От: След като Франция мина изцяло на дизелови леки коли...
Не съм любител на нафтата, въпреки, че в момента карам дизелов автомобил - за 2.5 тона 'камион' без спортни наклонности, но с нужда от 'тяга' смятам, че дизела е по-подходящия двигател...
Та на въпроса... Казваш 'нов'...
Това нещо със сигурност не е ЕВРО 5...
В офиса имам едно Добло, което е Октомври 2011г, Евро 4, и бе от последните по този стандарт - без ДПФ филтър...
Да, не пуши, защото не сме правили никакви интервенции/чипосвания, кара се с хубава нафта и идеята е да е 'работен кон', който да си върши работата безпроблемно, а не бегачка...
Просто не виждам по-нов автомобил с ДПФ как ще го направи този номер с пушенето - просто ще му се запуши филтъра, вътре ще е 'цветомузика' по таблото и двигателя ще изгасне, дори и самия двигател поради някакъв проблем изхвърля огромни облаци частици/дим...
П.С. Да не би хората да бъркат ДПФ с катализатора? Бензиновите автомобили нямат филтър са твърдите частици (дима). Докато съвременните дизели след катализатора (оправящ/обезопасяващ газовата смес до по-безопасни газове), изходящите газове минават и през филтър/пчелна пита, която улавя димните микрочастици. И ги неутрализира/изгаря при висока температура при нормална експлоатация, пропускайки нататък чиста от дим газова смес.
Получи ли се задръстване на филтъра (каране в лош режим, проблем с ДВГ и т.н.), то ЕКУ-то веднага получава сигнал от диференциален датчик за разлика в наляганията на входа и изхода, и прави опит да го самопочисти (пуска му свежа нафта, която да изгори вътре в самия филтър, като по този начин повишава температурата и саждите изгарят отново до по-безопасни газове), и ако това не помогне - казва 'вай, аз спрЕх''... Тогава само механично миене на филтъра може да помогне - филтъра става непропусклив. А като запушиш ауспуха с картоф май колата не пали
П.П.С. за корабите също вече има сертифициране за замърсяването на въздуха. На някои по-съвременни също има монтирани катализатори и Адблу (урея) системи...
Първоначално публикуван от ANARCHY
Преглед на мнение
Та на въпроса... Казваш 'нов'...
Това нещо със сигурност не е ЕВРО 5...
В офиса имам едно Добло, което е Октомври 2011г, Евро 4, и бе от последните по този стандарт - без ДПФ филтър...
Да, не пуши, защото не сме правили никакви интервенции/чипосвания, кара се с хубава нафта и идеята е да е 'работен кон', който да си върши работата безпроблемно, а не бегачка...
Просто не виждам по-нов автомобил с ДПФ как ще го направи този номер с пушенето - просто ще му се запуши филтъра, вътре ще е 'цветомузика' по таблото и двигателя ще изгасне, дори и самия двигател поради някакъв проблем изхвърля огромни облаци частици/дим...
П.С. Да не би хората да бъркат ДПФ с катализатора? Бензиновите автомобили нямат филтър са твърдите частици (дима). Докато съвременните дизели след катализатора (оправящ/обезопасяващ газовата смес до по-безопасни газове), изходящите газове минават и през филтър/пчелна пита, която улавя димните микрочастици. И ги неутрализира/изгаря при висока температура при нормална експлоатация, пропускайки нататък чиста от дим газова смес.
Получи ли се задръстване на филтъра (каране в лош режим, проблем с ДВГ и т.н.), то ЕКУ-то веднага получава сигнал от диференциален датчик за разлика в наляганията на входа и изхода, и прави опит да го самопочисти (пуска му свежа нафта, която да изгори вътре в самия филтър, като по този начин повишава температурата и саждите изгарят отново до по-безопасни газове), и ако това не помогне - казва 'вай, аз спрЕх''... Тогава само механично миене на филтъра може да помогне - филтъра става непропусклив. А като запушиш ауспуха с картоф май колата не пали

П.П.С. за корабите също вече има сертифициране за замърсяването на въздуха. На някои по-съвременни също има монтирани катализатори и Адблу (урея) системи...
Я какъв пазар на метан ще се отвори, щото из френските източници пишат за "конверсия" 
Няколко стотин милиона ги нямаш за нищо. То ако целия бюджет се разбиe по пера, ще се получат релативно малки вноски, спрямо целия му обем. Ако почнем да ги игнорираме за това че са малки, накрая може и без бюджет да останем.
Коментар