Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тежък инцидент край хижа Фенера

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

    ...
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

      цитат от сайта на министерството на здравеопазването.

      "
      ОТГОВОР НА МИНИСТЪРА НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО Д-Р СТЕФАН КОНСТАНТИНОВ НА ВЪПРОС НА Н. П. ВАНЬО ШАРКОВОТНОСНО: Санитарната авиация в Република България

      04.02.2011 г.

      УВАЖАЕМА Г-ЖО ПРЕДСЕДАТЕЛ,
      УВАЖАЕМИ Г-Н ШАРКОВ,



      Министерството на здравеопазване не разполага със собствена санитарна авиация. До 2008г. включително Министерството на здравеопазване е ползвало санитарна авиация чрез възлагане на дейността на външен изпълнител. През 2009г. не е сключен договор за такава услуга, поради явяването на обявената обществена поръчка, на един кандидат с много висока ценова оферта, надвишаваща десетократно определения за тази дейност бюджет установен на база разходите за предходни години.
      В тази връзка за осигуряване на санитарната авиация през 2010г., в изпълнение на Решение на Министерски съвет № 898 от 19.11.2009г. е издадена заповед на заместник-министър председателя и министър на вътрешните работи, министъра на отбраната и министъра на здравеопазването въз основа, на която военни въздухоплавателни средства на въоръжените сили на Република България се използват от Министерство на здравеопазването за следните цели: авиомедицинска евакуация; превоз на екипи за трансплантация на органи; полети за търсене и спасяване на хора.
      Средствата за заплащане на тази дейност се осигуряват от Министерство на здравеопазването по бюджета на Министерството на отбраната на база на действителни разходи. "

      и цитат от в-к Труд от 04.08.2009 г.

      "
      Кап. Пенчо Пенчев, шеф на “Ер Бан”: Още през декември казахме,че няма договор за санитарните самолети
      - Как се стигна до ситуацията Министерството на здравеопазването да остане без санитарна авиация, кап. Пенчев?
      - Още преди Нова година започнахме кореспонденция със здравното ведомство (през декември 2008 г.). Както и с бедственото министерство на Емел Етем - през януари т. г. (тогава имаше такова). Защо и с него? Защото, като се обадите на телефон 112 и сигнализирате, че се давите или ви потъва лодката, с какво ще ви спасят? Ще извикат хеликоптер. Има безброй подобни ситуации, в които спасяването може да се извърши само с такава машина. Преди време, ако си спомняте, наш хеликоптер кацна на покрива на москвич, за да спаси родилка. Защото снегът така беше натрупал, че дори БТР не можеше да стигне до нея.
      - Защо поне Емел Етем не подписа договор с вас?
      - Не мога да го докажа, но ми разказаха, че когато станало дума за договора с нас, тя обяснила, че имало само още 3 заседания на Министерския съвет и нямало как това да стане. Проблемът бил чисто процедурен.
      - А какво се случи с МЗ, че не се разбрахте?
      - С тях дори сме задължени да имаме договор. Защото в България спешната помощ е безплатна. И ако човек се нуждае от първа помощ с хеликоптер, МЗ няма договор за този вид транспорт. Това е. А ако има подписан контракт, д-р Георги Гелев, директорът на “Спешна помощ”, трябва да ми нареди за спешния случай и аз да излетя до 30 минути. При вече договорени отношения се знае и е записано как се получава сигналът, как “Бърза помощ” прави връзката с нас, коя от машините е дежурна, кой какво трябва да направи. Защото медицинските хеликоптери извършват специфична помощ. Не е като да излетиш от летище А - София, до летище Б - Бургас. Ти излиташ нанякъде и не знаеш къде ще кацнеш.Трябва да се ориентираш във въздуха, да разбереш има ли живи, как да действаш. Ето, преди две седмици Планинската спасителна служба ни беше извикала да спасим жена в Стара планина. Но МЗ не ни потърси, защото нямат договор с нас. А по-рано пък от Планинската спасителна служба ни потърсиха за изгубено момче. Тогава час и четиридесет минути го търсихме от въздуха. Без пари. За наша сметка.
      - Добре, какво предложихте на бившия здравен министър д-р Евгений Желев, че той не подписа договор?
      - Пратихме писмо до МЗ, в което пише, че искаме всеки месец да имаме гарантирана бройка летателни часове. Няма в света авиационна компания, която да подпише при други условия. А не както мисли бившият главен секретар на МЗ (доц. Красимир Гигов- б. р.), който ни казваше: “Вие сте като такси”. Не, ние не сме такси! Ние постоянно трябва да тренираме, а и как да дадем цена за летателен час, като не знаем колко ще работим през месеца. Ако за 30 дни отметнем 50 часа, ще изискаме едно заплащане, а ако изпълним 0 часа, то ще е съвсем друго. Много по-скъпо. Вие сте икономически грамотна и разбирате, че ако изпълним 100 часа, то цената ще е много ниска. През изминалата година летателните ни часове са били 50, а през 2003 г. - в пъти повече. А и така стана, че разрешението за въздушен санитарен транспорт да го дава не шефът на “Спешна помощ”, в случая д-р Георги Гелев, а министърът. Знаете ли преди колко деца от Бургас например сме докарвали за спасителни операции в Националната кардиологична болница в София. А от две години кой ги кара? И като зададох същия въпрос на бившия здравен министър д-р Евгений Желев и двамата му заместници, те мълчаха. Питам ги: “Какво става? Какво ще правим?”- те пак мълчаха.
      - А какво ви казаха, защо не подписаха договор с вас?
      - Предишни години са ми плащали по 10 000 лв. на месец за дежурство, а сега не искаха да ги плащат. Добре, да не го плащат, но 50 часа на месец - летя, не летя, да ги покриват. Трябва да се предвиди и време за обучение. Защото какво ще стане, ако не дай Боже, хеликоптер падне или се случи нещо с пациента? Ами аз лично отговарям за това! Да не говорим какви са заплатите на момчетата ми - работят за чест и слава, а имат зад гърба си по 8000 часа в небето.
      - Кои са другите ви партньори?
      - Имам договор единствено с ген. Стоян Тонев (началник на ВМА - б. р.), който единствено разбира нещата и винаги се отзовава.
      Знаете ли, случвало се е търсим загубен в планината. И от хеликоптера наш човек със знаци пита хижаря за посоката на издирвания. А той му маха... Вместо да ни насочи. Та, да се върнем на бедственото министерство, части от което сега са при министър Цветанов. От една седмица правя опит да се свържа с него. Убеден съм, че ще ме приеме, защото той вече ръководи тел. 112, а скоро ще дойде времето на горските пожари.
      - Излиза, че държавата нехае?
      - Да, досега беше така. Надяваме се, че г-н премиерът Бойко Борисов ще прекрати тази практика."
      Последно редактирано от ukw_kj; 16-04-13, 19:50. Причина: допълнение

      Коментар


      • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        Пак се почна ... А авиоотряда санитарна авиация на "Балкан"?

        Ми не макар,че се е случвало Отряда да ползва Балкански самолети както и да се дава под наем Мката / не ме питай от къде знам,тате каза да не казвам /.

        Е статията горе,колкото и да натиска човека пак достига до цифрите и салатата с летателни часове,машини,ресурс,пари,обичаните,покритие.........и пак не излиза сметката.Говоря за покритие на България,а не за това дали и как ще литне една машина.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

          Питай баща си (жив и здрав - чест и почитания - български офицер), доколко реално е функционирал този отряд, някъде откъм средата на `70-те!
          После на мен нищо не ми казвай - аз знам. Пиши му на Стефан ЛС, ако си снизходителен към нарцисизма му...
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

            Това е нова тема и ще си мълча,че под функционирал всеки го разбира различно.

            Ще предам,мерси
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

              Може ли по-подробно за нарцисизма? Че то от двама ви, дето не сте виждали отблизо самолет, ми идва малко в повече.
              В темите за строителството, да си видял постовете през един да са мои, и без да ми мига окото да бъркам вар със цимент, но да настоявам че кво пясък - кво чакъл - едно и също е, нали го копаят от камионите? И го пердашат с лопатата на фадромата. Щото кво кофа, кво лопата - нали рине пръст. А арматурното желязо идва от земята - сам съм си изкопавал. Хем не веднъж през 89-та, ами много пъти, и на много места.
              Вервай ми, твойто тука звучи точно така.

              Коментар


              • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                ...
                Вервай ми, твойто тука звучи точно така.
                Вервай ми - не звучи така
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                  Колкото си компетентен за строителство - толкова и за авиация (в никакъв случай не става въпрос за никак). За авиацията, аз знам по-малко отколкото за строителство (много-много по-малко), но все пак повече от теб...

                  пп
                  Все пак - изчакай ЛС-то на Боса. Ако нямаш търпение и на него не му е точно до това, точно сега, може ти да инициираш кореспонденцията. Да повторя - не държа на публичност по конкретиката...
                  Последно редактирано от davc; 16-04-13, 22:13.
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                    И от де го научи? Щото след като много години работих с тях и за тях - нямам такова усещане, като чувам какво говориш.

                    Коментар


                    • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                      ...Пък и не става въпрос за изобщо авиация (нека това се счита за реверанс към авторитета ти пред публиката, на който толкова много държиш), а само за функционирането на т. нар. санитарен авиоотряд...
                      Тази сводка ти несъмнено си получил, но просто си я счел за несъществена и като така - пропуснал .
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                        Аз от авиация не разбирам,аз съм морски ма знам,че като се огелпи далаверата няма кой да ти вдигне хеликоптер за 10 минути,има да плуваш половин час ПОНЕ.

                        А ако става въпрос дали съм виждал самолет / не разбрах за кого говориш / ми виждал съм,че и съм се качвал на такова,че и други работи ма малко незаконни и ще си мълча.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                          А на бас че ако на тая поляна беше паднала по лице примерно Фидосова хелито щеше да е там до 30 минути без който и да е от НАТО да е подписал каквото и да е.
                          When I'm good, I'm very good. When I'm bad, I'm even better!

                          Коментар


                          • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                            Фидосова, на мен ми е по-неприятна отколкото на теб - може да си сигурен. И все пак - тя е председател на парламентарната група на управляващата партия в държавата. В такава ситуация тя далеч не би била просто бедстващо частно лице. За нея, най-вероятно щяха да се постараят на друго ниво, но по никакъв начин за половин час...
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                              Ми одеве каза че разбираш от авиация, и аз предположих че много си врял и кипял в нея, щом знаеш несравнимо повече от мене. Аз не разбирам много, затова и само последния път изкарах от къщи 200 кила самолетни агрегати. Като не им разбирам ...
                              Прочее, ако скоро ще ходиш към Пловдив, да ти дам и последния репитер за радиокомпас, че и без това е смачкан и няма да го възстановявам, да го оставиш в музея.
                              Или да си го оправиш, на тебе може да ти върши работа щом си в темата.

                              Коментар


                              • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                                Стефане на кой говориш,за кого е това?Ако е на мен мммммммм чети по-долу,ако не е просто пропускай.

                                Едно време малко след първи клас си играехме на фунийки,тръбите бяха свалени от бойни Миг, а оризовата хартия идваше от Секретна секция на Полка в една авиобаза.Това преди 30 години - прави ли ме разбирач по самолетите и имам ли опит с тях или просто някакъв допир?Щото като гледам май мммммммммм ъхъ.Ако имам някакви нелегални летателни часове това къде ме въздига?Щото като ходех към него и го гледах умно та и съм виждал самолет на всичкото отгоре.


                                Нещо не те разбирам днес,да прощаваш.
                                Последно редактирано от BENZBOSS; 17-04-13, 01:25.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X