От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...
Не съм любител на нафтата, въпреки, че в момента карам дизелов автомобил - за 2.5 тона 'камион' без спортни наклонности, но с нужда от 'тяга' смятам, че дизела е по-подходящия двигател...
Та на въпроса... Казваш 'нов'...
Това нещо със сигурност не е ЕВРО 5...
В офиса имам едно Добло, което е Октомври 2011г, Евро 4, и бе от последните по този стандарт - без ДПФ филтър...
Да, не пуши, защото не сме правили никакви интервенции/чипосвания, кара се с хубава нафта и идеята е да е 'работен кон', който да си върши работата безпроблемно, а не бегачка...
Просто не виждам по-нов автомобил с ДПФ как ще го направи този номер с пушенето - просто ще му се запуши филтъра, вътре ще е 'цветомузика' по таблото и двигателя ще изгасне, дори и самия двигател поради някакъв проблем изхвърля огромни облаци частици/дим...
П.С. Да не би хората да бъркат ДПФ с катализатора? Бензиновите автомобили нямат филтър са твърдите частици (дима). Докато съвременните дизели след катализатора (оправящ/обезопасяващ газовата смес до по-безопасни газове), изходящите газове минават и през филтър/пчелна пита, която улавя димните микрочастици. И ги неутрализира/изгаря при висока температура при нормална експлоатация, пропускайки нататък чиста от дим газова смес.
Получи ли се задръстване на филтъра (каране в лош режим, проблем с ДВГ и т.н.), то ЕКУ-то веднага получава сигнал от диференциален датчик за разлика в наляганията на входа и изхода, и прави опит да го самопочисти (пуска му свежа нафта, която да изгори вътре в самия филтър, като по този начин повишава температурата и саждите изгарят отново до по-безопасни газове), и ако това не помогне - казва 'вай, аз спрЕх''... Тогава само механично миене на филтъра може да помогне - филтъра става непропусклив. А като запушиш ауспуха с картоф май колата не пали
П.П.С. за корабите също вече има сертифициране за замърсяването на въздуха. На някои по-съвременни също има монтирани катализатори и Адблу (урея) системи...
Първоначално публикуван от ANARCHY
Преглед на мнение
Та на въпроса... Казваш 'нов'...
Това нещо със сигурност не е ЕВРО 5...
В офиса имам едно Добло, което е Октомври 2011г, Евро 4, и бе от последните по този стандарт - без ДПФ филтър...
Да, не пуши, защото не сме правили никакви интервенции/чипосвания, кара се с хубава нафта и идеята е да е 'работен кон', който да си върши работата безпроблемно, а не бегачка...
Просто не виждам по-нов автомобил с ДПФ как ще го направи този номер с пушенето - просто ще му се запуши филтъра, вътре ще е 'цветомузика' по таблото и двигателя ще изгасне, дори и самия двигател поради някакъв проблем изхвърля огромни облаци частици/дим...
П.С. Да не би хората да бъркат ДПФ с катализатора? Бензиновите автомобили нямат филтър са твърдите частици (дима). Докато съвременните дизели след катализатора (оправящ/обезопасяващ газовата смес до по-безопасни газове), изходящите газове минават и през филтър/пчелна пита, която улавя димните микрочастици. И ги неутрализира/изгаря при висока температура при нормална експлоатация, пропускайки нататък чиста от дим газова смес.
Получи ли се задръстване на филтъра (каране в лош режим, проблем с ДВГ и т.н.), то ЕКУ-то веднага получава сигнал от диференциален датчик за разлика в наляганията на входа и изхода, и прави опит да го самопочисти (пуска му свежа нафта, която да изгори вътре в самия филтър, като по този начин повишава температурата и саждите изгарят отново до по-безопасни газове), и ако това не помогне - казва 'вай, аз спрЕх''... Тогава само механично миене на филтъра може да помогне - филтъра става непропусклив. А като запушиш ауспуха с картоф май колата не пали
П.П.С. за корабите също вече има сертифициране за замърсяването на въздуха. На някои по-съвременни също има монтирани катализатори и Адблу (урея) системи...
Коментар