Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Карнивал Круиз, новият Титаник,

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

    Това не е лакомия, а съществен икономически отрасъл, където важат общите правила - едни дават пари, други ги взимат. Ама за какво, ама защо е въпрос на интерпретация. Ако сега задълбаем в мащаба кое е бутиково за 50, кое е масово за 5000 просто ще изместим темата и ще задълбаем в неща, които са безинтересни за повечето тук.

    Лично мен, морската стихия ме респектира повече от всички природни сили и влизам в Черно море само на нещо мощно и бързо, с което веднага да изляза в проучените закътани заливчета около познатото ми място. Като добия увереност, ще се прехвърля от джетовете и скутерите на ветроходите - всичко по реда си.

    Коментар


    • #47
      От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      300 м етра е дълъг... Общо-над 700 000 тона. И това за 5 минути се звърта...
      Тия кораби по 700 000 тона, космически ще да са били някакви, освен ако тия 300 метра не са радиуса на кораба
      Последно редактирано от droba; 15-11-10, 13:53.
      О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

      Коментар


      • #48
        От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

        Първоначално публикуван от Obersturmbahnfuehrer Преглед на мнение
        Това не е лакомия, а съществен ...
        Няма да споря. Не си просто момче, сякаш и историята не ти е чужда, щом твърдиш, че не е лакомия ... не ти вярвам, но пак няма да споря.

        Въпросът ми беше чисто технически. За поддържането на живота на един човек се взимат мерки и се използуват компоненти, различни от индустриалните, а те никак не са калпави или ненадеждни. Съответно, взимат ли се подобни мерки за поддържането на живота на 5000 души? Вярно, поятието доста се разтегля, но пък и бройката хора също не е за пренебрегване.
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #49
          От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

          Можем да приемем, че лакомията е метафора. От друга страна, при такива мащаби, возенето с кораб може да се окаже и с по-малък въглероден отпечатък (и значи всичко останало) от живота на сушата, особено по време на отпуска.

          Тефчо, в коритото не всичко е животоподдържащо, но в частност, машинарията, осигуряваща ход е. И изобщо някои неща са marine-grade (електрика, железа) точно с такива съображения. Пък и писаницата във всеки datasheet за животоподдържане най-често се свежда до продажба на АБСОЛЮТНО същия елемент на цена, която включва застрахователна премия.

          Коментар


          • #50
            От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

            хайде да поставя въпроса по-иначе. Когато си правиш нещо за пробата и, да речем ти трябват 5V, слагаш едно какво да е 7805 и готово.
            Когато обаче същото това нещо решиш да го сложиш в колата, слагаш от индустриалната серия, защото температурата в колата може да падне и на -25, може да се вдигне и над 60. Входния филтров от 16(примерно) волта, става на 50 или 100, появяват се защити от обратно включване и от пренапрежение.
            Ако нещото е критично,правиш тест на всеки отделен елемент, започваш да редиш сериозни защити по всички входове и изходи, съобразяваш се с евентуално претриване на изолацията на проводниците, слагаш нужните предпазители, оставяш си "слабо място" и така нататък. И получаваш грамотно направено изделие.
            В момента, в който решиш, че "А, то това няма как да стане" и започнеш да съкращаваш от тук - от там, получаваш боза, заради която на електрониката и се носи лоша слава.

            Ако цялото неудобство, което може да причини даден проблем, е примерно запушването на кенефа на някоя каюта - е, неприятно, но не и опасно. Да се стигне до пожар обаче, си е несериозен подход, от където и да го погледнеш.
            Скъсването на вала (ако правилно съм разбрал) също е странно - тия неща би трябвало да са презапасени достатъчно много, както и да са минали радиационен контрол при изработката, отделно, че не е проблем да се следи за претоварване, поддаване и каквото още се сетиш, в реално време. Да, датчиците не са от най-евтините, но на фона на цената на подобно чудовище - откровено не вярвам няколко хиляди долара да са от значение.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #51
              От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

              колко хора са загинали при тоя "втори титаник" само неразбрах
              When I'm good, I'm very good. When I'm bad, I'm even better!

              Коментар


              • #52
                От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

                Стига с това пролетарско мислене, вече...

                Който не е чувал за икономическия смисъл на мащаба, да прочете. На кораб за 50 и за 500 пътника няма да има съораженията, които има на този - съответните ресторанти, театри, зали, циркове, басейни и т.н. Ако пък ги има, значи 500 човека плащат цената за 5000 и става икономически неиздържано. В случая, корабът е икономически проектиран за толкова пътници. След това вече идва техническият проект. Това не е средство за придвижване, ами плаващ курорт, който в открито море сам предоставя забавленията, докато стигнат до поредното пристанище по курса.

                Като се хванахте за тая цифра 5000 - от нея една четвърт са там не за да дават пари, ами да вземат. Робството и гребците по галерите отминаха и никой не е на кораба принудително. Един вид, това е типичното естествено преразпределяне на богатството - замяна на пари срещу услуги. Знам, че пролетарско настроените веднага ще се развикат, че това са буржоазни влияния и цялата власт в кораба трябва да се даде на обслужващия персонал, а вредителите да се изхвърлят зад борда. Пък като останат само бачкаторите, сигурно ще въртят парите на сварка, щото свежи няма откъде да дойдат. Ако усещаш метафората за нашия доскорошен строй...

                Покрай тези редуващи се 3000 и нещо пътници на тоя кораб, бюджета са вързали за по-дълъг и не толкова дълъг период десетки хиляди работници - от текущия обслужващ персонал, та до корабостроителите, металурзите, миньорите, майсторите и чак до конструкторите. Ама станала грешка, свалили нивото на техничесата замисъл - ми, това е прогресът. Конструкциите се развиват - някъде успешно, някъде не, след което се извличат поуките. Обаче е факт - отношението на произшествията към единица превозен товар или пътник на км. неизменно падат. Ела да видиш нашето крайбрежи колко кораба е погребало. От времето, когато нямаше "изгъзици като този кораб", ами всичко беше стегнато, правилно замислено и най-вече производствено ориентирано, а не като тези "лигльовци, тръгнали ми на плаващ курорт... пък ние в това време не можем да си платим сметките за тока..."

                Пък, че са спестили оттук-оттам, даже са се оляли е ясно. Ама сега всички имаме коли и телефони, дето се казва, а преди век - забрави. Ако не се търси оптимизация и вдигане на икономическата ефективност, почти всички ще си седим с магарешките каруци.

                Коментар


                • #53
                  От: Карнивал Круиз, новият Титаник,


                  Май ме бъркаш с някого.
                  Започваш да звучиш също като Стефан, кога не е на кеф. С единствената разлика, че за него има свети Руснак и всички останали сволочи, а за теб - пияния Руснак и всички останали светци.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #54
                    От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

                    Ми, грешката е във вашия телевизор, не в предавателя, щом ти звуча така...

                    Коментар


                    • #55
                      От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

                      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                      ...Но кораб за 50 души е едно, за 500 друго, а 5000 ми се вижда малко нещо прекалено. Въпроса е в мащаба. И да, знам, че печалбата идва тъкмо от там. Лакомията не е нашенски патент ...
                      Ако корабите бяха за по 50 или 500 души, круизите все още щяха да бъдат достъпни само за един силно ограничен кръг богати хора ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

                        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                        Ако корабите бяха за по 50 или 500 души, круизите все още щяха да бъдат достъпни само за един силно ограничен кръг богати хора ...
                        koeто не би било лошо.
                        Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                        0888 315 794
                        LZ1UPI
                        A1 (Rh+)

                        Коментар


                        • #57
                          От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

                          Първоначално публикуван от upi Преглед на мнение
                          koeто не би било лошо.
                          За кого?
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #58
                            От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

                            Aми най-вече за пътниците
                            Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                            0888 315 794
                            LZ1UPI
                            A1 (Rh+)

                            Коментар


                            • #59
                              От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

                              За тези, които не могат да си го позволят, независимо на каква цена, заради манталитета си.

                              А, то пак си има круизи за под 50 човека. Обикновено моторната яхта е на някои от тях. За ветроходството да не говорим.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Карнивал Круиз, новият Титаник,

                                Айде пак,тоя пьт до Сайшелите - собственика е един и сьщ с тоя на Коста Конкордия.

                                Тия им ................. майката на компанията.


                                А аз помислих,че все още има някой с акьл и ще променят стандарта в индустрията.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X