Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAF T244 Layland 4x4 Overland Motorhome - нова година, нов късмет :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ако всичко е наред в Четвъртък трябва да получа няколко дебели дъски на дебели цени с дебела доставка но такъв е живота под блокада.

    След малко ако се чуствам добре, ще почна да редя скеле конструкцията и ще пусна снимки от първоначалната ситуация.

    На следващата снимка съм драснал със зелено дебелите метални страници от които мисля да направя сандвич и закрепя с болтове директно за рамата на фургона, това ще е основната носеща конструкция в задната част.

    С черно се вижда подпората за скеле, която мисля да ползвам за нивелиране или дребни корекции при поддаване евентуално а и малко за споделяне на тежестта ако се наложи.

    С червени хиксове съм отбелязал където ще се реже каросерията на камиона.

    Когато поокастря и стигна до шлема на синковеца, тогава ще подпра фургона директно на рамата на камиона и кастренето продължава до където може.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200421_183203.jpg Прегледи:0 Размер:372.3 КБ ID:6592142

    На снимката по-долу, червените хиксове стигат до приблизително половината на фургона, ако мога да орежа каросерията до там, после плана е да се премести камиона малко напред.

    След като се премести камиона малко (1-2 метра) напред, фургона се укрепва и със скелето и солидно се закрепва на рамата на камиона.

    В освободилото се простанство отпред, се продължава с кастренето на каросерията, идеята да се изреже всичко при сравнително добре обезопасени елементи, това на теория, ще видим как се получава при започване на работа.


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200421_183211.jpg Прегледи:0 Размер:396.8 КБ ID:6592143




    Последно редактирано от BatGeorgeone; 22-04-20, 09:24.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Мисля да започна от пред, както се вижда на снимката голямата страница на гърба на кабината се разглобява, мисля с плазмата да изкастря дребните болтове а дебелите да опитам да развия.

      Искам да започна от пред защото искам да спася големите дебели елементи от каросерията, които после мога да ползвам за подпори.

      В Понеделник вързах един въздебеличък кабел с конектор, силиконирах го добре против дъжд и т.н., остана да добавя един 40А бушон и да вържа кабела от към таблото у дома. Знам, че кабела е жълт(110Волта стандарт) но пък е 32А на 110 Волта, което ще ми даде повече от 32А на 220в.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200421_183245.jpg
Прегледи:746
Размер:278.1 КБ
ID:6592166


      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200421_1813245.jpg Прегледи:0 Размер:518.6 КБ ID:6592151
      Последно редактирано от BatGeorgeone; 22-04-20, 09:39.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • Днес, след хубав и продължителен сън се чуствах нов човек, прероден, възстановен и не ме свърташе на работа пред компютъра, за това още към 15:30 излязох навън и с подкрепата на синковеца метнах камиончето.

        Развих едни тежки железарии, за 30 годишни болтовете бяха буквално като чисто нови, просто хубавите материали си личат, развиха се лесно и без проблем.

        За да сваля страницата ми останаха 10-15 болтчета 10мм, някой се развиха но други бяха просто корозирали и се размазхваха и понеже гайките им бяха на супер шибано място, реших, че нямам желание днес за подвизи в неврохирургията.

        В сила влезе радикалния но успешен подход - акумулаторна бормашина и бургии за метал, след около половин час на 3 етапа (малко, средно и дебело свредло за финал) болтовете бяха отсечени с леко почукване със секача, дори без чук.

        УкраинПацанСтрой ми удари рамо да свалим тежката страница и ето го прогреса, по-долу.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200422_185844.jpg
Прегледи:712
Размер:301.7 КБ
ID:6592594

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200422_190013.jpg Прегледи:0 Размер:288.5 КБ ID:6592576

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200422_185930.jpg Прегледи:0 Размер:471.1 КБ ID:6592575
        Последно редактирано от BatGeorgeone; 22-04-20, 21:59.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • Еваси чанчаВВ Толко ли не можахте да измислите как дая закрепите тая барака и да работите като хората... Тая каросерия дето ще се реже на парче няма ли някаква цена на вторичния пазар?Иначе има разни клипове за подвижно пчеларство - има такава технология да се разкарват кошери из кърищата с такива платформи, там са показали как го правят хората.
          Абе май сте се вкарали в големия цирк, дано поне семейството ви разбира и подкрепя.ВВ 

          Коментар


          • jordanov sv
            jordanov sv коментира
            Редактиране на коментар
            А аз в коментара си въобще даже никакъв хумор или ирония или подигравка не вкарвам, но предполагам че ме оценяте по други мои публикации - благодаря в такъв случай.
            Нищо не мога да споделям, щото нито знам какво е при вас, нито какво би ви удовлетворило. нямам предвид и инвестиции в оборудване като за квартален сервиз, вие и без това се справяте добре, па то с пари и всеки може. Просто ми е мъка да ви гледам как се мъчите с това предизвикателство... рязал съм, заварял съм и съм развивал такива болтове още като бях ученик, преди 35 години някъде съм почнал та ви желая искрено успех и най-важното безопасна работа.
            За цената на каросерията имах предвид не цена на скрап а цена като за цяла каросерия, ама нейсе, стана ми ясно.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Споко, разбирам за какво говориш и се закачам, времето е хубаво, слънчево тук и ми е весело

            Каросерията не струва пукнат грош тук като себестойност, дори напротив коства ти много пари и усилия да я притежаваш защото заема място, изисква тежки машини и т.н.

            И ти от 35 години а аз от едни 30тина съм по тежките машини, първото ми предизвикателство беше каварненска фадрома с двигател от Т мисля, после минах през трактори, комбайни и т.н.

            Трудностите или както аз ги наричам предизвикателства произлизат от факта, че работя сам, работя в градски условия и в момента е почти невъзможно да се снабдиш със строителни материали, железата ги слагам в тази група.

            Аз приветствам всички съвети и мнения, просто не винаги разбирам какво ми се казва и не винаги се съгласявам.

          • jordanov sv
            jordanov sv коментира
            Редактиране на коментар
            ОК, така да бъде. И тука времето е хубаво. Пуст всегда будет солнце.

        • Педразена от фейсбук битака ми обеща и не ми докара нищо днес, тоест нямам дебели дъски и се преминава на план Б - рязане на място.

          Маха се дървенията от каросерията. Гимнастики със зеге, триони, чукове, секачи и кози крак са гарантирани.

          Според как спори работата с плазмата може да се опитам да спася хубави дължини с дебели метални профили но може и просто да мятам наред само и само да има напредък, после ако се наложи ще се купува ново и ще се поцинкова.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Мерси за идеята, имам такъв и това е плана, просто забравих как се казва, точно с него и с ножове 20см нарязохме фургона на парчета, ако се внимава и не се бърза, ножове за дърво режат и алуминий.

          • gy6ter
            gy6ter коментира
            Редактиране на коментар
            И железните прифили реже добре .

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            За металните профили имам плазморез.

        • Материал за мотивация .
          https://www.youtube.com/watch?v=YkL3jrerUQU&t=35s
          Последно редактирано от Пламен Атанасов; 26-04-20, 11:17.

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Данке зер , гледал съм го това няколко пъти, има няколко големи в ДЕ и НЛ, които от години са лидери в конверсията на големи камиони.

            Но както си забелязал срещу тях да тичам не мога да ги доближа дори, и като материална база и като опит и не на последно място като избор на машини за основна база и за донори.

        • Здравейте,

          Събота и Неделя тук имахме хубаво време и аз отново се уединих с камиона

          Ден два беше ебатория със свалянето на дървенията, много твърдо, червено дърво, мисля някакъв местен иглолистен вид, за 30 години кашишка употреба почти без гнило и в много добро състояние, от където и идваше ебаторията при сваляне.

          С чукове, длета и кози крак къртех болтове и метални лайсни и после дървото го рязах и премахвах на секции за да си проправя път до метала на каросерията.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200425_162149.jpg
Прегледи:572
Размер:561.3 КБ
ID:6594990
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200425_162136.jpg
Прегледи:562
Размер:426.5 КБ
ID:6594991

          И после като запретнах плазмата си рекох Е сега ти таковах таковата и за час два ще го окастря като люцерна.... мда, блажени са вярващите.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200425_192313.jpg
Прегледи:559
Размер:712.3 КБ
ID:6594992

          Кой да ми каже, че то металообработването не е точно просто като боб със зеле.

          След поредица от опити и самообразоване в тубата, започнаха да ми се получават нещата със срезовете.

          Деня обаче вече беше напреднал, умората на сериозно ниво също.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200426_161610.jpg
Прегледи:568
Размер:347.4 КБ
ID:6594993

          Много се притеснявах пръските и горещия метал да не пробият гумите (120 PSI налягане) и/или множеството маркучи за въздух наоколо.

          Бях си купил преди години заваръчни одеала, сложих ги и си мислех, че проблема ми е решен.

          Оказа се, че одеалата пазят предимно от уроки и от дребни, само от микроскопични пръски, от едри горещи капки не пазят, което си е удар под кръста.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200426_161809.jpg
Прегледи:564
Размер:386.4 КБ
ID:6594994

          И в резюме, понеже плановете в тежката индустрия не са ми силна част се появи още едно предизвикателство, заради което преустанових работа с плазмата.

          Когато разрязах каросерията и наруших цялостта и, се чу един силен звук и леко провисване в задницата - кой да ми обясни, че тежеста и якостта на каросерията се получава когато същата е монолитен детайл, а тя е, всичко е заварено и свързано с дебели железа.

          Накратко, ако резна както си го мислех, има вероятност фургона да се килне или да строша нещо по камиона, все неща които искам да избегна.

          За това спрях и преминавам на План Г, олекотяване на фургона(вътре има 2 климатика, железарии, отрязъците от фургона, една хладилна врата разделяща фургона на две секции и т.н.) + подпиране на фургона от долу със скеле.

          В началото на План Б, мислех просто целия фургон да се носи като тежест от камиона, е, оказа се не толкова реалистична идеа.

          За това и испанците казват - век живи, век учись.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • От втората снимка ми се вижда ,че има само подпори отпред (новите талпи ) ? Да не се е окантарил ? На мен железата ми изглеждат стабилни да носят фургона и без страниците .

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Не се окантарил, просто нямам достатъчно дървета да го подпра като хората със скеле.

              Намерих нови търговци на дърво/дъски/талпи и мисля да купя 200х100мм талпи и с тях да подпра фургона.

          • Днес си взех отпуска за да мога да работя по камиончето, особено в кемперната част но уви, времето си има други планове.

            Надбягваме се и се надлъгваме с дъжда, като отпусне малко аз и синковеца излизаме и почваме веднага работа

            Свалих преградната врата вътре във фургона, тя служеше да се разделя хладилника на две равни части с два отделни климатика, подозирам някаква схема за намаляване на риска по време на път. Вратата е сигурно едни 100тина килограма + може би 30-40кг железарии (планки, панти, заключващи механизми и т.н.) и всичко това в най-високата част на фургона, жената помогна за 5 мин и я свалихме поне от пантите.

            Преди:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-05-01 12.57.227.jpg
Прегледи:416
Размер:284.2 КБ
ID:6598693

            Сега:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-05-01 17.263.55.jpg
Прегледи:403
Размер:309.7 КБ
ID:6598694

            Сутринта докато беше сухо, рециклирах колкото мога стъклопластови плоскости, тоест разделях панелите, вадех стъклопласта и останалата пяна + дърво + жежелзарии събирам на куп и се подготвям за да взема голям контейнер за боклук.

            Докато работех във фургона установих и друг факт, както е подпрян фургона, ако не е овързан както сега с колани, при силен вятър ще се килне като едното нищо, тоест следващия ми приоритет е укрепване на фургона преди да продължа са работата вътре и по рязането на каросерията на камиона.
            Последно редактирано от BatGeorgeone; 03-05-20, 21:00.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • Вземи си камионче, казваха разни хора, всичко е супер кеф и мокри сънища, цветя и рози, безброй усмивки и върволица от щастливи мигове...

              Прави са били, ама само понякога, ето го синковеца помощник, как позира до резервната гума, Черока лекинко се губи до нея в сравнение.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2020-05-03 15.13.339.jpg Прегледи:0 Размер:563.3 КБ ID:6598705

              Днес поработих малко слетобеда, щото все пак Неделя, трябва и малко да се помързеляви човек.

              Почнах с кастрене на дървении, останаха ми съвсем малко но са на много кофти място и не ми се вреше точно там, за това рязох в предната част където беше по-лесно.

              Пробвах да вдигам фургона с тия крикчета, пълен ташакус максимус, извадих 20тонния маслен крик и вдигането стана бързо и лесно.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2020-05-03 15.45.333.jpg Прегледи:0 Размер:568.3 КБ ID:6598706

              Ето до къде докарах предницата, повдигната, предната част на гредите на фургона висят във въздуха, чакат подкастране с около 15см, след това трябва да се отвори място за кастрене на каросерията на камиона.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2020-05-03 17.09.230.jpg Прегледи:0 Размер:300.2 КБ ID:6598707
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • Купих си бензинов генератор, Хонда нещо си (Honda GC160 5.0 Petrol Generator), 2Кв постоянно напрежение с изходи за 220 и 110В. Замисъла е да интегрирам някъде в камиона генератора за всеки случай когато няма слънце, няма ток и ако/когато ми се наложи някъде в нищото, примерно рязане с флекс, заваряване,пускане на перална машина и т.н.

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:95809532_10157297622220975_5862208760755257344_o.jpg Прегледи:0 Размер:50.9 КБ ID:6600482

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:94989119_10157284398165975_4482641956492541952_o.jpg Прегледи:0 Размер:158.4 КБ ID:6600481

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:94973685_10157284398225975_3723257297216995328_o.jpg Прегледи:0 Размер:162.3 КБ ID:6600480

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:95079536_10157284398285975_1143685783027187712_o.jpg
Прегледи:290
Размер:183.6 КБ
ID:6600557

                Пали от раз генератора, обаче на празен ход, дори и след като загрее, работи много неравномерно, пулсират оборотите и се клати като москвич на 2 цилиндъра, ако вдигна оборотите(форсирам на 30-40% от макс) работи плавно.

                Продавачката ми каза, това е нормално, на празен хода са така а под товар си вдига оборотите и работи нормално, малко не и вярвам на 100%.

                Въпроса ми е - на празен ход и ниски обороти, генераторите, (не съм сигурен моя дали е двутактов или четиритактов) бензин си работят плавно или клатят и се тресат и на високи обороти се оправят, нормално или не?

                И май ми е време да почна да пускам видеота от процеса по кемперостроенето и пъпросите си, че ми писна да пиша фермани.

                Първи опит в живота за видео, кажете дали се вижда?

                https://www.dropbox.com/s/fpp0j8xbgy...P0004.LRV.mp4?
                Последно редактирано от BatGeorgeone; 07-05-20, 16:28.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • KingofROAD
                  KingofROAD коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не е на постоянно напрежение, на променливо си е. 2KW continuously - если правильно понимаю инглеца - 2кВт продължително, пиково до 2,5 кВт. Не знам какво може да се заварява на такава мощност. Иначе добре е да му се провери карбуратора. Независимо колко такта е. Доколкото разбирам от снимките е ползван - секънд хенд?

                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  KoR, мерси за съвета, ще го проверя и почистя карба, че ме гложди. За напрежението и тока на етикета, означава си точно какво си написал променлив ток с постоянно 2Кв. Имам и телоподаващо и електрожен, и двата апарата са инверторни, ще тестваме да видим дали ще тръгне поне електрожена, инак го глася за флекс, пералня, зареждане на батерии и т.н.

                • Пенчо
                  Пенчо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Това с малките букви е ДОСТА ВАЖНО!!

                  Къде му сипваш маслото?

              • Бих казал да смениш продавачката, ама май е късно.

                Не трябва да се клати никак! Особено Хонда.

                Опс... то не било Хонда, даже май не е и нова.
                Последно редактирано от Пенчо; 07-05-20, 12:35.

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Пише Хонда и пише сделано в Япония. И разбира се, че не е нов агрегата, аз вярвам много силно в рециклирането и вдъхване на нов живот у стари вещи, особено хубаво направени такива.

                • Пенчо
                  Пенчо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Вероятно двигателя е Хонда.
                  Но генератора не е само двигател.

              • Това че "клати" оборотите на празен ход не е проблем . Под товар сработва регулатора,стабилизира и трябва да си поддържа зададеното напрежение. Заваряването,че даже рязането с флекс може да се окажат проблем . При мен с 3кв. стават заварки само с 0.6мм тел, електрожена никакъв шанс,големия флекс работи без проблем,също и перфоратор,къртач,но малкият флекс (с рпеглаж на оборотите ) не тръгва.

                Коментар


                • Тествах го генератора, клати безгрижно и едновременно флекс и саблен трион което е около 1.5Кв.

                  Утре може да опитам с инверторния електрожен на най-ниски ампери с тънки електроди.

                  Пали лесно, когато е студен в първите секунди работи гладко и тихо, после почва кихане, кашляне, клатене и т.н.

                  Не първо четене има много маркучи нацепени, напукани и станали на пластмаса.

                  Отдавна се каня да си купя 6-7 размера маркучи за гориво и да имам в комплекта за дълъг път и ремонти, сега имам вече основания да поръчвам.

                  Със синковеца преди малко подготвихме 20тина подложки за крака на скеле и утре може да почнем да укрепваме и повдигаме фургона преди плазмокастрирането на каросерията.

                  Я кажете видеото вижда ли се, форума не подържа локални видео файлове а не ми се занимава с ютюб -> https://www.dropbox.com/s/fpp0j8xbgy...P0004.LRV.mp4?
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • KingofROAD
                    KingofROAD коментира
                    Редактиране на коментар
                    Генератора вероятно е 4Т. Добре е д а се види и свеща, и запалването. може да не е проверявана досега. Колкото до маркучи по карба и двигателя - също най-вероятно са оригиналните. Та разгледай и снимай всичко, преди да разглобяваш.
                    Аз на подобна бензинова помпа, двигател бригс/стрейтън, ми дадоха с блокирал двигател уж. А се оказа че тя е за безоловен бензин, но е карана с оловен, и на буталото имаше много нагар.

                • Това нещо работи на ярномелка! По никакъв начин не трябва така. Разглобявай карба и чисти, сменяй маркучи и промий резервоара непременно.
                  Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                  Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                  В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Мерси, това ми остава да направа, сега поръчвам нови маркучи и докато чакам ще го разглобя и почистя.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X