Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XR мания - 400/440сс

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: XR мания - 400/440сс

    Думка яко! Давайте акъл.
    Карба е с оригиналните жигльори-162/62
    Какви да сложа за да се уравновеси сместа(за сега като мощност ми е идеален)? Има ли друг начин да се оправят нещата(височена на иглата,настройка на емулсията...)?
    Къде могат да се намерят тунинг джетове?
    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
    Джон Кенеди

    Коментар


    • До: XR мания - 400/440сс

      Колко яко думка?
      Моя е 160/62 и няма гърмежи, то като си е отворен без хич май е трудна работа...
      Свеща с какъв цвят е?
      Винта на колко оборота ти е?
      На твоя ауспух стои ли му искроуловителя?

      Коментар


      • До: XR мания - 400/440сс

        Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
        Колко яко думка?
        Моя е 160/62 и няма гърмежи, то като си е отворен без хич май е трудна работа...
        Свеща с какъв цвят е?
        Винта на колко оборота ти е?
        На твоя ауспух стои ли му искроуловителя?
        Като карам с газ (4000-5000об)и рязко върна газта с идеята да спра на двигател,за 20-30м прерпатква поне 3-4 пъти(думка си стабилно).
        Не знам каква е свещта-все още не съм си направил ключ за свещи и не съм я свалял.
        Искроуловителя си стои , даже му оправих чашата(т.е. със сигурност газовете минават през мрежата).
        За кой винт става дума?

        ПП.Забелязвам и друг проблем-много е трудно (да не кажа невъзможно) да се постигне постоянен стабилен празен ход(предполагам ,че двата проблема са свързани). Когато наглася празния ход на правилните обороти и покарам известно време , необяснимо защо те се вдигат сами и мотора започва да държи високи об. на пр.ход.Когато при тази ситуация(високи об. на пр.ход) ги намаля и пак покарам малко(става дума за каране петнайсетина минути),те самопроизволно падат и мотора се опитва да гасне. С две думи през петнайсет мин ми се налага да пипам винтчето за празния ход и въпреки това оборотите или са много ниски и мотора ми гасне по светофарите или са много високи и мотора на празен ход работи на 1500-2000 об.
        Последно редактирано от ЕМО; 30-03-09, 22:26.
        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
        Джон Кенеди

        Коментар


        • До: XR мания - 400/440сс

          От долната страна на карба е винта, малко е скрит но ти си упорит и ще го откриеш. При навиване богат, при охлабване беден. Слоу джета и този винт имат отношение за празния ход, т.е. когато затвориш газта това са нещата от които ти зависи сместа. Иглата няма отношение тук в твоя случай.
          Малките обороти бих те посъветвал веднъж като ги настройш повече да не ги пипаш, като е студен малко ще те ядосва но ще го подгряваш с газта, така или иначе нямаш друг избор.
          И на студено въобще не ги пипай, като загрее хубаво тогава си настройвай малките обороти.

          Коментар


          • До: XR мания - 400/440сс

            Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
            От долната страна на карба е винта, малко е скрит но ти си упорит и ще го откриеш. При навиване богат, при охлабване беден. Слоу джета и този винт имат отношение за празния ход, т.е. когато затвориш газта това са нещата от които ти зависи сместа. Иглата няма отношение тук в твоя случай.
            Малките обороти бих те посъветвал веднъж като ги настройш повече да не ги пипаш, като е студен малко ще те ядосва но ще го подгряваш с газта, така или иначе нямаш друг избор.
            И на студено въобще не ги пипай, като загрее хубаво тогава си настройвай малките обороти.
            Аз вече го открих(точно за този винт си мислех-както съм го написал-за емулсията).
            Жоро,сори за въпроса но на какво викш "слоу джет"-предполагам става дума за някой от двата горивни жигльра,но кой-162 или 62?
            Ниските ги пробвах при много добре загрял двигател-преди да си играя с тях бях карал повече от половин час.Точно това ме притеснява , че при малко мръдване на температурата на ДВГ , оборотите започват да играят-като го изпъна на дълго (и явно ДВГ леко е поизстинал) падат , а като го вкарах в гората (за двайсетина минути) и скочиха. Според мен не е нормално от такива малки разлики в темп. на ДВГ , толкова да играят оборотите-точно заради това ми се струва , че ще трябва да си поиграя с карбуратора.Изглежда някой преди мен е пообеднил сместа.
            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
            Джон Кенеди

            Коментар


            • До: XR мания - 400/440сс

              Относно гърмежите в ауспуха,зависи в какво положение е завито винтчето за сместа . Моите наблюдения по този въпрос са : При добро съотношение между въздушни и горивни жигльори,при напълно завит болт за сместа мотора трябва да загасне ,когато започнеш да развиваш постепенно оборотите се вдигат и след това отново започват да падат до загасването. От положение завито,когато загасва до малко преди най-високите обороти т.е средата ,сместа остава бедна и почти винаги пука в ауспуха. Когато го оставиш на най-високите обороти работи устойчиво и не гърми,но за сметка на това сместа на празен ход става богата и започва да черни свещта/това важи в случаите когато са сменени оригиналните жигльори с по-големи/винаги когато пуснеш газта,защото пускайки го по инерция на скорост се храни от празния ход ,затова след намирането на устойчивите,най-високи обороти, завивам половин оборот.При смяна на жигльора за празен ход ,при променяне положението на иглата и горивния жигльор се измества границата на устойчивите обороти в посока развиване и има опасност от падане и загубване на регулиращия винт,затова не трябва да се прекалява с големината жигльорите. Не правилната комбинация води до влошаване на работата на двигателя. На времето имаше едни руски комплекти ,свещ със стъкло през което се вижда как гори сместа в цилиндъра,когато гори със жълт пламък не е добро изгарянето и свещта става черна,при добра работа пламъка в цилиндъра става син и свещта се изчиства.Имам такава свещ но не става са моторите....много ме е яд .
              Последно редактирано от diskusa; 31-03-09, 00:17.
              Стефан Дянков

              Коментар


              • До: XR мания - 400/440сс

                Малкия жигльор - 62ката, за него иде реч.
                Виж, според мен размера ти е добър - 62 е достатъчно, дори масово от моторите са с дота по-малък, но те си имат ускорителна помпа. При нас тоя размер до някъде я компенсира. Може да опиташ с по-голям, мисля че 68 беше максимума, но не му е това болката според мен. Играй си с емулсионния винт, от там трябва да го донастроиш...
                Айде и започвай да го караш тоя ХР, стига си го глезил
                Казвай кога ще ги срещнеме с моя, за да направим един тест драйв?

                Коментар


                • До: XR мания - 400/440сс

                  Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
                  Айде и започвай да го караш тоя ХР, стига си го глезил
                  Казвай кога ще ги срещнеме с моя, за да направим един тест драйв?
                  !
                  В Събота го водих на Люлин обаче още има много сняг(над Бонссови поляни си е направо зима) , а е и доста калничко.Чакай да минат още седмица-две , че пролетта да смачка снега и съм в кириза.
                  От днес официално открих сезона (мотора вече е в охраняемия паркинг).
                  Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                  "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                  Джон Кенеди

                  Коментар


                  • До: XR мания - 400/440сс

                    казвам здравей на всички собственици на XR 400,от известно време и аз съм собственик на същия мотор и съм доволен от него засега.доста информация относно експлоатацията му съм събрал от форума ,за което благодаря на всички и на един приятел от Казанлък ,който ми помогна да го купя.след последнате разходка забелязох,че ми липсва една от спиците на задната капла и доста от другите са се разхлабили.днес обиколих Бургас ,но не открих това ,което ми трябваше.купих ,но не са същите.въпроса мие :ако на някой от вас са му останали една ,две или три спици или знае от каде да си поръчам или от кой друг мотор стават нека пише ще съм му благодарен . ще ги платя.0885901122 .дължина около 23см е спицата,размера на каплата е 18`,леко са извити в единия край

                    Коментар


                    • До: XR мания - 400/440сс

                      До Жоро и Стефан.
                      Единия от двамата лъжееее(размахвам пръст)!
                      Жоро твърди , че при навиване на винтчето сместа се обогатява,а Стефан че обеднява(аз пък за беля,като разглобявах карба не го разгледах достатъчно внимателно и сега умирам от яд)!!!
                      На кой да вярвам?
                      За съжаление го прочетох твърде късно(малко преди да се захвана с реглажа) и за това реших да опитам на проба-грешка.Стигнах до извода , че Стефан е прав , а Жоро греши(сигурен съм че който и от двамата да бърка(защото не съм на 100% сигурен) е неволна грешка,но сме длъжни да отбележим за протокола,за да не се наиграе някой друг).Когато навивам винтчето , мотора започва да думка повече-от там стигам до извода , че явно сместа обеднява.Когато пък го развия малко повече,при подаване на газ директно гасне(предполагам , че се дави)-явно сместа е богата.
                      В общи линии го направих така ,че да е точно на границата на думкането(сега го чакам да поизстине за да го пробвам пак).
                      Забелязах и друго-до сега съм гласил само карбуратори на скутери.Те са страшно чувствителни-дори и при малко навиване на винта,оборотите веднага се променят.Кожата на ХР-а явно е доста по-дебела-необходими са два-три оборота на винта за да се променят оборотите на ДВГ и това става някакси на стъпала-няма плавна промяна.Дали е възможно да има и друг проблем-например свещтта или да смуче въздух покрай маншона(самия маншон е здрав)?
                      Данко да не си мълчи-виждам го , че е в темата!!!
                      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                      Джон Кенеди

                      Коментар


                      • До: XR мания - 400/440сс

                        Емо когато смучи въздух,центровката на празния ход става невъзможна и при въртене на винта не се наблюдава промяна, когато подадеш газ оборотите дълго време не се връщат.Относно дали е бедна или богата сместа,преди много години когато започнах да се интересувам от тези неща някой от старите майстори на Жигули казваха богата на въздух,други казваха богата на гориво,но и в двата случая ставаше въпрос за едни и същи неща и тогава аз също си блъсках главата и си казвах ...тези нещо ме лъжат. Ако разгледаш карбуратора от външна старана там си личат всички пътища както на горивото, така и на въздуха .Ще видиш също ,че се събират на едно място и излизат през един отвор пред клапата към цилиндъра....говорим за празния ход. По пътя на въздуха се намира този винт за реглажа,който е една игла която при навиване намаля сечениято на въздушния проход. Този въздух преминавайки покрай жигльора увлича гориво и се оформя горивната смес,която излиза през отвора пред клапата.Когато намаляш притока на въздух се намаля и увличането на гориво т.е. сместа е бедна,когато смениш жигльора с друг размер се променя и порцията въздух,която е необходима за да си засмуче гориво през жигльора....нали там си има нормално процентно съотношение между въздух и бензин....тогава се получава и това изместване на устойчивите обороти при развиване и завиване на винта. Надявам се да съм изобличил лъжата
                        Стефан Дянков

                        Коментар


                        • До: XR мания - 400/440сс

                          Като чета какво сте писали май аз греша. И съм съгласен да е така.
                          Обаче ми остава една въпросителна - ако навием винта почти до край това означава, че спираме въздуха, но пък дифузията в този момент няма ли да продължи да засмуква същото количество(или почти същото) гориво но с по-малко въздух? т.е. сместа да стане по-богата. Аз така си го обяснявах...

                          Емо, ти сега на колко оборота го остави развито това винтче?

                          Коментар


                          • До: XR мания - 400/440сс

                            по темата какво си обеднявате и обогатявате няма да се включа
                            ама виж едно съветче - аре от мен да мине може

                            Навиваш въпросното винче до край-после отвиваш два оборота и четвърт(пробваш как е няколко пъти газ,едно кръкче спораш гледаш и решаваш) не ти харесва -гасне ти на ниски гърми и реагира бавно от ниски(празан ход)
                            отвиваш още четвърт оборот и повтаряш процедурата

                            така я караш докато отвиеш до три оборота и полвина ако и така не ти пасне щв се съветтваме пак

                            забележка-процедурите се извършват на загрял двигател

                            пп.ААА по въпроса с мененето на оборотите когато е напЕКан мАторя и падането им след возене по магистралата лекинко Ем че тъй ще е приятолю докато не си смениш карба с Микиуни
                            но не се отчаивай всички сме така а и нали знаеш всяко зло за добро ама по този въприс утре на пример ,сега първо реглаж на празния ход а после - каквото сабя покаже през новия сезон
                            В ГОРАТА Е ИГРАТА

                            Коментар


                            • До: XR мания - 400/440сс

                              Първоначално публикуван от diskusa Преглед на мнение
                              По пътя на въздуха се намира този винт за реглажа,който е една игла която при навиване намаля сечениято на въздушния проход.
                              Точно тука е ключа от палатката. За това казвам , че страшно ме е яд , че не разгледах внимателно карба.До колкото знам има два типа устройства които регулират празния ход-при едните реглажното винтче отваря/затваря канала по който тече въздух,а при другия тип винтчето отваря/затваря канал по който тече смес от бензин и въздух-емулсия(пяна) .Не обърнах внимание карба ХР-а от кой тип е,а това е важно за да се установи посоката в която да се върти винтчето.Логично е , че ако регулира въздуха,при отвиване сместа ще обеднява , а ако регулира емулсията при отвиване сместа ще се обогатява.Тук е мястото да отбележа , че из дебелите книги пише че бедна смес е тогава когато има малко гориво и много въздух , а богата при много гориво и малко въздух-това за да си уточним понятията и да не стават грешки.
                              Апропо реглажа стана супер.Мотора направо се успа.Когато ДВГ е леко хладен , отзад припатква слабо,но когато загрее добре зарята спира-явно съм го уцелил от норомална към леко бедна смес.Единствено ме дразни на студено(интересно , но до сега можеше да се кара на смукач-е вече не може).Мотора си иска да поработи 4-5 мин на място и чак тогава да се кара-нещо което мен не ме устрова никак(всяка сутрин се успивам и все закъснявам),но какво да се прави пълно щастие няма.
                              ПП.Оборотите на реглажното винтче не съм ги броил-всичко съм правил на ухо. А! И нещо друго-точно си мислех да пиша едно ЛС на Митко БТВ-то за карбуратора Микуни,но виждам че тук има и други запознати.Я изплюйте камъчето.
                              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                              Джон Кенеди

                              Коментар


                              • До: XR мания - 400/440сс

                                Я дайте акъл как се прави реглаж на клапана който е под декомпресора,че май нещо го разлабих повече и ми цъка.Има ли нещо специфично?При Ямахата беше достатъчно да е затворен и да не се пипа манивелата по време на регулирането на хлабината,но на Хондата явно това не е достатъчно.
                                ПП.До колкото сричам на английски,луфтовете са 0,10 на всмукателните и 0,12 изпускателните-уцелил ли съм ги или не?
                                Благодаря предварително!!!
                                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                                Джон Кенеди

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X