Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект - създаване на СуперУАЗ

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отказвам се да търся камиона който видях,но виждам че руснаците се опитват да прилагат същата концепция https://www.youtube.com/watch?v=ACBsAG5LBBw .
    Но са пропуснали колесния редуктор.При американците също отсъства колесния редуктор за повишаване на просвета.https://www.google.com/imgres?imgurl...MyhUegUIARCsAQ

    Коментар


    • Хубаво беше да се обсъди идеята за независимо предно окачване, но според ме си е по добре да се заложи на класиката - цял мост. Доста мислих и реално погледнато остават три реалистични варианта:
      1) Мостове от Волга:
      Здрави, но бързи и руски, с все по-трудно намиращи се за ремонт части.
      2) Отпред оригинален УАЗ - отзад Паджеро:
      Има хора, които твърдят, че задният мост на Паджерото е по-корав от този на Патрула. Има си и заводски блокаж на въздух. Проблема с предния мост си остава.
      3) Идеята на колегата Кольо - витарски отзад и доработка на витарски заден за отпред. На пръв поглед налудничева идея, но като се анализира сериозно се вижда, че е икономически обоснована. Витарските мостове бият всички изброени по показател цена-качество-ремонтопригодност и дори и да се окажат неудачни на практика няма да застрашат сериозно бюджета на проекта.
      4) Сега ми хрумва и тази идея - отпред хибрида от заден витарски мост, а отзад - от Паджеро.
      Тук е хубаво колегата Кольо да каже колко би била цената на труда и материалите, за да се преработи задния витарски мост в преден.
      П.С. Относно мостовете от Нисан към момента са доста скъпи и се оказа много трудно да се намери подходящия такъв - самите нисанаджии имат вътрешни спорове по много техни параметри, а отделно никой не можа да каже как се разпознава даден модел на мост при продажба втора ръка. Т.е. много пари и много неизвестни.

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Отказа ли се от мостовете от Унимог ?

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Твоят човек така и не ми се обади повторно, а пое ангажимент да ги снима и измери и изпрати, така че не ми е удобно да му давам зор - може да се е отказал. Ако не е, все още може да се обади все още всичко е във фазата на теорията - март ще започна да поръчвам частите.

    • Колегата Кольо тези неща си го прави сам, от налични в гаража мостове. Малко стругарска работа, малко заваряване...
      Та никога не съм смятал колко излиза. Стругар имам приятел който ми стърже железа за почерпка, ама то като седнем да го черпя, после той черпи, посла пак аз, докато не ни изгонят от кръчмата. Та не се знае-може да се окаже, че съм бил на плюс от цялата работа
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Ама то без тунинг съм затрил цял катун в гората... Проектът си върви. Засега леко невидимо - вече съм в преговори с доставчици и сервизи. Мостовете засега си остават неизвестна в уравнението.

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Да, ама колегата Кольо има ли поне груб чертеж на това, което трябва да се направи по предния мост? Защото иначе май търсим войника с непоръбения шинел...

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Нямам чертеж бе, нали ти казах-всичко си го правя сам, в хаража. Измислям си концептуалната идея, започвам да мисла, да се чеша по празната кратуна, рязане, заваряване, понякога се налага да разваля всичко и да започна отначало. Та няма чертеж, има само концепция и мерак да се осъществи.
        Другото е работа. И то много. Ако някой си мисли, че става лесно, много се лъже...

    • Идея си нямаш, всъщност колко неща са ти реално неизвестни...
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        За това е измислен методът проба-грешка.

    • Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      Идея си нямаш, всъщност колко неща са ти реално неизвестни...
      То, ако му бяха известни - нямаше и да си помисли да се захване с подобна щуротия.

      Ама споко - може да се появи новия Ной. Достатъчно е Бог да му проговори.

      Коментар


      • Идеята му не е неосъществима, но не и с елементната база, която мисли да ползва, и не с планирания бюджет, не и с габарита, в който иска да се побере.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • turtey
          turtey коментира
          Редактиране на коментар
          Идеята е осъществена, кеф ти пинцгауер, кеф ти новите г за австралийците.
          Но в тях руски части няма.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          И аз отначало си мислех,ч е е неосъществима, даже го критикувах яко, но като си помислих...
          Едно, че няма невъзможни неща, и друго-виж ми подписа.
          Мисля си,ч е би трябвало да се направи такава машина на базата на УАЗ. Да-рамата е слаба, но със съответните усилвания ще държи.
          Има потенциал в идеята, не го възпирайте насила човека.

      • Коментар


        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Това едва ли са 3,5 тона.


      • Владо М коментира
        Днес, 19:24
        За това е измислен методът проба-грешка.
        Тоя метод е от времето на слизането ни от клоните... В днешно време е само за глупави хора, особено в добре познати области на науката и техниката.
        Има един лаф тука из Форума, че пет минути четене, могат да ти спестят часове безсмислен физически труд. Отнесено към твоя случай, четенето ще ти е доста повече, но пък и спестеното време, труд и пари ще са ти много повече. Само глупави хора пренебрегват теорията, и си мислят, че тя няма общо с практиката.
        Може да се убедиш в горното и по твоя начин с проба-грешка, и тук на доста хора ще им е смешно и забавно(вероятно и на мен), но със сигурност ще ти излезе солено.
        Тия производителите на Витара са били толкова глупави, че са сложили мостове за три тона товар...при тираж хиляди бройки, ако не и милион, колко ли пари са могли да си спестят, или на тях не им е зор за парите???
        И?? Като сложиш такива, идеш в гората, с ентусиазъм хвърлиш 3 тона на камиончето, и още на първия курс каже "цък" баш на място където най-не трябва, че даже може и да е опасно, какво ще направиш?! Ще махнеш с ръка, и ще кажеш "няма проблем, ще пробвам нещо друго"...?! Е, баш тогава ще научиш, че за разлика от строшен диф на УАЗ, или скъсана полуоска, при скъсана полуразтоварена полуоска, прибирането не е толкова лесно, щото тръгва да ти изпада колелото. Хич да не ти изпадне, може просто да опре в спирачките, и пак си до там. С упоритост само може да дочупиш нещо и/или да се пребиеш. Е, сигурно в крайна сметка все някак ще се оправиш, ама като се сетиш, че това се е случило, щото си си спестил пет минути четене, и още две осмисляне, какво е това аджеба полуразтоварена полуоска, и какви предимства и недостатъци има спрямо напълно разтоварена.
        И въобще е такива дребни работи... И както каза, като не разбираш, лесно могат да те излъжат навсякъде.... Ами върни се назад в темата, и ще видиш как са си "променили" мнението някои от пишещите в темата, и сега просто те пързалят с уж-идеи за да е забавно... Но за теб няма да е забавно, просто сега още не го разбираш. С много изказвания си го позаслужи, но въпреки това на мен ми е жал, та не мога повече да си трая. Сигурен съм, че и на другите би им станало съвестно по някое време, но сега не го осъзнават.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • Такова съоръжение трябва задължително да е с разтоварени полуоси. Ужаската е с такива, но не са еталон за здравина.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение


            Тоя метод е от времето на слизането ни от клоните... В днешно време е само за глупави хора, особено в добре познати области на науката и техниката.
            Има един лаф тука из Форума, че пет минути четене, могат да ти спестят часове безсмислен физически труд. Отнесено към твоя случай, четенето ще ти е доста повече, но пък и спестеното време, труд и пари ще са ти много повече. Само глупави хора пренебрегват теорията, и си мислят, че тя няма общо с практиката.
            Може да се убедиш в горното и по твоя начин с проба-грешка, и тук на доста хора ще им е смешно и забавно(вероятно и на мен), но със сигурност ще ти излезе солено.
            Тия производителите на Витара са били толкова глупави, че са сложили мостове за три тона товар...при тираж хиляди бройки, ако не и милион, колко ли пари са могли да си спестят, или на тях не им е зор за парите???
            И?? Като сложиш такива, идеш в гората, с ентусиазъм хвърлиш 3 тона на камиончето, и още на първия курс каже "цък" баш на място където най-не трябва, че даже може и да е опасно, какво ще направиш?! Ще махнеш с ръка, и ще кажеш "няма проблем, ще пробвам нещо друго"...?! Е, баш тогава ще научиш, че за разлика от строшен диф на УАЗ, или скъсана полуоска, при скъсана полуразтоварена полуоска, прибирането не е толкова лесно, щото тръгва да ти изпада колелото. Хич да не ти изпадне, може просто да опре в спирачките, и пак си до там. С упоритост само може да дочупиш нещо и/или да се пребиеш. Е, сигурно в крайна сметка все някак ще се оправиш, ама като се сетиш, че това се е случило, щото си си спестил пет минути четене, и още две осмисляне, какво е това аджеба полуразтоварена полуоска, и какви предимства и недостатъци има спрямо напълно разтоварена.
            И въобще е такива дребни работи... И както каза, като не разбираш, лесно могат да те излъжат навсякъде.... Ами върни се назад в темата, и ще видиш как са си "променили" мнението някои от пишещите в темата, и сега просто те пързалят с уж-идеи за да е забавно... Но за теб няма да е забавно, просто сега още не го разбираш. С много изказвания си го позаслужи, но въпреки това на мен ми е жал, та не мога повече да си трая. Сигурен съм, че и на другите би им станало съвестно по някое време, но сега не го осъзнават.
            Жив да ме ожалиш, викаш, благодаря за съчувствието. Това, че обръщам внимание на някого не означава, че приемам думите му за чиста монета. По принцип за теорията си прав, но ей го на Бай Кольо - уважаван член форума, а не ренегат като мен и той сяда без чертеж и почва да твори с железата чудеса. Честно казано нямах идея за полуразтоварента полуоска на Витарата - това колегта Кольо ми е го спести, но той малко в конфликт на интереси Впрочем Паджерото отзад с разтоварени полуоски ли е ? И Нисаните? И Волгата? Всъщност това, което казваш не никак дребна работа, а подводен камък в концепцията на проекта, който трябва да се отиграе.

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Впрочем, информацията която искаш, я има вече в темата ти, или в дадени линкове в нея.
              Специално за Паджерото лично аз съм писал в коментар, че вероятно ще имаш проблеми с прибирането след скъсване на полуразтоварените му полуоски. Ама както е лафа, чукча не читател, а писател... Въобще, има ценни съвети и информация в темата, но ти отказваш да придобиеш първо необходимата база знания, та да почнеш да я ползваш тази информация. Това е голяма грешка, която ще ти струва скъпо. Нямаш достатъчно логическо и аналитично мислене, а самочувствието..."ехехее...теорията ли бе, тия на мене ще ми кажат, аз карам в гората и от практика знам много повече..."

            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Сега се сетих, ама не съм обърнал сериозно внимание. Аз за това се дразня на спамаджиите, че заради тях се губят важни неща като фактора с двата типа полуоски.

          • Нито Витарата, нито Паджерото , нито Волгата са разтоварени.Впрочем от Волга де взема само диференциала и се монтира в ужазовия мост.
            Мостове ти трябват от малък пълноприводен камион - не от джип.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Съгласен съм, ама са екзотика, и като и като първоначално намиране и после като поддръжка.

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              В брошура на актуалното Дейли 4х4, с максимално общо тегло по талон, 3,5 тона, пише:
              -максимално натоварване на преден мост 2250кг
              -максимално натоварване на заден мост 2800кг.
              Същото го има и за по-стари модели, още по брошура му дават общо тегло над 5 тона, макар и неофициално. За модела с официално общо тегло 5,5 тона, същите стойности са съответно 2450кг(преден) и 3700кг(заден) мост. При еднакви предавателни числа с по-лекия модел. Доста е вероятно разликата да е основно в окачването, а не в самите мостове.
              При камиончето което ти показах в обявата, вероятно нещата са сходни, макар и да е от преди 30 години.
              Та кога точно ще ги счупиш тия мостове, за да ти е зор за части или каквото и да било?!
              Единствено е хубаво да си имат заводски блокажи, и край.

            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Добре, но при Ивеко мостовете,как ще стане въпроса с раздатка, просвет и пр. ?

          • За илюстрация - това колко разтоварено е?
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Ти пък... Търтьо да пусне витара-няма да може да се покаже после пред хората...
              Г классе е това.
              Хубави, здрави, ама като чуеш колко струват...

            • turtey
              turtey коментира
              Редактиране на коментар
              Няма значение от какво е. Въпроса е дали си разбрал какъв тип е, бре Владко

            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Натоварени ? Май са едно с главината? Не знам признавам си.

          • Владо, имам тука едно Ивеко 7.5т тристранен самосвал. Двойна гума в добро състояние.
            Няма двойно, но може би по леко ще му пригодиш нещо, отколкото целият този сбирщайн.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение

              , че за разлика от строшен диф на УАЗ, или скъсана полуоска, при скъсана полуразтоварена полуоска, прибирането не е толкова лесно, щото тръгва да ти изпада колелото. Хич да не ти изпадне, може просто да опре в спирачките, и пак си до там.
              Ще използвам това предупреждение към Владо за да му подскажа ,че при подобна ситуация действието е -разтоварване , подпъхване на дърво между рамата и под ръкава на моста и привързване (дървото ще играе роля на опора). И продължава само на преден мост до "сервиза".

              Коментар


              • Опа камиончето е Нисан, буса ми е Ивеко

                Коментар


                • Владо М
                  Владо М коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да не е Трейд?

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X