Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип за хард офроуд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Джип за хард офроуд

    Мисля,че просто нещата тръгнаха в посока скоростен офроад.Но преди всички започнаха от траяла.За мен си аз имам обяснение ,но неискам дискусията да се превръща на Левски и ЦСКА.То времето само ще покаже коя концепция ,ще остане.А пък може и да има място и за двата вида оффроад.Майсторство се изисква и за двата вида.След като е така,ние дължиме поне малко уважение на хората който карат.

    Коментар


    • До: Джип за хард офроуд

      Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
      ... аз не съм карал скоростен офроад,но и теб не те видях на траяла ...
      Има една известна разлика. Както всеки може да види, най-малкото съм помирисал траялни трасета с дерета, коловози, че и пълни с кал дупки, а лебедките сме ги докарвали до 17 за ден.
      И, ако щеш вярвай, но за цяла година с почти ежеседмично каране, с доста от т.нар. "хард" офроуд, имам много (ама много!!!) по-малко щети по колата, отколкото само за има-няма сумарно 2-те седмици друсане по черни пътища през тази година ...

      С удоволствие карам, и ще продължавам да карам на по-криви трасета, но наистина няма никакъв шанс да ме видиш на състезания, в които основен гвоздей на програмата е кален ров или блато, в което се влиза с всичката газ и се излиза на лебедка или с багер. И през ум не ми минава да твърдя, че това не е офроуд, ама просто не ми е интересно ...

      И да, абсолютно съм сигурен, че има място и за двата вида офроуд и няма никакъв смисъл от дрязги и противопоставяне. Нека всеки да кара това, което му доставя удоволствие и може да си позволи, докато все още можем да си го позволим.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • До: Джип за хард офроуд

        Девет страници се мисли джип за хард офроуд.
        Накрая джипа се измъдри, но се оказва че не е ясно какво е хард офроуд.
        Темата е опорочена.

        Коментар


        • До: Джип за хард офроуд

          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
          ... Накрая джипа се измъдри, но се оказва че не е ясно какво е хард офроуд. Темата е опорочена.

          Май така се оказва ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • До: Джип за хард офроуд

            Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
            Мисля,че просто нещата тръгнаха в посока скоростен офроад.Но преди всички започнаха от траяла.За мен си аз имам обяснение ,но неискам дискусията да се превръща на Левски и ЦСКА.То времето само ще покаже коя концепция ,ще остане.А пък може и да има място и за двата вида оффроад.Майсторство се изисква и за двата вида.След като е така,ние дължиме поне малко уважение на хората който карат.
            Точно така.
            Всичко почна от траяла и то във времената когато нямаше кинти, лебедката бе висш лукс и използването й бе срамота. Траяла бе концепцията за нас сиромасите и шоу за зяпачите. понаправихме колици, полека лека и взехме да се отдалечаваме от калната дупка от която сме произлезли. Понаучихме се и да караме и вземне да си качваме колите на много стръмни, високи и далечни от дома "калната дупка" места. Хареса ни и взехме да се мъчим да го правим и по-бързичко и по-продължително.
            Гледах всичко по темата за Самоков на Маркан. Хубаво състезание. Само, че колите се разваляха и трошаха не от хубавото състезание, а от собствениците си. Кратичко бе. Как ти звучи състезание с над 50 лебедки (поне на 2/3 въже) и дължина към 120км. Ако не знаеш, изглежда си като нормално състезание с повече лебедки.
            На какво изглежда един траял (бг-формат) тогава?
            Събата на офроуда е ясна.
            Събата на траяла обаче все е на кръстопът.
            Или ще хипертрофира във формата с онези хубавичките 42'гуми или ще си остане зарибявка за сиромашко шоу. Не искам да засегна никой с това "сиромашкото" ама ми звучи по-разбираемо от "НИСКОБЮДЖЕТНА" спортна надпревара.
            Всяка джипка може да стане за хард-офроуд, само 5-6 модела стават за това направо от магазина. Безплатни такива няма, както и по-евтино пък по-хубаво също няма.
            Също и кеф цена няма.
            ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

            Коментар


            • До: Джип за хард офроуд

              Това със "сиромашко" и "богаташко" е грешка, според мен.
              Там беше на Киров джипа и на Йори!

              Коментар


              • До: Джип за хард офроуд

                Според някои да се глобнеш в калта с 5км/ч е по-автомобило натоварващо от това със 100км/ч да преминеш през серии дупки

                Някои за енергия на удар да са чували?

                Че с леката кола като се прасна с голяма скорост в дупка,щетите са по-големи отколкото с Уаза да вляза в калта,а не че колата ми е офроуд бегачка

                Що е офроуд си е трошия, но аз съм виждал буквално разковани джипове след скоростно каране

                Друг е въпроса кой какво може да си позволи или какво обича да кара
                sigpic УАЗ-452

                Коментар


                • До: Джип за хард офроуд

                  Това офроуд ли е или рали? http://www.youtube.com/watch?v=ENd-n-sZLQ4&feature=fvw
                  Пак казвам, че лично за мен да караш с 200км в час по нивите не е оффроуд, а рали. Ралито си е рали, независимо дали е по черно, по макадам, по сняг или в блато. Изискванията към машините са основно издражливост на разнопосочни резки натоварвания и малки подресорни маси.
                  Темата беше за джип за офф, не къстъм бегачка за каране с 200. Няма сток джип които да издържи карането като от клипчето.
                  "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                  Коментар


                  • До: Джип за хард офроуд

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Това със "сиромашко" и "богаташко" е грешка, според мен.
                    Там беше на Киров джипа и на Йори!
                    Знам, ама това му е сиромашкия джип. Състезание за нискобюджетни автомобили (пиша го заради теб) е веселба достъпна за всеки в буквалния смисъл. Това, че Киров е дошъл с горе долу подготвена кола, не значи, че не може да се самопобеди и че вложените средства са единственото решаващо.

                    Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                    Това офроуд ли е или рали? http://www.youtube.com/watch?v=ENd-n-sZLQ4&feature=fvw
                    Пак казвам, че лично за мен да караш с 200км в час по нивите не е оффроуд, а рали. Ралито си е рали, независимо дали е по черно, по макадам, по сняг или в блато. Изискванията към машините са основно издражливост на разнопосочни резки натоварвания и малки подресорни маси.
                    Темата беше за джип за офф, не къстъм бегачка за каране с 200. Няма сток джип които да издържи карането като от клипчето.
                    Хубав пример си дал за бързо каране по горе-долу гладко трасе. Остави ги намира подресорните маси по-добре.
                    Това "с 200 по нивите"е някаква хипербола нали? Не става така в истинския живот!

                    Дай определение за офроуд, според теб какво е.
                    ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                    Коментар


                    • До: Джип за хард офроуд

                      Нямам определение. Търся го и за себе си.
                      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                      Коментар


                      • До: Джип за хард офроуд

                        За мен ако не може да мине лека кола пък била тя и 4х4 се е офроуд!Там където кара Роби Гордън си става за "хард разходка" по тукашните представи.
                        Джанбазов благодаря, че пусна този линк!За мен това е върхът!!!
                        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                        Коментар


                        • До: Джип за хард офроуд

                          Първоначално публикуван от ПЛАМЕН ТЕНЕВ Преглед на мнение
                          ... Състезание за нискобюджетни автомобили (пиша го заради теб) е веселба достъпна за всеки в буквалния смисъл...
                          Айде сега, единия вид състезания е за ниско-бюджетни, а другия е достъпен само за високо-бюджетни?!
                          Мисля, че като интелегентни хора, тая дискусия е под нивото ни!

                          Коментар


                          • До: Джип за хард офроуд

                            Високо и нискобюджетни концепции?По-правилно е да кажем успешни и неуспешни концепции.
                            Разбира се има един минимум средства, които са необходими и ако не разполагаш с тях по-добре да не се захващаш.
                            Тенев се захвана с една тривиална за България концепция и с цената на много труд и пари я докара почти до възможния максимум. Мен повече ме кефеше като се бореше с нисана-вървеше по собствен път.Към днешна дата с мерцедес остана само Алекс и той мисли да прави нова...
                            Сега на "Шумен 500" Кольо рижия изкара един нисан, който е на 30% от стойноста на теневия мерцедес, а доста конкурентен!!!
                            Ето , че не е само до пари....

                            Лично на мен ми доставя удоволствие да видя работеща концепция.Друг е въпроса, че който веднъж е правил кола прекрасно знае каква трябва да е следващата му кола, но рядко се захваща да прави втора кола.
                            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                            Коментар


                            • До: Джип за хард офроуд

                              Темата се измести много, но мисля, че под хард офроуд се разбира джип за кални разходки. Нека не месим националния шампионат - там бирата е друга, ама съвсем друга. Ще споделя само, че след прибирането ми от Шумен, при положение, че бях карал само в разходката след малкия Алекс в смисъл - с ниска скорост - на влизане във Велико Търново предна лява гума самостоятелно ме изпревари Като проверих останалите гайки на колелата - също бяха хлабави. Та представям си ако бях карал състезателно за какво щеше да става дума. Между впрочем още веднъж ще се възползвам да благодаря на Алекс за възможността, която ни предостави. Пожелавам и на останалите организатори да въведат традиция да се прави рейд за любители по трасето на състезателите, за да могат да вкусят тръпката и удоволствието!
                              Но да се върнем на темата - форматът на офроуда, който се наложи в националния шампионат е неприложим за масово приложение поради простата причина, че не може да се кара без някой да направи роудбук, а и е неприемливо без предварителна организация да се понесем по черно с висока скорост без маркирани скрити препятствия и с голямата вероятност да сгазим нещо по пътя си. Голям кеф е - няма спор, но пак повтарям, че това е друга бира.
                              Относно офроуда в България - говорим си с Крис от Момин Сбор и според него нашия офроуд коренно се различава от английския - там карат 20-50 мили он роуд и една-две мили офроуд, докато тук имаме възможност да правим по 80-100 км офроуд почти без да се качваме на пътя. От там и масовите китови окачвания се оказват неподходящи. Извода към момента е, че трябва да се търси някаква среда за нашия офроуд, но при всички случаи амортисьорите трябва да са с допълнителен резервоар, за да не кипват още на петия километър макадам.
                              Шампионатите са си шампионати - ясно е, че трябва да станат два - единия - рали рейдове, който вече се оформи, като концепция и другия - траял, като там неминуемо ще се стигно до 44-ки, но ако говорим за хард офроуд, който се и ще се практикува от повечето масови офроудъри, като мен ще е нещо средно - с препускане по бързите отсечки и врене по калните дупки.
                              За целта си е необходима джипка на твърди мостове, с големи ходове и в същото време не меко, а твърдо окачване.
                              "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                              Коментар


                              • До: Джип за хард офроуд

                                Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                                ... Извода към момента е, че трябва да се търси някаква среда за нашия офроуд, но при всички случаи амортисьорите трябва да са с допълнителен резервоар, за да не кипват още на петия километър макадам. ...
                                Значи, дай да не месим шампионата, обаче били направо задължителни амортисьори за бързо каране ...
                                В същност, една голяма част от амортисьорите с допълнителен резервоар не могат просто така да се сложат на всяка джипка, защото се произвеждат само във вариант "ухо-ухо" с унибали и за да ги сложиш на щатните места в най-добрия случай ти трябват някакви адаптери, а в най-лошия може да е необходимо много сериозно разпипване на местата за захващане на амортисьорите. Като добавим и това, че цената им обикновено е силно неприятна, става напълно разбираемо защо дори в шампионата се кара с по 2 обикновени амортисьора, вместо с безспорно по-подходящия вариант.

                                Разпространените амортисьори на Dobinson, OME, TJM, Trailmaster и т.п. са си съвсем адекватни и за "софт", и за "хард" разходки в нашенски формат. Започват да "издишат", когато започнеш да се упражняваш в бързо друсане по неравен терен, ама нали се каза, че това не е хард офроуд, ако изобщо е офроуд ...


                                ... форматът на офроуда, който се наложи в националния шампионат е неприложим за масово приложение поради простата причина, че не може да се кара без някой да направи роудбук ...
                                Защо да е неприложим?!? Какво ти пречи да караш по GPS или просто да те води някой, който познава района?
                                Друг е въпросът, че едно перфектно като за състезание трасе (примерно това на Шумен 500) никога не бих го карал на разходка, защото ще умра от скука. Интересното идва със скоростта, но не бих препоръчал на никого да се прави на рали пилот без съответно обезопасяване на колата, защото при бързото каране белите стават бързо ...
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X