дойда с "on road" гуми за мъгла като компетентна публика.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                          Никъде не съм казал., че се определя обхвата от категоризацията! Изброил съм ти ги, за да видиш до къде му е обхвата на закона! Ако ти си правия, катаджиите нямаше да излизат от гората и щяха да са зад всеки бор, сещаш се защо, нали...?!! Обърни внимание на "обикновено" в първия си цитат от закона и ако можеш прозри какво значи това! Магистрали в частни имоти няма! Те се отчуждават (частните имоти) или се обезщетяват! Дори и на частните магистрали (или отдадените на концесия) важи закона за движение по пътищата, щом са част от пътната инфраструктура на дадена държава! Ако говорим за "частен път", който се намира в частна собственост и служи единствено на нуждите на собственика му - то това е съвсем "отделна бира" и не можем да говорим за път в класическия смисъл на думата! Относно горските пътища - ти колко пъти си карал по карта предоставена от горските, че ми твърдиш подобно нещо..?!! Шуреят ми е лесничей, а аз съм средно по 70-80 дни годишно в гората и имам директни наблюдения върху нещата! Един пример - офф-роуд картата на България в някои участъци е в пъти по-подробна и точна от тези на горските - доказано с много каране по чукарите! Никой не си прави труда да нанася на картите "път" (по-скоро просека), който е прокаран за да се изнесат стотина кубика дърва, защото то не си е и път а нещо в което само джуганите оцеляват! Нанасят се само постоянните пътища служещи за обслужване и подръжка на районите, но не временните такива, които изчезват след време погълнати от природата и климата (те не се подържат), като и много от постоянните липсват реално поради изгнили мостове, неподържани дренажи и т.н...!!! Та ако разчиташ на това което си написал по-горе в непознат район и без обхват на телефона, риска да се прибереш пеш е повече от "много голям"..!!! Относно разрешителния режим - изрични забрани има за териториите на националните природни резервати, паркове и държавните ловни стопанства! На всякъде другаде можеш да караш (изключвам частните имоти, ако нямаш разрешението на собственика) без да искаш изрично разрешение от никого...!! Пак ти казвам в грешка си относно много неща...

                          поздрави
                          Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 27-11-10, 21:08.

                          Коментар


                          • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                            Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                            Никъде не съм казал., че се определя обхвата от категоризацията!
                            Казвал си, казвал си

                            Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                            Виж сега колега! Според законодателството в РБ, път е пътна артерия - част от националната пътна мрежа на България. Това са магистралите, първостепенните, второстепенните и третостепенни пътища
                            Ха чак "според законодателството..." Кое точно законодателство?
                            Та точно в това горното свободно съчинение определяш обхвата на закона по категорията на пътя. Или може би друго имаш предвид под "първостепенните, второстепенните и третостепенните"?

                            Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                            Обърни внимание на "обикновено" в първия си цитат от закона и ако можеш прозри какво значи това!
                            В закона не се "прозира", той просто се изпълнява. Дефиницията е достатъчно ясна. Няма нужда от прозрения, макар че ми е любопитно твоята интерпретация на цитата. Директен въпрос: според тази дефиниция "път" ли е горския път или не е? Очаквам конкретен отговор, без шикалкавения и позоваването на роднини.

                            Всеки собственик на достатъчно голям имот може да си построи път в него включително и магистрала за собствени нужди. Излишно е но за вскеки случай ще спомена че ще са му необходими съответните строителни документи. Не е задължен да я обяви като достъпна за обществено ползване и в този случай ЗДДП не важи в нея. Пак да питам оффроуд ли ще е движението по нея? И още... магистрала Люлин в момента няма акт 16 и по смисъла на закона не е път. Минавам често по нея със 150 км/час. Оффроуд ли карам със 150 км/час. Магистрала Струма също няма акт 16. Важи ли ЗДДП на нея? На последния въпрос може да не отговаряш, защото има уловка

                            В края на краищата не аз подхванах темата за закона, а ти опитвайки се да стъпиш на нещо при дефинирането на понятието път и оттам какво е онроуд и какво офроуд.

                            Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                            Пак ти казвам в грешка си относно много неща...
                            Не ми казвай, не съм от тези дето приема на сляпо. Направи единственото сериозно нещо - доказвай. Всяко грешно нещо поотделно. Да започнем от това какво е път и карането по него оффроуд ли е?

                            Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                            Абе всички дето пишете в тази тема защо не дойдете в Шумен другата седмица, за да видим колко са ви ясни гумите?Чавдаре и за теб се отнася!
                            Пък и ние да научим нещо покрай вас...
                            Ще има ли девойки на тепсия Ако да идвам ама съм с моите си МТ галоши. Други все още нямам.
                            Последно редактирано от elbgt; 27-11-10, 22:06.
                            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                            Коментар


                            • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                              Добре! Ще опитам по друг начин! ЗЗДП важи ли в гората..?!! Пак там регистрация на возилото иска ли ти някой...?!! Пак там годишен технически преглед задължителен ли е...?!! Как се регулира движението там, в смисъл дясностоящия ли е с предимство или по-големия...?!! Колко е максималната разрешена скорост..?! Къде е разрешено изпреварването и къде не...?!! Мога така до утре... И на всички въпроси отговора ще е "НЕ" или "НЕ ЗНАМ" именно заради онова "обикновено" и заради това, че се спазва закона (колкото и да не им се иска на катаджиите)...!!! Вярно! Всеки може да си строи в имота каквото си иска срещу съответните разрешителни и аз много точно съм ти написал кога важи ЗЗДП и кога не... Не разбирам какво се опитваш да ми кажеш..?!!! Та според дефиницията "горския път" не е път, защото ЗЗДП не урежда реда и правилата за движение по него, нито упълномощените за това органи упражняват контрол там - кратко и ясно! И щом като нарочния закон за движение по пътищата не се занимава с въпросния горски път, независимо от това дали е частен или не - той по смисъла на същия този закон, не е път, а аз за друг закон който определя тези неща не се сещам - пак кратко и ясно! Та да поговорим за това какво е път! Има една много хубава офф-роуд сентенция (видях я в подписа на колега от форума) - Път е всяко място през което смятам да премина! Та тръгват 20 джипа на разходка и прекосяват една поляна обрасла с бурени! Калничко е и остават коловози - до тук според теб си е чист офф-роуд, предполагам, защото път няма! Минават две седмици, плитките и добре утъпкани коловози изсъхват! Времето е прекрасно... Не щеш ли се появява семейство с Голф 3 - тръгнало на пикник! Виждат поляната и черния път който я прекосява и решават да минат по него за да не обикалят излишно - класически он-роуд според теб, струва ми се...?!! А сега ти ми кажи как само за две седмици офф-роуда става он-роуд...?!!! И след първия хубав дъжд след това още он-роуд ли ще е ситуацията или офф-роуд, щото толкова се разкаляла полянката, че един ЗИЛ-131 натоварен с крадени дърва така затънал, че трябвало да го изнасят на части от там...?!!

                              П.П. - Всяка прилика с действителни лица и събития е абсолютно случайна...!!!

                              Поздрави
                              Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 27-11-10, 22:30.

                              Коментар


                              • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                                Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение



                                Ще има ли девойки на тепсия Ако да идвам ама съм с моите си МТ галоши. Други все още нямам.
                                Добри са ти галошките.Повече от това няма да ти трябва.Девойки-всеки се спасява поединично.
                                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X