Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • s_s1
    отговори
    Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
    Оловните акумулатори често се сменят някъде към десетатата година, и то само профилактично - защото това е проектния им живот, а не че са повредени. При лоша инсталация всички се повреждат дори и за към две години, оловни и неоловни. За една се повреждат, до края на втората спират. В системи със слънчеви панели оловните работят над 10 години, защото са в оптимален режим.
    Ми... не. Защо сменям оловни на всеки 2,5-3 години поне на УПС-а. И това без да се налага да работят повече от един път на година. -на профилактиката на енергопреносната мрежа.

    На кемпера ми акумулаторите - някакви скъпи АГМ от както е при мен от 2016 година никога не съм ги източвал повече от 50%. Сега са с намалено вътрешно съпротивление, но работят. С малък товар работят безпроблемно. Като изчерпя 1/3 от капацитета под товар напрежението пада и при малък товар всичко е ОК, но при увеличаването напрежението пада и уредите в кемпера изключват.
    Та това спасява акумулатора от преразреждане.
    Имам и друг пример: 2 бр. 100АЧ сънлайт монтирани на вила офф грид. Всеки ден заряд и разряд до дупка. Изкараха 2 години и малко и се споминаха.
    Така че не съм уверен в 10-те години живот на оловните. Може и да има някакви такива яки, но не съм ги срещал.
    Последно редактирано от s_s1; 04-04-21, 09:52.

    Остави коментар:


  • Ясен
    отговори
    12 волта са проблем като дойдат мощностите и амперите. Те затова и ТИР-овете тука в цивилизацията са на 24 волта. А понеже военните са прости, цялото НАТО на сушата е на 24 волта - включително малките машини, включително в САЩ.

    Не че нещо ама в историята на корабостроенето има един период в който корабите (нови/ремонтирани) изненадващо започнали да се преобръщат. Първо псували моряците - то е ясно кой прави простотиите - ама като позагубили известен брой моряци установили че от много кабели са изместили центъра на тежестта и като е празно в трюма стабилността заминава.

    Почти всички хубавини които искаш да ползваш на ниско напрежение тука се продават за 12/24 и на 24 са по-ефективни. Ако си говорим за инвертори там и 24 малеят ама по-нагоре бягаме от стандартното.

    Така че 12 или 24 е доста тънка сметка.

    Оловните батерии са проверено нещо обаче имат дарбата да тежат. Това във Флота може да не е важно ама на сушата е различно. В авиацията отдавна зарязаха и оловните, и сребърните.

    Освен това ако правилно си планираш нещата, винаги ако се оклепа нещо можеш да хвърлиш литиевите и да купиш оловните на тираджията. Ще събират по-малко ама поне ще се усеща на миризма като им сбъркаш зареждането.
    Последно редактирано от Ясен; 03-04-21, 22:36.

    Остави коментар:


  • BatGeorgeone
    отговори
    Не гледам на тези неща сериозно, говорим за едни тестове на нещо, което евентуално би се ползвало за няколко седмици в годината.

    Ако се скапе хладилнико-фризера, ще взема друг, ако ми е спешно ще взема истински за автомобил.

    Ако се скапе батерията ще взема друга, ако е спешно ще ползвам на колата.

    Ако се скапе инвертора или нещо друго ще ям прясна храна и ще ползвам лаптопа закачен за колата или за екстремни нужди имам два китайски джъмпера по 2амперчаса/12В всеки, тоест надявам се едни 2-3 дни дни да ме изкарат те + колата.

    Ако нещо друго се закучи, ба го, има хотели, не съм тръгнал за Монголия по черни пътища, говорим за нещо набързо спретнато ей така с обучителни цели и ако стане супер, ако не, ще вървим напред с научените уроци и следващия опит ще е по-успешен.

    Остави коментар:


  • Stbd
    коментира - отговор
    Историята помни случаи, при които литиево-йонни акумулатори отидоха на вторични суровини като "акумулатори", някой е взел 20-30-40 лв... за акумулатори за 20000-30000-.... Собственикът е имал бол пари, и платил...

  • NIKSD
    отговори
    Чета, чета... и все си мисля, че много сложно се прави всичко. Ако ще се хофи в пущинака, няма по добро решение от простото. С тия гъзарски акумулатори...

    Аз съм привърженик на простото, може би идва от многогодишни разправии с гъзарии из разни зачукани местенца на Латинска Америка. Ама може и да не съм прав де. Успех!

    И преди да попита някой- 12V система с акумулаъор с размер и химия като на ТИРа от другата страна на улицата. Защото един ден ще се опре до “бате, дай да ти купя акумулатора...”.

    Остави коментар:


  • Stbd
    отговори
    Оловните акумулатори често се сменят някъде към десетатата година, и то само профилактично - защото това е проектния им живот, а не че са повредени. При лоша инсталация всички се повреждат дори и за към две години, оловни и неоловни. За една се повреждат, до края на втората спират. В системи със слънчеви панели оловните работят над 10 години, защото са в оптимален режим.

    Остави коментар:


  • Stbd
    коментира - отговор
    За да не се случи някой хубав ден акумулаторите да оставят бежежка, че блажено са се преселили се в отвъдното заради изгорял мппт се слага втори контролер. Един 100/20 е 160 долара https://www.amazon.com/Victron-Smart.../dp/B075NPQHQK
    Два по 160 доларовите (в УК може да са на друга цена) е идеална комбинация. Големият тогава няма да е нужен.
    Между другото има огромна разлика между батерия с максимален ток 50А и капацитет 50 Ач. За китайски акумулатори може би разликата е към 2 - клетки с капацитет 20-25 Ач, сложени в кутия и рекламирани като "12В/50А акумулатор".
    Последно редактирано от Stbd; 03-04-21, 11:46.

  • BatGeorgeone
    коментира - отговор
    £200 x 1 с включена доставка, тоест 400 лири за 24В х 50А или 100А на 12В, това за батерия с БМС , кутия и т.н. тоест само закачаш и си в играта няма нужда от ТНТМ.

  • s_s1
    коментира - отговор
    Каква е цената на батериите?

  • BatGeorgeone
    коментира - отговор
    Зимата е много разтегливо понятие от към приход на слънчева енергия, колега с 7 киловата на покрива и супер добро изложение през Януари вади понякога за един месец по-малко ток от колкото Май за 1-2 дни, има дни с 0,1киловат за денонощие, това е смешка и повече от колкото харчи системата в покой.

    Зимата обаче нуждата от хладилник сериозно намалява.

  • BatGeorgeone
    отговори
    Мдаа, контролера явно наистина няма БТ и според последната оферта която получих съм се набутал сериозно, платих 530 лири с доставката а ми предложиха същия за 450 преди малко, един от клуба ни се оказа представител на Виктрон.

    За батерии взех две ЛИФЕПО4 на 12В по 50 всяка, чисто нови, някакви китайски брандирани с доставка няколко дни от острова.

    Лично ми дреме на дедовия за колко време ще умрът батериите стига да изкарат повече от 3-4 години, защото всички останали умиргат преди тази възраст, нагледах се на чисто нови АГМ и дълбоко разрядни оловни дето бяха умрели още в магазина, чисто нови.

    Имам налични 10 панела по около 250Вата, идеята ми е да харча не повече от 30-40А на ден с хладилника + лаптопа, ако е повече вързвам повече панели и готово, на 24 Волта мога да вържа до 2000Вата, дори и всичките 10 панела мога да вържа защото надали ще достигна теоретичния максимум.

    Всичко това го правя набързо за да тествам и да се науча в тази област с реален опит.

    Преди малко разбрах, че има(след договорка с търговеца) експресна доставка от Китай за около 250 лири и пак отнема седмици но 2-3 не 2-3 месеца колкото отнема доставка на комплект големи батерии(клетки).

    Остави коментар:


  • large
    коментира - отговор
    1000 вата са по касова бележка (теоретичен максимум при оптимални условия).
    Важното е да могат да напълнят батерията (или батериите, в бъдеще), дори и в най-неблагоприятните условия- сумрачен, зимен ден.
    От там нататък - всичко заминава на изхода на контролера - Load.
    Чудя се дали има готови решения или трябва самодейност да се направи логиката по следния начин:
    -когато батерията се зареди и контролера пренасочи товара към Load, хладилника да почва да черпи от там, а не през веригата на батерията. Тя остава изолирана в случая. освен ако не излезе облак а компресора работи.
    -Привечер, като намалее слънцето, тока през Load не стига и се нещото връща пак към батерията.

    Струва ли си играчката?
    Явно въпроса е "съкращава ли се живота на батерията от многобройни цикли на леко разреждане (хладилника, като нерегулярно включващ се консумато, я източва по малко през деня, а контролера я дозарежда.

  • s_s1
    отговори
    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
    Взех и МППТ контролер , ето този Victron Energy Blue Solar MPPT Charge Controller 150/70-Tr
    Колко струва това нещо, че аз го намирам за 500 гущера?

    Какви акумулатори купихте, марка, цена и нови или втора употреба?

    Ако правилно съм разбрал над 1000 вата панели са огромно нещо за 1,2 кв батерия.

    Остави коментар:


  • Stbd
    коментира - отговор
    Възможност ще има във всеки случай, но старите модели нямат блутуут, а с него всичко става с телефона без пари. Уловката е в името - едното е BlueSolar, другото SmartSolar. Блутуут са 20-30 лв по-скъпи. Но без него само един кабел струва толкова или е повече. Дисплеят е 100, интерфейса за компютър 50 лв и тн., като някои функции, които са нужни за контрола на батериите или друго, не са лесно осъществими или са скъпи. Виктрон компютърчето, което замества безплатното приложение, е стотици евро, GX или GSX дисплей се нарича.
    Липсата на блутууt се рекламира като best price или даже слагат и намаление и така хората купуват залежалата стока.

  • BatGeorgeone
    коментира - отговор
    Нямам идея, какво е, ако няма възможност за мониторинг и настройка ще го върна.

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X