Обява

Свий
Няма добавени обяви.

След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

    Колеги, айде да не си говорим за технологии! Дизела бил дръпнал последните години...?!! Алоу... Във F1 никога не е имало дизели! Във WRC - също! Това са местата където се коват автомобилните технологии пичове... И в момента там са с 2,4 литрови турбинирани бензинови хибриди с по 700 - 800 коня и да си еВе майката въртящ момент, че и с ресурс (като се отчете къде, как и за какво се използват)! Съвременния дизел при хубава нафта си е убавиня - спор няма!

    П.П. И не ми казвайте, че е научна фантастика - BMW вече пуснаха технологията на пазара! Сигурен съм, че и останалите масови марки ще ги последват и технологията ще поевтинее сравнително бързо, и ще навлезе и в масовите модели, без да покачва цената им (процентно) чувствително! Баш във Франция и то на пъпа и - Шанс Елизе в Париж, в шоу-рума на Тойота видях брутален камион (пикап) изцяло на ток с 450 км. преход с едно зареждане (някъде имам снимки, ще ги изровя и ще ги кача - заслужава си да се види...)! Ами признавам си ако имах възможността да си купя такова нещо - ебем ти и V8-ка (като ще си говорим за офроуд). Из нета вече има доста клипчета на които лимузината на Тесла чупи главите на доказани бегачки като Nisan Scyline GTR, разни Поршета, Шевита, Ламбота. Ферита и прочее БЕНЗИНОВА технология...
    Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 30-11-14, 20:31.

    Коментар


    • #92
      От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

      Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
      Колеги, айде да не си говорим за технологии! Дизела бил дръпнал последните години...?!! Алоу... Във F1 никога не е имало дизели! Във WRC - също! Това са местата където се коват автомобилните технологии пичове... И в момента там са с 2,4 литрови турбинирани бензинови хибриди с по 700 - 800 коня и да си еВе майката въртящ момент, че и с ресурс (като се отчете къде, как и за какво се използват)! Съвременния дизел при хубава нафта си е убавиня - спор няма!
      Да бе, и на Льо Ман и в подобните льоман серии нямаше хегемония на дизели доста време...а да и на Дакар примерно...

      Съвременния дизел не е за хора с минимални доходи, щото често се случва да се налагат скъпи ремонти. Иначе като поведение, по-голямата част в ежедневието са повече от достатъчни и се справят нерядко по-адекватно от бензините, а и икономичността им не е за подценяване. А иначе и все повече съвременни бензини залагат на турбини и директно впръскване с повишено налягане...и резултатите са видими в сервизите.
      Последно редактирано от Самодържец; 30-11-14, 20:28.
      Всеки трети е шести

      Коментар


      • #93
        От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

        Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
        Колеги, айде да не си говорим за технологии! Дизела бил дръпнал последните години...?!! Алоу... Във F1 никога не е имало дизели! Във WRC - също! Това са местата където се коват автомобилните технологии пичове... И в момента там са с 2,4 литрови турбинирани бензинови хибриди с по 700 - 800 коня и да си еВе майката въртящ момент, че и с ресурс (като се отчете къде, как и за какво се използват)! Съвременния дизел при хубава нафта си е убавиня - спор няма!
        Адаш, дизели обаче печелят Льо Ман...
        Виден столичен ихтиолог

        Коментар


        • #94
          От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
          Колеги, айде да не си говорим за технологии! Дизела бил дръпнал последните години...?!! Алоу... Във F1 никога не е имало дизели! Във WRC - също! Това са местата където се коват автомобилните технологии пичове... И в момента там са с 2,4 литрови турбинирани бензинови хибриди с по 700 - 800 коня и да си еВе майката въртящ момент, че и с ресурс (като се отчете къде, как и за какво се използват)! Съвременния дизел при хубава нафта си е убавиня - спор няма!
          В 24 часа на Льоман не бяха ли победителите дизели основно?
          Дизела не е за състезания, но си има място под слънцето

          ПС егати единомислието 3 поста в една минута

          Коментар


          • #95
            От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

            Напротив, хората доказаха, че и за състезания е удачен.
            Всеки трети е шести

            Коментар


            • #96
              От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

              Е да де, състезание направено за дизели си се печели от дизели.

              Коментар


              • #97
                От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

                Интересно. Как се прави състезание така че да го спечелят дизели? Ограничават им горивото?

                Коментар


                • #98
                  От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

                  Знам за дизелите на Льо Ман - разбира се! Технологията в тези серии обаче (щото не е само едно състезание на въпросната френска писта) на фона на всичко останало е много малък процент - това първо! Второ - тази технология е допотопна в сравнение с технологията във F1 (аналогията е правилна, защото двата формата представляват върха на двете технологии)! Предпочитанието (далеч не толкова масово) на дизелови мотори на маратонски състезания като Дакар (каквото до някъде е и това на Льо Ман) е основно заради по-малкия разход на гориво! В състезанията на къси дистанции или с къси етапи, никой не се занимава с дизели (в това число и 80% от офроуда в света)! Дизел се слага там където икономичността му има достатъчно остатъчна стойност - причините са чисто икономически (те разбира се, са следствие на технологиите).

                  Коментар


                  • #99
                    От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

                    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                    В състезанията на къси дистанции или с къси етапи, никой не се занимава с дизели
                    И понеже технологиите се коват там, заради това и съвременните високотехнологични матори са с къс етап на жизнен цикъл
                    Всеки трети е шести

                    Коментар


                    • От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Интересно. Как се прави състезание така че да го спечелят дизели? Ограничават им горивото?
                      Въздушни рестриктори, гориво... и нещата стават малко нагласени.

                      Коментар


                      • От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

                        Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                        И понеже технологиите се коват там, заради това и съвременните високо технологични мотори са с къс етап на жизнен цикъл
                        Причините за това също са чисто икономически! Нивото на технологиите и качеството което могат да ни дадат, са достатъчно развити и високи, до степен да станат нерентабилни в целият си блясък - пазара просто ще се насити и после ще умре (представете си по 20-30 години да се сменят само консумативи и да се правят дребни ремонти - и всеки да си търкаля колата - както беше едно време). Търсенето сте стимулира усилено и целенасочено, като се манипулират оперативните нужди! От стратегическите нужди на хората печелят единствено банките!

                        Коментар


                        • От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

                          Е убаво, ама тогава кво ме брига къде се коват технологиите, като в ежедневието почти не се докосвам до тях. А и сам знаеш колко общо имат състезателните коли със серийните, например във врц освен визията, най-много блока на маторя да базира на такъв от серийното производство. Поправи ме ако греша, но ми се струва, че сравнително скоро във ф1 бяха надали вой, че твърде много са се отдалечили в технологично отношение от серийните автомобили...

                          Ето например директното впръскване при бензиновите двигатели е приложено отдавна в немските изтребители от ВСВ и в някои състезателни автомобили, като мб 300сл. Първият електромобил е създаден от Фердинанд Порше...Та какво ново има в съвременния автомобил? Широко рекламираната система старт-стоп със съмнителния си принос към екологичността и икономичността...или безсмисленото спиране на половината цилиндри с цел икономичност при луксозен лайнер с шестлитров мотор и 560 коня...
                          Последно редактирано от Самодържец; 30-11-14, 21:10.
                          Всеки трети е шести

                          Коментар


                          • От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

                            Съвременните двигатели са с един принцип на подаване на гориво, без значение бензин или дизел. Най-общо схемата е подкачваща помпа, помпа високо налягане, дюзи, впръскване директно в цилиндъра. Бензиновите атмосферки ще стават все по-редки.

                            Коментар


                            • От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

                              Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                              Е убаво, ама тогава кво ме брига къде се коват технологиите, като в ежедневието почти не се докосвам до тях. А и сам знаеш колко общо имат състезателните коли със серийните, например във врц освен визията, най-много блока на маторя да базира на такъв от серийното производство. Поправи ме ако греша, но ми се струва, че сравнително скоро във ф1 бяха надали вой, че твърде много са се отдалечили в технологично отношение от серийните автомобили...
                              Това че гроздето е високо, не означава, че е кисело!
                              Хибридните технологии влязоха в F1 от масовото производство. Пиезо-кристалната инжекция, позволяваща развъртането до 24-25 000 оборота (изкуствено ограничени на 19 000, да не се избият...) също не е разработена в или за F1...
                              Във F1 се наддава вой за нещо всяка година, още от както я има - именно защото там се коват технологиите!

                              Поздрави

                              П.П. - Двигателите от Берилий (примерно) преди години, когато не се надаваше вой за "отдалечаване" и керамичните преди тях, сигурно имаха нещо общо със серийните...?!!

                              Коментар


                              • От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...

                                Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                                Това че гроздето е високо, не означава, че е кисело!
                                Хибридните технологии влязоха в F1 от масовото производство. Пиезо-кристалната инжекция, позволяваща развъртането до 24-25 000 оборота (изкуствено ограничени на 19 000, да не се избият...) също не е разработена в или за F1...
                                Във F1 се наддава вой за нещо всяка година, още от както я има - именно защото там се коват технологиите!

                                Поздрави

                                П.П. - Двигателите от Берилий (примерно) преди години, когато не се надаваше вой за "отдалечаване" и керамичните преди тях, сигурно имаха нещо общо със серийните...?!!
                                Е така де, нали това казвам, а пък в описаните от теб случаи дори става въпрос за обратното, от кога тойота правеха хибриди...

                                А помниш ли например делта интеграле, бяха доста по-близки двете версии, но отдавна вече не е така.


                                И нема нужда аудито ми да е способно на това, което можеше ес1 куатро, щото в ежедневието...
                                Всеки трети е шести

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X