Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ъпгрейди ..... Най-добрите ..... ? Със особено мнение .....? Лично за мен безмислени .....?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Кемълбек, или по точно раница с хидратираща система- гениално! Признавам си, че ползвам отскоро, но сега считам това за основна част от екипировката за дълъг път.
    Моята е два литра, тоя уикенд беше много горещо, пълних я по няколко пъти на ден и я изпитвах до дъно. Без това чудо, както не обоюичам да спирам, щях да се обезводня както в много други случаи преди. Супер удобно и полезно, определено препоръчвам.

    Коментар


    • p-pleven
      p-pleven коментира
      Редактиране на коментар
      На гръб ли я носиш или някъде по мотора?

    • Jimm
      Jimm коментира
      Редактиране на коментар
      На гръб я нося, презрамките са супер удобни. Избрах раница която о що взето побира само резервоара с водата и евентуално, някакви дреболии. Маркучът с накрайника за пиене се закача на гърдите.ползвам модуларна каска, отварям по време на движение и пия колкото ми се пие, абе яка работа

  • #77
    Вие сте богаташи бре. Ойлер... Аз ползвам спрей за верига. Към 25 лева струва и ми стига за близо две години каране с пръскане през 500-700 км.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • p-pleven
      p-pleven коментира
      Редактиране на коментар
      Ойлер: резервоар от пластмасова заготовка за бутилка, 2 метра шлаух (2 лв), 2 кранчета (8 лв), една система от аптеката (80 стинки), свински опашки (50 стинки) и 1 литър зелено хидравлично масло (14 лв)... още някои дреболии (3-4 лв) и:



  • #78
    И аз ползвам спрей, а за Ойлер бих мислил единствено, ако няма възможност за монтаж на централна стойка.
    Спрейчето си е с мен на път, а смазването вечер като спра отнема 30 секунди. Наистина не виждам смисъл от това чудо, нали то се пълни и има някаква подръжка ?

    Коментар


    • p-pleven
      p-pleven коментира
      Редактиране на коментар
      "Вечер" на колко километра се смазва?

    • Jimm
      Jimm коментира
      Редактиране на коментар
      “Вечер” по време на пътуване е между 500 и 1000км, знаете че зависи много, някой път са само 300 но много прашни км
      Но честно, при наличието на централна стойка и спрей, работата е толкова проста, че мога да смазвам на всяка спирка, ако искам

    • p-pleven
      p-pleven коментира
      Редактиране на коментар
      Аз бях голям консуматор на спрейове. Средно на 300-350 км ръсех или в крайния случай - на всяко зареждане - около 250 км при Хондата. В момента тече процес на "падане на наслоената кир" събирана с времето по страничните пластини ма звената. Вече се вижда "златното" на DID-a

      Ако не се лъжа, предната верига я изхвърлих на 40к км с това ръсене.

      Нямам централна стойка, но владея онова упражнение, дето кантариш на странична стойка и превърташ с върха на пръстите на десния крак. 2 минути е процедурата.
      Последно редактирано от p-pleven; 26-07-22, 21:54.

  • #79
    Оргинален механичен Ойлер струва 230 лева, а електрически с дозиране от табло на кормилото струва към 400 лева. По направи си сам струва много по-малко. Ползвал съм такъв (по направи си сам) и вършеше работа, но искаше внимание от време на време, а да не говорим, че правеше гьол с масло под мотора, около задната гума, при престои, та по хотелите ме беше срам да спирам близо до входа... Това беше преди 20 години, когато още карах Африката. После минах на кардан, а сега имам централна стойка и нямам никакво намерение да слагам пак ойлер.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • p-pleven
      p-pleven коментира
      Редактиране на коментар
      Няма гьол, при 1 капка на минута, а ако му сложим един вакум клапан да "затваря" при гасене - никак няма да има. То за това са 2 крнчета; едното за дозиране, другото за спиране. С кранчетата е мързеливата схема, да видим дали бачка. Е, бачка, що да го махам. Зареждам заготовката и цял уикенд не се сещам за смазване, само като отивам да ям или спа - въртя крана за спиране.

    • p-pleven
      p-pleven коментира
      Редактиране на коментар
      ... и понеже седалката на хондата се заболтва и кофти постоянно да се развъртат някакви бурми за да я свалиш и да погледнеш дали трябва да се длива масло, резервоара е на рамката, съответно решението е без клапан... Ако имаше удобно сваляща се седалка и съвсем още малко свободно пространство - решението с клапан си е просто задължително.

  • #80
    Нормален ойлер има капацитет за поне 6-7000 км.
    Поне тези, които аз съм имал.
    Трудно е да се каже, че ангажира с нещо.
    Враг усраине

    Коментар


    • p-pleven
      p-pleven коментира
      Редактиране на коментар
      Туторото изкара около 4000 с един контейнер, но бях кръщисал оригиналното мало (което бе по-гъсто) с хидравлика..
      Селфмейда е изцяло хидравлика и 500 км изкара с около 20 мЛитра с цялото капане от място и настройване в движение. Но дори и не омаца джантата.

    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Тази марка доколкото помня беше с по-малък резервоар от скот, вероятно заради това.
      Всъщност напред мисля, че беше писано по този въпрос.
      В тази тема.

    • p-pleven
      p-pleven коментира
      Редактиране на коментар
      Със сигурнос е по-малък резервоара, понеже вътрешностите, дето пускат маслото са в самия резервоар.
      Идеята е, че идва с едно празно шише, в което да си държиж резерва, когато пътуваш наречено "резервоар за 1000 мили"... което пълни ойлера поне 1,5-2 пъти....

  • #81
    Пък и идеята на ойлера е да мие веригата , не да я смазва.
    Това правят и спрейовете.
    Ойлера не те занимава със себе си - хвърляш едно око как е веригата дали има нужда от настройки на ойлера ( ако не е напълно автоматичен де ) , хвърляш едно око как е течността и си готов. Отнема около 10-15 сек
    Ако прави "локва" около задната гума , значи има някакъв проблем със ойлера. Дори и проблема да е , че просто не си го изключил , ако е чисто механичен.
    Лично за мен това е най-голямата благина за поддръжка на верига.
    Сега - BMW R1200RT 2006 г
    Бивш - Suzuki V-Strom 1000 2004 г
    По Бивш - Honda Africa Twin RD04 1992 г
    По По Бивш - Yamaha Virago VLX 500 1983 г

    Коментар


    • #82
      Случайно попаднах на нещо :

      https://www.youtube.com/watch?v=N2jZryt607U

      Въздушни възглавници за мотор ????

      Не се бях замислял по въпроса , но звучи доста логично.

      Въпреки това не ми се струват особено практични. Добро е като идея ама като изпълнение ........ според мен все още куца.
      Сега - BMW R1200RT 2006 г
      Бивш - Suzuki V-Strom 1000 2004 г
      По Бивш - Honda Africa Twin RD04 1992 г
      По По Бивш - Yamaha Virago VLX 500 1983 г

      Коментар


      • p-pleven
        p-pleven коментира
        Редактиране на коментар
        Отдавна го има. На живо е много семпло нещо, изглежда удобно.
        Последно редактирано от p-pleven; 26-07-22, 21:51.

    • #83
      След толкова дълго чакане, че бях забравил за тях ми пристигнаха конектори тип "бърза връзка" за топ каси Givi/Kappa:



      Едното се монтира на дъното на топ касата а другото на скарата.
      Има си предвидени отвори, фабрично затворени с тапи.
      През тях в куфара влиза ток от ел.инсталацията за зареждане на джаджи, за доп. стоп или кой от каквото има нужда.
      Ценното на идеята е, че при сваляне на топ касата не се разкача нищо.

      Съвместимо е само с Monolock системата.

      Идеята е добра, дано и реализацията да е такава.
      Цена - около 40лв за комплекта като двата конектора се продават и отделно.
      Това е ОК стига да не живее колкото средностатистическа китайска душа в рая!

      И това е адски практично за хора като мен, които непрекъснато свалят топ касите по някаква причина.
      Има и такива, за които механизъма за закрепване е излишен.
      Дори съм срещал случаи и форумни препоръки за заболтване към основите защото било по-сигурно?!?



      Нещо като да си заболтиш лаптопа на бюрото че е по-сигурно.

      Ора секакви.
      Последно редактирано от Esper; 27-07-22, 17:01.
      Враг усраине

      Коментар


      • kirilkirilow
        kirilkirilow коментира
        Редактиране на коментар
        Това е просто Супер , не знаех че има и такива !
        Страхотна идея !

        А , защо е "Съвместимо е само с Monolock системата." ??

        Между другото има подобни конектори и за Ел.Инсталаций , пак на допир. Виждал съм да захранват около 1,5-2 метра лед лента

      • Esper
        Esper коментира
        Редактиране на коментар
        Ами не зная но на монокий каси и основи просто липсват такъв тип отвори.
        Поне на тези, които съм виждал.

        Иначе конектори тип "бърза връзка" има различни но този конкретно е доста специализиран и се монтира без импровизации.

    • #84
      По повод на спрейовете за верига. Има спрейове, които се ползват за ендура и кросови мотори, които мият веригата и се ползват за офроуд каране, а има и спрейове със силиконов лубрикант, които са предназначени предимно за асфалтово каране. Те не мият веригата, а залепват за нея и смазват като се размекнат от температурата. Ползвал съм и едните и другите, като тези за шосе издържат повече километри каране, тоест веригата може да се пръска по-рядко. Горе долу през 600-800 км гледам да я пръскам веригата, а ако карам дълго време в дъжд през 400 км.
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • #85
        Най-ценното свойство на веригата е ойлера.
        Не мога да си представа по-голямо внимание към нея от това да има смазване.

        500км… Шегувате се!
        Че аз на толкова съм свикнал да мисля за зареждане с гориво a не за дезодорантчета и глупавата верига.
        Последно редактирано от Esper; 27-07-22, 18:12.
        Враг усраине

        Коментар


        • #86
          Не е задължително да се смазва през такива километри. Познавах един пич, който изобщо не го вълнуваха тези работи. Качи се на мотора си и кара 20 000 км без да смазва никаква верига и без да ползва ойлер, или някакви други устройства. После просто смени и хвърли венците и веригата, сложи нови и си продължи пътя без изобщо да му пука. Така че всичко е въпрос на вкус, както казала котката, когато я попитали, защо си ближе лапите.
          Аз вече съм минал към 25 000 км с тази верига, но съм още мнооого далече от смяна. Предполагам, че поне още толкова ще изкара, преди да я сменя.
          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
          Златомир Попов - Forry

          Коментар


          • p-pleven
            p-pleven коментира
            Редактиране на коментар
            Абе да има там някакви грижи да полага, да му е спокойно ма човек. Другото - здраве да е!

          • Jimm
            Jimm коментира
            Редактиране на коментар
            То, ако знам че ще изкара 20к км без подръжка, се за ислям за такъв подход

          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            428 верига без рингове с абсолютно нулева подръжка изкарваше около 6к.
            След 2 комплект служих ойлер.
            С него - над 20к.

            Та на база горното си мисля, че верига с някакви рингове има шансове и да избута такъв пробег без подръжка.
            Ще зависи разбира се от още други неща.

        • #87
          Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
          По повод на спрейовете за верига. Има спрейове, които се ползват за ендура и кросови мотори, които мият веригата и се ползват за офроуд каране, а има и спрейове със силиконов лубрикант, които са предназначени предимно за асфалтово каране. Те не мият веригата, а залепват за нея и смазват като се размекнат от температурата. Ползвал съм и едните и другите, като тези за шосе издържат повече километри каране, тоест веригата може да се пръска по-рядко. Горе долу през 600-800 км гледам да я пръскам веригата, а ако карам дълго време в дъжд през 400 км.
          Спрей за кросови мотори не съм използвал, по-скоро купувам смазки, които максимално прилепват към веригата и остават там много дълго.Напълно добри са 1000/1200 км. Маслото от ойлера излита доста бързо, щото е обикновено масло, но тя машинката си капе и няма ядове Изобщо не твърдя, че спреят е по- добро решение, но ми е много любопитно, дали това масло дето се разчита от скоростта на веригата не прави бербат по някои зони на мотора
          Настоящата ми верига е на 34000 км и засега не виждам признаци, че е за смяна

          Коментар


          • #88
            Маслото на ойлера почиства веригата за да не полепва по нея прах,камъчета ........ , защото ако полепнат и се задържат там се образува като шкурка която допълнително износва всичко - верига , пиньони и особенно гумените пръстени на звената на веригата.
            Ойлера не смазва веригата , тя си е фабрично смазана вътре във звената , затова са тези Х или О рингове, те задържат фабричната смазка вътре във веригата , където и е мястото.
            Скъсат/Нарушат ли се , фабричната смазка изтича и веригата започва да се "вкоравява" и/или да скърца.

            Правилно настроен , ойлера не цапа въобще. Събира се малко повече гняс около предния пиньон , но когато го знаеш просто го почистваш от време на време.

            На теория , тези максимално прилепчивите спрейове ( който правят като бял филм по веригата ) са най-кофти , защото там се задържа цялата мръсотия и допълнително износва веригата.

            Когато използвах ойлер - веригата ми беше по-чиста СЛЕД каране , а не ПРЕДИ каране

            Ойлера е личен избор , просто за мен , той е по-добрият избор за верига.
            Сега - BMW R1200RT 2006 г
            Бивш - Suzuki V-Strom 1000 2004 г
            По Бивш - Honda Africa Twin RD04 1992 г
            По По Бивш - Yamaha Virago VLX 500 1983 г

            Коментар


            • Esper
              Esper коментира
              Редактиране на коментар
              До човек си е.
              Познавам такъв, който я чисти с четка за зъби по няколко часа.
              Казвал ми е, че го разтоварва и го прави с удоволствие а не по принуда.
              А аз се изнервам само докато го пиша!

              Може би трябва да се върна малко нагоре но каква е връзката с централната стойка и смазването?
              Освен ако не говорим за някой струг, упражнението с прекантарване на пачи крак върши абеолютно същата работа за това.
              Централната стойка е по-удобна за по-сериозни дейности.

            • Jimm
              Jimm коментира
              Редактиране на коментар
              Колега Esper, връзката на централната стойка със смазването на веригата е съвсем простичка. Като вдигнеш мотора на стойка, задното колело остава във въздуха. Клякаш със спрей в лявата ръка, завърташ колекото с дясната и в същото време пръскаш към 10 секунди. Това е всичко, готов си.
              Аз на свой ред да попитам това с кантаренето как го правите? Моторчето ми стоково е 230 кг, не схващам как ще го държа на кантар и дапръскам в същото време.

            • Esper
              Esper коментира
              Редактиране на коментар
              Писал съм "ако не е струг".

              Над 200 кила не съм опитвал, вероятно ще е трудно.
              DR-a в началото го кантарех без никакво усилие и го държах с една ръка запален на скорост за да се върти колелото.
              Но той е доста под 200кг дори с моите дотурки.
              После сложих датчик на стойката, монтирах ойлер и изобщо не ми се налага да правя такива неща.
              Всъщност не правя за веригата почти никакви неща извън една годишна инспекция.

          • #89
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:16590722397718145467422240133499.jpg
Прегледи:238
Размер:580.6 КБ
ID:6880560 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:16590722859864753138578964869796.jpg
Прегледи:241
Размер:533.0 КБ
ID:6880561

            Това по повод по-горните работи. За ойлер бях пускал тема. Това беше за стария мотор. На този нямам и пръскам спрей.
            Прикачени файлове
            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

            Коментар


            • kirilkirilow
              kirilkirilow коментира
              Редактиране на коментар
              Имах в пред вид тези който са отпред на ролбарите. Имах 2 комплекта , единият се счупи , а другият го смених със по добър за мен. Тези специално светят силно и добре , но светят като фенер - в точка , което на мен лично не ми харесва.
              Имат и режими - силно , слабо , стробо. Малко е на тото на кой режим ще се включат. Мисля в ютуб имаше инфо/клипче как се правят винаги да светят само на силно.

            • Стоян Боюков-Sariones
              Стоян Боюков-Sariones коментира
              Редактиране на коментар
              Тия са за друго. Светлината е повече, но не на мен да свети, а да ме виждат. В Строма има чудесни фарове. Сега съм с крушки на Осрам светещи леко в синьо. Не са Найтбрикър. Режимите сатри и няма начин да се сбъркат.

            • kirilkirilow
              kirilkirilow коментира
              Редактиране на коментар
              Точно за това ги слагам и аз - за да се виждам по-добре през деня.
              Но , открих , че лично за мен тези са по-добре - виждат се много по-добре през деня , и дори е възможно да се "пребереш" ( ако се наложи ) вечер само със тях.
              Задължително със копче On/Off , защото вечер мноооо дразнят

          • #90
            и аз съм се замислил за подобна поставка за бутилка
            Стабилна ли е ?
            Колко голяма бутилка събира ?
            Сега - BMW R1200RT 2006 г
            Бивш - Suzuki V-Strom 1000 2004 г
            По Бивш - Honda Africa Twin RD04 1992 г
            По По Бивш - Yamaha Virago VLX 500 1983 г

            Коментар


            • Стоян Боюков-Sariones
              Стоян Боюков-Sariones коментира
              Редактиране на коментар
              Това баш ми го подари Картеста. Ама гледам, че ги продават тука. Комай и в Мотобум-а ги имаше.

              п.п. Малиии!? Тия не познават парите дееба! 78лв. били. В Алито са на половина.

            • Esper
              Esper коментира
              Редактиране на коментар
              Видях ги на сайта. Нямат в наличност, поне не съм ги виждал никога окачени.
              И всъщност SW-MOTECH не познават стойността на парите а не Мото-тряс.

            • kirilkirilow
              kirilkirilow коментира
              Редактиране на коментар
              Някъде бях попаднал на инфо как можеш да си направиш подобна кутия със "подръчни материали".
              По спомен се използваше водопроводна тръба Ф110 , тапа за нея , капачка с винт ...... боядисваш я в желания цвят и се захваща със подходящи скоби за подходящо място

              нещо такова

              https://www.youtube.com/watch?v=-Qwky0bUAz4

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X