Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тежък инцидент край хижа Фенера

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Тежък инцидент край хижа Фенера

    Могат ма не им дават,няма кой да вдигне червения телефон и да им каже Запускай,няма червен телефон вече.

    И тук могат да летят,и техника имат и .....пак излитат след поне 50 минути ако ще багер да раждаш.По тая причина сега си тегля един дето си го намерих на 100 метра от камъните,викна бреговата охрана,а ония му го забодоха с едно време дето я оцелее я не.Катера беше на 45 мили,вертолета на 100,а аз на 1.8 и не ми трябва никой да ми нарежда или да попьлвам какви да е бележки,слагат спасителните ризи моите и айде като костилка из гьз.

    Едно време чичо ми се връща с цял самолет щото генерала заплесна и си забравил шапката та върти да му я приберат.За спасителна операция пък съвсем повече време трябва и както горното отнема 5 минути така сеи явява основата на спасителната операция.Иначе ще долетят с ръце в джобовете и ще ги мятат на гръб,а това не е вече ония години,вече сме Европейци за добро или лошо.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #77
      От: Тежък инцидент край хижа Фенера

      Първоначално публикуван от Mad Dog Преглед на мнение
      Обаждаме се на 112.
      Поискваш Хеликоптер.
      От там:
      1. Координати- MGRS
      2. Собствена позивна (LZ1- XYX), честота на работа - 433.44 / мобилен телефон /лице което отговаря на талафоня.
      3. Брой пациенти- Спешни двама, леки двама. Нужда от хирург
      4. Трябва екипировка за разпъване на купе.
      5. Общ брой пострадали 5 - един загуба , 4 ма с наранявания.
      6. Два броя контузии глава,възможна гръбначна травм- не контактни, един външни разкъсвания- контактен, стабилен, един незначителни наранявания по главата- контактен стабилен.
      7.Зоната за кацане ще бъде обозначена с оранжева светлоотразителна жилетка.
      8. Пострадалите са с българска националност.
      9. Зоната за кацане се намира на 150 м. северозападно от края на гората , най добрия подход (възможност за подлитане) е от изток.

      Ако директно те прехвърлят на медивака - почваш с хамериканските буквички.
      Така няма опасност да пропуснеш нещо и същевременно- да те търсят през пет минути и да се тупа топката - щото ти и да не я дадеш тая информация пилотензито ще я искат, че без попълнена табличка няма излитане.
      От опита ми с разговори със 112 диалога не протича точно така. Първо в продължение на минута оставяш твоите данни, после е нужна минута и четири повторения, че няма/има ранени, после са започва обяснение къде си и ако си късметлия и си попаднал на човек, който има поне малки географски понятия от България сигнала ти е приет успешно.
      Те имат стандарт за говорене, който рядко съвпада с твоя. Докладвал съм за няколко различни инциденти и само в един случай не се налагеше да овладявам импулса си да им затръшна телефона.
      В описанието на това как са водили колега тук от форума по телефона при някаква катастрофа с порше в чужбина, мисля че изпуснахме поантата. Той е говорил с лекар, не с оператор. Тук не е така и затова реваха от спешна помощ преди месец, че им е отнета възможността за диагностика преди да е пристигнала линейката още до инцидента.
      Обяснявал съм на този телефон в продължение на 5/пет/ минути, къде се намира с Студена, докато изпратят кола за катастрофа, същото ми се е случвало и в Кресненското дефиле.
      Проблема не е техниката, а кадрите и разнобоя между институциите.

      п.п.
      Сигурно всички са гледали, как по филмите на инцидент отпред върви полицейската кола, а зад нея са парамедиците и пожарната. А тук?

      Коментар


      • #78
        От: Тежък инцидент край хижа Фенера

        Айде пак аз - едно време потъваме с една лодка,обаждам им се,казвам им,че ако видят сигнален с номер един кой си да търсят трима на малка лодчица,че голямата няма да я има.Разговора си се води по радиото и пак по това радио ме питат всички ли за Американци.Що бе,за аборигените няма място на киликандзера ли?
        - Какви Аборигени,какво е келикандзер.........
        А иначе много нежни,Ц130 Херкулес да ми пртели спасителни салове да хвърлял ма не ги питах тогава за колко време ще дойде,гаранция обаче,че ще падне плуване преди да излети трьтлестия,едно поне час ще им трябва.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #79
          От: Тежък инцидент край хижа Фенера

          На 112 след като кажеш, че някой лежи и не мърда, те питат и какво му е според вас и трябва ли да идваме. Аз отговарям - както искате, аз съм монтьор, не лекар.

          Коментар


          • #80
            От: Тежък инцидент край хижа Фенера

            Въртите- въртите и пак към военните - хеликоптерите трябва да са си към спасителната служба - специално оборудвани и с персонал от парамедици и спасители... За какви кугари и т.н. говориме - ще спасяват ли или ще обстрелват?
            Интересно щом онези в Австрия ги финансират курортите, като дойдат за автомобилна катастрофа кой ги финансира? Сигурно крайпътните заведения или бензиностанциите!
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #81
              От: Тежък инцидент край хижа Фенера

              Тоталната некомпетентност на лицето Х преквалифицирал се наскоро от клозетен хигиенист в оператор на 112, не оправдание за собствената некомпетентност при подаване на информация. Без изброените от мен неща "Чип и Дейл" няма да си дигнат въртикоптера ако ще да им падаш на колене и да се влачиш. Ако много стане тегаво - звъниш на 92 26 000 вътрешен 25 757 -Военномедицински отряд за бързо реагиране и там дежурният ще ти приема обаждането. Пробвай некст тайм.
              Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
              No man left's behind !!!!

              Коментар


              • #82
                От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                Като каза колене та се сетих - аз съм до колене във вода,а те ме карат да изброявам имената буква по буква,вода ли да помпя,името Чернитски ли да се чудя с колко Ита е........ма на,запьнали и това искат та ако сте много на зор си оставете поне едни десетина минути за обяснения.Ако не е на зор просто му теглиш една след някое и друго изречение,но се сърдят по някой път.

                На капитанския курс се учат и сигнали с хеликоптера и как да му покажа къде да каца и това на суша и вода,много пъти радиостанцията я влачим точно за това.
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #83
                  От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                  Няма как,нещо което беше създадено на юруш и хванахме последния срок,за да няма наказателни процедури,да очакваме да работи супер. Ами няма как да стане.. ако помните... 2 месеца преди офиц. пускане нямаше нито център... нито хора.. нито нищо...Така,че за съжаление понеже всичко е сбъркано още в началото,се налага сериозно преструктуриране на служба,която е доста млада. Що се отнася до разговорите.. аз също съм подавал сигнал.. за катастрофа... на моста на захарна фабрика...а операторката през цялото време ми говори за тунела на люлин. Не правеше разлика между мост и тунел... както и да е ...колегата обаче е много прав... за това като се обадиш трябва да си максимално подготвен... Казвам се един кой си... адреса на произшествието е еди какъв си.. пострадалите са 3-ма.. около 25 45 и 60г. 2-ма са контактни единия е в безсъзнание и т.н. И няма да ти зададат 20000 въпроса,ако си си написал домашното. Най-малкото за 1 такси да си поръчаш ако ти нямат телефона ти искат данните и точен адрес...

                  Коментар


                  • #84
                    От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                    Няма ядове въртолетите да са на военните. По идея те имат собствени спасителни средства за своите свалени и паднали, отделно - за задачи в интерес на сухопътните. Така хем не трябват отделни въртолети, отделни центрове за обучение и ремонт, хем силите и средствата са натоварени поне с нещо. И по парите по се връзва, поне в мирно време.
                    Обаче някой трябва да организира работата до смислено състояние, а не до папкова истерия. Което пак е въпрос на политическа воля и професионални умения. Не на сляпо четене на безумни стандарти.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                      Първоначално публикуван от kok4o1 Преглед на мнение
                      ...
                      В описанието на това как са водили колега тук от форума по телефона при някаква катастрофа с порше в чужбина, мисля че изпуснахме поантата. Той е говорил с лекар, не с оператор...
                      Не.

                      - Говорих с оператор. На него изброих мястото на катастрофата, в кое платно и посока на движение, броя ранени и състоянието в което ги виждам.

                      - Операторът събра данните които му бяха нужни за да прати нужните служби и ми каза "повече не ми трябваш нито аз на теб, засилвам ти необходимите служби. Сега ще те свържа с лекар, за да се разберете дали трябва да правиш нещо".

                      От там - аз бях свързан с лекар, а операторът предполагам се освободи за следващото повикване.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #86
                        От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                        В рамките на собстевния си опит от обаждания на "112" изобщо не мога да споделя негативното отношение към тях. Така се случва, че съм се обаждал основно със сигнали за пожари, повечето извън населени места. Когато от едната страна се говори адекватно, то и разбирането е адекватно. Като вземеш да разправяш: -Бе седя тук на едно баирче и гледам на другото... Директно те пращат "у лево". Самият опертор - в повечето случаи операторка - може и да не е най-компетентният специалист, но от последващите действия е видно, че сигналът се разглежда от специалисти. Това, което ми е интересно е, че разговорите не се записват автоматично, а операторът щрака по някаква клавиатура - Не знам, може и да е основателен този ордер. Когато съм се обаждал за ПТП, или нарушаване на обществения ред - за секунди ме прекъсват и ме свързват с дежурен в съответно РПУ. Реакция винаги има. За линейка, никога не съм се обаждал, нищо не мога да кажа.
                        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                        Коментар


                        • #87
                          От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                          Тъй де, това и трябва да направи добрия диспечер. Нататък гонят специалистите. В друг случай сигурно са щели да ти кажат докога да се щураш наоколо с пожарогасителя, и кога да побегнеш. Или да стреляш по тия, или да се направиш на умрял. А не да ти обясняват ти къде живееш, или къде си си изкълчил глезена, понеже не различават село Лозенец на морето, от махалата Лозенец на Фъндъково.
                          А техниката им верно е като от кино, много хубава.

                          Не знам какви специалисти каква реклама на Метро разглеждат, ама като дойде линейката - тия в нея не знаят за инфаркт ли идват, или за счупен крак. Сигурно щото не са им и казали, те инак май ги различават.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                            Те военните хубаво ма колко машини имат,къде им е базата и необходимото оборудване и за колко време може да прелети до тая хижа?Те докато АЗБрат какво да товаряти къде и как да кацнат и пак си минава час.Аз на тия тук им бия координати до 10 метра,казвам им,че сме трима готови с харнеси за закачане / не ми трябва и плувец,пусни ми куката,аз ще кльвна сам /а те пак продължават по техния си списък с въпроси.

                            На простия въпрос Кьде кацам,на каква височина е,колко и от къде е вятъра,от къде е подхода,какъв терен и какъв наклон..........е те само там им хваща 20 минути ровене ако я нямат смесена информацията.Той не излита ако знае,че няма къде да кацне еле ако няма пъпната връв,а военните тия работи може да ги имат ма не стоят в киликандзера постоянно.


                            Някой попьлвал ли е план на хеликоптер / щото аз не съм / та да каже как се изчислява температура,височина,тегло на екипажа,тегло на оборудване.......... Та да знаят колко да заредят да речем.Бела не е като Мито,не е военна машина,че да го считат и да тръгне,тия Кугьри не ги знам какви са ма и на тях някой трябва да им го снесе.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #89
                              От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                              Да бе информацията "Тука около хижа Фенера едни се обърнаха и претрепаха- пратете някой щото на единия май му тече мозъка..." И значи понеже,защото и тъй като поради че, военните пилоти са длъжни за знаят всяка хижа в България тутакси литват- тва без летателен план , без разрешение от РВД то, дигат машината и друм... Па после като се окаже че тия претрепалите се са се пообърнали с кола и няма как да стане без хидравличната разпъвачка - лошо.... А тя пущината тежи уекинко и трябва да се включи в разчета на горивото ... Подробности някакви , бумаги...
                              Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                              No man left's behind !!!!

                              Коментар


                              • #90
                                От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                                Едно време по една програма едни БЕЛ 407 мислени за търсене и спасяване,бедствия и аварии.........Та там едни сметки колкото колко на час,от къде до къде,запасни,гориво,персонал,време,бази,метео,граници,Рвдето..........и след месеци сметки капата у земята и тая няма да я бъде.Та от там по спомени хващаше едни 30 -40 минути само смятане какво иска машина в момента за тоя и тоя случай при тая и тая обстановка за тая и тая задача.Като не знаеш задачата мммммакината седи и почива.Попьлваш една таблица и няма неизвестни щото всичко влиза у сметката,това не е келикандзер дето вдига 100 командоси та да не му се опънат трима / ееее сори бе,те били 5,тия не сме ги видели...... /ранени.
                                Имаше и идея за цистерна/и с разпъваща се площадка на нея,че да каца фьрчулета,да има кой да и напомпи горивото и обучен персонал да я навЕжда и да и закача закачките ако и трябва друго.
                                Така само Я къш ма птицо проклета и то да литне става ма преди време,сега сметки трябват и сметките хващат време.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X