Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAF T244 Layland 4x4 Overland Motorhome - нова година, нов късмет :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До -15 -18 почти всичко става за отопление. За по-студено, ако ти трябва - специални решения.
    Всички отопления са на ток - виж кое колко харчи. Акумулаторите под -20 искат също "специално отношение".
    Ако ще ползваш мотора стационарно - помисли да изкараш ауспуха нагоре, до покрива примерно.
    Сметни си вътрешния обем / бр. хора - ще ти трябва ли вентилация за пресен въздух/рекуператор при много ниски температури. За умерени - отваряш врата прозорец....

    Коментар


    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      През уплътненията и вентилационните отвори минава предостатъчно въздух, даже прекалено много и кабината няма стопляне. Чистата вода се поставя в затопления обем на кемперната част, "сивата вода" и газовите бутилка ги топли станционарното парно където е и бойлера, акумулаторите за кемперната част също са в в отоплената кемперна част, а за резервоара за дизелово гориво има решения които важат за камиони, бусове и др.

  • #77
    Опитай се да си направиш "техническо задание" за проекта.
    На 12в или на 24в ще ти е инсталацията вътре? Ако шасито е 24В - най-добре е да си на 24В вътре.
    Колко дни/седмици автономност предвиждаш?

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря много за съветите, много полезни и в удачно време.
      Нямам технически проект, само много идеи в главата
      На 24Волта е камиона, предвиждам 24 волта инсталация + 220 през инвертор + отделен генератор за специални случаи.
      Нямам идея за автономност, нямам идея дали семейството ми ще хареса всичко, което правя, за момента всички освен сина ми (на 4 годинки) са против, но те принципно торлаците са си такива серт хора и после апетита им идва с яденето а и са подвластни на корупция.
      Искам до лятото да успея да сложа фургона солидно върху шасито, да направя поне баня с тоалетна и разбира се да сложа прозорци за да може да се тества идеята, примерно няколко излета с камиончето, един два дълги уикенда и така полека лека да се изчисти концепцията.
      В тази криза и безпаричие каквито и планове да съм имал всичко отиде у ряката за това всичко е быстро дешево и серьдито както се казва на испански.

    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Украин Пацан Строй не помага ли? нали е твой човек. Поизчеткай го малко. ;-)

  • #78
    За това бидонче, ако ще се ползва при минусови температури трябва да е вътре, иначе вън . При положение, че сега са негативни не знам как би ги навил да тръгнат при отрицателни температури с това нещо.
    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

    Коментар


    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      От къв зор ще ги навива? Ми пали си джапанките и който иска идва, който не иска - да си седи дома. ДИмУкРациЙЪ.

  • #79
    В тази връзка - направи си вътрешното разпределение на помещенията, кътове .... на хартия.
    Това ще те ориентира къде и какви прозорци да слагаш.
    Възоснова на горните неща, ще определиш къде и как да прекараш електроинсталацията, ВиК, вентилация/отопление, осветление.
    Инвертора има консумация и на празен ход - използвай го само при необходимост.
    При заложени жици и тръби, "мебелите" можеш по всяко време и поетапно да добавяш.

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Много благодаря, така мисля да направя, да изрежа на хартия с поглед от горе и с поглед в профил разните обзавеждания - мебели, маси, мивки, хладилник, прозорци, легла и т.н. за да видя как да са разположени нещата.
      Има и софтуери за тия неща но докато науча как се работи с тях ще минат месеци.
      За инсталация имам две опции - фургона има съществуващи канали в ъгъла на тавана, мога и да пусна неща в пода, за сега не съм го мислил в детайли.
      Това за поетапното инсталиране ми е най-реалистично да се получи, ще потърся разни твърди сухи дървении и мисля да метна банята с отделна тоалетна, доста от останало го имам, маси, столове, легла, мивка, тръби, кабели, инвертори, адаптери, контакти, светлини и т.н.
      Чудя се дали няма да ми е най-лесно, бързо и красиво да поръчам стандартна баня със стъклени стени и врата, от вън винаги мога да слога винил или фолио, така за един ден си решавам проблема с банята.
      Тоалетната е скъпичка мисля 3-4-500 са касетъчните но не знам в каква комплектовка, трябва малко да почета.
      Мисля за тапети, дървени стени и после красиви тапети за стените, това за сухите помещения.

  • #80
    Обърни внимание, че в строителните справочници има оптимални разстояния и пропорции на проходи, мебели ... за да ти пасват на пропорциите на тялото.
    Избягвай стъкло на големи листове - фургона ще се посуква, не е ясно как ще го понесе стъклото.
    Отоплението трябва да е на сантиметри над пода с много входове и изходи, топлообменник и вентилатори....
    Това, което съм виждал фабрично - лакирано дърво тип ламперия или някакъв тип ламинат. Важното е да е тънко, евтино и да държи на влага и бърсане с мокро.
    Две мокри помещения дали не е разхищение ?

    Коментар


    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Две мокри помещения за повече маймунки. Едно мааалко по гоУемо би трябвало да стигне за всички.

      А прозорците за кемпери/каравани не сали пластмасови? или по-скоро плексигласови?

  • #81
    Като гледам , без сърдене ама много хаотичен подход ми се вижда . Преди всичко трябва да ти е ясен какъв краен резултат искаш . Ще рече предварително , да си решил какво и как ще стане . Направи си план за електрическата и водна инсталации. По възможност изолиран отсек за резервоарите , батерии , конролери и електрическото табло . Прекарваш предварително всичко , мисли и за добавяне на малко допълнителни линии за непредвидени в момента консуматори . Удобен достъп до всичко за да е ремонтнопригодно . Разпределение - максимално доброто според твоите нужди решение . Според това разположение на необходимите прозорци - врати , мебели , въздуховоди за отопление и климатизация ако ще има . Ползвай като идеи готови решения от оригинални каравани и кемпери . Морги за такива при вас има , може да имаш евтино решение за някои готови мебели , газови уреди - котлони ,фурна бойлер , печка . Много детайли са , всичко зависи от това какво искаш да сътвориш . Банята направи качествено , на определено за целта място , задължително с прозорец или люк.

    Да допълня - нямат ли желание останалите членове на фамилията , така и ще си остане .
    Последно редактирано от Пламен Атанасов; 12-04-20, 20:08.

    Коментар


    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      За мокрото помещение задължително и отваряем прозорци, и люк/капандура/ или вентилатор и отопление с загрят въздух.

  • #82
    Сигурно си ги гледал тези, но все пак може да откриеш полезни идеи : https://www.flickr.com/photos/105740964@N05/albums

    Освен морги за кемпери и каравани, огледай и от лодките и яхтите какво може да намериш.

    Коментар


    • krasi-mir
      krasi-mir коментира
      Редактиране на коментар
      "Mobile welfare unit" също има полезни интересни неща като оборудване - генератори, инвертори, отопление, осветление, тоалетни и душ кабини ... . Ама не знам, дали има морги за тях.
      Последно редактирано от krasi-mir; 12-04-20, 22:24.

    • travelling
      travelling коментира
      Редактиране на коментар
      Унимога има много интересно решение за банята.

  • #83
    https://www.youtube.com/playlist?lis...QSguySRHixr3LW

    Руска душа, сръчни ръце, старт от подобна база и географско положение. Мери мисли и обяснява. Три пъти сменя концепцията докато избистри вътрешното обзавеждане.

    Поздрави за начинанието.

    Коментар


    • #84
      Благодаря на всички за мненията и съветите, чета ги внимателно, по няколко пъти и ги обмислям.

      Днес набързо с УкраинПацанСтрой преместихме камиончето малко по-навътре в двора, влезе като двигателна риза в цилиндър, плътно и без луфтове, дясната гума(по-скоро хеликоптерния диск) свали боята на гаража а лявата страна на фургона свали тапата на водостока, лекинко беше напрегнато но стана.

      Това е първа стъпка в подготовката на повдигане и подпиране на фургона за да може камиончето да излезе изпод фургона. Следват стъпки по изграждане на система за подпиране на фургона, укрепяване против клатене и т.н.

      Чакам компресорен маркуч за да мога да пусна плазмата и да почна да режа железарии, които да са ми носещата конструкция при подпирането на фургона.

      Имам груба идея как да направя конструкцията, как да я укрепя, но разбира се зависи как ще се стекат нещата от към изработка.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #85
        Дано не се стигне до там, ама ако почнат скандалите с комшиите, виж някой boatyard наблизо и там да местиш проекта.
        Не би трябвало да струва кой знае колко на месец, но поне ще може да си бачкаш денонощно по камиона.
        Обикновено имат и големи работилници.

        Коментар


        • #86
          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

          Може и да грешиш.

          Иска хубаво мрежово и кабели до нея, обаче. С евтина макара 3x1.5 квадрата от магазина няма да стане.
          Със 50 А рязах миналата седмица със 30 метра удължител с 3х1.5 никакви проблеми.Иначе ползвам 100 метра 3х2.5 кв.мм. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200304_084106.jpg
Прегледи:524
Размер:350.4 КБ
ID:6588150Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200304_084045.jpg
Прегледи:511
Размер:514.8 КБ
ID:6588151

          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #87
            А на 50А ли ряза, или на по-малко? Гледам на картинката копчето е на около 30.

            И колко време за срез, и колко пауза между срезовете?

            От ниско мрежово или дълъг и тънък кабел пада ПВ-то, и ако режеш дебели железа на максимален ток започва да изключва. Това от личен опит с 3 машини.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #88
              Купих нов компресор, след два месеца зяпане в нета, ибей и битаците реших да взема нещо ново, дано ми свърши работа за плазма, за малко боядисване и такива дребни работи.

              Осъзнавам, че не е върха на сладоледа но за такива пари толкова, важното е да мога да почна да режа в идните дни с плазмата.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Compressor.png
Прегледи:384
Размер:480.9 КБ
ID:6588702
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                6 е малко, 8 е горе-долу, 10мм е добре.

                При 6мм и голям дебит, налягането в другия край спада доста.

              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                Виж пресостата на компресора за какво налягане е настроен. Повечето инструменти работят на 6 бара.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Плазмата най-добре мисля работи при мен, на 30Ампера и 30ПСИ налягане показвано на самия апарат, намерих една таблица за тия плазми и дават приблизително 1 към 1 отношение ПСИ х Ампери, като амперите отговарят за дебелината на отрязвания детайл, като 60ПСИ е макс налягане за моята плазма.

            • #89
              Компресора ти дава 14.6 CFM - Виж "пищова" колко въздух харчи - обикновено е много повече? Бояджиите ползват компресори с 800-1000 л.бутилки.

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                С ръчните инструменти на въздух - "оглеждай ги предпазливо", че харчат много въздух. Първоначално тръгва нормално, и след 20-40 сек. пада налягането в бутилката и производителността.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Пак, компресора е достатъчно голям за да се работи и с всякакви инструменти на въздух. Единствено при продължителна работа с всякакви там шлифовалки и прочие лами ще се наложи да го изчаква.

                Може би снимката те заблуждава - компресора е двуглав и хич не е за подценяванв. Моя е с 50 литрова бутилка и същата глава и мощност, та говоря от личен опит.

                ...обаче, инструментите на въздух са всичко друго, но не и безшумни, дори напротив. Една немощна шлифовалка вдига повече джангър (и по-дразнещ) от електрически ъглошлайф.

              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                14.6 CFM = 413.4259662
                Това е дебит на засмукване, имам подобен компресор със същата глава и двигател. На изхода му дават 275л/мин. изходящ дебит.

            • #90
              Точно тоя компресор трябва да е достатъчен за точно тая плазма. 14.6cfm e 413 литра в минута.

              Имам същия компресор и с плазмата може да се работи постоянно (доколкото при ръчно рязане изобщо може да се работи постоянно). Но и компресора работи постояннно.

              След първите час-два работа му смени маслото - ще е почерняло и с частички в него. На моя му сипвам 10W40, След смяната ще стои бистро доста по-дълго време.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Мерси много Спарки, много уместен и навременен съвет!

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Прав беше Спарки, след час два работа маслото на компресора стана черничко, не знам дали имам 10В40, ако му сложа 5В30 синтетика зле ли ще му е?

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                На моя в ръководството му пишеше какво. Честно казано не помня, но и нямам масло 5W30, тъй че или съм му сипал 5W40 или 10W40.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X