Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тежък инцидент край хижа Фенера

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Тежък инцидент край хижа Фенера

    За имането има, въпроса е с каква цел, за кого са предназначени и кое министерство отговаря, и кой трябва да каже "да". Всяко едно поделение на БА има план за действие при природни бедствия и така нататък, също така командира може да окаже помощ при поискване от местни власти, кмета примерно, или МВР. И съответно да изпрати хора и техника. Така е в сухопътни войски и техниката. За авиацията незнам, но като знам ние как реагираме на пожари....обаждат ми се в 9 сутринта да отида на работа спешно за гасене на пожар, тръгваме в 13:00 с автобус Чавдар за Котел и ЗиЛ с водоноска........после не можем да се приберем, че нямаме светлини, а каква я вършим там....гасене със счупени лопати....

    Та по темета, поредната система, която в Бг не работи. Или поне не ефективно, т.е. не работи.
    If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

    Коментар


    • #47
      От: Тежък инцидент край хижа Фенера

      Първоначално публикуван от blago72 Преглед на мнение
      Ти ли си бил част от групата, на която й се е случило това?
      Аз бях в третата свръзка. Втората свръзка бяха въпросните момчета (да ги "подкарваме", това е резонна разстановка).
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • #48
        От: Тежък инцидент край хижа Фенера

        Сериозна работа, два пъти Джамджиев плюс траверс на Кончето и на следващия ден сваляне на колегите от Кутело...
        Свалям шапка!

        Коментар


        • #49
          От: Тежък инцидент край хижа Фенера

          Бе, ти убу сваляш, ма аз изписах няколко кофи мастило...
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • #50
            От: Тежък инцидент край хижа Фенера

            И такива работи стават
            Ма не дръж много на свалката, ще те разочаровам

            Коментар


            • #51
              От: Тежък инцидент край хижа Фенера

              Едно време БГА Балкан си имаше отряд Медицинска авиация. Самолети и въртолети. Малките даже стояха на различни места. В Пловдив например, един Ми-8 все си стоеше точно до Окръжната болница, и го нямаше само когато отиваше по работа.
              То, какво и как трябва да се направи, знаят мнозина. Че и още има живи стари хора да помнят. Работата е че от бюрократични безумия и всеобща висша управленска глупост, на никой не му остава ни време, ни сили, ни желание да направи каквото трябва.
              Нали имаше министерство на това? Какво свърши? С парите за бедствия ремонтира и построи джамии. А додето цялата държава гореше сигурно повече отколкото през мезозоя, журналистите хванаха министърката да се въргаля на плажа в Женева с близката си приятелка, също министърка, но от вражеска ней партия. Ми кво толкова, в отпуска пък била. После за да замаже работата, взе да мънка че щяла да купи самолет - пожарникар, даже истинско Бе. Не вярвах на ушите си, чак тука във форума публично я похвалих. Не го купи. Помолих приятели да питат, нито в завода, нито в КБ-то изобщо е имало запитване от България. Хем това нещо в максималната си комплектация, с операционна и транспорт за ранени освен пожарната, струва 30 милиона долара. Смешни пари даже за едногодишния бюджет на МВР. Купи два - един куп пари ще изкарваш само от съседите всяко лято. Ама не. Въпроса е да се хармонизира и процедира. Карго култ някъв ...(((

              Коментар


              • #52
                От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                За жалост лекари има само в работно време. През останалото ги чакат да дойдат от Пловдив. Парашутистите-спасители които са в екипжа могат да евакуират пострадали почти от всяко място при всякякви условия но имат право да оказват само първа помощ. Даже сега се борят да изкарат курс за парамедици и да им се закупи ново оборудване но получават само среден пръст от горе и лафа "няма пари".Пилотите които дават дежурство по АСО (Аварийно-спасително осигуряване) са най-добрите в базата но с неточна и непълна информация се бавят с проучването на маршрута.В се пак преди да се тръгне се пресмятат височини, разтояния, гориво, колко време може да се паботи на и над мястото ако трябва да се вадят с лебетка и т.н. Колко хора знаят че площадката за кацане на болницата беше пълен кенеф с боклуци, пясък, камъни и една огромна купчина вар ли хуросанн ли незнам завита с найлони които се разхвърчаха а никои не иска да ги засмуче ротора да падне вертолета и да изтрепе още 10 души нали?

                Коментар


                • #53
                  От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                  Първоначално публикуван от bootman Преглед на мнение
                  За жалост лекари има само в работно време. През останалото ги чакат да дойдат от Пловдив. ...
                  Ей за тази Мария говорим. Хеликоптер и екипаж може и да има, ама първо трябва да се получи разрешение от голямото началство. Пък после, евентуално, ще се чакат доктори и т.н.

                  Покрай тази тема се разрових и попаднах на интересна информация за британската система за използване на хеликоптери в спасителни операции. И там тази работа досега (че са тръгнали да приватизират тези дейности) са я вършили военните, ама организацията им няма нищо общо с нашата. Естествено, че и там си има командна верига, ама решението не се взима от министър и още по-малко се чака Нейно Величество да благоволи да отпусне хеликоптер или самолет (както у нас се правеше при бат Гойко). Има си единен координационен център за спасителни дейности, но в много спешни случаи, когато има непосредствена заплаха за човешки живот, спасителните служби могат, паралелно с искането по официалните канали, да се свържат с конкретна база и да поискат помощ, като решението се взима от командира на екипажа.

                  Хората даже са направили брошура, с която да се образоват всички, които могат да имат допир до спасителни хеликоптери, какво и как да правят.

                  Естествено, цялото това удоволствие струва едни немалки пари и даже англичаните са се засилили да приватизират въздушното спасяване с цел икономии ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #54
                    От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                    Аз изобщо не съм сигурен че на "Чип и Дейл" (SAR на ВВС) им влизат във функционалните задължения подобни операции. Въпросните Кугъри са част от системата за търсене и спасяване на НАТО и грам нямат отношение към 112- т.е. всичко се прави "на ползу роду". Защото става дума за съвсем различна организация и за съвсем средства за работа .
                    Примерно някъде все още ми се мота (ако не съм имал добрината да го върна) едно такова радио:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CSEL_w_Screens.jpg
Прегледи:1
Размер:55.7 КБ
ID:5472149
                    При неговото задействане се активира най близкият САР -ако обаче той няма възможности да реагира - следващият по отдалеченост- т.е. ако го закъсам по на юг шанса вместо Кугъра от Пловдив, да долети Кара Шахин със звезда и полумесец не е никак малък. И ако се окаже че не е имало повод- жална ми майка после на кредитната карта и на тоя дето ми е дал радиото и на него.....
                    Системата на SAR на ВВС ( до колкото ми е известно е CSAR дори) изобщо не е предвидена да действа за ПСС, МВР, 112 и на баба ми дядо и . Тя си е за спасяване на закъсали пилоти, не на пишман туристи или офроудъри.
                    Навремето Кюлев имаше идея да прави частна авиационно спасителна служба (свързана със застраховки и прочие) ама бързичко му резнаха амбициите. Ето и едно доста любопитно писмо което ми отвисява в пощите още от 2005 та!?!
                    http://dox.bg/files/dw?a=6d9c87df41
                    Пак там някъде имам едно предложение за дарение на два (2) броя хеликоптери HH-1N Ирокез с остатъчен ресурс от сумарно няколко хиляди часа.... Проблема обаче е, че няма кой да плаща бревети, летателни часове и гориво.
                    Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                    No man left's behind !!!!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                      Първоначално публикуван от Mad Dog Преглед на мнение
                      ... Системата на SAR на ВВС ( до колкото ми е известно е CSAR дори) изобщо не е предвидена да действа за ПСС, МВР, 112 и на баба ми дядо и . Тя си е за спасяване на закъсали пилоти, не на пишман туристи или офроудъри. ...
                      Ами те и на RAF спасителите са си били предвидени за военни цели, ама ...

                      ... The Royal Air Force maintains a 24-hour search and rescue service covering the whole of the United Kingdom and a large surrounding area. Whilst the service exists primarily to assist military aircrew and other personnel in distress, the vast majority of ‘scrambles’ are to assist civilians who find themselves in difficulties, either on land or at sea. ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                        Ами те и на RAF спасителите са си били предвидени за военни цели, ама ...
                        И в тази връзка никой няма право да плачка, че е получил помощ която не му се полага по-бавно отколкото на него му се струва, че е трябвало....
                        Или?
                        Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                        No man left's behind !!!!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                          И моето мнение е, че 2 часа за реакция при тези обстоятелства и от ТЕЗИ ИЗПЪЛНИТЕЛИ си е направо супер като време за нашите си условия (разбирай го всякак), при положение, че в София много хора "бият гъза в тавана" ако линейка се отзове на сигнала им в рамките на града за такова време! Не е работа на военните да спасяват цивилни в мирно време, пострадали при "битови" инциденти! Не съм сигурен, че където и да е по света им е работа. Що се отнася до тел 112 - вярно има какво да се желае и то е най-вече в посока - "човешки ресурси". Имах съм възможността да вляза в един координационен център... Оборудване и комуникации - като по филмите! Личен състав - от кол и въже, преминал някакъв измислен курс в който се набляга най-вече на това - как да говори по телефона. Координация - ЗЕРО (пак заради личния състав). Известни са случай на приемане на сигнал към "Бърза помощ" на тел. 112 за случай в София, а сигнала се предава на "Бърза помощ" в Стара Загора. Проблема е, че в България все още се смята, че материалната част е определяща и решава всички проблеми, а в посока "адекватна подготовка и поддържане и развиване на натрупаните знания и опит" не се прави нищо, дори и при наличието на подходящата материална база (веднага се сещам за историята с Пинц-а на пожарната в Бистрица).

                          Коментар


                          • #58
                            От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                            Отново се борим с последствията, а не с причините.
                            Марто, включете на Офроуд фестивала, някакво нагледно обучение с демонстрации, кои три неща не бива да се правят в Офроуда.
                            Ще ги запишем с камера и после ще залепим темата някъде отгоре.

                            На всички ни се е случвало да подкараме стръмен баир за изкачване и към горния край, да установим, че няма да успеем.
                            Какво правим тогава ? Зад теб стръмен път 300 до 500 м, нагоре още 50 ала няма душа да се качат.
                            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                            Коментар


                            • #59
                              От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                              През 2003 се случи да спасявам едни чехи в Пирин на Типицкото конче, тогава GSMите нямаха обхват и те горките тичаха наоколо за сигнал, но Мобифона се представи блестящо - обадих се на ПСС Банско и след 20 минути един КА-17 /ли беше?/ зависна над нас. Вътре си имаше и лекар, метнахме чехкинята вътре и така се спаси, беше си пукнала главата в една скала. Вярно, че тогава се изграждаше кабинковият лифт и вертолета си беше в района, но чехите останаха много впечатлени от реакцията.
                              Honda XL600LM, 1987
                              Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                              Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                              Коментар


                              • #60
                                От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                                Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                                Отново се борим с последствията, а не с причините.
                                Марто, включете на Офроуд фестивала, някакво нагледно обучение с демонстрации, кои три неща не бива да се правят в Офроуда.
                                Ще ги запишем с камера и после ще залепим темата някъде отгоре.

                                На всички ни се е случвало да подкараме стръмен баир за изкачване и към горния край, да установим, че няма да успеем.
                                Какво правим тогава ? Зад теб стръмен път 300 до 500 м, нагоре още 50 ала няма душа да се качат.
                                Идеята ти е много хубава, но по време на феста ще ври и кипи по баирите наоколо - няколко състезания ще вървят едновременно и физически няма да е възможно. Нищо не пречи обаче това да се осъществи преди ли след феста (по-добре след) - условията са на лице за осъществяването на подобно нещо. Само вчера имахме два такива случая с риск за обръщане, като при единия се наложи да търчим по баира на горе, за да хванем джипа, който вече беше навирил едната предна гума на около метър във въздуха (добре, че ситуацията се разви в улей)...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X