Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тежък инцидент край хижа Фенера

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Тежък инцидент край хижа Фенера

    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
    ... Не е работа на военните да спасяват цивилни в мирно време, пострадали при "битови" инциденти! Не съм сигурен, че където и да е по света им е работа. ...
    Има си и достатъчно силни аргументи в полза на използването им. Така или иначе обществото плаща за придобиването на съответната техника, обучението и издръжката на персонала и т.н. Тези екипажи така или иначе трябва да тренират, за да стават за нещо, та не виждам защо това да не става и в рамките на цивилни спасителни операции.

    Доколкото разбирам, сега в Англия има силни притеснения, че приватизирането на хеликоптерното спасяване ще доведе до влошаване на положението. Коментар на планински спасител "Вкара ли се в схемата търсене на печалба, неминуемо едното око ще е в пострадалия, а другото - в баланса на фирмата ... "

    Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
    Отново се борим с последствията, а не с причините.
    Марто, включете на Офроуд фестивала, някакво нагледно обучение с демонстрации, кои три неща не бива да се правят в Офроуда. ...
    В нет-а е пълно с какви ли не филмчета и обяснения какво да се прави и какво не. Който има желание да се учи - ще намери откъде. Който не ще акъл, няма да си мръдне и пръста, ако ще и всичко да му е поднесено на тепсия. Отделен въпрос е, че теоретичните знания са едно, а прилагането им на практика - съвсем друго. Като се озовеш насред гадния баир и започнат да ти притеперват мартинките, накълваната теория се изпарява много лесно.
    И още по-отделно е пък това, че и такива, които не само много добре знаят, не само могат, но и са учили и други хора, като джапнат някое и друго питие стават много проходими и правят сакатлъци (сещам се за поне 2 случая с комбинация между опитни офроудъри и алкохол) ...
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 15-04-13, 10:50.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #62
      От: Тежък инцидент край хижа Фенера

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      ...Покрай тази тема се разрових и попаднах на интересна информация за британската система за използване на хеликоптери в спасителни операции...
      Много добре. А тези - дали реагират за по-малко от два часа!
      При положение, че става въпрос за една друга държава, едни други пари, едни други традиции. А-бе, друга една работа отвсякъде погледнато.
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • #63
        От: Тежък инцидент край хижа Фенера

        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
        Много добре. А тези - дали реагират за по-малко от два часа!
        При положение, че става въпрос за една друга държава, едни други пари, едни други традиции. А-бе, друга една работа отвсякъде погледнато.
        Явно го могат, поне в някои случаи (едва ли отнесеният от прибоя рибар се е плацикал в морето час или два). Те затова и имат схема при истински спешни случаи решението за мисия да се взима на най-ниско ниво.

        Но иначе всякакви спасителни служби си имат някакво време за реакция. За конкретния случай, за наши условия 2 часа са си направо постижение.

        П.П. Имай предвид, че Англия си е морска държава и една голяма част от спасителните мисии са на море. В студената част от годината времето, през което човек може да устиска във водата, е силно ограничено, така че спасителите трябва да са на място за под половин час (даже и това може да е прекалено дълго).
        Последно редактирано от Чавдар (V93); 15-04-13, 11:43.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #64
          От: Тежък инцидент край хижа Фенера

          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          ...Но иначе всякакви спасителни служби си имат някакво време за реакция. За конкретния случай, за наши условия 2 часа са си направо постижение...
          А в нашият случай, дори не става въпрос за каквато и да е спасителна служба.
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • #65
            От: Тежък инцидент край хижа Фенера

            Т.е. в случая британската SAR е интегрирана в националната система за спешни случаи- действа с априорното разрешение ка командната си верига, без да трябва баш шефчето да каже "Може"-работи се по древната традиция на джентълменската "честна дума". Апропо подобен е и механизма за задействане примерно на САС - от една страна изглежда доста тегав, но заради британската специфика всъщност е доста бърз и гъвкав. У нас говорим за преминаване нагоре по един организационен "комин" и спускане на долу по друг. Т.е. да- 2 часа са си направо бързо- още повече както стана ясно е имало не добро подаване на координати и от там забавяне на изчисляването на курса....
            Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
            No man left's behind !!!!

            Коментар


            • #66
              От: Тежък инцидент край хижа Фенера

              Първоначално публикуван от Mad Dog Преглед на мнение
              ... още повече както стана ясно е имало не добро подаване на координати и от там забавяне на изчисляването на курса....
              Добре бе, мааму стара! Колко пък добро подаване на координати им трябва?!? Не бил дал хижарят координати. Тъй като не я знаех къде е тази хижа, отворих Мапсорс-а и за 5 минути си я намерих, с координати и с всичко. Че и топографска карта на местността имам на компа!
              Това държавните институции GPS и софтуери за него виждали ли са?!? Същата драма беше като трябваше да подам местоположение извън населено място на полицията. Хем им дадох точни координати и пак трябваше да изляза до най-близкия асфалт, да ги изчакам там, да ги хвана за ръчичка и да ги заведа на мястото ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #67
                От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                Добре бе, мааму стара! Колко пък добро подаване на координати им трябва?!? Не бил дал хижарят координати. Тъй като не я знаех къде е тази хижа, отворих Мапсорс-а и за 5 минути си я намерих, с координати и с всичко. Че и топографска карта на местността имам на компа!
                Това държавните институции GPS и софтуери за него виждали ли са?!? Същата драма беше като трябваше да подам местоположение извън населено място на полицията. Хем им дадох точни координати и пак трябваше да изляза до най-близкия асфалт, да ги изчакам там, да ги хвана за ръчичка и да ги заведа на мястото ...
                Те си имат ама се налага да се преизчисляват координатите в MGRS - оти само малка група видиотени цивилни (като мен) работят с тоз формат данни. А пожарната и МВР ГИС а им е на ниво "пътна карта на РБ". Не се ебавам.
                Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                No man left's behind !!!!

                Коментар


                • #68
                  От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                  Първоначално публикуван от Mad Dog Преглед на мнение
                  ... А пожарната и МВР ГИС а им е на ниво "пътна карта на РБ". Не се ебавам.
                  Ма що да не са на ниво пътна карта. Да не би да има GPS карта на цялата територия на страната, та в много райони и с черните пътища, по цена на дребно 68 лв/бройката? Ако я купи, МВР ще взема да фалира и няма да останат пари за СРС-та.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #69
                    От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                    Нали полет денем, в прости МТУ. Какви измислени формати, какви пет лева. Трябва им да знаят къде са те, къде е хижата. От топографската карта да проверят всички височини между себе си и мястото, от това да изберат ешелон според тавана на въртолета, и да определят поворотните точки, ако няма да прелитат направо над всичкото. Ако на мястото има грамотен човек който да им избере чиста и равна площадка, и да им даде вятъра, температурата и барометричното налягане - цялата работа ще трае малко повече от времето на полета. Те трябва да му кажат само колко голяма площадка трябва за тоя тип въртолет, и после преди кацането още няколко пъти да получат потвърждение за метеото на мястото.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      Нали полет денем, в прости МТУ. Какви измислени формати, какви пет лева. Трябва им да знаят къде са те, къде е хижата. От топографската карта да проверят всички височини между себе си и мястото, от това да изберат ешелон според тавана на въртолета, и да определят поворотните точки, ако няма да прелитат направо над всичкото. Ако на мястото има грамотен човек който да им избере чиста и равна площадка, и да им даде вятъра, температурата и барометричното налягане - цялата работа ще трае малко повече от времето на полета. Те трябва да му кажат само колко голяма площадка трябва за тоя тип въртолет, и после преди кацането още няколко пъти да получат потвърждение за метеото на мястото.
                      Абе Стефане, откъде искаш такива умения в днешно време? Нали сега ГПС, навигации, електроники и разни други екстри. Откъде и кой да се занимава с традиционна навигация? Не знам кои летци са пратили. Ако са от командния състав (както обикновенно, напр. ген. Златев) би трябвало да са от старата школа и да ги могат тея фокуси, ама знае ли човек кой е бил... а то и без летене не става. 2 Кугара останаха летящи, Bell 206 не летят, май и 1 Ми-17 крета още. Кадърни момчета има, ама летене требва, летене...
                      Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                      Коментар


                      • #71
                        От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                        Драги ми Стефане- аз много добре съзнавам, че не си осъзнал още принадлежността на БА към едни северо атлантически структури ама в тез структури си има процедура. Искането на МЕДИВАК и у нас и в Тексас става по т.нар 9 редов протокол:
                        Ред 1. Координати на местото за евакуация - задължително в MGRS формат

                        Ред 2. Радио честота, позивна и префикс.

                        Ред 3.Брой пациенти по ниво на спешност:
                        A - Спешен
                        B - Спешен - хирургически случай
                        C - Приоритетен
                        D - Рутинен
                        E - Лек

                        Ред 4. Изисквана специална екипировка :
                        A - Никаква
                        B - Лебедка
                        C - Екипировка за спасяване (в смисъл - всякакви хидравлични разпъвалки, легени за алпийско извличане и т.н.)
                        D - Респиратор

                        Ред 5. Брой на пациентите :
                        A - Litter (да се чете - дал фира)
                        B - Пострадали

                        Ред 6. Безопасност на зоната на евакуация:
                        N - Няма противникови сили в района
                        P - Възможни противникови сили в района (внимателно доближаване)
                        E - Противникови сили в района (внимателно доближаване)
                        X -Противникови сили в района (Необходим въоръжен ескорт)
                        * Извън военни операции - тук се диктуват броя и типовете рани, контузии или дрего заболяване.

                        Ред 7. метод за маркиране на местото за евакуация:
                        A - С цветен панел
                        B - Пиротехнически сигнал
                        C - С димен сигнал
                        D - Никакъв (хвърляне на боб)
                        E - Друг
                        Ред 8. Националност на пациента и статус:
                        A - Собствена държава -военен
                        B - Собствена държава- цивилен
                        C -Чужда държава - военен (важи само за приятелски сили
                        D - Чужда държава- цивилен
                        E - Противников военнопленник.

                        Ред 9. Радиологическо химическо или бактериологическо заразяване:
                        N - Радиологическо
                        B - Бактериологоческо
                        C -Химическо
                        * Извън военни операции- тук се предава описание на терена на евакуацията .
                        Пример:

                        • “Goose, this is Maverick, over”
                        • “Maverick, this is Goose, send over”
                        • “This is Maverick, request MEDEVAC, over”
                        • “Roger Maverick, send your request, over”
                        • “Line One – LZ Jaybird 86750055 -Break”
                        • “Line Two-HF 231.45, UHF-114.1 Maverick -Break”

                        • “Line Three- 2A, 3C – Break”
                        • “Line Four-A – Break”
                        • “Line Five-2L, 3A – Break”
                        • “Line Six-P – Break”
                        • “Line Seven-C – Break”
                        • “Line Eight- A – Break”
                        • “Line Nine- All Clear – Break”
                        • “How Copy my last, Over”
                        • “Roger Maverick, solid copy, stand-by for inbound MEDEVAC plan – over”

                        “Maverick standing-by, over”

                        Хубаво е да се знаят на ингелезе оти ако медивака ти не е булгаристански и почнеш да му балакаш на тараскевица щи тегли една и медивак нанайски феродо.

                        Колкото повече от тези редове си ги имате попълнени преди да се обадите за хелито - толкова по- бързо ще дойде. Ако искате си ги запишете.
                        Последно редактирано от Mad Dog; 15-04-13, 15:07. Причина: Правописааааа..... УУУУУУУ....
                        Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                        No man left's behind !!!!

                        Коментар


                        • #72
                          От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                          Първоначално публикуван от Mad Dog Преглед на мнение
                          ...Колкото повече от тези редове си ги имате попълнени преди да се обадите за хелито - толкова по- бързо ще дойде. Ако искате си ги запишете.
                          Да се обадим на 112 и да им повторим горния диалог ?
                          И какво мислиш ще се получи ?
                          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                          Коментар


                          • #73
                            От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                            Ъхъ. Вече е ясно че не само онзи човек - всички ще умрем.
                            Човек ли спасяваме, или папка с бележки?
                            Ти какво, гордееш се с някакви глупости, и ме изкарваш изостанал тъпак, задето знам как може да се свърши някаква работа, и ми казваш да науча как да не се върши?
                            Освен това - разгледай собствените си цитати. Половината от това не се отнася за случая, другата половина се попълва в бланките по време на разузнавателния разговор по телефона. Колкото до форматите и навигацията, нато - не нато, но не изкарвай нито нещастните недовъртолети, нито екипажите им хептен идиоти. Те спокойно могат да летят и без тия изгъзици. Или при отказ на системата са длъжни незабавно да пикират и да се разбият сами в най-близката дълбока урва? Това по кой документ на нато е? А по кой са забранени визуалните полети?

                            Коментар


                            • #74
                              От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                              Да се обадим на 112 и да им повторим горния диалог ?
                              И какво мислиш ще се получи ?
                              Обаждаме се на 112.
                              Поискваш Хеликоптер.
                              От там:
                              1. Координати- MGRS
                              2. Собствена позивна (LZ1- XYX), честота на работа - 433.44 / мобилен телефон /лице което отговаря на талафоня.
                              3. Брой пациенти- Спешни двама, леки двама. Нужда от хирург
                              4. Трябва екипировка за разпъване на купе.
                              5. Общ брой пострадали 5 - един загуба , 4 ма с наранявания.
                              6. Два броя контузии глава,възможна гръбначна травм- не контактни, един външни разкъсвания- контактен, стабилен, един незначителни наранявания по главата- контактен стабилен.
                              7.Зоната за кацане ще бъде обозначена с оранжева светлоотразителна жилетка.
                              8. Пострадалите са с българска националност.
                              9. Зоната за кацане се намира на 150 м. северозападно от края на гората , най добрия подход (възможност за подлитане) е от изток.

                              Ако директно те прехвърлят на медивака - почваш с хамериканските буквички.
                              Така няма опасност да пропуснеш нещо и същевременно- да те търсят през пет минути и да се тупа топката - щото ти и да не я дадеш тая информация пилотензито ще я искат, че без попълнена табличка няма излитане.
                              Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                              No man left's behind !!!!

                              Коментар


                              • #75
                                От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                                Ъхъ. Вече е ясно че не само онзи човек - всички ще умрем.
                                Човек ли спасяваме, или папка с бележки?
                                Ти какво, гордееш се с някакви глупости, и ме изкарваш изостанал тъпак, задето знам как може да се свърши някаква работа, и ми казваш да науча как да не се върши?
                                Освен това - разгледай собствените си цитати. Половината от това не се отнася за случая, другата половина се попълва в бланките по време на разузнавателния разговор по телефона. Колкото до форматите и навигацията, нато - не нато, но не изкарвай нито нещастните недовъртолети, нито екипажите им хептен идиоти. Те спокойно могат да летят и без тия изгъзици. Или при отказ на системата са длъжни незабавно да пикират и да се разбият сами в най-близката дълбока урва? Това по кой документ на нато е? А по кой са забранени визуалните полети?
                                Нарича се ПРОЦЕДУРА Стефане. И се спазва. Вкл. и при реални бойни действия. И формата на навигадацията в хеликоптера е с MGRS. И не - ако не работи - кацаме и чакаме. Щото като се разбием поради проблем в авиониката кел файда че сме летели да спасяваме тоя и оня.
                                Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                                No man left's behind !!!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X