Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XR мания - 400/440сс

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: XR мания - 400/440сс

    Миналата зима затънахме в Стара планина и мисля ,че си прегрях ХР. От тогава ми гори масло,опитах с клапани и гумички но не се получи.Сега ще сменям бутало и сегменти,та въпроса ми е ,дали да сложа бутало с по висока компресия или кита на 440,а може би стандартно. Ако някой може да мидаде съвет ще съм благодарен.

    Коментар


    • До: XR мания - 400/440сс

      защо не пробваш само със смяна на сегменти
      на сушата и град помага

      Коментар


      • До: XR мания - 400/440сс

        Първоначално публикуван от ibri Преглед на мнение
        Миналата зима затънахме в Стара планина и мисля ,че си прегрях ХР. От тогава ми гори масло,опитах с клапани и гумички но не се получи.Сега ще сменям бутало и сегменти,та въпроса ми е ,дали да сложа бутало с по висока компресия или кита на 440,а може би стандартно. Ако някой може да мидаде съвет ще съм благодарен.
        Назад в темата сме коментирали кои са предимствата и недостатъците на кит 440.
        Има и кит на 410, 420, 430.... Въобще избора е уникален за ХР 400
        Компресионните бутала стигат до над 12:1 сгъстяване при оригинално 9:1

        Всичко това натоварва останалите възли по двигателя и определено намалява междуремонтния пробег, както съкращава и времето между обслужването на отделни възли от агрегата.

        Решението всеки си го взима сам за себе си.
        А то може да бъде или бюджетно, или емоционално

        Коментар


        • До: XR мания - 400/440сс

          Това с белезите за въпросният непалещ ХР според мен е от разтеглена ангренажна верига.
          Скоро правих ремонт на моя ТРХ (двигателя е същия като на ХР-а), сменях бутало. Започнах да разглобявам и ми направи впечетление, че когато коляновият вал е точно на белег, разпределителният бяга с половин зъб на закъснение (това ми обясни, защо последните 2-3 карания атв-то беше някак малко по-тромаво, паткаше и глъхнеше при отнемане на газ....работило е на закъснение). Поръчах си нова ангренажна верига; подсилена на Wiseco и след като стигнах до белезите при сглобяването всичко си дойде абсолютно точно! Може би моята верига си беше оригиналната на мотора (2002г. е произведен).
          А инъче взех бутало Namura нормален размер, но с висока степен на сгъстяване (11:1).

          Ха сега да питам някой от колегите има ли впечетления относно тези марки бутала ?


          Ако на някой му е интересно, мога да сложа няколко снимки от сглобяването .

          Коментар


          • До: XR мания - 400/440сс

            Първоначално публикуван от naskoradew Преглед на мнение
            А инъче взех бутало Namura нормален размер, но с висока степен на сгъстяване (11:1).

            Ако на някой му е интересно, мога да сложа няколко снимки от сглобяването .
            Интересно е, слагай снимки - колкото повече, толкова повече

            Впечатления от марката бутала нямам.

            Интересно ми е обаче, какви са ти впечатленията от висококомпресионното бутало?
            Каква разлика усещаш?
            Или още е пресно от ремонта и не си го подкарал както трябва?!

            Коментар


            • До: XR мания - 400/440сс

              Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение
              Интересно е, слагай снимки - колкото повече, толкова повече

              Впечатления от марката бутала нямам.

              Интересно ми е обаче, какви са ти впечатленията от висококомпресионното бутало?
              Каква разлика усещаш?
              Или още е пресно от ремонта и не си го подкарал както трябва?!
              Ами все още е на час-два работа двигателя и не мога да го пробвам както си му е реда.
              Първоначалните ми впечетления са, че звука на мотора се промени. Работи малко по басово и плътно от колкото преди. С малко подаване на газ сякаш иска да се стряска повече. От малкото каране усетих, че се развинтва по-бързо от преди. Това всичко от ниски до средни обороти с подаване на малко газ. Като се разработи ще пиша за какво иде реч. Но усещам, че ще има положителна разлика от всичките упражнения .
              Снимки с коментари ще кача след малко .

              Коментар


              • До: XR мания - 400/440сс

                И така...всичко си беше перфектно до преди месец-два.
                Обаче започнах да забелязвам лек спад в мощността, и последно се появи шум при студен двигател...и в последствие взе да се задълбочава. Това ми подсказваше само, че е дошло време за по сериозни намеси. Нямаше нужда да се чака повече...най-много да блокира мотора...винаги е по-добре навреме.
                Разглобих атв-то...след това видях, че ми е износено буталото. От там е идвал и шума в мотора. На пръв поглед всичко изглеждаше перфектно вътре. Чисто без груби деруги и т.н.
                За съжаление от разглобяването нямам снимки .

                Прибрах се и започнах да се ровя из интернет. Чудих се какви части да взимам...в крайна сметка реших да взема тунинг бутало, и без това ще се сменя...нека да е по-добро.
                Та ето на какво се спрях в крайна сметка. Бутало Namura:



                Снимка на комплекта който поръчах. Бутален к-т, с комплект гарнитури и семеринги:



                Избрах бутало с висока степен на сгъстяване. Оригинално е 9:1. Въпросното е 11:1.
                Биелата е в перфектно състояние и ще понесе лекото тунинговане. За по сериозни намеси евентуално и някаква расова биела ще се взима .

                Още при разглобяването на мотора ми направи впечетление, че не идва на белези.
                Бягаше с половин зъб на закъснение при разпр.вал. Диагнозата беше ясна...разтеглена ангр.верига. Това вече ми изясни детонациите и гасненето в ниски обороти в последните карания.

                Избрах си и нова верига. Wiseco, усилена....разликата е, че звената и са по-дебели:



                С това поприключих с първичните покупки. Поръчах си и една семеринга за коляновия вал от Хонда. Това бяха основните необходими неща да направя ремонта.
                След малко продължавам...

                Коментар


                • До: XR мания - 400/440сс

                  След като поръчах всичко започнах да се занимавам с доразглобяване и т.н.
                  Измерих цилиндъра и разбрах, че и той е износен. Малко ме хвана яд, защото вече бях поръчал размер бутало и нямаше как да мина само с един шлайф.
                  А и ако знаех, че е така щях да поувелича малко кубиците на мотора.
                  Ама кой да измери по-рано...луда работа.
                  Както и да е станалото станало на този етап с това.
                  Изпратих цилиндъра да му побаят и да го натъкмят с една нова втулка. На практика щеше да стане като чисто нов.

                  През това време поръчаните неща дойдоха.
                  Снимка на буталото, толкова красиво го направили, че чак не ти се слага вътре:



                  Ето го и до старото бутало. Разликата е в челата. Тази е по издадена...от там получаваме по-високата степен на сгъстяване :






                  И веригата е тук вече:




                  Гарнитури, семеринги, имам даже и вложки за клапаните:




                  Докато чаках цилиндъра се заех с главата. Изчистих я основно. Стана като нова. Направих полиране и леко разширяване на изпускателите. (по друг начин казано port and polish). Клапаните и леглата им бяха перфектни. Въпреки това направих едно препасване. Всичко стана много добре като цяло. Сложих новите вложки и започнах да сглобявам главата.
                  Ето и снимки на вече оборудваната глава:



                  Цилиндърър дойде от ремонта. Беше направен супер!
                  Като нов:




                  Ето го и с новото му бутало :



                  Всичко вървеше по план. Оставаше само да се сглоби.
                  Започнах лека полека да връщам всичко по мястото му.


                  Снимки на разглобения мотор със старата верига:






                  Мислех си, че ще купувам и нов съединител, но след разглобяването измерих и се оказа, че има още 50% в него. Смених жилото и стана като нов!

                  Започнах да монтирам новата верига. Не я разнитих и се наложи махане на някои неща. Всичко си вървеше като по мед и масло, ето го мотора с монтираната нова верига :




                  След това монтаж на цилиндъра с буталото. Всичко е почистено огледано внимателно.
                  Вече си има и цилиндър с ново бутало и гарнитурка :





                  След това сложих главата и разпр.вал. Зацепих на белези и вече всичко си дойде на мястото. Точно на белег, не както със старата верига. Повъртях малко мотора. Всичко беше перфектно...чак се изкефих,че няма издънки .






                  Снимка от горе. Разпределителният вал и лагерите му също са в много добро състояние:




                  Прибрах се по-тъмно, доволен от свършената работа. На следващият ден си взех комплекта жигльори на FMF, който бях поръчвал преди време за джетването на карбуратора:




                  Отворих карбуратора. Изчистих основно всичко. И сложих малко по-голям жигльор да пообогатя сместа. Монтирах го след това да е готово всичко за възпламеняване . След това отидох да понапазаря това онова.
                  4 литра масло Кастрол. Два литра за първите 3-4 часа работа, и останалите два след това. И два маслени филтъра естествено .
                  Взех си и една такава свещ:



                  Казват, че когато мотора е с висока степен на сгъстяване, гасял много лесно нормалните свещи. Е да видим с тази как ще е .


                  Започнах да събирам лека полека всичко...реших, че е време за палене.
                  Затворих двигателя от горе. Регулирах клапаните. Всичко стана много добре:




                  Всичко лека полека взе да си идва на мястото:




                  И тук вече пълен с масло и бензин, готов да запали за първи път :




                  Огледах всичко внимателно още веднъж, притаих дъх и натиснах копчето. Добре познатият звук от стартера се чу...няколко секунди след това атв-то запали.
                  Заработи си все едно беше угасено за последно вчера...изкефих се много . Оставих го да поработи 10-15 минутки. Подадох леко газ...всичко си беше перфектно, без шумове, без тракания.
                  След това досглобих всичко...обслужих останалите неща и направих едно пробно кръгче за 30-40 мин.
                  Направи ми впечетление, че гласът на мотора се промени леко...стана по-плътен, по нисък. Двигателят иска да се стряска повече от преди...от малко подадена газ веднага нервничи .
                  Общо взето това беше от ремонта. Все още е в разработка, и не мога да кажа колко е разликата във вървенето, а и в снега само буксува така или инъче.
                  След 15-20 часа работа ще видим за какво иде реч.


                  Последните няколко снимки са с кофти качество но, забравих апарата тогава.
                  Сега следва разработката и след това ще споделям впечетления от вървенето на мотора тип преди-след.

                  Коментар


                  • До: XR мания - 400/440сс

                    Много красиво това бутало,как ти даде сърце да го сложиш вътре да се цапа ?
                    Поръчай си една термометър за маслото,за да можеш да следиш температурата що годе по време на движение,защото с това бутало ще започне да работи на по-висока температура.
                    Аз на моя XR имам такъв термометър и ми е направило впечетление,че по засукани пътеки на 1,2 скорост,въпреки ниската скорост, загрява по-малко от колкото на прави участъци на 6 скорост и постоянна газ,въпреки високата скорост и силното обдухване.
                    Стефан Дянков

                    Коментар


                    • До: XR мания - 400/440сс

                      Първоначално публикуван от diskusa Преглед на мнение
                      Много красиво това бутало,как ти даде сърце да го сложиш вътре да се цапа ?
                      Поръчай си една термометър за маслото,за да можеш да следиш температурата що годе по време на движение,защото с това бутало ще започне да работи на по-висока температура.
                      Аз на моя XR имам такъв термометър и ми е направило впечетление,че по засукани пътеки на 1,2 скорост,въпреки ниската скорост, загрява по-малко от колкото на прави участъци на 6 скорост и постоянна газ,въпреки високата скорост и силното обдухване.

                      Красотата му сигурно изчезна след първите 15-тина мин. работа, но важното е, че го запомнихме красиво (черният слой отстрани е за разработката и пада след това...дори е взет предвид като размер при правенето на цилиндъра .)

                      При ХР-а има ли маслен радиатор, доколкото се сещам май нямаше, но не съм много сигурен.
                      При мен има сложен маслен радиатор(оригинално), и според мен доста помага за охлаждането на маслото. А и самото масло стои пред двигателя в алуминиево казанче постоянно циркулиращо се естествено....и въпросното казанче също се обдухва малко или много (на някои снимки по-горе се виждат радиатора и казанчето). За високата скорост и темп. на маслото има логика, постоянно високи обороти по-топло масло.
                      Но както и да е, прав си за по-високата работна температура, ще се оглеждам за нещо подходящо .
                      Последно редактирано от naskoradew; 23-12-09, 20:04.

                      Коментар


                      • До: XR мания - 400/440сс

                        Моя е 250 и няма радиатор ,но 400 всичките имат един малък под фара.
                        На АТВ-то са големи,дано да са достатъчни !
                        Аз проблема с охлаждането го боря с повече масло ,въпреки че никога не съм имал проблем,за разлика от модерните 4-тактови с водно охлаждане
                        Стефан Дянков

                        Коментар


                        • До: XR мания - 400/440сс

                          И аз съм в ремонт,за сега чакам частите .Поръчал съм кит на 410сс,понеже това е първия ремонт,който правя сам попивам всичко от темата. Благодаря

                          Коментар


                          • До: XR мания - 400/440сс

                            Наско,виждам че си сложил иридиева свещ на NGK. От времето когато карах Ямахите съм страшно доволен от иридиевите свещи и ми е много мерак да бодна една на ХР-а , но във всички каталози дават само обикновени. Би ли ми казал номера на свещта и евентуално впечатления от нея (повече ме интересува забелязал ли си някакви проблеми-питам защото предполагам , че си сложил DPR-8 EIX-9).
                            Благодаря предварително.
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • До: XR мания - 400/440сс

                              Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                              Наско,виждам че си сложил иридиева свещ на NGK. От времето когато карах Ямахите съм страшно доволен от иридиевите свещи и ми е много мерак да бодна една на ХР-а , но във всички каталози дават само обикновени. Би ли ми казал номера на свещта и евентуално впечатления от нея (повече ме интересува забелязал ли си някакви проблеми-питам защото предполагам , че си сложил DPR-8 EIX-9).
                              Благодаря предварително.

                              Да номера на свеща е точно DPR8EIX-9 и под него има друг номер който е 2202. До момента съм доволен от свещта. Нямам проблеми с нея. Пали лесно върви добре. Но все пак още е в разработка, не знам как е във високите обороти.
                              Инъче днес покарах час-два, но беше голяма кал...засега машинката се държи отлично .

                              Коментар


                              • До: XR мания - 400/440сс

                                Как би трябвало да си разработя ХР, след смяна на буталото ВЕСЕЛА КОЛЕДА

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X