От: Тежък инцидент край хижа Фенера
Какво да обсъждаш, като няма яснота как точно е станал инцидентът, каква точно е била колата и т.н.?
Доколкото тук-там по новинарски сайтове се споменаваше отказ на спирачки, ми се струва напълно възможно (ако колата е била с ABS) да се е случило нещо доста банално, но, за съжаление, този път с фатален край. Засилваш се да качиш стръмен баир. В един момент гумите губят сцепление и започва буксуване на място. Шофьорът натиска спирачката със съединител (за да не угасне мотора), само че ABS-ът се шашка от буксуването, спирачките ги няма никакви и колата тръгва неконтролирано назад. Ако в този момент човекът не се усети да ръгне задна и да пусне съединителя, за да може да има контрол, жипката ще се засили надолу. Едно кривване на волана, завъртане на колата напречно на наклона и следва търкаляне. Купетата на джиповете (с малки изключения от рода на Г-класата) са доста слаби и се мачкат много хубаво ...
Може да е станало горе-долу същото, но и без участието на ABS. Просто при опит за слизане на заден шофьорът да не е успял да задържи колата в правилна позиция спрямо наклона със споменатите по-горе последствия.
Може и при качването да е подал повечко смес, предните колела да са подскочили на някоя гънка на терена и да е последвало търкаляне.
Може и шофьорът да е употребил "допинг", поради което джипката да е станала прекалено проходима за способностите му.
Казва ли ти някой.
При всички положения, офроудът се води за екстремно занимание и, съответно, е свързан с повишен риск. За разлика от човешките, законите на физиката (макар и понякога да могат да бъдат финтирани) са, общо взето, неумолими и не им дреме кой за колко голям карач се смята ...
Първоначално публикуван от Сианга
Преглед на мнение
Доколкото тук-там по новинарски сайтове се споменаваше отказ на спирачки, ми се струва напълно възможно (ако колата е била с ABS) да се е случило нещо доста банално, но, за съжаление, този път с фатален край. Засилваш се да качиш стръмен баир. В един момент гумите губят сцепление и започва буксуване на място. Шофьорът натиска спирачката със съединител (за да не угасне мотора), само че ABS-ът се шашка от буксуването, спирачките ги няма никакви и колата тръгва неконтролирано назад. Ако в този момент човекът не се усети да ръгне задна и да пусне съединителя, за да може да има контрол, жипката ще се засили надолу. Едно кривване на волана, завъртане на колата напречно на наклона и следва търкаляне. Купетата на джиповете (с малки изключения от рода на Г-класата) са доста слаби и се мачкат много хубаво ...
Може да е станало горе-долу същото, но и без участието на ABS. Просто при опит за слизане на заден шофьорът да не е успял да задържи колата в правилна позиция спрямо наклона със споменатите по-горе последствия.
Може и при качването да е подал повечко смес, предните колела да са подскочили на някоя гънка на терена и да е последвало търкаляне.
Може и шофьорът да е употребил "допинг", поради което джипката да е станала прекалено проходима за способностите му.
Казва ли ти някой.
При всички положения, офроудът се води за екстремно занимание и, съответно, е свързан с повишен риск. За разлика от човешките, законите на физиката (макар и понякога да могат да бъдат финтирани) са, общо взето, неумолими и не им дреме кой за колко голям карач се смята ...
Коментар