Обява

Свий
Няма добавени обяви.

кални гуми и слаба проходимост в сняг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • кални гуми и слаба проходимост в сняг

    Здравейте колеги,
    Искам мнение относно много интересен проблем. Онзи ден атакувах една хижа в около 30-40 см мокър сняг. През целият път беше минал камион и беше направил коловози в снега. Подкарах нагоре но постоянно закъсвах. Джипа се окопаваше букавлно на всеки 500 метра. Постоянно го изкопавахме но беше повече бутане и копаене от колкото каране. каква може да е причината ? Гумите ли неса правилни, аз ли съм смотан и незнам да карам ( от скоро се запалих и непретендирам че имам техника на шофиране в такива условия) За сравнение ме настигна лада нива с тесни гуми за сняг. Нивата драпеше сравнително по-лесно от мен и незакъсваше толкова много.
    Джипа е Паджеро II къса база 2.8 тди с гуми Малатеста Кобра размер 255/75/15
    ето и малко видео материал.

    http://www.youtube.com/watch?v=ndQ7uiKcsMU

    http://www.youtube.com/watch?v=oEapkqU3bOc

    http://www.youtube.com/watch?v=i1sqJ2K6Bf4

    http://www.youtube.com/watch?v=FBHtZwIotRA

    http://www.youtube.com/watch?v=MCJVMJ4oeJw

    в кал няма прошка драпе без спиране.
    http://www.youtube.com/watch?v=It_I3W1Slko

  • #2
    До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

    Регенератите по принцип не могат да се похвалят с много добри резултати. Зимата, освен че стават на кокал (те и без това са си такива) нямате и възможността да намалите налягането в гумите достатъчно, за да работят по- добре. Ако сравните твърдостта на Кобрата (твърдост на грайфера и гъвкавост на бордовете) с тази на Йокохамата, която имитират ще разберете за какво говоря.

    Както казвам по- горе, ако гумите ви са на 1,5 атмосфери ще имате по- добри резултати отколкото, ако са на 2,5.
    Другото нещо, което много помага са блокажите - не знам дали имате пълен блокаж на задния мост, но ако имате - ползвайте го.
    "Клатенето" напред- назад с автоматични хъбове прави предния мост неефективен - отнема време да "зацепи" при смяна на посоката. Опитвайте се да правите по- дълги отсечки преди да смените посоката.
    Иначе, ако сложите един GoodYear MT/R, например, тогава хората в Нивата ще се впечатляват от вашата проходимост и в кал, и в сняг
    Последно редактирано от huko; 04-03-09, 09:14.
    Зима иде

    Коментар


    • #3
      До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

      Нормално е да закъсва в толкова дълбок и мокър сняг.

      Коментар


      • #4
        До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

        В случая проблем са и гумите и маниера на шофиране. Както се вижда от видеото става въпрос за наклонен участък, в такива ситуации засилката е важна трябва скорост на по висока предавка за да върви. Другия проблем е, че на 1-ва скорост мощността и въртящия момент са високи и гумите просто си буксуват. Следващия път пробвай да я засилиш поне на 2-ра скорост и така без спиране до горе. Другото е, че няма смисъл да буксуваш на 1-ва с 4000 об. след като изцедиш 1-вата следва бърза смяна на 2-ра и газ. Що се отнася за гумите, неподходящи са ! Едни зимни гуми или поне хубави нови гуми щяха да вършат много по-добра работа, както каза колегата huko. успех следващия път и отново видео ако може да видим разликат

        Коментар


        • #5
          До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

          Освен че "калните" гуми не са най-подходящи за сняг, в първия клип ми се струва че на няколко пъти боксуваш само на един мост (виж записа около 2.30-2.50 минута) колата реве, отзад е пушек, а предния мост не хвърля сняг май си забравил да заключиш междинния диференциал
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #6
            До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

            Легне ли колата, гумите НЯМАТ значение - те си се въртят във Въздуха

            Коментар


            • #7
              До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

              Много газ раздаваш в снега. Буквално в момента в който срещнеш съпротивата на снега започваш да буксуваш. Пробвай с бавните предавки и с газ минавай, само когато имаш достатъчна засилка. Друго - не бягай толкова от коловозите и се старай да поддържаш постоянна скорост с педала на газта. Тръгвай на по-висока предавка - лекичко и после в баира вече увеличаваш плавно газта, а не от място с газ до ламарината - така просто губиш сцепление.
              Иначе с лопатите добре работите - след няколко разходки ще придобиеш техника и няма да ги ползвате толкова често!
              "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

              Коментар


              • #8
                До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                Всичко е много относително. Понякога, да не кажа в повечето случаи газта ти е единственото спасение в снега. Просто трябва да се ползва инерцията на автомобила (ако я има) за да се преодолеят дълбоките места и навяванията.

                Коментар


                • #9
                  До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                  Първоначално публикуван от redex Преглед на мнение

                  в кал няма прошка драпе без спиране.
                  http://www.youtube.com/watch?v=It_I3W1Slko
                  как "няма прошка", като онова малкото баирче поне 10 пъти не успяваш да го качиш...

                  Доколкото мога да преценя от клипчетата, в снега не се движиш достатъчно бързо... а засилката е основен фактор...
                  Имай предвид и че мокрият сняг е много по-труден като препятсвие!
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #10
                    До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                    кой,каквито съвети да ти дава,колега,са правилни,но истината се научава с каране,и то с много каране.

                    Коментар


                    • #11
                      До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                      В кал и сняг се кара на оптимално висока предавка /най-високата на която тръгва/ или поне 2-ра. За бавни става дума. 1-ва предавка е предимно за сухо, спускане и качване на наклони с контролирана скорост и разни други моменти, когато трябва да се движим бавно и имаме нужното сцепление. Кога и колко газ се дава вече много зависи и за мен спецялно е въпрос на усет.
                      Защо пестите от гуми никога няма да ми стане ясно. По-важно от тях незнам да има. GoodYear MT/R ще изкара поне 2х на времето, в което регенератите ще са заминали. Ще дава много по-добри резултати на различен терен и като цяло си струва всяка стотинка. Това важи и за останалите подобни качествени гуми, които не са спецялно създадени само за конкретни приложения.
                      Все пак гледам се забавлявате, което е и основното, пък с времето идва и опита...

                      Коментар


                      • #12
                        До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                        От лични наблюдения и опит, регенератите Малатеста Кобра и Кайман не се представят добре на сняг. Най-вероятно поради качеството на материала и обикновено по-високото налягане, на което се карат.

                        А пък като един път пробуксува колелото и излъска снега отдолу - забрави!

                        С Кайманите на нищо и никакво баирче със сняг и трева отдолу с включени 2 блокажа се въртят 4 колела, а джипът не мърда. На същото място с MT/R - ите се минава без блокаж или най-много със заден.

                        Ако пък се свали налягането истинските гуми вървят още по-добре.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #13
                          До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                          Първо - не ходи с кални гуми в дълбокия сняг дори и с луноход. Второ - не давай газ като на рали, в калта и снега трябва да се усеща при какви обороти буксава колата и да се опитваш да запазиш сцеплението в някои случаи с малко газ и на висока предавка. Идеята е да събереш малко инерция и да държиж газта на ниво преди пребуксуване. Малко повече и почва да буксува, тогава трябва да върнеш. И никакво спиране. Това малко ми прилича на софийско Ауди или БМВ на Пампорово/нищо лично, просто такива бяха случаите/ - дават пълна газ и после питат "Що закъсах бе пич? Колата ми е 400 коня с хубави гуми". Как да му обясниш, че с тая мощност и много газ закъсването не му мърда.
                          http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


                          http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
                          http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

                          Коментар


                          • #14
                            До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                            Първоначално публикуван от marin199 Преглед на мнение
                            Първо - не ходи с кални гуми в дълбокия сняг дори и с луноход ...
                            А с какви да ходи?!?
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                              Хората са измислили за такива случаи моторни шейни, тракове вместо колела... Сори за спама!
                              "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X