Обява

Свий
Няма добавени обяви.

кални гуми и слаба проходимост в сняг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

    Първоначално публикуван от redex Преглед на мнение
    Колеги,благодаря на всички Ви за мненията.
    Ще се опитам да обобщя изписаното във всички мнения за да могат и други колеги, които както мен тепърва навлизат в тази материя да разберат.

    При зимни условия извън пътя в дълбок сух сняг калните гуми се справят. В мокър и дълбок сняг немогат ( визирам регенератите на Малатеста Кобра) При утъпкан ( плитки коловози) сняг зимните гуми се справят по-добре от калните( Личен опит). Зада е подготвена колата за терени, които неса проучени, в зимни условия трябва да се сложат гуми възможно най-близки за условията, които са известни към момента. Примерно знаем че в планината или гората има сняг но може да има и кал под снега. В този случай оставам с впечатление че AT гумите са най-добрия вариант. Разбира се това е моето мнение. Оставам на вас да допълните или ме поправите ако греша.

    Ескимосите имали 14 ли 44 ли думи за сняг.
    От сняг до сняг разликата е огромна, за мен лично тежък сняг над главините е предпоставка за превръщане на "джипа" в Недвижимо имущество.
    Не можеш да сменяш гумите за всеки ден и всеки километър от пътя, така че си приготви най Универсалният вариант за твоя стил на каране и възможностти.
    За мен това е МТ гума, пробвал съм различни марки и модели и за сега съм Много доволен, май най-много от БфГудрич МТ (Цената също много им помага да напреднат в класацията).
    Сега съм в процес на търсене на нови гуми, още не съм решил, може пък и да експериментирам (ще ми се 35", ама силвърстоните свършиха, а другита са на Отказващи за мен ценови нива).
    АТ-тата за мен са лош избор (Лично мнение!) защото моята "Джипка" е за ОффРоуд разхотки, а опита ми с БфГудрич АТ показа Незадоволителни за мен резултати
    Поздрави

    Коментар


    • #92
      До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

      Благодаря колеги бях реши да взема BFG МТ Т/А2(новата шарка) за тази зима -сезон 2009/2010. На пролет ще правя лифт 4-5 см max. Понеже търся височина (ВИТАРА къса -предимно за лов но в много тежък терен - билото на яз.ТИЧА)се насочих към ФЕДИМА F/MUD поради по голямата височина средно 3-3.5 см в диаметър. Казват ,че не толкова тежки . Досега карам ПИРЕЛИ СКОРПИОН АТ 205/75/15.Това ,което прочетох ще ми бъде полезно при вземане на окончателното решение .
      899180483

      Коментар


      • #93
        От: До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

        Според мен за неотъпкан сняг,трябва да се даде минимално количество тежест на квадратен сантиметър площ.Поради тази причина се и спадат гумите.Вида на гумите е спорен и зависи в какви условия караме колата.Ако няма кал,според мен прекалено големия грайфер пречи.Ако има-помага.На лед и много отъпкан сняг широката гума става много неуправляема,там е по-добре с тясна,мека с много ламели.Или шипове,или вериги.
        За кална или зимна в зимни условия....аз предпочетох АТ-да става горе-долу за навсякъде.Карам си джипката повече в града,а там мисля калните гуми нямат работа.За извън пътя пък обратно и така стигнах до General Graber AT2 . Все още не е паднал сняг и не мога да споделя впечатления от тях.За неотъпкан сняг съм видял многократно преимуществата на широките гуми и затова се спрях и на такива.
        Това е мое мнение
        Поздрави!
        Прикачени файлове
        Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

        Коментар


        • #94
          От: До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

          Гледам,че я изтупваме от прахта темата... Да споделя нещо което и мен ме учуди. Напротив на повечето (дори и мои) виждания че зимна гума в дълбок сняг не става - напротив много добре става, но условието е да е много леко превозното средство . Миналата зима на доста дълбок сняг си въртях със един Ситроен Ах 4х4 около закъсали джипки по баирите без да усещам да се затормозява дори ... И това обут със някакви Корморани (поне бяха английско производство). От двора си със джипа с АТ при аналогичен сняг излизам на няколко лашкания,със въпросното ситроенче на първия път. Та стават си перфектно зимните гуми при подходящо тегло. Не ги отписвайте така бързо. Не замръзват,не се окопават,самопочистват се перфектно и държат колата отгоре без да заорават надолу. Истината е баланса - тегло към площ на петното на гумите. Всичко друго е субективизъм и кръчмарски приказки за мен . Просто трябва да се седи отгоре. Това е ключа. Със добра инерция и преценяване,лек автомобил и добри зимни гуми е удоволсттвие.
          и една бележка тук - от Ситроенчето съм извадил всичко излишно.олекотено е на максимум.за тази зима съм го обул със някакви доста редки канадски гуми 175/80/13 и нямам търпение за дълбок сняг. джипката я забравям тогава .Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1274640248_4_FT7_dscf7501.jpg
Прегледи:2
Размер:184.9 КБ
ID:5221265Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1274640248_4_FT7_dscf7502_.jpg
Прегледи:1
Размер:33.9 КБ
ID:5221266Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1274640248_4_FT7_dscf7501.jpg
Прегледи:2
Размер:184.9 КБ
ID:5221265Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1274640248_4_FT7_dscf7502_.jpg
Прегледи:1
Размер:33.9 КБ
ID:5221266
          п.с. Моля модератор да махне повтарящите се снимки.Грешка.Голямо извинение.
          висете отпуснато

          Коментар


          • #95
            От: До: кални гуми и слаба проходимост в сняг

            Наистина хубави гуми си подбрал колега.Аз в дълбокия сняг ползвам агресивни,тесни гуми.....до 50см. равна покривка нямам оплаквания....над 50см. се налага да давам назад и да преодолявам навяванията със засилка.
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #96
              От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

              С голям интерес изчетох темата "от кора до кора". В последния месец и аз се скъсах да ровя в нета за да оформя поръчката си за предстоящата зима. В момента съм с 315/75R16 Toyo Open Country MT. Независимо, че тези гуми са маркирани с M+S предчувствам сериозни проблеми при ниски температури. Предположението ми е, че една гума кална или шосейна я прави шарката, а зимна или лятна материала. Голямо ровене падна и се оказа, че типично зимни гуми за джипове в USA просто не съществуват. За SUV има море от зимни гуми, но те са с размери до 33 инча. Гумите им за баш джипове, дето им казваме тук са общо взето три вида - AT (известни още като "гуми за мъгла" ), за скали и за кал. Няма летни, няма зимни при размери от 33 инча нагоре. А не е като да нямат зима там. Единствения модел които открих описан като, забележете "с подобрени възможности за зимна експлоатация" и дори маркиран със символа * е Goodyear Wrangler DuraTrac Странното е, че в класациите отвява по всички параметри Goodyear Wrangler MT/R, който би трябвало поне лятото да е по-добре.

              Една бройка вече пристигна (по погрешка ми я пратиха с air cargo, а останалите 3 са както си му е реда в контейнер и ги чакам в края на Ноември) и като я сложа до Toyo-то на пръв поглед в никакъв случай не е по-малко "кална", но в същото време материала и е значително по-мек от типично лятното МТ M+S на Toyo. Остава да пристигнат и другите три и да падне повечко сняг. Ще докладвам веднага резултатите тук. Силно се надявам, че калната шарка изработена от подходящ за зимни условия материал ще оправдае очакванията ми. Размера, който съм поръчал е същия като на сегашното ми Toyo - 315/75R16 (35/12.5х16), a цената за този размер е $231 + $38 за транспорт с морско карго.
              Последно редактирано от elbgt; 25-10-10, 20:58.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • #97
                От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                Колега elbgt, нормално е Дуратрака да е по-добър от МТ/Р при положение, че е новата МТ гума на Гудиър.А относно маркировката М+С, всяка една джипова гума има такава маркировка(дори и летните).

                Коментар


                • #98
                  От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                  Въобще не знам дали е по-добър Дуратрака, но поне е първата MT гума маркирана със снежинка, която виждам. На всички останали в описанието пише или "лятна" или "всесезонна". Може и да има други, но поне аз не открих след почти едномесечно ежедневно ровене в нета. Признавам, че АТ гуми въобще не гледах. Никога не бих си сложил такова нещо ако ще да ми ги подарят.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • #99
                    От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                    Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                    ... Странното е, че в класациите отвява по всички параметри Goodyear Wrangler MT/R, който би трябвало поне лятото да е по-добре ...
                    Защо да е странно? Явно при DuraTrac са наблегнали повече на "on road" характеристиките. За разлика от двата модела MT/R има и ламелки. Като сортираш гумите по "Off road traction" подреждането изглежда малко по-различно.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                      В тази класация Wrangler MT/R за който става въпрос по-нагоре в темата го няма. Дуратрак тук е сравняван с новия модел MT/R with Kevlar. Дори сравнен с него Duratrac отстъпва незначително само по един параметър, а по всички останали и особено за сняг го отвява, което го прави фаворит при комплексен избор на зимна офроуд гума. За лятото разбира се избора е огромен включително и новия MT/R with Kevlar на Goodyear.
                      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                      Коментар


                      • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                        В тази класация Wrangler MT/R за който става въпрос по-нагоре в темата го няма. Дуратрак тук е сравняван с новия модел MT/R with Kevlar. Дори сравнен с него Duratrac отстъпва незначително само по един параметър, а по всички останали и особено за сняг го отвява, което го прави фаворит при комплексен избор на зимна офроуд гума. За лятото разбира се избора е огромен включително и новия MT/R with Kevlar на Goodyear.
                        Няма го, защото вече е стар модел и вероятно поради това го няма на американския сайт на Goodyear. Шарката на Duratrac по-скоро ми навява мисли за АТ, отколкото за кална гума. Нищо чудно и да е мислен за по-северни райони, като му чета в спесицификацията, че е подготвен за поставяне на шипове.
                        На калчица не знам дали ще отстъпва само незначително.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                          Спор няма, че пукне ли пролетта и се стопли MT/R with Kevlar ще е фаворита и дори съм намислил по Коледа да ги поръчвам, но сега е редно да сме малко по-зимно настроени, а Duratrac остава без никаква алтернатива. Считам, че е съвсем несправедливо да го причисляваш към "мъгливите" гуми
                          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                          Коментар


                          • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                            Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                            ... Считам, че е съвсем несправедливо да го причисляваш към "мъгливите" гуми
                            Много съм далеч от тази мисъл. Гумата не изглежда никак зле като по-универсална кална гума, а това, че има маркировка за Severe snow conditions е немалък плюс. Просто отбелязвам, че MT/R-ите са по-офроудните гуми.
                            Не случайно Tirerack са ги сложили в различни категории с Duratrac.

                            Off-Road Maximum Traction
                            Wrangler MT/R with Kevlar

                            On-/Off-Road Commercial Traction
                            Wrangler DuraTrac
                            Wrangler TD

                            http://www.tirerack.com/tires/goodye...year-tires.jsp
                            При всички случаи ще ми е много интересно как ще се представи Duratrac на зимно каране извън асфалта при наши условия. За утъпкан сняг е ясно, че трябва да са по-добри от МТ/Р-ите.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                              И на мен ми е любопитно, но контейнера закъсня с тръгването. Потегли на 29.10 вместо на 20.10, така че ги чакам някъде по Коледа. За сега имам впечатления само от Toyo Open Country MT, но да ти кажа не съм особено впечатлен от концепцията MT въобще. Ако говорим за кал за мен има само един тип шарка - така наречената "тракторска". Лично се убедих в началото на лятото при няколкото ми опити за преодоляване на една много зла канавка с дълбочина 1.7 метра, ширина 2.5 метра и почти отвесни брегове. Под ъгъл никакви проблеми, но перпендикулярно успях да мина само с тракторска гума и то 33-ки взети назаем за теста. С Toyo-то нито на бързи (без ESP) нито на бавни. Само специално докарвания за тестовете джуган и предната ми лебедка бяха спасението. Въпросната канавка наистина е едно добро естествено препятствие. Намира се в долния край на ливада по която целогодишно тече вода и пълни канавката с промита глина. пробвал съм с различни гуми няколко пъти и всеки път я почиствах до дъно с буксуването, а по джипа се покриваше с 20 см лепкава глина. Само за няколко дни след това водата я напълва с наноси (предимно червена глина) до горе и я изравнява с околния терен. Пеша когато е пълна канавката минаване няма. Аз съм се огледал в едни 35-ци на BKT, които ще ми паснат на оригиналните джанти 18-ки, но докато не сменя предния мост не смея да ги качвам, че с тая шарка ще има грозен пукот отпред. Според мен МТ концепцията не става за кал. Може би за леки онроуд разходки в гората и при определен състав на почвата, но за извън пътя категорично не стават. В този смисъл никак не ме касае дали Duratrac ще е малко по-добра или по-лоша на кал, защото и двата модела в истинската кал извън пътя умират. Тук много хора на возенето по черни пътища му викат "оффроуд". Е какъв оффроуд е като е по път. Черен, кален ама си е път. Оффроуд е да тръгнеш по компаса и да си търсиш местата за преминаване в посоката, а не да се возиш по пътищата, били те асфалтови, кални, горски, полски или каквито и да било други. Няма "хард" няма "софт". Има на пътя или извън него.
                              Последно редактирано от elbgt; 23-11-10, 23:59.
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар


                              • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                                Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                                ... За сега имам впечатления само от Toyo Open Country MT, но да ти кажа не съм особено впечатлен от концепцията MT въобще. Ако говорим за кал за мен има само един тип шарка - така наречената "тракторска". Лично се убедих в началото на лятото при няколкото ми опити за преодоляване на една много зла канавка с дълбочина 1.7 метра, ширина 2.5 метра и почти отвесни брегове. Под ъгъл никакви проблеми, но перпендикулярно успях да мина само с тракторска гума и то 33-ки взети назаем за теста. С Toyo-то нито на бързи (без ESP) нито на бавни. Само специално докарвания за тестовете джуган и предната ми лебедка бяха спасението. Въпросната канавка наистина е едно добро естествено препятствие. Намира се в долния край на ливада по която целогодишно тече вода и пълни канавката с промита глина. пробвал съм с различни гуми няколко пъти и всеки път я почиствах до дъно с буксуването, а по джипа се покриваше с 20 см лепкава глина. Само за няколко дни след това водата я напълва с наноси (предимно червена глина) до горе и я изравнява с околния терен. Пеша когато е пълна канавката минаване няма. Аз съм се огледал в едни 35-ци на BKT, които ще ми паснат на оригиналните джанти 18-ки, но докато не сменя предния мост не смея да ги качвам, че с тая шарка ще има грозен пукот отпред. Според мен МТ концепцията не става за кал. Може би за леки онроуд разходки в гората и при определен състав на почвата, но за извън пътя категорично не стават. В този смисъл никак не ме касае дали Duratrac ще е малко по-добра или по-лоша на кал, защото и двата модела в истинската кал извън пътя умират. Тук много хора на возенето по черни пътища му викат "оффроуд". Е какъв оффроуд е като е по път. Черен, кален ама си е път. Оффроуд е да тръгнеш по компаса и да си търсиш местата за преминаване в посоката, а не да се возиш по пътищата, били те асфалтови, кални, горски, полски или каквито и да било други. Няма "хард" няма "софт". Има на пътя или извън него.
                                Малко нещо прибързано ми се види да зачернеш "концепцията MT въобще" въз основа на богатия си опит от едни Тойо МТ и една канавка. МТ-тата биват различни типове. Споменатите Тойо са от по-универсалния тип, който, съвсем естествено, няма как да се представи блестящо в тежка кал. А и офроудът не е само калната яма.
                                Прословутата тракторна шарка бива, ама ако живееш до гората (или си возиш джипа дотам на платформа) и си караш само там. Лично аз не съм почитател на слагането на гуми от селкостопанска техника на джип, още повече че има и други варианти за по-агресивни гуми за кал, като например Simex и т.п.
                                Мен определено ме интересува дали, примерно, Дуратрак е по-добре или по-зле на кал от МТ/Р-а.
                                Ти може да си петролен шейх и да си накупиш няколко комплекта гуми - зимни кални, летни кални, тракторки за много кал, гуми за паркинга на марината на Диневи и т.н., като съответно след тебе върви един ТИР и екип механици да ти сменят гумите при всяка смяна на терена. В нормалния случай обаче, хората взимат по един комплект кални гуми, съобразно преобладаващите условия, в които карат. Рядко - два, като и в този случай по-честата смяна на едни гуми с други доста бързо става силно досадно занимание. Естествено е в този нормален случай да се търсят варианти, които са приемливо добри на по-широк диапазон от терени и условия. Тук е и мястото на гуми като Тойо-то, МТ/Р-а, Купър STT, BFG M/T ...
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X