Обява

Свий
Няма добавени обяви.

кални гуми и слаба проходимост в сняг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

    Тракторни тука трябват сигурно само в Добруджа. Ама като четох тирадата - на тоз човек не му трябват.
    Тракторните гуми не вървят в блато, а тая канавка явно е макет на блато. Канавка се минава с мостчета, не с твърди колела на цената на джипа.
    Чавдаре, на тебе па за какво са ти тия цвички? Имаш къде да ги прибираш - вземи нормални Симекси.

    Коментар


    • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

      На следващата канавка, обаче, по-добър резултат вероятно ще дадат друг модел и марка и тогава какво се прави?
      Life is too short to drive dull cars!

      Fight global warming !
      ... turn on your A/С !

      Коментар


      • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
        Според мен МТ концепцията не става за кал. Може би за леки онроуд разходки в гората и при определен състав на почвата, но за извън пътя категорично не стават. В този смисъл никак не ме касае дали Duratrac ще е малко по-добра или по-лоша на кал, защото и двата модела в истинската кал извън пътя умират. Тук много хора на возенето по черни пътища му викат "оффроуд". Е какъв оффроуд е като е по път. Черен, кален ама си е път. Оффроуд е да тръгнеш по компаса и да си търсиш местата за преминаване в посоката, а не да се возиш по пътищата, били те асфалтови, кални, горски, полски или каквито и да било други. Няма "хард" няма "софт". Има на пътя или извън него.
        Kолега опитвал ли си да минеш в кално време onroad в гората след дълготрайно буксували Джугани и ЗИЛ131,затънали до каросериите? Аз лично съм опитвал и предпочитам offroad карането карането през полянките.Та за мен е под въппрос за къде трябват по-агресивни гуми.
        Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
        Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
        Враца

        Коментар


        • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

          Не става въпрос за "по-добър резултат" Става дума за "някакъв резултат", какъвто с МТ гумите има само ако се возиш по пътищата без значение дали са кални или асфалтирани. На всички е ясно, че универсални гуми няма. Колкото една гума е по-универсална, толкова тя е по-слаба в конкретните условия. В предстоящия мокър сезон с каквато и 4x4 машина да си подкараш ли през нивите с МТ гуми шанса да стигнеш за където си тръгнал е 50/50. Виж ако си се возиш кротичко по пътя шанса е доста по-голям, но за оффроуд (извън пътя) забравяме. Конкретно със Simex нямам опит, но за сметка на това един от почти успешните опити беше с някакво английско подобие Silverstone със същата шарка като Simex. Не бяха регенерати и едва ли са кой знае колко по различни от Simex-a.

          Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
          Kолега опитвал ли си да минеш в кално време onroad в гората след дълготрайно буксували Джугани и ЗИЛ131,затънали до каросериите? Аз лично съм опитвал и предпочитам offroad карането карането през полянките.Та за мен е под въппрос за къде трябват по-агресивни гуми.
          Да, колега. Много пъти. Разликата е в това, че по пътищата настилката не е гола почва и обикновено е примесена с камънак. Дори и да няма камъни почвата е доста по-уплътнена от преминаващите возила. Покопаеш, покопаеш па стигнеш по-твърд слой. Извън пътя не е така. Може да се окопаеш до тавана и пак да не стигнеш слой с достатъчна носимост. Иначе винаги може полянката покрай пътя да е в пъти по-лесна за минаване отколкото самия път.
          Последно редактирано от elbgt; 24-11-10, 16:50.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

            Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
            ... В предстоящия мокър сезон с каквато и 4x4 машина да си подкараш ли през нивите с МТ гуми шанса да стигнеш за където си тръгнал е 50/50. ...
            Ако те гонят мераци да караш по нивите ти трябва не джип, а трактор.
            А дори и с него при добре наквасена разорана нива, дори големите тракторни гуми може да не ти помогнат.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Tractor.jpg
Прегледи:1
Размер:38.1 КБ
ID:5230448

            Да отписваме ли и тракторките като клас и направо да минаваме на вериги? Ама то пък веднага ще се намери някой да ни пусне едни снимки с един окопан до купола Абрамс ...


            Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
            Да, колега. Много пъти. Разликата е в това, че по пътищата настилката не е гола почва и обикновено е примесена с камънак. Дори и да няма камъни почвата е доста по-уплътнена от преминаващите возила. Покопаеш, покопаеш па стигнеш по-твърд слой. Извън пътя не е така. Може да се окопаеш до тавана и пак да не стигнеш слой с достатъчна носимост. Иначе винаги може полянката покрай пътя да е в пъти по-лесна за минаване отколкото самия път.
            Нещо ме гризат едни съмнения. В джуганските коловози като покопаеш, покопаеш, най-често наистина стигаш до твърдо ... лягане на мостове.

            Дали карането по черни пътища може да е офроуд - питай, примерно, Пеко Близнака.

            Като гледам какви ги пишеш - аха да си помисля, че споделяш опит от блатата на Ладога. Там наистина можеш да си пропаднеш "до центъра на Земята". Но с прекалено агресивни гуми само можеш да ускориш този процес.

            Между другото, ровенето по ливадите с много агресивни гуми е един от сигурните начини още повече да се ускорят задаващите се ограничения върху карането извън асфалта ...
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
              Конкретно със Simex нямам опит, но за сметка на това един от почти успешните опити беше с някакво английско подобие Silverstone със същата шарка като Simex. Не бяха регенерати и едва ли са кой знае колко по различни от Simex-a.
              Не са английски. И ако Silverstone MT-117 Xtreme не ти върши работа то не знам къде ходиш.

              Коментар


              • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                Стига с тия тракторки. Според мен всеки уважаващ себе си оффроудър и обичащ природата (каквито повечето са) никога не би сложил тракторки по ред причини. Да споменем само една и то най важната може би - Късат цели чимове трева след себе си..... За странични наклони, малко асфалт и т.н и т.н. недостатъци няма и да започвам да говоря. Само за пример дори, да не си тропаме клавиатурите - тракторките са абсолютно забранени за джипове и не се допускат и до състезания и всякакви прояви из цяла Европа. И откога си мисля да пусна един призив да се въздържат напълно от ползването им.... Ама все се надявам някой с по-голям респект от моя тук във форума да я подеме и да му се чуе думата.... (това и като апел го приемете). Виждате безотговорността из природата докъде ще ни докара... А тракторките са една от тях... Не орем ниви а се любуваме на природа все пак. И съжалявам,че изместих темата,но не се сдържах...
                висете отпуснато

                Коментар


                • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                  И какво като късат цели чимове трева??? С какво се различават от другите гуми дето също късат цели чимове трева? И това какъв проблем се явява като догодина на това място резултата е два пъти повече здрава трева! Или пък с какво повече ще увредят един черен път от например един по-обилен дъжд? И се допускат до състезания дори и в Европата.Брех аман от "еколози" дето виждат поле и гора само събота и неделя и почват да определят как ще живеят пък хората в двора си.

                  Коментар


                  • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                    Брех ,живея в планината почти и всеки ден съм по горите..... И помня,че бях учил нещо за ерозия на почва и т.н... Брех даже тука едни дърводобивни камиони решиха,че са прекалвно агресивни тракторните шарки и си вредят само на себе си,че си ровят техните маршрути.....Брех, брех какво ли им пука на някой за другите....Брех ,тука наскоро дето закъса един с тракторки как още не е излязъл райграс. Знам ли... Защо някой си мислят,че природата е тяхна собственост.
                    висете отпуснато

                    Коментар


                    • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                      Бе, хубаво нещо са тракторните гуми, ама където им е мястото. За чимовете не знам, ама как трошат полуоски ... Особено ако мотора е по-як, а трансмисията не е тракторска.
                      В коловозите на лесовозите със сигурност не вършат работа. В тях трябват портални мостове. Или още по-голям камион.

                      Коментар


                      • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                        Трошат не само полуоски, трошат корони, пиньони, карета и въобще всичко след раздатката, но само ако не си мислил преди това. А самото мислене не е кой знае колко сложно. Достатъчно са познания по физика от 7-ми клас и най-простия калкулатор. Снимката по-горе със затъналия трактор хич не я приемам по темата. Нямам намерение да дърпам 10 метров плуг зад мен. Освен това не съм никакъв фен на тракторските гуми. Просто се опитвам да прокарам идеята, че когато става въпрос за кал МТ-то не е правилния избор и е един голям компромис. Не е осъдително да направиш този компромис по финансови причини. Грешно би било да имаш необходимите средства, но да ги хвърлиш за грешна концепция. За извадените цели чимове също не съм съгласен. Ако тракторката ги вади то МТ-то просто ги изпилва при дори ограниченото от ESP пробуксуване, а то е много повече вероятно да се случи при лошото сцепление на МТ дизайна. Аз обичам природата и най-дребния отпадък го събирам в плик за да го изхвърля след разходката където трябва, но категорично не приемам, че вредя карайки с тракторки по обрасла и запустяла от години ливада, накичена със стотици найлонови пликчета. Виж през обработена и засята нива не бих минал, нито през нечия канадска ливада.
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                          Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                          ... Снимката по-горе със затъналия трактор хич не я приемам по темата. Нямам намерение да дърпам 10 метров плуг зад мен. Освен това не съм никакъв фен на тракторските гуми. Просто се опитвам да прокарам идеята, че когато става въпрос за кал МТ-то не е правилния избор и е един голям компромис. Не е осъдително да направиш този компромис по финансови причини. ...
                          Точно по темата е, защото илюстрира добре, че няма гума, с която да не можеш да закъсаш при наличието на подходящи условия. Дори ако се абстрахираме от финансовите съображения компромисът не е мръсна дума, а нещо неизбежно и то не само при избора на гуми, но и при създаването и тунинговането на джипа.

                          Опитът ми от няколко години и няколко хиляди километра из горите показва, че силно агресивните гуми имат доста тясна сфера на приложение, освен ако не живееш в тайгата или насред джунглите на Малайзия. В преобладаващия случай и в нашите условия една по-универсална кална гума е много по-смислен избор и то не само защото е по-евтино да имаш един комплект вместо 2 или 3.
                          Ако не живееш буквално в гората, значи трябва да стигнеш до нея по нормалните пътища. Освен това, дори при сравнително кратки преходи е много вероятно да си имаш работа със силно различни по характер терени за каране - мочурливи дерета, кални коловози, камъни, странични наклони и т.н.

                          На по-голямата част от тях със силно агресивната гума няма да се чувстваш особено добре, а някъде освен, дискомфортно, ще си е и направо опасно.

                          Така че по-универсалните МТ-та са си съвсем на място и ги отричаш като концепция, още повече на база на опита от една канавка или гьолче е най-малкото несериозно!
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                            Трябва да кажа, че следя темата "Моят проект ..." от самото начало и ми е много интересна, но някак не останах с впечатлението, че амбицията при осъществяването му е тежък офроуд - траял или близко до това.
                            Наличието на две лебедки е много сериозна заявка и, може би аз греша или постепенно ударението се е преместило върху "по-хард", защото обсъжданата тема го предполага.
                            Няма да скрия, обаче, че съм още по-любопитен да видя крайния резултат в действие.
                            Не знам доколко е съпоставим проекта/май не много/ с този на близнацитеНатиснете снимката за да я уголемите

Име:108.jpg
Прегледи:1
Размер:144.0 КБ
ID:5230679 , но него поне сме го виждали тук-там по сътезания и /само/ моето впечатление е, че от определено ниво нататък огромни усилия водят до минимални подобрения - просто наближава лимита на възможностите.

                            P.S. За малко да открия Америка на картата !

                            С най-добри пожелания: М.Ч.
                            Life is too short to drive dull cars!

                            Fight global warming !
                            ... turn on your A/С !

                            Коментар


                            • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                              Малко офф,Натиснете снимката за да я уголемите

Име:awd.jpg
Прегледи:2
Размер:69.2 КБ
ID:5230683 ама да си постна любимата снимка тук. Не е обръщение към никой хей . Просто винаги ми е била забавна и я поствам за разреждане на лекото напрежение което се поражда . Това е в крайна сметка най-важното. Да се забавляваме без да вредим на никого . И никога не е било правилно решение да се дават определения на хората по форуми . А живота отдавна е доказал че МТ е най-универсалната гума и със подходящо поведение и допълнителни аксесоари ще си остане номер 1. На всички успешни проекти и много забавления .
                              висете отпуснато

                              Коментар


                              • От: кални гуми и слаба проходимост в сняг

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Така че по-универсалните МТ-та са си съвсем на място и ги отричаш като концепция, още повече на база на опита от една канавка или гьолче е най-малкото несериозно!
                                Явно или не се изразявам ясно или ... и аз не знам Не отричам МТ по принцип. Самия аз съм с МТ и предстои да ги сменя с Duratrac, който е просто зимно МТ. Считам само, че МТ не е правилния избор за оффроуд в предстоящия сезон. Най-малкото за този сезон според мен е Bogger. По-достъпни и с по-големи възможности за избор обаче са тракторските гуми. Пък и в моя случай има какво да сложа на прашлясалите ми фабрични 18-ки джанти. Затова тях споменавам. Иначе смяната на гуми качени на джанти с други такива отнема 10-15 мин. Ако ще ходя надалеч имам ремарке за тях, ако е наблизо не е проблем да се прежаля и да стигна закъдето съм тръгнал по асфалта с 30-40 км/час с тракторките качени при кварталния гумаджия.
                                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X