Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda XRV Africa Twin

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Honda XRV Africa Twin

    Джорджо, то не че някой ми иска мотора, ама аз си го харесвам и е ценен за мен.
    Преди си правех праховото при едни дето пясакоструят, после хвърлят рамката някъде, тя разбира се почва веднага да ръждясва, тогава правят праховото и резултата е плачевен.
    Обаче се оказа, че имаме семейни познати, които се занимават с това. Хората твърдят, че преди праховата боя се полага грунд по същата технология. Е те това ще ми спаси моторчето.
    Ако след пясъкоструенето веднага се обезмасли рамата и се вкара на прахово, дори без грунд пак ще кара много. Рамата на доминатора не е мръднала. Проблема е оставят ли гол метал да чака да се съберат детайли за прахово, тогава го амка ръждата.
    Поздрави!

    Коментар


    • От: Honda XRV Africa Twin

      Не ми се щеше да обяснявам на дълго и широко, но май няма друг начин да ви предпазя от "градските легенди".

      Преди 15-ина години, сам си направих инсталация за прахово боядисване. В Бургас беше първата. Сам си конструирах и изработих камерата и пещта. Камерата работи и до ден днешен и смея да твърдя, че е много по-добра от повечето, които се предлагат на пазара, до днес. Пещта беше дълга 5 метра, с две самостоятелни секции, широка метър, с височина метър и половина, като температурната разлика в горната и долната част, както и по цялата дължина, не превишаваше 15-20 градуса. Имах трудности с "пистолета", но почти го бях направил, когато от "Коатекс" ми предложиха символична цена. Разбира се това не беше самарянска постъпка, а начин да се откажа от разработката, за да не им стана конкурент. Както и да е... имах за онова време, едно от най-добрите оборудвания в България.
      И тук започна най-трудната част. Проби на различни дебелени, режими, видове бои и покрития. Смея да твърдя, че за няколко месеца, направих хиляди проби. С качеството на боите и режимите стана по-лесно, но с покритията... Проблемът е, че в Бургас въздухът е влажен и солен и дори най-малката пукнатина в боята, води до начало на интензивна корозия, под слоя боя.

      След всичките тези проби, установих, че само поцинковането осигурява надеждна защита. Ако т.н. студено поцинковане, може да се нарече грунд, то също върши работа, макар и да си е чиста проба компромис, заради изключително тънкия повърхностен слой в който има реално проникване на цинкови йони. Повечето грундове не издържат на температури от порядъка на 200 градуса, при колкото се изпича полимерната боя.
      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

      Коментар


      • От: Honda XRV Africa Twin

        Ти сам го казваш-преди 15години...
        Все си мисля, че се е променило качеството на боите и не само, от тогава.
        Сутринта говорих с моите познати. Грунда се нанася преди праховата боя, по същата технология.
        Аз съм бояджия, мога да направя качествено даден елемент като рамка, но ще е много по-скъпо и трудоемко. Да не говорим, какъв ще е резултата със спрейове или други евтини материали.
        Поздрави!

        Коментар


        • От: Honda XRV Africa Twin

          Работя във фирма, която внася прахови бои Akzo Nobel и въпреки това почти всички бояджии които познавам са резервирани към праховото боядисване на МПС.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • От: Honda XRV Africa Twin

            Ако с авто бои първо епокси праймер и тогава черна боя ! Става здраво но по-бавно ,по-скъпо и по трудоемко .
            Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

            Коментар


            • От: Honda XRV Africa Twin

              Първоначално публикуван от Филип Георгиев Преглед на мнение
              ... Аз съм бояджия, мога да направя качествено даден елемент като рамка, но ще е много по-скъпо и трудоемко. Да не говорим, какъв ще е резултата със спрейове или други евтини материали.
              Поздрави!
              Разбира се, че ще е скъпо с авто грундове и бои. От друга страна, да е скъпо, да е скъпо, колко да е скъпо...

              Колкото и да е скъпо, рамката на мотоциклета е достатъчно отговорна и важна част, за да се правят икономии от боядисването и. Миналото лято, помогнах на едно момче да си прибере мотора до Бургас, защото беше скъсал рамка, край Созопол. Голям късметлия, случило се е точно пред "Златна рибка", където ограничението е 40, а той го е спазил.

              Първоначално публикуван от Филип Георгиев Преглед на мнение
              Ти сам го казваш-преди 15години...
              Все си мисля, че се е променило качеството на боите и не само, от тогава...
              Качеството се промени, но към по-лошо...
              Причината е, че себестойността на един квадратен метър е около 4 лева. Това с конвенционалните, т.е. най-разпространениете бои и разбира се, евтини. С по-качествените достига 7-8, но почти никой не ползва такива, което е причина да не се внасят, освен по поръчка.
              Последно редактирано от giorgio; 21-03-11, 15:51.
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • От: Honda XRV Africa Twin

                Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                ... Адаптирах H4, като внимавах да не променя фокусното разстояние и нещата придобиха доста светъл характер...
                Сега ако обясниш как си го направил, знаеш ли колко съфорумници ще ти носят бира?! А ако приложиш и някое чертежче с размери, ще се отръскат и за кебапчета.
                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                Коментар


                • От: Honda XRV Africa Twin

                  Aз пък в петък си боядисах в пет джанти , като преди тива ги грундирах с най-обикновен грунд.После прахова боя, печена 15 мин на 200 градуса.
                  Издлеждат отлично.
                  И сега кво?Пак ли на песъкоструй???
                  Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                  Коментар


                  • От: Honda XRV Africa Twin

                    ТА : Вече нямам Африка , а РАМКА готова за боядисване. Сутринта започнах със сериозното разкостване и вечерта с Иван_J оголихме рамката съвсем . Вече започвам активно да търся къде да я боядисам . Според Иван ( а и аз така си мисля) най- добре би било рамката да се подложи на ТОПЛО поцинковане , ама хабер си нямам- нито къде се прави в североизточна България, нито от самата технология. Ако ме осветли някой ще черпя при възможност. За праховото вече ми е ясно. Другото ми питане е дали преди каквото и да е боядисване трябва да мине рамката през пясъкоструй? Благодаря предварително за помощта и да знаете .....ТИЯ СОБСТВЕНИЦИ НА СУПЕР ТЕНЕРЕ са ГОЛЯМА НАПАСТ....за тях друг мотор няма...... хихихи(само констатирам , нищо лично ).

                    Коментар


                    • От: Honda XRV Africa Twin

                      Първоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение
                      ТА : Вече нямам Африка , а РАМКА готова за боядисване. Сутринта започнах със сериозното разкостване и вечерта с Иван_J оголихме рамката съвсем . Вече започвам активно да търся къде да я боядисам . Според Иван ( а и аз така си мисля) най- добре би било рамката да се подложи на ТОПЛО поцинковане , ама хабер си нямам- нито къде се прави в североизточна България, нито от самата технология. Ако ме осветли някой ще черпя при възможност. За праховото вече ми е ясно. Другото ми питане е дали преди каквото и да е боядисване трябва да мине рамката през пясъкоструй? Благодаря предварително за помощта и да знаете .....ТИЯ СОБСТВЕНИЦИ НА СУПЕР ТЕНЕРЕ са ГОЛЯМА НАПАСТ....за тях друг мотор няма...... хихихи(само констатирам , нищо лично ).
                      Ами ако искаш да не ти падне боята след време,задължително песъкоструй

                      Поздрави,
                      търся си подписа....

                      Коментар


                      • От: Honda XRV Africa Twin

                        С удоволствие участвах в разкостяването на африката.
                        Аз като ви разправям, че африката е чопър, не ми вярвате.
                        Вижте сами:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0049.jpg
Прегледи:1
Размер:68.6 КБ
ID:5262371

                        Коментар


                        • От: Honda XRV Africa Twin

                          Колега, други снимки имате ли при разглобяването на Африката ?

                          Питам, щото моята има на 2-3 места ръжда по рамката ... които трябва да се оправят

                          А докато Afrika-та е offline ... ще бръмча така ... само , че с хубаво яке и панталони.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:100_2774.jpg
Прегледи:1
Размер:162.8 КБ
ID:5262372
                          Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                          Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                          Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                          Коментар


                          • От: Honda XRV Africa Twin

                            Тя че чопър, чопър, още повече и с този v twin двигател ,Ама в темата на африканците... а ние адмирираме за Тенеретата... че и модератори има африканци, ще ни насолят да знаеш. .Иначе за боядисването, сваляш старата боя и едно прахово боядисване на рамата и е готова, събираш техниката и можеш да се дърпаш с харлитата по светофарите.
                            Ако е машина, нека бъде немска!
                            XJR 1200
                            ETZ 150
                            Kawasaki Ninja ZX10R

                            Коментар


                            • От: Honda XRV Africa Twin

                              egerchev - всъщност в момента имаш ли ръжда по рамата? Питам, 'щото моята баба е на 20 годинми и няма една пъпка ръжда. При положение, че няма ръжда е леко безмислено да се прави това упражнение. Ти си знаеш все пак.....
                              Yamaha XT​M600E '98
                              Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                              Коментар


                              • От: Honda XRV Africa Twin

                                Ако нети се занимава да носиш рамката да я "духнат" има добри препарати за сваляне на бои !
                                Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X