Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект - създаване на СуперУАЗ

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проект - създаване на СуперУАЗ

    Здравейте, колеги, от много време ми се върти тази идея в главата да се създаде СуперУАЗ на базата на УАЗ 451, като главната цел е да се създаде многофункционален пикап, който да се използва за превоз на тежки и обемисти товари в земеделието, дърводобива и строителството. Концепцията е да се запази конструкцията на традиционната уазка, като се заменят възли и агрегати за по-голяма издържливост, товароподемност и ремонтопригодност. Иска ми се да обсъдим няколко направления, в които да приложим развойна дейност.
    1) Двигател и СК: Засега твърдо съм убеден, че трябва да е дизел и вероятно да има турбо. Засега везните клонят към 3 ТД на Мерцедес със скорости от бус.
    2) РК - от ГАЗ 69
    3) Палцов съединител от ГАЗ
    4) Шаси оригинално, подсилени в критични зони
    5) Мостове от Волга
    6) Разширена кабина
    7) Двустранна самосвална каросерия от рифел
    Ролбар и булбар
    9) Лебедка, възможно и механична.
    10) Спирачки - вероятно дискови
    Това е накратко. Надявам се всички да са позитивни и конструктивни.
    P.S. Моля разни форумни навлеци да не цапат по темата. Всички знаем колко велики са джипките ви и какви геройски подвизи сте вършили с тях.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:супер УАЗ.jpg
Прегледи:1843
Размер:97.3 КБ
ID:6544326

  • #2
    Силно подозирам ,че това е подставено лице ,целящо да увеличи активността във форума. Самомтака биха се родили бисерите от тази ,и другата тема.
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      Положителен коментар - желая успех, особено с палцовия съединител на Мерцедесовия мотор, и с каросерията от рифел.

      А по-сериозно - хидравлика на волана не е излишна, има вече правени такива.

      Ако е сериозен проект, той трябва да е с ясни цели. Това на снимката е с цел да изглежда интересно на снимка. Сериозни съвети ще получиш при ясни цели, и малко от малко поне показване на техническа култура, или поне логично мислене и желание за придобиване на такава.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        Положителен коментар - желая успех, особено с палцовия съединител на Мерцедесовия мотор, и с каросерията от рифел.

        А по-сериозно - хидравлика на волана не е излишна, има вече правени такива.

        Ако е сериозен проект, той трябва да е с ясни цели. Това на снимката е с цел да изглежда интересно на снимка. Сериозни съвети ще получиш при ясни цели, и малко от малко поне показване на техническа култура, или поне логично мислене и желание за придобиване на такава.
        Сериозен е. Вероятнона практика ще го почна март месец, но до тогава ми се иска да събера съдържателни мнения, а не спам.
        Ще добавя хидравлика на волана и серво на спирачките.
        Ама като имаш нещо против палцовия съединител и рифела се мотивирай, че иначе изглежда като заяждане.

        Коментар


        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          А, да, снимката е чисто илюстративна. Визията няма да водеща в проекта.

      • #5
        Без да се обиждаш, но човек с елементарни познания по автомобили, няма как да си помисли, че ще слагаш комплект мотор и скорости от Мерцедес, но включваш и палцов съединител от ГАЗ(или какъвто и да е). Нито има логика и смисъл, нито е лесно осъществимо...ако и въобще е възможно.
        А рифела няма необходимите носещи способности за изработване на сериозна каросерия, още повече ако е самосвална. Да не говорим, че при самосвал е добре да има и спомагателно шаси, ако се товари по-сериозно.
        Има много неща над които може да се мисли при такъв проект, и може да се дискутира по повечето, но споменавам само за представа... Дизела е много по-тежък от оригиналния мотор, двойна кабина правена от фургон, отнема от дължината на каросерията,...има и оригинални редукторни мостове на УАЗ, които имат предимства за проходимост и здравина.... общото тегло също влияе на проходимостта... И все такива неща, които трябва да се попремислят преди да се правят.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Без да се обиждаш, но човек с елементарни познания по автомобили, няма как да си помисли, че ще слагаш комплект мотор и скорости от Мерцедес, но включваш и палцов съединител от ГАЗ(или какъвто и да е). Нито има логика и смисъл, нито е лесно осъществимо...ако и въобще е възможно.
          А рифела няма необходимите носещи способности за изработване на сериозна каросерия, още повече ако е самосвална. Да не говорим, че при самосвал е добре да има и спомагателно шаси, ако се товари по-сериозно.
          Има много неща над които може да се мисли при такъв проект, и може да се дискутира по повечето, но споменавам само за представа... Дизела е много по-тежък от оригиналния мотор, двойна кабина правена от фургон, отнема от дължината на каросерията,...има и оригинални редукторни мостове на УАЗ, които имат предимства за проходимост и здравина.... общото тегло също влияе на проходимостта... И все такива неща, които трябва да се попремислят преди да се правят.
          Добре почваме както трябва:
          1) Дизел. Защо искам дизел. Защото карам и бензин и дизел с товари. Няма база за сравнение. На баири и с товар бензинът умира или иска свръхобороти, за да изкара нужния въртящ момент, т.е. динамика никаква и голям разход на гориво. Същото важи и за тежки офроуд ситуации.
          2) Палцов съединител. Сменил съм няколко пружинни - стандартните уазкаджийски - какво да кажа - пълен т***к. Средно по 6 месеца изкарват и буквално се пръскат на парчета. Тогава един стар майстор ми предложи палцов от ГАЗ - събирал паяжините в някаква плевня. В началото бях много резервиран, но от тогава около 5г. не съм го пипал, само го регулирам от един пишльок 1-2 пъти в годината. Да се има предвид, че съм голям душманин и системно претоварвам. Не знам защо няма да се напасне с мерцедесовите ДВГ и СК, като такива масово се присаждат на УАЗ? Ще се радвам да обясниш.
          3) Рифел. Искам го поради три причини. Не гние - най-важна. Лек е. Механически устойчив. Може да дадеш алтернативи?
          4) Идеята за спомагателно шаси ми е интересна, като се има предвид, че настоящото постоянно се пука. Но нищо конкретно не ми говори, ако може снимки.
          5) Идеята ми е да товари до 3 -3.5 тона.
          6) Отнемането на дължината на каросерията с цел двойна кабина е съзнателно търсен ефект, тъй като ще трябва да транспортира жива сила и екипировка.
          7) Редукторните мостове ми харесват, но не знам как държат на претоварване и дали имат лесна поддръжка като стандартните.
          Товароподемността ще е приоритет пред проходимостта.
          Надявам се да не съм изпуснал нещо. Благодаря за градивната критика и се надявам да се включат още хора с позитивна нагласа.

          Коментар


          • #7
            ПРедлагам ти вариант-зарежи УАЗ-а.
            Намираш в по-близките части на Русия или Украйна ГаЗ 330хх серия, с голяма кабина. Докарваш го тук и си решаваш проблемите с трите тона товароносимост + място за хора.
            Бонус- ще има още един човек във форума, който ще е запознат как се вкарва тая техника от там.
            Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
              ПРедлагам ти вариант-зарежи УАЗ-а.
              Намираш в по-близките части на Русия или Украйна ГаЗ 330хх серия, с голяма кабина. Докарваш го тук и си решаваш проблемите с трите тона товароносимост + място за хора.
              Бонус- ще има още един човек във форума, който ще е запознат как се вкарва тая техника от там.
              Хубава идея, но това нещо май е екзотика. Ще има проблеми с частите. Сигурно се кара с Д категория - от там, винетки, граждански и т.н. А и още душмани - ДАИ(Й). А и голям червей - от 5,3 до 5.9 метра за пресечена местност не става.

              Коментар


              • #9
                Относно рамата-щом казваш, че се къса-значи е дошла до края на земния си път. Това си е най-натоварената част в един джип, и с времето се уморява от постоянните усуквания. И да я завариш-ще продължи да се пука. А и по принцип заваряване по рама не се допуска. Не,ч е не сме го правили, но трябва да знаеш какво правиш. И пак с едно на ум. Според мен хвърляй тази рама и търси друга, запазена, колкото може в оригиналния си вид.

                За волговите мостове-предполагам имаш предвид карантията в задния. Щото предния от Волга е неподходящ. Но диференциала на Волгата е с два сателита, а този на УАЗ-с четири. От там и риск за чупене.
                От Волга се ползва главното предаване, защото е с по-яки зъби. Но ако сложиш такова от УАЗ с предавателно число 1:4,625 се постига същата сдравина.

                За двигателя и притискателния диск- Не знам как е маховика на този двигател, но ако е като в масовия случай-равен диск от чугун-може да му се сложи почти всеки притискателен диск. Само трябва точно центроване за да няма биене, стругарите знаят как да го направят.
                Но Скоростната кутия на УАЗ си е слаба, съветвам те ако слагаш друг двигател да го сложиш заедно с неговата кутия и неговия съединител. Щом назад ще си с ГАЗкова раздатка... Само дали ще намериш толкова къса кутуия, ама ще ровиш.
                Иначе оставаш с оригиналната, амааа...


                Забравих за спирачките, ако искаш дискови-в една тема съм сложил чертеж на планка която се слага за да се сложат дискови спирачки от витара. Някой беше казал,ч е имам грешка в някой размер, но може да видиш като идея, а размерите ще си ги свалиш сам.
                Там няма нужда от напасване на банджото
                И още нещо за спирачките-по джиповете слагаме витарски, но те са малки като за товарна машина. Потърси от нещо по-голямо, мисля от Газела казваха, че стават. В Уазбуката има много инфо и за това, но ти си над тези неща с руския...
                Последно редактирано от Кольо; 06-01-20, 07:27.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #10
                  Пет стотинки.
                  За да намалим глупостите - купи си пинцгауер.
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не мислиш ли, че с хеликоптер ще е по-ефективно?

                  • turtey
                    turtey коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не мисля

                • #11
                  Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

                  Хубава идея, но това нещо май е екзотика. Ще има проблеми с частите. Сигурно се кара с Д категория - от там, винетки, граждански и т.н. А и още душмани - ДАИ(Й). А и голям червей - от 5,3 до 5.9 метра за пресечена местност не става.
                  "5) Идеята ми е да товари до 3 -3.5 тона."

                  От сега ти казвам, че с тези 3-3.5 тона товар по черен път и допълнителните кила от самосвала, рамата ще я кърпиш ежедневно.
                  С този тонаж направо си търси запазена виетнамка.С уазката в най-оптимистичния вариант 1 тон без да си причиняваш излишни главоболия.

                  Коментар


                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    Говорим, че искам пикап, а не камион. Засега я карам почти безпроблемно и редовно с 1.5-2т. Проблемите с шасито започнаха преди година, като считам, че освен претоварването в играта влиза и корозията.

                • #12
                  Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение

                  "5) Идеята ми е да товари до 3 -3.5 тона."

                  От сега ти казвам, че с тези 3-3.5 тона товар по черен път и допълнителните кила от самосвала, рамата ще я кърпиш ежедневно.
                  С този тонаж направо си търси запазена виетнамка.С уазката в най-оптимистичния вариант 1 тон без да си причиняваш излишни главоболия.
                  Тон и половина е критичната стойност за тази конструкция при това за асфалт. (доказано по трудния експериментален начин) Не знам как може да се превърне в машина с брутно тегло 5-6т.,но знае ли човек. От време на време се раждат идеи за "Трансформърси" и получават различна степен на развитие и успеваемост. Да му е честит идейният проект на колегата,а това че ще има доста скептицизъм към начинанието да не го отказва ,не се знае от коя трънка "ще се роди печеливша идея"!

                  Коментар


                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    Уточни кое за тебе е джуган, понеже за народа джуган е всичко от Москвич 408 та чак до ЗиЛ 157

                  • turtey
                    turtey коментира
                    Редактиране на коментар
                    На космича е 50 кила в багажника и там някъде на покрива. Плюс 4х80 хора.

                    За зила

                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    50 кг в багажника хе-хе-хе, значи след като сложих газовата бутилка, направо е трябвало да изхвърля ключа от багажника
                    А за зила според Википедия 2500-4500кг https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%98%D0%9B-157

                • #13
                  Ама аре малко по-позитивно !

                  От заглавието става ясно, че целта е "СуперУАЗ". При това положение, що да не товари 4-5т и с тях да спира за 30m до 0 от 100 ?!
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    О с такъв товар ще спре още на първия метър от 0 до 100

                  • KingofROAD
                    KingofROAD коментира
                    Редактиране на коментар
                    от 100 до 0

                • #14
                  Колегата нещо ми е подозрителен.
                  От няколко дни участва активно в доста теми ,
                  а ония ден когато мненията му (публикациите) бяха около 40 , статуса му беше "утвърден участник"?
                  Който търси , намира !
                  Човекът е човек, когато е на път !

                  Коментар


                  • turtey
                    turtey коментира
                    Редактиране на коментар
                    Очевидно е технически неграмотен

                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    Всъщност съм таен клиент на сайта, за да проверя ефективността на модераторите при зачистване на спамаджии, лаладжи и разни други форумни навлеци. Поради тази причина ми изработиха профил под прикритие. Уви разкрихте ме

                  • Жоро Танев
                    Жоро Танев коментира
                    Редактиране на коментар
                    Тук ще хванеш доста лаладжиЙ Успех в лова

                • #15
                  Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
                  Колегата нещо ми е подозрителен.
                  От няколко дни участва активно в доста теми ,
                  а ония ден когато мненията му (публикациите) бяха около 40 , статуса му беше "утвърден участник"?
                  Има доста хора ,които четат и събират сила с години. В един момент в следстве на повечето празници на куп смелостта идва достатъчно да се роди идейният проект. Та човека не иска газка или джуган, иска да си кара уаза с б категория и да си бере по 3 -3,5т метровки...
                  Бтв във форума имаше тема с усилване на една ужаска с двойни ресьори(и за пълен и за празен) и коелгата го експлоатираше с някакви подобни тонажи.
                  Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                  Ford Fiesta 1.4 Tdci

                  Коментар


                  • Juiced
                    Juiced коментира
                    Редактиране на коментар
                    Трябва да поразглежаш в УАЗ раздела или в раздела за проекти, щото след този ъпгрейд на форума и аз не мога да ти помогна, но скоро гледах тремата(лятото да речем). Пак за бордова буханка став въпрос , нале.

                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    Мисля, че съм я чел преди няколко години, но там ъпгрейдваха основно окачване, а аз искам да почна изцяло нова конструкция без кърпежи.

                  • Владо М
                    Владо М коментира
                    Редактиране на коментар
                    За съжаление и линковете на обобщените теми не работят - дава, че сървърите не са намерени - сигурно при смяната платформата са загубени. Имаше доста интересни неща.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X