Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XR мания - 400/440сс

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: XR мания - 400/440сс

    Първоначално публикуван от diskusa Преглед на мнение
    Емо,какво значи, "Стартера пречи и буташ" Извинявай пич,без да се сърдиш,но този фраза ми звучи адски смешно

    Почваш да караш в началото по черни пътища,с течение на времето ставаш все по-добър и рано или късно влизаш в гората по пътеките, а там нещата изобщо не стоят така както ти ги обясняваш....стартера да пречи.... Пък на равното какво те бъркат 10 кг отгоре ?

    Аз имах мотор само с ритач в момента в който тръгнах да карам екстреми почувствувах адска нужда от стартер и го продадох веднага. Стартера е незаменим помагач на ендуриста ,Защо човек да изразходва енергия за ритане,докато може да я ползуваш за каране ?

    Това пък че бил по-лек мотора без стартер,какво от това след като цял ден се трепеш да го риташ,а ако си начинаещ полягванията са чести и тогава започва истинския гърч
    Не се сърдя рязбира се.
    Но ако се зачетеш по-внимателно ще видиш , че двамата с теб говорим едно и също само че с различни думи.

    Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
    Преди да се хвърляш на стартер прецени следните неща-какво ти е нивото на каране,съответно по какви трасета караш и имаш ли реално нужда от стартер.
    Тук бих добавил и какъв ти е стила на каране.

    Първоначално публикуван от diskusa Преглед на мнение
    Почваш да караш в началото по черни пътища,с течение на времето ставаш все по-добър и рано или късно влизаш в гората по пътеките, а там нещата изобщо не стоят така както ти ги обясняваш....стартера да пречи....
    Има и нещо друго

    Първоначално публикуван от diskusa Преглед на мнение
    Аз имах мотор само с ритач в момента в който тръгнах да карам екстреми почувствувах адска нужда от стартер и го продадох веднага.
    когато започнеш да се завираш прекалено често на такива места,ХР-а започва да се задъхва и вече си е належащо да се смени с по-лека и по-силна машина(например ЦРФ450) иначе си е живо мъчение и за мотора и за моториста.
    А иначе наистина е имало моменти в които не са ми стигали псувните , но те са много малко.Аз съм на принципа на Жоро Хаджиев, че наложи ли ми се да бутам повече от пет метра,втори път по този трак не минавам(въпреки , че като гледам снимките на крейзитата май за тях това не е вярно).Просто не ми прави кеф да се самоизтезавам.Е от време на време се случва и по някой екстрем-все пак гора е-не знаеш какво ще ти излезе отпред.
    А за това дали "стартера пречи и буташ" може би се изразих малко неправилно(идеята ми беше за общия случай , когато мотора има само стартер , а няма манивела).Моето дълбоко убеждение (може би имам и леко изкривяване по посока на поддръжка и ремонт) е , че ендурото трябва да е калашник-възможно най-прост ,възможно най-елементарен и възможно най-здрав-всичко което не дава рязък скок в показателите на машината според мен е излишно(все пак в гората сме-там сервизи няма)-стартера усложнява и утежнява конструкцията и ако не ти трябва е по-добре да го няма(излишни пари,излишно тегло,излишни главоболия).

    Първоначално публикуван от itso1 Преглед на мнение
    Много точно казано за начинаещите и честите полягвания и който невярва че силите нестига нека да отиде наистина в ГОРАТА и да видим коло пъти ще спомене МАЙКАТА...............
    Мотора на който се учих беше ХТ600,а той проблем с давенето нямаше-беше достатъчно само да навия газта до край и да ритна два-три пъти.За стотиците(буквално) падания ми се е случвало три-четири пъти да поритам по-стабилно(но все пах ХТ-то е Ямаха).

    Наистина всичко е много субективно и точно заради това започнах с думите
    Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
    Преди да се хвърляш на стартер прецени следните неща-какво ти е нивото на каране,съответно по какви трасета караш и имаш ли реално нужда от стартер.
    Просто човек трябва правилно да си преценява възможностите-за моя стил на каране и за моето умение , стартер просто не ми е нужен.До сега съм имал най-много десетина ситуации в които съм съжалявал че нямам стартер.Но то само си показва кога имаш нужда от стартер и кога не.
    От доста време дискутираме въпроса "Има ли смисъл от стартер" и аз не съм против стартера "по-принцип"-просто се опитвам да обясня кога според мен е необходим и кога не.На мен за сега не ми е нужен.
    Айде стига съм писал , ами да ходя да карам че се стъмни.
    Последно редактирано от ЕМО; 01-08-09, 10:59. Причина: допълване
    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
    Джон Кенеди

    Коментар


    • До: XR мания - 400/440сс

      Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
      Айде стига съм писал , ами да ходя да карам че се стъмни.
      Ти вярно голямо писане си му дръпнал ......,но накрая си стигнал до верния извод : " Каране му е майката "......

      Надявам се някога да се видим по горите и да покараме,щото тук само дрънкаме "менците" пък няма навъртяни километри
      Стефан Дянков

      Коментар


      • До: XR мания - 400/440сс

        С най-голямо удоволствие!
        Преди две седмици с Краси от Севлиево се разминахме за малко(обещал ми е да ме води на Триглав),но завъртя ли се при вас задължително ще спретнем едно каране!
        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
        Джон Кенеди

        Коментар


        • До: XR мания - 400/440сс

          Няма проблем и аз мога да те заведа там,знам целия балкан на пръсти,голяма красота Обади се ако идваш на сам.......
          Стефан Дянков

          Коментар


          • До: XR мания - 400/440сс

            колеги,може ли двигател от ХР400 да се сложи на ХР250 без да се преправя рамката
            на сушата и град помага

            Коментар


            • До: XR мания - 400/440сс

              Първоначално публикуван от robocop Преглед на мнение
              колеги,може ли двигател от ХР400 да се сложи на ХР250 без да се преправя рамката
              Не ! Рамката събира по-малко масло,отделно е по-малка.
              На пръв поглед изглеждат еднакви,но не са..
              Стефан Дянков

              Коментар


              • До: XR мания - 400/440сс

                Така и така ще вися в магазина до десет часа да чакам да ми изсъхне въздушния филтър , та защо да не ви кача малко снимки че съвсем занемарих темата.

                Продължение:

                следващото нещо което беше на ред бяха лагерите на задното окачване.За тях има цяла тема (а пък и работата е доста мърлява и хич не ми се снимаше)за това ще кача само няколко снимки.
                Като за начало махам нещата които ще ми пречат



                веригата...
                При ендурата масово се използва верига с разглобяемо свързващо звено.При пистарките звеното се занитва.Причината е проста-ако изпадне пластинката на звеното и веригата се разглоби при 200+ км/ч последствията ще са...При нас такъв проблем почти няма.
                Ето го и звеното(то винаги се монтира с цепката назад-сиреч когато веригата се върти цепката трябва да сочи назад)



                съответно след сваляне на зегерпластината и външната пластина на звеното



                а ето ги и всички елементи на куп



                така и така съм свалил веригата , защо да не я измия качествено.Най-добрия начин според мен е този



                Тубата е пълна с НАФТА -не използвайте бензин.Бензина и нафтата се правят от едно и също-нефт и имат доста близки свойства , но бензина има много по-нисък вискозитет и прониква навсякъде,а също така е по-агресивен.Какъв е проблема?
                Веригите са два типа-рингови(о-рингови,х-рингови и z-рингови) и обикновени(кросови).Малко е сложно да се обясни с думи (много по-ясно става с картинки или на живо), но се надявам да успея.
                Веригата има два типа звена-с щифтове(най-добре се вижда на снимката със свързващото звено) и с втулки(погледнете снимката с тубата-това звено което стърчи най-отгоре е с втулка).Тези два типа се повтарят по дължината на цялата верига.Щифта влиза във втулката и така се създава шарнирна(подвижна)връзка между двете звена.
                При каране в прах или кал,между втулката и щифта влизат прах и песъчинки , които действат като шкурка-съответно веригата се износва много бързо.Точно заради това под страничните пластини се поставят гумени рингове.Идеята им е да изолират щифта и втулката от мизерията с което живота на веригата се удължава многократно.Проблема при ринговите вериги е , че имат по-високо съпротивление от което пада мощността на мотора.Точно поради тази причина при кросовите мотори се използват вериги без рингове(става дума за състезания). За ендуро(особено за любителско) много по-подходяща е ринговата верига-излиза доста по-ефтино.
                Под ринговете(там където се трият втулката и щифта) има заводска смазка.Ако накиснете веригата в бензин или силен обезмаслител и я оставите продължително време има голям шанс те да проникнат зад ринговете и да разтворят заводската смазка-така веригата започва да се трие почти на сухо и заминава много по-бързо(щифта се износва и има опасност да се скъса).
                Почиствам старателно и пиньоните





                и идва ред да се свали задната гума.При сваляне на гума винаги възниква един проблем-накладките са "стиснали" диска и гумата излиза трудно.Най-правилния начин да се отворят накладките ,според мен е този



                тия зегер клещи са китайски и ги купих за 2,50 ,но ми спестяват доста главоболия(преди действах по класическия метод-с отверка , но съм имал случаи да кривя диск и да повреждам феродото на накладките за това си взех клещи).
                Гумата е свалена





                като естествено не минава без поражения



                По едно време реших , че опашката ми пречи и ще ми е по-удобно да я сваля



                наистина се оказа по-удобно.
                От следващите операции снимки нямам,но в общи линии се оказа че лагерите са в перфектна кондиция.Внимателно ги изчистих от старата грес,смазах ги и качих обратно шарнира.
                Тъй като мотора беше наполовина разглобен реших , че сега е идеалния момент да сваля карбуратора и да го продухам.





                и нали ми държи влага от Ямахите,прегледах внимателно и маншона-оказа се перфектен.
                Ето го и карбуратора погледнат под различни ъгли



                черното лостче е смукача.
                Така изглежда карба когато смукача не действа(клапата е отворена)



                а така изглежда когато действа(клапата е затворена)



                така изглежда когато смукача е дръпнат на половина(клапата е полуотворена)



                гърловината която виждате е входа на карбуратора(тази част която е към кутията на въздушния филтър).
                Така изглежда изхода(тази част която сочи към двигателя).



                това лъскавото е дросела-така стои когато не е подадена газ.
                А така стои когато е навит масура



                Пръчката която виси от дросела е иглата-от нейното регулиране отчасти зависи състава на горивната смес(не я бъркайте с иглата в поплавковата камера-ще стигнем и до нея).
                А това е най-безинтересната част от карба.



                Обръщам карбуратора надолу с главата и внимателно отвивам болтчетата на капака на поплавковата камера.Ето го и капака



                А! Щях да забравя-добре е преди това да източите бензина от камерата иначе уливането ви е сигурно!
                Изглед отгоре.



                Това е карантията



                Двата черни чарка всъщност са един-това е поплавъка.Между двете камери на поплавъка има три месингови винта.Най-дългия е главния горивен жигльор,средния е допълнителния горивен жигльор(или както им вика ЖороХР майн джет и слоу джет),а най-замазаното на снимката(най-близо до вас) е винтчето за регулиране на емулсията-от него от части се определя колко богата да е сместа и донякъде регулировките на празния ход.
                Двата жиглоьра вече са свалени



                от гнездото на главния се вижда как стърчи иглата.Ето ги и жигльорите



                Всъщност това са тръбички с точно определено сечение на отвора(сиреч отвора е много точно изработен).Основната им задача е да пропускат точно определено количество бензин(бензин/въздух-зависи за какъв точно жигльор става дума).Когато се почистват жигльори е най-добре да се използва сгъстен въздух.В краен случай сламка от метла,но никога не завирайте вътре твърди предмети(напр жица от жило,игли за шиене и т.н.Клечката трябва да е много по-мека от месинга от които са направени жигльорите).Има съвсем реална опасност да се разшири отвора и да се промени пропускателната способност на жигльора(да започне да пропуска повече бензин).Дори и съвсем малко отклонение влияе на работата на двигателя.
                Така изглежда карба когато е нагоре с главата(само че без капака на поплавковата камера).Това черното което виси е поплавъка.



                А ето и една снимка която е като извадена от мануал



                Бях ви обещал да ви покажа и иглата на поплавковата камера , но сега виждам че снимката е отвратителна и нищо няма да видите,та за това ще я спестя.
                След внимателно продухване на жигльрите и измиване на камерата сглобявам карба и го качвам на мотора.
                На тази снимка се виждат винта за регулиране на празния ход и механизма за регулиране на газта.



                Ето една малко по-ясна снимка на механизма.



                Карбуратора е почистен и монтиран,окачването е смазано и е време да се сложи гумата.
                Мисля че така нещата изглеждат доста по-добре





                остава само да се смаже веригата.
                Не че след 500м тя няма пак да е цялата в прах , но защо да не си направя гъдел?!
                Не знам дали си спомнята , но при демонтажа скобите които държат задния спирачен маркуч дадоха фира.На бърза ръка си измайсторих нови(нямам нерви да се занимавам с Бултрако) по старата система-метална планка облечена с термофолио и винтче от неръждавейка



                ето ги на мотора



                След ревизия на задното окачване и карба , реших да сменя спирачната течност.Един от световните лидери в производството на спирачни системи(няма да споменавам фирмата за да не се изтълкува като реклама) препоръчва на всеки две години да се подменя спирачната течност(става дума за автомобилите).Причините са ,че тя с течение на времето губи своите качества(замърсява се с ражда,прах,поема влага и т.н.).Ние караме моторите си в доста по-гадни условия и лично аз предпочитам да я сменявам всеки сезон. Основната причине е , че през лятото в жегите прахоляка е страшен и доста от него попада в спирачната течност.Веднъж влязъл в системата той започва бавно , но сигурно да я шлайфа отвътре. Ето ви и доказателство



                В дясната чаша има чисто нова сп.течност,в средната е течността която източих от предната спирачка , а в лявата течността от задната спирачка(в интерес на истината течността от задната спирачка не изглеждаше чак толкова зле , но за всеки случай я смених).
                Като се има в предвид че 250мл маркова течност струват 3-5лв , а мотора събира общо около 100гр мисля , че изобщо няма смисъл да коментираме въпроса.
                За сега толкова.Филтъра вече изсъхна и отивам да го монтирам.
                Другия път ще ви покажа как се сменяват гуми.

                Следва продължение...
                Последно редактирано от ЕМО; 03-08-09, 21:43.
                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                Джон Кенеди

                Коментар


                • До: XR мания - 400/440сс

                  Емо има и по-лесен начин да си отвориш накладките на задната спирачка, макар че аз почти не го правя това защото много пъти ми се е случвало, особено при стари и неподдържани спирачни системи, след като разтвориш накладките и после напомпиш, педала омеква и няма обезвъздушаване, трябва да разглобиш и изчистиш всичко. Та самото разтваряне аз го правя като натисна апарата към диска, съответно буталото влиза навътре и имаш перфектно разтворени накладки При КТМ-а ми става много лесно защото няма предпазител над апарата, но и при теб може да се направи. А само за информация, спирачната течност на световното по мотокрос я сменят на всеки манш при нас трябва да се сменя поне 1-2 пъти в годината, а при натоварени спирачки и по-често.
                  Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                  Коментар


                  • До: XR мания - 400/440сс

                    Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                    Емо има и по-лесен начин да си отвориш накладките на задната спирачка, макар че аз почти не го правя това защото много пъти ми се е случвало, особено при стари и неподдържани спирачни системи, след като разтвориш накладките и после напомпиш, педала омеква и няма обезвъздушаване, трябва да разглобиш и изчистиш всичко. Та самото разтваряне аз го правя като натисна апарата към диска, съответно буталото влиза навътре и имаш перфектно разтворени накладки При КТМ-а ми става много лесно защото няма предпазител над апарата, но и при теб може да се направи. А само за информация, спирачната течност на световното по мотокрос я сменят на всеки манш при нас трябва да се сменя поне 1-2 пъти в годината, а при натоварени спирачки и по-често.
                    И аз натисках апарата към диска и точно така изкривих предния диск на ТТ-то.После си играх половин ден с гумения чук и маркера докато го изправя.
                    Колко често се сменява спирачната течност е въпрос на километри(също като прането на въздушния филтър) така , че Краси е прав-при повече каране особено в летните месеци е добре да се сменява и по-често.

                    ПП.Може би това трябваше да го пиша в началото на всеки пост,но по-добре късно от колкото никога:
                    Снимките и обясненията в никакъв случай не трябва да се използват като ръководство .Не твърдя , че това са най-правилните начини за ремонт или поддръжка,просто съм се опитал да посоча необходимите неща които трябва да се направят при подготвянето на мотор за ендуро. Освен това едва ли знам всичко за всички мотори и е много вероятно понякога да допускам и грешки.Тъй като форума го четат доста хора,ако видите някакъв проблем поправяйте ме навреме.
                    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                    Джон Кенеди

                    Коментар


                    • До: XR мания - 400/440сс

                      Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                      И аз натисках апарата към диска и точно така изкривих предния диск на ТТ-то.После си играх половин ден с гумения чук и маркера докато го изправя.
                      Стига бе, как ще го изкривиш, това са 3-4мм стомана която не поддава на натиска на ръката грам, а и диска е еластичен. Моя апарат се натиска без никакво усилие, ама дори цялата сила на ръката и тялото си да приложа се съмнявам да помръдне диска.
                      Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                      Коментар


                      • До: XR мания - 400/440сс

                        Емо... с ръка да го изкривиш, пък и после с гумен чук да го изправиш
                        Нещо си се бил заблудил според мен че си свършил въобще нещо.

                        Коментар


                        • До: XR мания - 400/440сс

                          Вервайте ми!
                          На ТТ-то предния диск се кривеше без проблем.Случвало ми се е при смяна на външна гума да сложа за малко каплата на земята(на балатум) с диска надолу и пак се криви(не говорим да изкара цялата процедура по смяна на гумата,а например докъто си измия ръцете-от тогава имам навик винаги когато правя гума да слагам каплата с диска нагоре).За това , че е бил крив нямам абсолютно никакво съмнение(достатъчно беше да врътнеш гумата и биенето веднага се виждаше-говорим за 1-2мм странично биене).
                          Между впрочем като дебелина диска си беше в нормата , даже доста над нормата(не е бил износен-разбирайте изтънял).
                          Колкото и странно да звучи диска беше от много добра стомана(като е свален от главината и го чукнеш с нещо метално звънтеше супер дълго и бистро) , но се гънеше като локум.Може би причината е , че беше с голям диаметър , а имаше доста тънки "спици".
                          Последно редактирано от ЕМО; 04-08-09, 16:46.
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • До: XR мания - 400/440сс

                            И аз да дам малко акъл относно спирачната течност
                            Аз ползувам течност DOT 5.1,ниския DOТ и когато е стара течността при екстремни и продължителни спускания завира и лоста на спирачката пропада и край със спирането..

                            А относно проблема,за който споменава Краси,че при връщане на накладките,после няма обезвъздушаване, не че влиза въздух. Това количество течност което се връща в казанчето,после не може да си го засмуче ,напред в системата.

                            В спирачните помпи при автомобилите зад гумичката,която нагнетява има тънка пластина играеща рола на клапан,който при ненатиснато положение пропуска течност напред.

                            При нашите спирачни помпи няма такава пластина,задната част на гумичката трябва да уплътнява на самото бутало,и там се получава аномалията при старите спирачни помпи .

                            Аз съм имал случай при такъв проблем,сменям буталцето с гумичката комплект -чисто ново. Без видимо износване на старата гумичка,без видими разлики с новата,може би при промяна на еластичността нещо става.

                            Моята задна в момента е така ,върна ли накладките и край,но пък съм си измислил начин за обезвъздушаване .Вземам спринцовка с маркуче, пълня я наполвин с течност,развивам пробката и нанизвам маркучето и започвам да помпя ,като спринцовката я държа вертикално над пробката и така системата се напълва и спирачката става екстра.
                            Стефан Дянков

                            Коментар


                            • До: XR мания - 400/440сс

                              BGDzveR виж тази тема HONDA XR 650 R

                              Коментар


                              • До: XR мания - 400/440сс

                                Първоначално публикуван от peterson Преглед на мнение
                                Много Благодаря за обяснението още днеска ще го пробвам.
                                Автоматичния декомпресор мисля да не го слагам, защото шпонката на разпределителния вал се е измосила и гърбичката(която я купих нова с пружинката) на авто.дек. и се увеличава хода и мисля че просто няма смисъл да се ламбурка само.
                                Успя ли да го регулираш?
                                имам същия проблем с моя хр600!
                                Може ли да доведе до неприятни последствия ако го карам така и щрака и какво може да стане?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X