Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAF T244 Layland 4x4 Overland Motorhome - нова година, нов късмет :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Усещаш ли какво може да се получи ?
    Хладилната част е 2,60м - като хладилен камион нямаш ядове.
    Като го направиш кемпер, допустимата ширина ти става 2,55м, щото си "обикновен" камион.
    Тия 5 см, да не те препънат административно?

    Морските контейнери са 2,44м

    Измери точно ширината.
    Виж дали можеш да го узакониш като камион с "изотермична" надстройка?
    Последно редактирано от stefsab; 28-04-21, 20:59.

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Точно 2.59-2.60м е ширината на фургона, камиона е по-тесен или е точно 2.55м

      Ще погледна европейските директиви, ако там 2.60м е ОК, дреме ми какво пише в българските правила и закони, возилото не е регистрирано в РБ.

      Височината ми към момента, празен(ненатоварен с вода, гориво, хора, багажи и обзавеждане) и без соларни панели на покрива е около 3.90м, +- няколко см, обаче фургона е в момента подпрян на 4см дъски. Мога да си поставя за цел да съм под 4 метра, но до колкото преди време проверявах европейските директиви са до 4.50метра. Дори съм убеден в последното защото масово вече се ползват камиони на два етажа, които возят по два етажа палети, които освен други са и по-големи от стандартините евро-палети. Това с височината мисля, колеги с такива кемпери са го проверили емпирично и е под 4.5м, сега си спомням.

      В най-лошия случай, возилото се ползва известно време на острова и континентална Западна Европа, фургона се продава и с натрупания опит и знания се прави друг по-нисък и по-тесен.

  • То това е ясно - че ще се скалъпи криво ляво и ще се продава. На мен поне отдавна ми е ясно, скоро и на теб. Тва че ти дреме къде какво пише, също е ясно. Хладилникът отдавна е разрешен до 2.60, заради 2.40 на двата европалета. Другото пак е съобразено с тея 2.40. Ма кво ти пука в края на краищата. Такава височина обаче /там над 4 метра че даже и към 4.50/ не си ходи много с такава височина на рамата щото идват други въпросителни, ама как да е.

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Моля те поясни а това ..."височина обаче /там над 4 метра че даже и към 4.50/ не си ходи много с такава височина на рамата щото идват други въпросителни"...?

      Какво точно имаш в предвид, знаеш, че слушам внимателно но се вслушвам избирателно

    • jordanov sv
      jordanov sv коментира
      Редактиране на коментар
      Ми МПС-то ти не е за висок център на тежестта. Късо и високо е и сега. Виж на един контейнеровоз каква му е височината на рамата над земята и виж при тебе колко е. Отделно че дължината и тя е фактор при устойчивостта, ма ти си ги знаеш тия работи де, па и щом е само за острова и Зап. Европата може и да става.

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Ясно, разбирам ти опасенията за центъра на тежеста, но аз лично не се притеснявам защото:

      Фургона е супер тежък в основата си, примерно 70-80% от масата му е в основата и ниската част на стените, тавана и стените над единия метър буквално са пяна с мъничко стъклопласт и тънко дърво, много добре помня колко тежат, примерно 1м2 таван е под 2-3 кг, стена 1м2 да е 5-10тина кг, докато 1м2 под е над 70-80кг до към 100кг на местата с метални подсилки.

      Всички резервоари са по-ниско от рамата, двигателя, скорости и раздатка и те са супер ниско, тежките мостове също.

      Реално във височина освен едни 100-150 кила соларни панели друго не се предвижда.

      Камиона с гумите са широки 2.50м, което явно е достатъчно за военен 4х4 камион.

  • Започнах по тихонку работа по "кемпера".

    Първо преместих камиона от пред гаража, през градината до отстрани гаража и докато го правех за пореден път се убедих какво удоволствие е да се кара този камион, супер маневрен, супер бързо реагиращ и приятен

    Следва да почна да пренасям тръби и крепежи и да повдигна и закрепя здраво фургона по начин позволяващ да премествам камиона назад-напред.

    Идеята ми е да вдигна фургона върху скеле, да мръдна камиона напред и да мога спокойно да работа и върху фургона и над камиона.

    Има множество неизвестни и също толкова предизвикателства, примерно как да фиксирам фургона без да го събори някоя буря и да потроши гаража и без да падне и да ме убие докато работя под него и т.н.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-10-07 13.01.309.jpg Прегледи:0 Размер:280.9 КБ ID:6777510


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-10-07 13.032.01.jpg Прегледи:0 Размер:313.8 КБ ID:6777509
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Чак сега видях тази тема, леле, възхищавам ти се на търпението и волята за този проект, чудех се дали не си мислил за кемперната част на камиона, да използваш за основа някой бракуван запазен военен фургон, има си врата, прозорци, изолация, осветление на тавана и най-вече проектирана с яка здравина, а и така ще пасне идеално на камиона като е бил военен, питам само от чисто любопитство, приказка да става

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Добра идея, обмислял съм я но се отказах заради няколко знаителни за мен недостатъка.

        Ниски са.
        Супер тежки са.
        Изолацията не струва, трябва да се изрине всичко и да се почне от нулата.
        Къси са, тоест губя от максимално възможната ми дължина на фургона.

        Настоящия фургон е супер здрав и понеже си е хладилен/фризер камион си е перфектно изолиран + има много вградени места за захващане БЕЗ термо мостове.

    • Опитвам да се сдобия с няколко комплекта ето тези неща с които смятам да повдигна фургона.

      Оправданието за пред жената е, че ще "трябват и за ремонтите у дома" ...

      Нужни са ми за да мога да повдигна и фиксирам стабилно фургона във въздуха и да имам възможност да изляза изпод всичкото това с камиона и после да вляза лесно

      В момента фургона стърчи с едни 5-6 см от всяка гума, тоест нужно е фургона да се държи на нещо си, което е поне с едни 10тина см по-широко, тоест филма с подлагане на скеле точно под фургона няма шанс да стане.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210623_135324_1.jpg Прегледи:0 Размер:212.4 КБ ID:6777662

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot from 2021-10-07 22-26-09.png Прегледи:0 Размер:160.4 КБ ID:6777661

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210623_140935_1.jpg Прегледи:0 Размер:216.4 КБ ID:6777660

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:propmate_dimensions.png Прегледи:0 Размер:2.9 КБ ID:6777659
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • Проверявал ли си каква ще се получи общата височина на кемпера и дали ще минава под масовите "препятствия"?
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Около 4 метра е в момента, мисля да сложа по-големи гуми и соларни панели на покрива, това да кажем ще го направи 4.10м, много малко места няма да мога да посетя ако съм толкова висок, а и почти винаги има начин да се заобиколи органичението през друг алтернативен маршрут.

        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          По мой спомен в Бг макс. височина за МПС е 4,00 м.

      • Страхотен проект и много респектиращо начинание, голямо забавление като хоби, и за гледане също е суперинтересно , само откъм практическата страна ми изглежда таралеж в гащи, предвид спецификите на Островните пътища. За ширината виж дали не ти трябва IVA (individual vehicle allowance). На Острова няма ограничения на височина, по магистралите всичко е проектирано на 4.90м, но из провинцията се движиш на свой риск Примерно в тукашния край има един стар жп мост с табелка 4м, но се оказа че по едно време потънал с 15см, не много, но колкото да ти свали свънчевите панели. Място за маневриране на такива места обикновено няма. И крайптната зеленина може да те изненада с някое недоподстригано дърво. Близо до нас има едно такова на основен междуградски път, с един дебел клон горе, който редовно се дялка от камиони, виждал съм и обелки пластмаса. За вътрешна употреба си го представям само да хванеш магистралата до Шотландия и там да му се порадваш, може би и някъде из Швеция, Финландия. Ако го дотъркаляш до България се чудя дали катаджиите няма да те спират само за да го разгледат отблизо какво чудо е .

        За ЕС размерите май са по-ограничени, 2.55м ширина и 4м височина с малки изключения (Франция и Скандинавията са без ограничение височина, две-три държави пускат 2.60м ширина), това е и за камиони и за кемпери, вече ако се водиш нещо по-особено може да е на различен режим, не знам.

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Преди няколко седмици бях на Овърланд Експото в Стратфорд, града на Шекспир

          Запознах се наживо и си говорих с почти всички колеги, които с този камион и в подобна комплектация доста са обиколили по света.

          Едното семейство беше обиколило Европа, после малко Африка, после Канада и Северна Америка и обратно на острова, други бяха ходили до Китай почти, трети предимно около Европа.

          Ами не е като да се кара Субару Форестър но има начини, иска планиране и ако не става нещо в 99% от пътищата може да се върнеш и заобиколиш.

          Притеснява ме малко ширината на фургона, но щом в Англия/кралстворо е разрешена има доста хиляди КМ да покарам преди да ми се наложи да се притеснявам.

          Аз мисля да го регистрирам като специален автомобил, не знам дали това няма да ми даде разни преимущества.

          Ако има проблеми, които са нерешими, просто ще сложа друг фургон или ще сменя концепцията, за сега искам да опитам нещо, което малко хора са правили и няма как да знам дали ще ми хареса или не без да го пробвам в реални условия.

      • Точно така е ширината-2,60м хладилен и 2,55м за останалите. Колкото за дабъл дековете, които споменаваш, по Европа са 1,80м на етаж,за Англия само съм чувал, че са по-високи. По закон необозначен мост е 4м,при вас е 5м(малка скоба-имат толеранси съоръженията)
        "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
        Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

        Коментар


        • Страхотна работа, успех. ,
          Опита ми не е много голям и все пак съм джип, но извън пътя (вярно бг не en) при пресичане на канавки , ровове, водоскоци и особено някои камъни (а такива колкото искаш ) страничния наклон става доста притеснителен. Още по често тези "пътища" просеки са доста обрасли и нищо че съм 2.5 често се налага някой да повдига клон за да не се счупи нещо , а 4м височина не си представям как ще е офроуд.
          Няма машина която да става за магистрала и извън пътя. Пробвал съм с рошави гуми по асфалт с 80 вътре в колата не се живее, А заради разхода и скоростта , винаги е по добре да имаш и лека кола.
          Комбинацията между офроуд камион и магистрален фургон , не е много добра. Няма да можеш да караш извън пътя, а на пътя ще е скъпо и не комфортно. Но това е само мое мнение

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Споделям по-голяма част от мнението ти.

            Реалността е, че тук където го строя този кемпер няма и шанс за офроуд, а именно тук трябва да покарам известно време за да разбера дали ми харесва и за да се потвърди мнението на жените в семейството

            Ако не ми хареса на мен или на жените, изхода от ситуацията е предначертан.

        • Айде скоро да си като тези

          https://www.youtube.com/watch?v=61QZQUAUASw
          Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
          За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

          A1+

          Коментар


          • Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
            Айде скоро да си като тези

            https://www.youtube.com/watch?v=61QZQUAUASw
            Мерси. Почнах работа но днес рано сутрин ме тръшна някакъв вирус и дефекирах и издрайфах поне толкова гадости колкото събира двигателя на ДАФа.

            Още съм на легло щото всеки напън и движение натоварва много и без това рисковата ситуация на подопашния семеринг.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-10-22 18.03.56.jpg
Прегледи:397
Размер:338.1 КБ
ID:6783420
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
              ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
              Редактиране на коментар
              Бързо оздравяване !
              Видя ли системата им за повдигане на фургона от камиона ?

          • Два дни кара това * нещо * ...аз го карах миналия месец ...бързо оздравяване
            На нас клиренс ни трябва , не скорост

            Коментар


            • Може и да не съм прав, ама тая стойка ми се вижда мега афиф.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • Времето и сезона не позволяваха да правя нищо по камиона освен да го припалвам редовно и вчера свърших тази работа.

                Платих си данъка за една година и застраховка за още една цяла година. Пуснах и едно заявление до местния КАТ за да ми свалят нуждата от ГТП, тук има такава опция и аз избрах причина, че не се кара повече от 10 км на седмица и то съвсем локално. Очаквания период за отговор е 4 - 8 седмици. Намерението ми е да изкарам и паркирам камиона на улицата и да го спирам пред дома само когато работя по него.

                Но преди малко се случи нещо интересно.

                Дошъл съседа ми и говорил с жена ми, че камиона много им пречел на гледката защото се виждал ... и това не им харесвало. Човека бил много културен и любезен но и силно настоятелен.

                Камиона е реално на 3-4 метра от неговата ограда, а неговата къща е поне 25-30 метра от камиона.

                Инетересното е, че миналата година той ме помоли да му разреша да си остави храстите (оградния плет от неговата страна в неговия двор) над законната височина (2.5м) до към едни 3-3.5м. Аз естествено му разреших, дори без пазарлъци.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • large
                  large коментира
                  Редактиране на коментар
                  Кажи му да си пусне храсталаците на 4.10м

                • ikristiqn
                  ikristiqn коментира
                  Редактиране на коментар
                  Принтирай нещо свежо и го залепи от видимата страна на съседа. Силистар, Иракли, Бузлуджа, позанваш го по-добре от мен. ;-)

              • Има ли законово основание, да иска да махнеш камиона?
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • Пламен Атанасов
                  Пламен Атанасов коментира
                  Редактиране на коментар
                  Законово може и да няма , ама конфликти със съседите са проблем . Моя съвет е да намери подход и мирно решение приемливо за двамата . За гледката може да не успее , но може да излисли достатъчно поводи да се виждате в съда .

                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Няма такова основание, но Пламен е прав.

                  Като го видя ще му кажа, че съм задействал нещата и зависи от местния КАТ колко бързо и дали въобще ще ми разрешат да отпадне нуждата от ГТП, ако и когато стане то тогава го вадя веднага на улицата и така до следващото оплакване

                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Той бат'Джорджоне е написал, че и без това е искал да почне да го изкарва на улицата да го държи, и пред къщата само когато работи по него. Т.е. проблем няма. Съседа ще види, че след неговото искане нещо е направено, а в случаите, в които камиона ще си е до къщата, ще трябва все пак пък той временно да го преглътне. Хората не са глупави, ще оценят взаимните компромиси.
                  А и да не може веднага да се премести камиона, като му се обясни на съседа ситуацията и кога се очаква да може, плюс че понякога пак ще се връща временно за да се работи по него, няма да има какво да каже.

                  ПП: Замотах се с писането, бат'Жоро вече е отговорил.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X