Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тежък инцидент край хижа Фенера

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

    Първоначално публикуван от Сианга Преглед на мнение
    ... в случая касаещо повече форума е какво и как се е случило за да има нужда от помощ. Нямам представа дали пострадалите са чели нещо от форума и дали са членове, но широкото разпространяване на предпазни мерки, техники на управление при офроуд е нещо което трябва да се обсъжда сериозно за да се минимализират рисковете при търсачите на адреналин. Не е за подценяване и проблема с алкохола.
    Какво да обсъждаш, като няма яснота как точно е станал инцидентът, каква точно е била колата и т.н.?
    Доколкото тук-там по новинарски сайтове се споменаваше отказ на спирачки, ми се струва напълно възможно (ако колата е била с ABS) да се е случило нещо доста банално, но, за съжаление, този път с фатален край. Засилваш се да качиш стръмен баир. В един момент гумите губят сцепление и започва буксуване на място. Шофьорът натиска спирачката със съединител (за да не угасне мотора), само че ABS-ът се шашка от буксуването, спирачките ги няма никакви и колата тръгва неконтролирано назад. Ако в този момент човекът не се усети да ръгне задна и да пусне съединителя, за да може да има контрол, жипката ще се засили надолу. Едно кривване на волана, завъртане на колата напречно на наклона и следва търкаляне. Купетата на джиповете (с малки изключения от рода на Г-класата) са доста слаби и се мачкат много хубаво ...

    Може да е станало горе-долу същото, но и без участието на ABS. Просто при опит за слизане на заден шофьорът да не е успял да задържи колата в правилна позиция спрямо наклона със споменатите по-горе последствия.

    Може и при качването да е подал повечко смес, предните колела да са подскочили на някоя гънка на терена и да е последвало търкаляне.

    Може и шофьорът да е употребил "допинг", поради което джипката да е станала прекалено проходима за способностите му.

    Казва ли ти някой.

    При всички положения, офроудът се води за екстремно занимание и, съответно, е свързан с повишен риск. За разлика от човешките, законите на физиката (макар и понякога да могат да бъдат финтирани) са, общо взето, неумолими и не им дреме кой за колко голям карач се смята ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

      КАТ има връзка с патрулката, а ти лично - не. И когато идиотката от 112 ти ЗАБРАНЯВА да се свържеш с когото трябва, при положение че самата има НУЛЕВА квалификация по произволен въпрос - става съща натовска процедура.
      Като оня дето не оправил оная, щото не му дала повод. Само се била съблякла и легнала отгоре му, брантията нещастна.
      Продължавай да се радваш на спазването на процедурите, и работата ще стигне до естествения си край.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:005953811633.jpg
Прегледи:2
Размер:13.3 КБ
ID:5472456

      Коментар


      • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

        Стефане, на моменти наистина се питам как успяваш да си такъв хейтър тук и толкова хубав човек на живо..?!!

        Да те питам - как не трябва и не става - ясно - каза ни на всички по всеки възможен начин! Кажи как трябва и как да стане...?!!

        Коментар


        • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

          112 е като ръждясала лейка за информацията - тече дъното и полива по неправилен начин. Звъннеш, че се краде нещо, и след малко ти звъни някакъв и пита за какво си го търсил (крадецът). Истинкска история е, пъдаринът беше замесен в изнасянето, от 112 му звъннали да приеме сигналът срещу него. След като са предупредени каква е работата.
          Освен това той някак се сдобива с името, адреса и домашния телефон на подалия сигнал.

          Коментар


          • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

            Не е по темата но нали почнахте за 112 ето ви пример.

            Къща на жилфонд в Плевен /зарязана/.Пичове си палят огън в нея от каквото и да е на средата на едната стая. Обаждам се на 112 че гори къща към 22.12 часа,
            В 22,45 се обаждам пак че нямат реакция /били предали където трябва/. 23,25 идва полиция. 23,40 идва пожарната. Ето това е 112.
            only 4 x 4,sim AWD

            Коментар


            • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

              Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
              112 е като ръждясала лейка за информацията - тече дъното и полива по неправилен начин. Звъннеш, че се краде нещо, и след малко ти звъни някакъв и пита за какво си го търсил (крадецът). Истинкска история е, пъдаринът беше замесен в изнасянето, от 112 му звъннали да приеме сигналът срещу него. След като са предупредени каква е работата.
              Освен това той някак се сдобива с името, адреса и домашния телефон на подалия сигнал.
              И това къде го разказа?

              Коментар


              • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                В Тетевен изгоря една къща на 200 метра от пожарната защото трябва да се мине през 112!Интересно ако къщата беше на дежурния пожарникар как щяха да действат?

                Коментар


                • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                  Тия сигнали ги обработвам безвъзмездно за целия блок, със стоманената палка , спрея и Гастон. Последния им го предадохме дори с белезници за еднократна употреба. Такова цъкане настана...... А иначе сега съм предвидил придобиване на една такава патерица като на плаката на Стефан.... С гуменяците прави чудеса
                  Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                  No man left's behind !!!!

                  Коментар


                  • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                    Как какво - да се въведе нормална 24 часова предстартова процедура и за линейките и пожарните, защо само за въртолетите? В НАТО сме все пак, трябва да се гордеем с това, и да спазваме процедурите. Е виж космонавтите как могат да са с 24 часова, пък и те бързат бе господине, какво ми викате че умирате! Ако в процедурата пише че ще умрете - ще умрете! На осма страница. Ае зяят тука по цял ден и цяла нощ ...

                    Ох, какво има да се прави? Да се върне разума в главите на хората. И Симеоново да започне да произвежда специалисти по това, а не по държавно строителство и председатели на министерски съвети. Да се върне гражданската отбрана в училищата и ВУЗовете, така че всеки специалист да е адекватен в ситуация, по-сложна от опашка от три баби пред касата в пощата. Да знае какво да прави когато опашката е даже от четири баби и един дядо. И други заплетени казуси. За началници на тия неща да се сложат нормални професионалисти, а не специалисти по пълнене на партийни каси. Да се прави очевидното, а не когато от детската градина се обадят че едно коте е паднало в мазето, и от това сега три деца плачат, някой умник да вади десет страници формуляр на непотребен език, и да започне да изяснява колко от тия дето плачат са военнослужещи, кога за последно са награждавани от правителствата си, а от други правителства щом не са военнослужещи, колко от тях вече са се напикали, и в какъв срок се очаква да се насере първия. С внезапен контролен въпрос "какъв е цвета на кучето в отсрещния двор". После всичко това да се преведе на латиница в балансиран троичен код, и да се чака преформатирането му на кирилица от рядък, особено маломощен, сертифициран специално за това нищонеправене компютър. Който обаче е много скъп, ама какво да се прави - за качеството трябва да се плаща. Да, прочее, много ви провървя господине, миналата седмица ни доставиха точно от тия, ако сте от форума - имате право на отстъпка.
                    Да продължавам ли?
                    Когато процедурата надделява над здравия разум, нещо просто трябва да се изхвърли. Така и нямам да заявя какво трябва да се прави - очевидно е. Пък и не остава време от борба със здравите сили, които държат и дишането да е по процедурна команда.

                    Коментар


                    • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                      Хм, ако това е наистина процедурата, то явно описанието и трае по-дълго от прилагането и...
                      За два часа, въртолет, със съвсем друго предназначение, е отишъл там, дето няма никаква работа и е свършил работа, която изобщо не може да се изисква - не от него, ми от когото и да било!
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                        Процедурите са измислени за да дават подреден вид на информацията и съответно до улесняват нейната обработка - това са т.нар. СОП- стандартни оперативни процедури. Правени са с цел по бързото вземане на решение и по-правилното планиране. Да излети без план може малоумник- я да питаме тук афганистанеца - Ненчев за колко време следно интелигентен човек попълва 9 точковата процедура за медивак? Лично моят рекорд е 2 минути. Плюс две за предаването. А не искренно и лично с диспечера половин час.
                        Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                        No man left's behind !!!!

                        Коментар


                        • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                          Не думай.
                          Ти още не си смеел да избягаш от училище, когато аз съм дъвкал дебелите книги по алгоритми, дали ще има много на какво да ме научиш?
                          Виж, фамилиарниченето с разни англоезични абревиатури звучи реално помпозно и глупаво. Освен ако не искаш да убедиш публиката че целия ти стотинагодишен живот е минал сред хелита, леовци и не разбрах какви вакове. Ний сме прости хора - не сме чак толко интимни с натовските процедури. Пиши по-бавно, че бавно четем.

                          Я по-подробно за въртолета, който не е? За какво точно не е направен обикновен транспортен въртолет? Във всичките носилките просто се щракват в гнездата, това им е щатно оборудване. Една или две носилки сигурно винаги си висят на куките, от завода. И кислорода, и аптечките - висят по стените. Каква толкава специална задача е трябвало да изпълни, освен да прибере трима ранени от 60 километра, в предположително позната местност - базата им е там? Колко е маршовата скорост на тоя въртолет, та два часа са добър резултат за 60 километра?
                          За тая работа смотания Ми-8 излита за 10 минути, а древния Ми-2 - след 5. Вярно, може да натовари само един в носилка, че е много малък. Да не излезе че с тия котараци ли, кугуари ли, каквото е там, сме се върнали много години назад, та чак не можем да долетим от София до морето? И сега ни остава само да стоим с една папка процедури под мишницата, и да се почесваме умислено по врата?
                          Последно редактирано от Стефан; 15-04-13, 23:18.

                          Коментар


                          • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                            Стефане баце тва да не ти е бащиния? Имаш ли представа каква командна верига трябва да се задейства? още повече че това хели не е там да спасява закъсали пишман офроудъри? А сега дай пример от светлото социалистическо минало как са вдигнали Ми от Графа да спасява закъсали туристи ? С дати ако може щото имам как да проверя. Или просто въпроса е да се мрънка срещу всичко в пост съветската епоха - тва го знаеме - сила ти е ... В едни други време на безлимитен керосин и много машинни - дай пример? Щото виждаме много ги разбираш хеликоптерите - сигурно дори веднъж си се качвал на такъв, и да сигурно си участвал в аварийно спасяване... С малката подробност че ако не ти е чиста LZ то може да паднеш барабар със спасителите... ама кво от тва - нали Стефан плаща ?
                            Този, който заменя свободата за сигурност, не заслужава нито едно от тях.
                            No man left's behind !!!!

                            Коментар


                            • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                              Аз си мисля, че 2та часа идват от мотането по командната верига на МО, даването на разрешения и минаването през 100 инстанции докато тръгнат. Технически до 30 мин. могат да са на обекта, останалото е мотане между институции и инстанции.
                              А и да не се лъжем, Кугарите или Митата правят тея задачи от зор, принципно нямат нужното обoрудване, като на типичен вертол за спасяване или мед. помощ. Един добре оборудван такъв вертолет има техника и уреди малко повече от една средностатистическа БГ поликлиника.
                              Единствената машина за която се сещам в момента да е актуална за тея задачи в БГ е Агустата A109K-2 на Хели Ер-САУ, бивша швейцарска машина за спасяване на REGA.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:img1146n.jpg
Прегледи:1
Размер:126.1 КБ
ID:5472488
                              Последно редактирано от Dagobar; 15-04-13, 23:48.
                              Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                              Коментар


                              • От: Тежък инцидент край хижа Фенера

                                Бе аз някъде попитах за пример, дето тая работа да се е свършила за по-малко от два часа (когато и да е, където и да е) - и с питането си останах. Само Чавдар нещо подобно приведе, подобно, ма с много уговорки. И пак в тоя порядък от време.
                                Джигитите, дето се мяткат на Ми-тата и потеглят в бесен кариер като в "Спагети-уестърн" - да си седят в Чинечита, `щот сме ги виждали. Не, а-ми и попарата сме им сърбали...
                                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X