Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

    Имам едни колебания дали да сменя буталото и сегменти(които не съм толкова сигурен точно кои са). Моторът си върви супер, но последния собственик го е карал година без да го сменя, а съм сигурен, че по- попредишния едва ли го е сменил преди да го продаде...Така или иначе мисля да се позанимавам с power valve, да я настроя, да сменя пружината(това ще стане с много много четене и много питане....), да я почистя и не ми се рискува да се прецака цилиндъра, а и все пак да се вдъхне свежест на моторчето, а и да знам кога съм си направил ремонта...За какви пари говорим? Бях чел спор за кои бутала - от КТМ или на Wiseco...Дайте малко акъл моля ви се
    09 YZ290F Athena BB

    Коментар


    • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

      Недялко ти да видиш след като смених сегментите, изпрах филтъра, изчистих карбуратора и смених ватата на мотора, за какво вървене става въпрос Разликата е да не казвам огромна, но много много голяма. Даже и аз се чудя на себе си защо не направих всичко това много по-рано, но лятото все не намирах време за това.
      Сега мотора е съвсем различен от това което кара ти
      Даже твоя ако е за смяна на бутало или сегменти, може да върви колкото моя сега
      Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

      Коментар


      • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

        Настройката на клапата е много много голяма тънкост.
        Скоро четох една статия със заглавие Hidden power.
        Там е обяснено как се прави настройка на клапата която променя драстично работата на двигателя в зависимост от типа трасе което ще се кара. Всичко се крие в това кога ще дойде момента на отварянето на клапата, но за да направиш настройките които ти харесват на стила каране, трябва доста експериментиране.
        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

        Коментар


        • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

          Ще съм ти благодарен ако я пуснеш тук да я прочета
          09 YZ290F Athena BB

          Коментар


          • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

            ..статията е за 125 а клапите са различни на 125-200 и на 250
            250 заводски си има оставено много възможности за настройки ..
            иначе теоретично принципите са същите НО...не ви съветвам да пипате там ..аз съм си играл доста с тези клапи /на други мотори/ и от това което виждам при ктм..настроени са си перфектно заводски и особенно без опит или ако не знаеш точно какво искаш да постигнеш..по добре да не ги пипаш
            ако искаш пробвай с различни пружини ..може евентуално и да смениш буталото но по скоро съвета ми е ..покарай го така мотора поне 1000километра да посвикнеш и после ако правиш нещо да знаеш какво искаш и да усетиш разликата сега по добре си го карай така и си му се кефи

            тия дни и аз покарах 250 /рамбо от форума ми бе на гости/ включително и по доста доста екстремни места..сега съм му дал за домашно да дооправи някои настройки ..най вече по окачването иначе мотора е перфектен въпреки че е модел 99 та-сменихме му всичко-биели бутала лагери запалване и прочее единственно което не ми харесва спрямо 200 то е по големите вибрации но пък дърпа доста повече от ниски,и то дори и спрямо 2008ма модела който също доста съм карал, 2008 ма обаче 250 то няма такива вибрации и работи много по култивирано ..интересно ми е да пробвам и това 250 05 та модел как ще е спрямо другите ..но предполагам по скоро ще е по близо до 2008 ма доколкото знам след 2003 та и малко 2005 та други същественни промени не са правени в модела по двигателя а само доизпипвания

            Коментар


            • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

              Идеята ми е че вече е пипано. Разминават се зъбчета(има едни точки, които трябва да отговарят) и съм сигурен, че не е правено като хората. Сега съм го взел, сменил и сложил толкова неща. Искам да оправя и сменя всичко, за да не се налага да се нервирам през сезона. Искам на спокойствие да видя, да ми се обясни как се сменя и прави. За настройките май само интернет и по усет...Просто клапата трябва да се отвори задължително да се поизчисти, коригира и буталото като го гледах през дупката за ауспуха от това, което разбирам мисля, че не е в много добро състояние. Затова го взех мотора - евтин, знаех, че ще трябва да се дадат доста пари, но пак излиза на далавера. Около 240лв ми казаха от КТМ, че е бутало със сегменти и лагери. Искам края на февруари най-късно всичко да е на 100% и да почвам да карам, тествам и евентуално да си настройвам. Поздрави! Пп Чесно казано не усещам разлика във вибрациите от този на Краси, може да има като ги сложиш един до друг и ги покараш ама така по спомен, не мисля... Още един Пп: Краси, твоят КТМ е супер импулсивен. Смело мога да заявя, че рипа доста повече от моя, но някакси мога да имам повече сцепление на 250ката както се изразяват по статиите. Въобразявам ли си, но имам като че ли повече средни, което май е идеята на различните кубатури (200/250/300). Но това са простии за сега, защото кой знае как трябва да върви моя, може да е спънат сега ли...така да е сложена клапата..не знам, тепърва ще пиша и сменям. Ей, съжалявам за всички простотии и празни приказки в постовете ми ама се кефя...
              Последно редактирано от nk_dimitrov; 10-11-09, 00:14.
              09 YZ290F Athena BB

              Коментар


              • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

                Да точно така прав си, КТМ-а беше импулсивен тогава, защото за да върви искаше газ и оборот. А сега след тези интервенции върви на ниски и средни, а високи мога да вкарам само на някоя скоростна бърза права.
                Дори е много по здравословно за двигателя да се сменят сегменти или бутало, защото тогава има мощност на ниски и средни и не се налага да ръчкаш мотора във високи за да върви, тогава се разтоварва целия двигател, и скорости и съединител и всичко.
                А и твоя може да бъде импулсивен и то много, ама просто неможеш да му дадеш такава газ все още

                Както казват хората козата си иска пръч
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

                  ..БЕ определено 200 то си е по "импулсивен" както се изразявате
                  .. както бай димитър го нарича-по "зъл" спрямо 250 то

                  ..сменяй всичко щом си решил по принцип тва си е най доброто
                  по мануал на 250 то макс го дават 120 часа буталото и то в режим "хоби" реално е повече ресурса
                  клапите ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се почистят а от там нататък ако искаш ги регулирай ако искаш не

                  ..друго почти задължително /за мен напълно/ е фмф ауспух -най добре гнайрли модела а може и фатти но ако вземеш гнайрли почти не ти трябва предпазител на ауспуха
                  /между другото като ти гледам снимките заглушителя ти не е от ендуро модела а от кросовия ..а май и май и предната част/ !!

                  предпазителите за радиатора пък..почти са излишни според мен..но ти вече си ги взел тъй или иначе
                  ..друго почти задължително /много повече то предпазителя за радиаторите/ ти е отзад "вкарвача" или обтегача на веригата /виж от по старите постове за моя 200..на твоя е същия и обтегача и вилката/..
                  друга добра инвестиция е предпазител за помпата/хидравличната/ ..доказано се избива

                  -друго задължително е да си нагласиш джеттинга..почвай да ровиш из щатски форуми и списания за инфо..то аз май имам всъщтност някъде точно за този модел..

                  ..след тия неща като направиш вече ще имаш наистина-250 ..каквото тр да бъде
                  Последно редактирано от mitkov; 11-11-09, 10:42.

                  Коментар


                  • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

                    За изчистването и буталото задължително. За резонатора на този етап ще се въздържа, че се поизсилих наведнъж всичко. Иначе за плъзгача каква е разликата с оригиналния(от твоите мнение останах с впечатление че става, стига да е здрав)? Видях че си слагате предпазител на помпата, понеже аз имам пластмасов протектор на рамката, заедно с който е монтирата една метална пластина да пази от удар от веригата и са комплект...Иначе ако имаш настройки за карб-а дай. Имам от мануалите, но както четох в други форуми се изразяват, че за нищо не ставали...Сега съм с 160(знаех че няма да карам в студеното), 35 и на 3та позиция на иглата...Върви добре, но с 162ката вървеше повече, ама то се знаеше, защото си е студено...Май май и 155-158 трябва си взема за другия сезон...Готиното е че вече знам кое как и защо работи и мога да експериментирам За клапата не мога да си намеря някакви таблици или поне настройки. Слагаш еди кой си цвят, ама се стягало еди кво си...Не знам, ако сте чели някъде ще съм ви благодарен да кажете или да дадете линк. Поздрави! Пп напълно е възможно да е с кросови ауспуси, за сега не ми пречат. А и има ли нужда от кросбар като е с дебело кормило? Ако ще спре огъване ще го сложа, демек ако има ефект...


                    Точно това е че за сега се въздържам да карам на студено...
                    Последно редактирано от nk_dimitrov; 11-11-09, 23:55.
                    09 YZ290F Athena BB

                    Коментар


                    • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

                      Сложи си пилот джета поне 42, че даже и 45 за по ниските температури ако ще караш
                      Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                      Коментар


                      • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

                        Почетох из нета и да Краси, много си прав. Ще го поръчам и 42ката
                        09 YZ290F Athena BB

                        Коментар


                        • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

                          Четене му е майката...Из ktmtalk намерих доста полезна информация за настройката. Съжалявам за спама, нямам против ако някой модератор реши да поизтрие някои мои постове, че май съм се улял. Поздрави!
                          09 YZ290F Athena BB

                          Коментар


                          • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

                            това го видях в една друга тема ..но е за тази защото теди е с ехс 200 на този фрийрайд


                            Коментар


                            • До: KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

                              Да с 200 е при такива закукани и криви места където карат 4-5 кг разлика между 200 и 250 си е направо много, особено при тия завъртания и чупения на мотора във въздуха !!!
                              Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                              Коментар


                              • KTM EXC 200 /ехс 2такт мания/

                                Здравейте .
                                Попаднах на тази интересна статийка в 'dirtrider magazine' за новият двутактов модел на КТМ и реших да се опитам да я преведа , а пък и да обогатим този подфорум с повечко информация за новите модели на най-актуалните марки мотори

                                ===

                                2010 КТМ 150 ХС - Race Test
                                Стъпка в правилната посока
                                от : Jimmy Lewis
                                снимки : Karel Kramer

                                Много са случаите , когато ако имаш правилният инструмент на място - това ще ти спести доста главоболия . Новият КТМ 2010 150 ХС , допълва това малко , но важно място в мотоциклетната ниша , като напълно отговаря на горното описание . Този модел е с габаритите на 125 cc по отношение на килограми , но е изпълнен с повече тяга и мощност , което го прави доста привлекателен като избор , защото тук вече става дума за сравнение и конкурентност на четиритактовия си събрат - 250 F .
                                Моторът е много добър наследник на XC серията . Почти минимално , но същевременно добре 'екипиран' като Off-Road мотоциклет , от фабриката твърдят , че е 'Ready to Race' след покупка от шоурума на представителството .
                                Но както обикновено , решихме да видим дали ще успеем да опровергаем гореспоменатото твърдение от KTM .


                                Представянето на 150 ХС се сътоя в Straddleline ORV Park / Вашингтон . Успяхме да се сдобием с KTM-a един ден по - рано , за да го тестваме и изкажем мнение за списанието .
                                Първото нещо , което направих след като запалих мотора бяха няколко задни гуми , за да усетя съединителя и силата му .
                                Впечатление прави това , че мотора наистина излиза достатъчно подготвен от завода или с други думи - Ready to race !
                                Запалва се доста лесно , двигателят е нагласен според средната надморска височина , а отделно се чувства толкова лекичък като никой друг мотор досега.
                                Теглото му ( на празен резервоар ) е само 93 килограма ! Обемът на резервоара е 11 литра , а гумата е '18 .

                                Скоростната кутия може да бъде в полу - широко ( semi wide ? ) съотношение или дълго - затворено close ratio ? - вие избирате . Цялостното скоростно съотношение на КТМ-а е снишено до последната скорост . ( Скоростната кутия е с близко предавателно отношение на първите предавки и с по-голяма разлика на предавателното отношение на горните предавки )
                                Така , че началните скорости са предназначени за по - техническите и напрегнати участъци , a четвърта , пета , шеста скорост са разтеглени за изкарването на по - добър спринт по правите участъци . Разбира се , тук идва да дам коментар и за съединителят - Brembo хидравличен с лесно пренагласяне и страхотен контрол !
                                Това придава на мотора кросов характер , който може да използва капацитета си и на дълги прави участъци , но така или иначе трябва да бъде вкаран в обороти .


                                Потеглянето от втора скорост от старт при състезанието не беше никакъв проблем ... до превключването на по - горна скорост KTM-а държеше преднина , но след това по - големите мотори ме изпревариха . 150 кубиковият модел има толкова повече густо от 125 ... трудно е да се опише . Всичко , което притежава 125 кубиковият оранжев мотор на KTM - като надеждност , възхищение го има и 150 , само където е той е по - бърз ! Има доста повече тяга от 125 , която почва от средните обороти . Не е никак муден и е доста конкурентен , като се има в предвид , че не спира да дърпа след подаване на газ , вместо да чувстваш забавяне . Тогава достигаш средните обороти , където мотора започва да изпъква над останалите . Откакто е монтиран по - тежък маховик оборотите не удрят рязко като на SX от предната година , което го прави чудесен за Off-Road . Също така XC дърпа по - добре в максималните обороти от SX , което означава , че можеш да задържаш скоростите малко по - дълго преди превключване . Отделно предната гума се вдига без усилия , когато се наложи да прескачаш някои препятствия като камъни и дърва .





                                KTM са направили няколко промени по шасито - ревизирана тройна скоба , която компенсира с 22 милиметра , отколкото с 20 ( на миналият модел ) ( ревизиран е тройника на кормилото с променен офсет 22мм от 20-те мм на минало годишния модел (изместването-офсета е разстоянието от равнината образувана от осите на двата амортисьора и оста на кормилото, т.е. коловете са с 2мм по-напред) Тази промяна не създава много забавяне при завиването и не добавя чувство за тжко завиване, но изглежда че дава стабилност на мотора в бързите участъци) . Тази промяна помага на мотора да има повече стабилност при по - бързите участъци . Окачването беше натоварено почти на максимум според килограмите ми - 84 . И въпреки изобилството от препятствия като камънаци , дървета , гуми - то се представи без проблем ! Но за по - бързите състезатели може да се сложи и по - силна пружина , която да обира нещата по - твърдо .



                                Претърпях и няколко падания с мотора , които ме забавиха по време на състезанието , но като цяло мотора се държа много добре и успях да завърша на задоволително място , въпреки че бях много близо в класациите до Професионалният клас . Но естествено не бих винил мотора , за този резултат ... Бих се представил много по - добре ако не бяха тези няколко мои падания .

                                Втората стъпка от Race теста беше да се справя с WORCS събитието , което настъпи на следващият ден . Моторът беше толкова по - лек и маневрен от който и да е друг . Но все пак не трябва да забравяш , че иска да го държиш в постоянен оборот . Моторът е бавен ако не играеш по - нервно с газта му . Дори и на участъците с препятствия не трябва да го изпускаш от обороти , където ако си с 250F можеш да се отпуснеш малко и без допълнителни усилия да задминеш препятствието , но при 150 ХС трябва да си нащрек и да извърташ ръчката , когато е необходимо . Цялото време прекарано с този мотор е истинско забавление . Забавление , защото звучиш бързо и чувстваш , че се возиш наистина така , защото и звука ти подсказва това .



                                Окачването , като на всяко ХС е страхотнo ! То съчетава способностите на мотора , както в trail така и в други дисциплни . Нагласено е ПЕРФЕКТНО за състезатели с тегло не повече от 75 килгорама , но пружините се справят чудесно и с 85 килограма ( като мен ) . Но ако сте над тази граница , ще трябва да ги подмените с по - твърди .

                                Такааа ... къде 150 се отличава от другите ?
                                1. Управлява се страхотно !
                                2. Спокойно може да се конкурира с по - големи мотори .
                                3. Спирачките действат безупречно , естествено роля играе и наистина лекото тегло на мотора .
                                4. Резервоара може да изкара едночасово състезание . Новост тук е , белият цвят , който спомага да следите нивото на горивото .
                                5. При провеждането на състезанието някои от консумативите при КТМ-а издържаха двойно на живота на някои японски марки .

                                Следва въпросът "Имаше ли нещо , което да не харесаме в този мотоциклет ?"
                                Отговорът е - Не .

                                Така , че ако се оглеждате за лек двутактов мотор и търсите алтернативата на 250 кубиков четиритактов - KTM 150 XC е отговорът ... който е отличен избор за ездачи с килограми не повече от 75 . За цената от 6998 $ получавате много 'performance' и сме сигурни , че не до късно бройките на този мотор ще се изкупят и ще дадат доволни усмивки на новите им собственици .



                                2010 KTM 150 ХС
                                Тегло ( на празен резервоар ) : 93 килограма .

                                Равносметката :

                                Кое е якото ?
                                - Удивителна тяга и сила
                                - Способен както за Off-Road , така и за Крос
                                - Много лек като усещане , както никой друг мотор досега !
                                - Излиза от завода с напълно пригодена Off-Road 'екипировка'

                                Кое не е ?

                                - Къде е ел. стартера ?
                                - Какво щеше да бъде ако беше 175 ?
                                - Трябва да се добавя масло в бензина ?


                                ***


                                Превод завършен
                                Последно редактирано от mitkov; 30-12-09, 09:20.
                                [URL="http://userbarmaker.com/"][/URL]

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X