Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тежък инцидент край хижа Фенера

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

    Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
    ... А и да не се лъжем, Кугарите или Митата правят тея задачи от зор, принципно нямат нужното обoрудване, като на типичен вертол за спасяване или мед. помощ. Един добре оборудван такъв вертолет има техника и уреди малко повече от една средностатистическа БГ поликлиника.
    Май се омешват понятията. "Въздушна линейка" е едно, а хеликоптер за (C)SAR - малко по друго. Даденият по-горе за пример Eurocopter EC135, който доста се използва като "линейка", и др. подобни на него няма как да са оборудвани като поликлиника. Най-малкото, защото в тях има място само за 1-2 пациенти и 1-2 д. персонал.

    За какво не стават Кугар-ите, като са точно с такова предназначение и тренират за такива мисии?

    The first eight aircraft are being used as utility transports and for Medevac duties; they are easily converted to suit each role. The AS.532 with a crew of two can carry 29 troops or six injured people on stretchers with ten other medics or passengers.
    The final four AS.532AL, with the last one delivered in July 2009, have been adapted for CSAR operations.

    ...
    http://www.targeta.co.uk/krumovo_as532.htm
    На тази снимка много добре се вижда лебедката, който се използва точно за спасителни операции на места, където хеликоптерът не може да кацне.


    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
    Бе аз някъде попитах за пример, дето тая работа да се е свършила за по-малко от два часа (когато и да е, където и да е) - и с питането си останах. Само Чавдар нещо подобно приведе, подобно, ма с много уговорки. И пак в тоя порядък от време. ...
    На англичаните рекордът им е 38 секунди ... Е, пак с уговорки, че хеликоптерът току-що кацал от друга мисия и е бил много близо до мястото на инцидента (момиче на път да се удави при сърфиране). Това, естествено, не би могло да се случи, ако разрешение за полета трябва да се получи по каналния ред.

    А да, и още една уговорка. Хеликоптерът е бил пилотиран от принц Уилям.
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 16-04-13, 00:04.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

      Явно никой не е приел сериозно моето писане по темата.
      Това че вече няма помощ с летателна техника от ПСС ,,БЧК ,ГЗ, Пожарна..вярно е проблем на държавно ниво.
      Излитането на военен хеликоптер......и какво.
      1.Лекарски екип?
      2.Алпийско оборудване за евакуация от трудно достъпни места и човек който може да върши това ?.
      3.Намиране местоположението на човек изпаднал в паника/Хижа Фенера има на две места в БГ. ?/
      4.Колегата за да излети му трябват ГПС координати.
      и хайде да не продължавам......
      Някой да сметне времето за организацията на тази суматоха.
      Давам моето признание на ВВС за това което направиха.

      ПП.Гледката в такива случаи е трудно поносима дори и от човек със здрава психика и ще помоля хората стоящи САМО на клавиатурата да дават съвети когато.....

      Ще се опитам утре да пусна гласов запис какво се е случило.
      TOYOTA LJ70 3D Common Rail
      TOYOTA BJ40 3.5D
      Венци 0887551059

      Коментар


      • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

        Какво алпийско оборудване бе, джипа се е сплескал на ливадата пред хижата, че е бутнал и бараката за дървата.
        Всички въртолети имат лебедки, по 500 кила. Стоят си в тях от завода.
        За прекарване на ранени не трябва ни реанимобил, ни поликлиника, трябва въртолет с кислород. А кислорода в него също е от завода, понеже летателен апарат, и щом ходи над 2 километра - това е щатно оборудване.
        Когато са във въздуха, пренасочването за прибиране на ранени се прави просто по радиото, от всеки който има връзка с тях, или просто от кашиците, с прости димки. Обикновенно не возят секретарка с папка с процедури. Пак такива задачи са типови от всички площадки за подскок в района на боя, и процедурата по това май не включваше въпрос за името за кучето на пострадалия.

        Какво, вече забранено ли е да имат хартиени карти? По тях хората летяха и в космоса, не само до отсрещния баир. За какво са задължителни гпс координатите? И Ми-24, и Ка-26, 52 могат без тях, при техните прицели. Защо тоя въртолет не може да лети без гпс? Какво се случва с него, когато противника заглуши гпс сигнала? Как води маневрен бой по гпс-а? Защо няма разрешение за нощни полети и в сложни МТУ, щом гпс-а е приет за единствен, и безусловно надежден навигационен метод?

        нищо и няма на гледката, в операционната и в моргата не са по-красиви. Свиква се. Като толкова те притеснява - поискай спирт от сестрите.
        Последно редактирано от Стефан; 16-04-13, 00:37.

        Коментар


        • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

          Колега Стефан сега се прибирам от трагичният случай.синът ми Алекс пише до сега от мое име и ще помоля модератор да изтрие простотите по темата.
          Има загинал колега и мир на прахът му
          TOYOTA LJ70 3D Common Rail
          TOYOTA BJ40 3.5D
          Венци 0887551059

          Коментар


          • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

            Първоначално публикуван от venci67 Преглед на мнение
            ...ще помоля модератор да изтрие простотите по темата...
            Пуснете ми номерата на мненията за триене на лично.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

              Стефане, то и да няма площадка за евакуация в района на боя, ако ще да е по средата на гората се прави за секунди с "бикфордов шнур". Има документиран случай в който американски пилоти във Виетнам кацат директно в бамбука - правейки си "площадка" с ротора на Хюи-то, ама не виждам какво общо има с темата, да коментираме чисто армейски процедури, които един цивилен (еле пък и пострадал и паникьосан) без подготовка нито има как знае, камоли да ги използва?! Евакуацията на пострадал по въздуха несъмнено е хубаво нещо, но на всякъде по света - доста скъпо, дори и по стандартите на богати и развити държави.
              Да - чисто технически хеликоптера може да се вдигне във въздуха за секунди (дежурна машина се държи "пълна до горе", технически проверена и напълно окомплектована според нуждите за които се използва по-принцип), но винаги това е било свързано с предполетна подготовка и процедури, дори и в бившата ни армия - имам добър приятел, бивш командир на противолодъчен хеликоптер от базата "Чайка", а тях ги вдигаха наистина бързо на времето, та пак не става за секунди, да не говорим, че дори и вътре в армията се губеше много време, ако трябва да се отклони машина от основните и задачи. Всичко може, ама първо трябва да се разбере, дали наистина "трябва", а този който има правото да прецени дали "трябва" никога не седи в кабината на хеликоптера (въобще в кабината на коя да е бойна машина), а в някоя канцелария, щаб или бункер на майната си...
              На въпроса ти за GPS-a - нищо по-различно от полета "по прибори" едно време, само дето е малко по-точно и машината може да го прави и сама. Ако се наложи - лети се и без него - с карта, линийка и бусола! Никой, никъде не е отменил позицията "Щурман" в екипажите на машините в които по разчет трябва да го има! Днешните момчета не са "аборигени", ако и да няма пари и летят от дъжд на вятър - доказвали са го винаги, когато СА ГИ ВДИГАЛИ във въздуха.
              И за финал - спри да пишеш глупости за това кое и как е било едно време, щото тук има хора дето сме чували кое как е било, та поне в БНА редовия кашик никога не е имал дори и приблизително пряка връзка с онези във въздуха, та да извика когото и да било, за каквото и да е било, щото нито имаше с какво да го извика, нито знаеше как да го извика, нито имаше правото да го прави! Тези неща ставаха МИНИМУМ на ниво батальонно командване и на приоритетен принцип, та дай да не си разправяме врели не кипели...

              Коментар


              • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                Каквото има да се обсъжда и връзката между гпс-а и прицелите на летателния апарат - всичкото това, и още един куп неща са навързани в сложна система. Тия въртолети са всъщност нормални транспортно - десантни, собстветост на военните, значи могат това и това, бе много неща могат. По техническите си характеристики, както и по подготовката на екипажите.
                Моята теза е, че каквото и да умеят, някой не им дава да го вършат. Понеже или лоша, или порочно неправилна организация и управление на процеса. Ето тука посочват че накива били правилата. Сигурно са такива. Хубаво, ама щом техниката и хората ти могат повече от калпавия стандарт, дали не е време да се смени стандарта с адекватен, вместо да се тича насам - натам и да се кършат ръце с риторични въпроси "Що така, о що така ???".

                Ти си прибери глупостите, и почети нещо. "Всеки който има връзка с тях" е всеки, който е получил от старшия си началник освен честотите, парола и кодовете за тях, и заповед кога, как, и по какви причини и с какви искания може и трябва да се обръща към тях. Което е като минимум друго радио, номера в името на което започва с 8. Викането на авиацията не е работа на никой от сухопътните, доколкото тя винаги е била собственост на ВВС и ПВО, не е придавана на сухопътните съединения, и не е била на тяхно подчинение. Действията и в интерес на наземните части става с конкретна бойна заповед за всеки случай, и в нея се определя кой и какво, както и наземните авионасочвачи. Ако това е нужно, в частта "сигнали за управление на боя" се указва и реда за целеуказване на щурмовиките обикновенно, от нуждаещите се на земята. Те няма кои да са, освен танкисти и кашици. Кои именно от тях го правят, в какви условия, и с какъв цвят димки, и ... Нищо сложно, когато трябва, когото трябва го научават. А кой да е, и когато му скимне, не може да вика ни авиацията, ни артилерията, ни минохвъргачките. Само на който му е работа, или който го е заместил, когато са убили първия. Не че нещо, ами всички веднага ще почнат да искат да разчистят тъкмо около тях, понеже на всеки му се струва че той е най-зле, и него бият най-много.
                Между другото, примерно това се опитва от два дена да разкаже Мад Дога, ама не може, понеже може да го е прочел, ама не го е разбрал.
                Последно редактирано от Стефан; 16-04-13, 13:39.

                Коментар


                • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                  Стефане няма кой да плаща,знаеш един от тия какво и на колко часа иска,а от там трябва да се знае колко е сериозно и какво се иска точно от машината,не да зависне щото може пък после ресурса и в кереча.

                  Едно време както казах за шапка се връщаше цял самолет,сега хеликоптер с 3 изречения не можеш да вдигнеш щото някой си не си знае силата.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                    Едно време както казах за шапка се връщаше цял самолет,сега хеликоптер с 3 изречения не можеш да вдигнеш щото някой си не си знае силата.
                    Едно време ги извозваха по летищата, по нощите, след банкети... Няма как да не запомниш килнати фурашки и зиг-зага с омекнали колена по полосата...

                    Част от тия мохабети плащаме сега....
                    Публикувайте отговор

                    Коментар


                    • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                      Първоначално публикуван от p-pleven Преглед на мнение
                      ...Част от тия мохабети плащаме сега....
                      И при все това имаме пълноценна и резултатна реакция в рамките на два часа! Срещу никаква тогава...
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                        И при все това имаме пълноценна и резултатна реакция в рамките на два часа! Срещу никаква тогава...
                        Нищо против нямам пиянството на личния състав по ония времена. Тогава целите за реакции бяха отвъд желязната завеса...
                        Публикувайте отговор

                        Коментар


                        • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                          Минус един в района на летището НЕ Е пълноценна реакция. Особено щом другите двама е можело и с кола.
                          Щом няма кой да плаща - обявяваме че нямаме санитарна авиация, и нататък всеки се оправя както може другояче. Александър Македонски може да е имал половината свят, ама не е имал и мобифон - значи мизерник.

                          Коментар


                          • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                            Ми нямаме санитарна - разбира се. И никога не сме имали. Работата е свършена от военната такава. И дали е в "района на летището" е съвсем без значение, предвид, че е съвсем извън предмета на компетенциите им.
                            На "минуса" да не му ровим костите - а (щото май още не са и заровени).
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                              Ми ние така и така нямаме от тая спасителна или санитарна авиация.
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар


                              • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                                Пак се почна ... А авиоотряда санитарна авиация на "Балкан"?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X