Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAF T244 Layland 4x4 Overland Motorhome - нова година, нов късмет :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Първи опит за рязане с плазмата = провал + стопена дюза или накрайник или както там се казва.

    Оказа се, че плазмата не пали ако детайла е ръждив и/или няма добър контакт.

    Изисква ли се при започване на срез мястото да е идеално почистено?
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Сега като чета, май не е имало поток на въздух щом е стопило дюзата а не си спомням типичното съскане на въздух под налягане. Въздуха автоматично си го пуска машината или въздуха тръгва когато натисна бутона на ръкохватката?

    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Провери в юсерманюеля дали всичко е вързано правилно по схемата. Компресора има и кран за регулиране на налягането. Виж и дали има хубава маса към детайла, ако можеш почисти не само мястото на рязане, а и мястото на масата.

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Инструкциите са супер зле принтирани/копирани и се чете но не се виждат хич картинките, вързах маркучите по логика и манометъра на самата плазма показва налягане правилно. Отново да попитам кога се пуска потока въздух през дюзата, когато запали дъгата или когато натисна бутона на ръкохватката?

  • #92
    Като натиснеш бутона на ръкохватката трябва да започне да духа през дюзата. Настрой си редуцира на машината на 3.5 бара докато духа, и включвай към компресора към директния извод, не към тоя дето е през редуцира.

    Ако машината е с пилотна дъга не е нужно детайла да е чист. Пилотната дъга си прогаря повърхностния слой. Но хубав контакт между щипката и материала си трябва.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #93
      Много благодаря за съветите.

      Оказа се, че поради трудно четими инструкции и неразбираеми картинки съм вързал маркучите на обратно в редуцир винтила на плазмата, размених им местата и всичко заспа.

      Не бях подготвен от към предпазно облекло и тествах набързо с алуминий(2мм, реже го като масло) и после с едно ръждиво дебеличко 5-6мм желязо.

      Иска си настройки на въздуха и стабилна ръка, аз треперех защото горещи капки ме пръскаха нон стоп, тъпотия от моя страна, и после май изгорих бушон защото плазмата спря да свети, начесъх си крастата, изхарчих(стопих) всички консумативи без един последен комплект и за момента съм доволен и от компресора и от плазмата, стария ми компресор мисля се справя чудесно.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200415_182255.jpg
Прегледи:524
Размер:308.4 КБ
ID:6588941
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #94
        Покажи ми консуматива че имам някои подозрения.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #95
          Ето го консуматива, от вътре електрода също е прогорял.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200415_182329.jpg
Прегледи:520
Размер:340.5 КБ
ID:6588962
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #96
            Нещо сериозно не правиш както трябва. Тая горелка даяни на 60 ампера безгрижно (от личен опит).

            Не трябва да допускаш връщане на метал нагоре. Започвай да режеш от края на това, което режеш.

            За другото ти казах - редуцира на машината трябва да показва около 3.5 бара докато духа.

            Ако въздуха е влажен, може да ти се наложи да купуваш дехидратор.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Мерси Спарки за помоща.

              Дехидратор има на редуцир вентила на плазмата.

              В инструкциите пише между 5 - 8 бара налягане на въздуха.

              Аз скапах консумативите още докато бях объркал маркучите, ако всичко е наред и почна да режа както си трябва от края + имам този метален дистанционер мисля нещата ще си дойдат на мястото.

              Тъкмо се върнах от Лондон, ходих да купувам "регулируеми крака" за скеле, искам да почна полека лека да повдигам и фиксирам фургона. Мястото е неравно и искам да имам възможност за регулиране на височината, за това ми трябват тия регулируеми крака/основи за скеле. За това ми трябваше и плазмата, искам да режа страниците на каросероята и да ги ползвам за крака/колони от едната страна на фургона а от другата страна ще има магаре от множество тръби за скеле.

              Сега съм скапан от умора, утре ако всичко е наред ще тествам пак но този път само на листове алуминий, докато настроя нещата както трябва.

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              5-8 трябва да е входящото. Затова ти казах да включиш към директния изход на компресора. Машината работи най-добре на между 3 и 4, както ти казах. При по-високо зашочва да пали поо-трудно и да е по-нестабилна при работа.

              Пак - налягането се регулира докато духа от горелката, а не докато не духа. Например започваш от 4.5 и сваляш докато започне да работи стабилно.

              Ако бушона ти е 16А, ще трябва да работиш на по-нивък ампераж. Често ще го сваля ако я дъниш на 50А.

              В първия момент горелката трябва да е леко наклонена, или да тръгваш от края на ламарината, за да не пръска пръски обратно към горелката докато пробие - това е едно от нещата, дето скапват горелката най-много.

              Явно съвсем си забравил оня багажник.

              ПП: Надявам се че си закачил и кабела за пилотната дъга към червения извод на машината.

            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Мерси Спарки.

              Как ще забравя багажника, ти шегуваш ли се, жив и здрав да си, тогава много голяма помощ ми оказа!

              Сега за наляганията, полека лека почвам да вдявам какво говориш, но без опит трудно вкарвам нещата в контекст, иска малко опит и време

              За рязането, как се почва, ъгли и т.н. малко се образовах снощи, интересно е да се отбележи, че съм гледал много видеота когато купувах плазмата но без опит трудно се забелязват и запомнят важните неща.

              За пилотната дъга, да закачих я правилно, то си и пише къде да се закачи.

              Сега търся дълги дебели кабели 3 х 4мм2 или повече и ще вържа един 60А бушон директно в таблото само за такива неща, заваряване, рязане, компресори и т.н.

          • #97
            Взех дебел кабел и пристигна компресора, обаче имам само един комплект консумативи за плазмата.

            Тъкмо проверих защо плазмата загасна вчера, бушона в кабела беше изгорял, смених го и светна но не съм я тествал отново.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:110Volts-32Amps-or-more.jpg Прегледи:0 Размер:223.9 КБ ID:6589249
            Последно редактирано от BatGeorgeone; 16-04-20, 14:57.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #98
              Започнах да правя детайлни планове по подготовката за повдигане и обезопасяване на повдигнатия фургон, и в процеса на обмисляне се появиха редица нека да ги наречем предизвикателства, някой дребни други значителни и по размер и по трудност, ще нахвърля какво се сетя по памет.

              1. Когато камиона ще излиза изпод фургона, задно дясно колело ще премине една нервавност, рампата на гаража. Това е бетон с височина около 15-20см. Мисля да реша този проблем с голямия къртач, да изкъртя по траекторията на гумата за да има минимално повдигане. + мисля да повдигна фургона на ниво поне 7-10см от колкото е сега, които сантиментри да компенсират повдигането. + ако тия две неща не са достатъчни ще изпусна въздуха от гумите които биха оказали най-голямо влияние при преместването.

              2. Рамата на фургона е с няколко см по-тясна от рамата на камиона. Ще са нужни адаптационни планки за подлагане под(между рамата на фургона и самата монтажна лапа на фургона за да се изравни с лапата на камиона. Лапите нямат носеща функция, тежеста се носи от двете шасита, лапите само фискират за странични движения.

              3. Боя се обаче, че трябва да развия съществуващите монтажни лапи като първа стъпка. Болтовете и гайките са сериозни размери и сериозно стегнати. За да е гадно са и недостъпни защото фургона лежи на каросерия от дърво. Когато е повдигнат фургона не ми се рискува да се навирам под 1-2 тона огромни железарии и да напъвам да развивам същите тия големи монтажни лапи. Мисля си за следното. Да опитам да достъпя колкото мога сега после когато започна да изкарвам камиона, при наполовина изкаран и добре подпрян фургон да вляза от долу и да сваля каквото мога, така биха ми останали само лапите в предната част към кабината. Тези последните биха могли да се достъпят пак с много прийоми от неврохирургията, примерно с ползване на удължители и разни контра ключове закачени на удължители, може би така ще успея да развия всичките лапи.

              4. Ако всичко по-горе мине нормално, следва връщане на камиона под фургона и поставяне на последния, шаси върху шаси. Обаче ще има разлика от около над половин метър, тоест фургона ще е по-високо от рамата на камиона. Тази разлика плавно трябва да бъде преодоляна. Мисля да ползвам крикове, хай лифт джак, множество дебели дървета и тръби за скеле.

              5. Вече поставен на място, фургона трябва да бъде фиксиран посредством монтажни лапи. Лапите е желателно да се ползват оригиналните обаче няма гаранция, че дупките за болтовете ще паснат, въпреки, че повечето лапи имат предвидени улеи за настройка, тази настройка е само по хоризонтала, по вертиката нястройка няма и ако не паснат, ще налага поръчка на нови планки/лапи.

              Ето какво се ползва като монтажни лапи в предната част на камиона.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20131211_154447.jpg Прегледи:0 Размер:112.0 КБ ID:6589842
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:44072968_245231116168673_2981009278279614464_o.jpg Прегледи:0 Размер:409.3 КБ ID:6589843

              Ето какво се ползва като монтаж в задната част на камиона.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Reinforced_truck_chassis_subframe.jpg Прегледи:0 Размер:161.8 КБ ID:6589844
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #99
                По т.2:

                Доколкото видях по снимки в предишни постове, рамата на фургона май представлява само две надлъжни греди, закрепени с болтове към пода на фургона.

                Имам идея/идеи, ама преди това:

                Какво представлява рамата на настоящата каросерия?
                Надлъжни греди като на фургона, или напречни греди?
                Или пък и двете, надлъжни + напречни?
                Къде, и как са закрепени лапите към рамата на каросерията?
                Ако сложиш и някоя снимка към отговорите на тези въпроси ще е супер.

                Колко е разликата в широчината на рамата на фургона и рамата на каросерията?
                Надлъжните греди на фургона застъпват ли се с надлъжните греди на каросерията, или пропадат свободно между тях?

                Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Мерси за съветите колега, долу съм постнал няколко снимки.
                  Ако нещо не е ясно от снимките дай знак, ще обясня или ще пусна още снимки.

              • Днес свърших доста работа по кемпера, започнах с досадното къртене на бетон, изкъртих поне половин кубик и с помоща на синковеца го напълнихме в една торба 1м3.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-04-18 16.24.2329.jpg
Прегледи:405
Размер:477.4 КБ
ID:6590282

                След това преместих фургона малко назад с помоща на Архимед и една тръба за скеле, трябваше ми място за да мога да се пъхна, поне частично.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-04-18 17.40.438.jpg
Прегледи:409
Размер:336.4 КБ
ID:6590283

                Доста умувах как да повдигна фургона защото предната част беше плътно легнала на каросерията на камиона. За крикове място нямаше никакво. Хрумна да ползвам дебели болтове напъхани в лапите за закрепване на фургона и с подлагане на метална планка, да направя нещо като винтов крик.

                Супер късмет, сред купчините крепежни елементи имах точно два болта, които с малко зор успях да вкарам в най-предните лапи на шасито на фургона.

                С обилно смазване, с два три прийома от неврохирургията и ветеринарната медицина (изкуствено осеменяване на крави се прави с двете ръце едновременно навряни дълбоко...) започнах да отлепям фургона от каросерията.

                Меко казано беше неудобно и бавно но напредък имаше, повдигнах с около 7см долу горе равномерно.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-04-18 18.39.325.jpg
Прегледи:398
Размер:333.4 КБ
ID:6590284

                Следват няколко снимки от прогреса днес и профил от шаситата на камиона и фургона.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-04-18 19.3211.59.jpg
Прегледи:398
Размер:318.3 КБ
ID:6590285

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-04-18 19.13121.09.jpg
Прегледи:402
Размер:316.7 КБ
ID:6590286
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-04-18 16.25.32312300.jpg
Прегледи:399
Размер:274.0 КБ
ID:6590287

                Следва да си намеря поне 8 дълги дъски 8 х 2 инча, които да подложа под тръбите за скеле и ще започна да изграждам конструкцията.

                Малко е проблемно в тия вирусни времена с доставките а и вече нямам ван за да си ги взема сам, та ще е интересно, може да се наложи пак с Черокито на жена ми и на тавана да мъкна дебели дървении.

                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • Ако отзад е на ресьори, предвиди, че олекнала задницата ще се надигне, т.е. може да иска още повдигане на фургона.

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Мерси за съвета.

                    Плановете ми са напълно да отлепя фургона от каросерията, да го оставя поне 24 часа за да видя дали ще слегне някъде и едва след това да премествам камиона, бавно и на етапи.

                    На етапи, защото искам да вляза от долу докато е поне наполовината все още над камиона и да опитам да сваля колкото може повече лапи защото мястото е недостатъчно а опасността е голяма при навиране под тия масивни конструкции.
                    Последно редактирано от BatGeorgeone; 18-04-20, 23:47.

                • Както някой спомена по-напред, дали няма да е по-бързо и безопасно да отидеш в гараж с подемни приспособления и там да размениш каросериите. Естествено ще се подготвиш предварително с винтове, лапи по чертеж и др. крепежи.
                  Аз не си представям "скелета" на който искаш да вдигнеш фургона - ще ти трябва да го направиш с добра надлъжна и напречна устойчивост, а това иска по-големи габарити на конструкцията. Ще имаш ли място в двора?
                  Примерно 4 или 6 триноги с възможност за вдигане/сваляне? Ще имаш ли доверие на конструкцията и да се пъхнеш отдолу да работиш?

                  Коментар


                  • stefsab
                    stefsab коментира
                    Редактиране на коментар
                    В този случай възможно ли е от фургона да демонтираш надлъжните греди, а напречните да приспособиш към съществуващиа борд? Съществуващия борд го "олекотяваш" до надлъжните греди и към тях монтираш захвата на фургона ?
                    На снимките виждам разглобяеми елементи за захвата на фургона към неговите греди....

                    Иначе би било редно да "разшириш" гредите на фургона до размера на шасито?

                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Стеф, страхтни идеи, мерси.

                    Не мисля да повдигам на никакви трапци рамата, искам рамата на фургона да легне на рамата на камиона в цялата си дължина.

                    Предложението и на теб и на други колеги да се разшири рамата на фургона за да пасне 1 към 1 е страхотно НО има редица трудности.

                    Рамата на фургона е захваната към пода на фургона с едни клампи/лапи с дебели болтове, не съм на 100% сигурен дали в същата равнина имам солиден метален профил, който да разпробия, да навия резба където да преместя новите захвати, инструменти и умения да го направя имам но реалността от към профили не знам каква е, струва си тази идея да се провери добре.

                    Напречните греди на фургона не е голяма болка да се разширят(тоест удължат), поръчвам изрязани на лазер дебели планки, поцинковам ги и само сменям с по-дълги болтове.

                  • stefsab
                    stefsab коментира
                    Редактиране на коментар
                    Премери в момента колко е разстоянието от дървенията на борда отдолу до гумите на задния мост. Пресметни, какво разстояние ще ти остане при поставянето на фургона - ще бъде ли достатъчно? У нас има изискване на задните колела да има калници и отзад да висят гумени калобрани, за да не хвърлят гумите кал и камъчета по колите отзад - при теб как е ? Ще ти трябват ли калници за движение по пътната мрежа?
                    Като разглеждам снимките, изглежда надлъжните греди на фургона са със S образно сечение, а напречните имат още отвори за по-универсален захват. Ако само "изнесеш" надлъжната греда до винта и промениш притискащата планка? Имаш ли там 35мм за подобна операция?
                    Последно редактирано от stefsab; 19-04-20, 14:32.

                • Мислил ли си да не местиш камиона , а да нарежеш каросерията на камиона на парчета (повечето е дъсчена )докато остане само метала ,който също да бъде нарязан на парчета и изваден ,като същевременно ,ще се освободи място за подпиране ,повдигане с крикове и т.н. ?

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Мислил съм, много дори в тази посока, но железата са много и са дебели.
                    Никак не е дървена каросерията, гола без страниците е 650КГ, дебелините са от 7мм до 15мм.
                    Плана е, камиона без фургона да се дръпне леко напред, едни 4-5 метра и с плазмата полека лека да кастря железарии.

                  • gy6ter
                    gy6ter коментира
                    Редактиране на коментар
                    Идеята е да се нареже на малки парчета .Ако разбирам правилно ,ще я нарязваш и след като преместиш камиона ?

                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Разбирам идеята, но ще го правя сам а железата са тежки и много дебели + най-важната подробност, нямам място в момента където е камиона, трябва да го дръпна напред в двора. Понастоящем за да достъпя дясната част на камиона трябва да обиколя гаража и да мина през двора, в лявата част имам достъп до 1/4 от дължината на камиона.

                • Значи,

                  Надявах се надлъжните и напречните греди на каросерията да са в една равнина, ама явно не са, една върху друга са.

                  Идеята ми е да ти спестя подложките (казано по нашенски - спейсърите) между гредите и лапите на фургона. Не казвам, че идеята е добра, ти трябва да прецениш. Може пък твоя вариант със спейсърите да е по-лесен и по-бърз.

                  Вариант 1:
                  Махаш гредите на фургона.
                  Махаш каросерията заедно с напречните греди, т.е. надлъжните греди си остават захванати за рамата на камиона.
                  Монтираш фургона върху гредите на каросерията.

                  Вариант 2:
                  Махаш цялата каросерия, т.е. шасито на камиона остава голо.
                  На една от снимките се виждат напречни планки между гредите на фургона. Това не са ли, грубо казано, разпънки за регулиране на разстоянието между гредите на фургона, за да пасне на различни шасита на камиони? Схващаш идеята, нали?

                  п.п. Идеята на Гущера със ваденето на каросерията на части ми хареса. Няма нужда от, кой-знае-какво скеле. Повдигаш задния край на фургона, режеш задната половина на каросерията, пускаш фургона върху камиона. Повтаряш упражнението с предната част. Междувременно преценяваш, на кой етап да разшириш гредите на фургона, или да монтираш спейсърите. Гледам, дупки за новите местоположения на лапите има бол.

                  п.п.п. Относно дългите дъски.
                  Дълги, дълги, колко да са дълги?! Ако са до 8 фута ... си ги качвам вътре до мен на седалките на CR-V-то ... без да питам жената
                  Последно така возих плоскости за пода на консерваторито - 4 бр. 2400х600 (ние машинните инженери работим в mm, а не в инчове ). Можеше поне още 4 да кача.
                  Последно редактирано от krasi-mir; 19-04-20, 00:40.
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                  Коментар


                  • krasi-mir
                    krasi-mir коментира
                    Редактиране на коментар
                    Извинете, грешка.
                    Последно редактирано от krasi-mir; 19-04-20, 01:25.

                  • krasi-mir
                    krasi-mir коментира
                    Редактиране на коментар
                    БаСи, с тия коментари ми обезсмислихте поста.
                    Ама така е, като пиша бавно по двупръстната система. И междувременно успивах детето, и жената, и водих котарака на разходка.

                    п.п. Котаракът не е кастриран, та се забавихме малко

                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Вариант едно по-горе го обмисляме вече сериозно

                    Спейсъри ще се правят при всички варианти, няма как иначе.

                    И си прав отново, дупки за лапите има бол а и лапите имат отвори за наместване.

                    Дъските, стандартни са по 3.6 или 4.8 метра, 4.8 метра ми трябват и ги качвам на Черока и ги отнасям като куцо пиле гнил домат, стига да ги има

                • Днес пристигнаха консумативите за плазмата.

                  Вчера не ми се работеше никак, бях размазан и преуморен от уикенда и си взех болничен за да поработя върху задачите у дома, и малко по камиона.

                  Както се очакваше, свърших под половината от това което исках, но поне имах някакъв напредък и за капак леко настинах вчера, защото работех на сянка и на супер ветровито място.

                  Вече съм по-благосклонен (реалист), и мисля, че плана по "обрязването" на железариите и "паркирането" на фургона върху шасито трябва да е съобразен с риска и достъпните ми в момента материали и ресурси.

                  Снимката по-долу показва начина ми на мислене. Зеленото е едната от страниците на каросерията (мисля да ползвам четири или поне две страници), дебел тежък метал, мисля да отрежа и закрепя с болтове за рамата на фургона, това мисля да ми е подпората за задната част на фургона. От пред са видни тръбите са скеле. Хоризонталните и вертикалните тръби, не са видни дебелите дъски, които трябва да носят тежестта на фургона.

                  Идеята е да се подпре фургона, колкото се може по здраво и да се започне от зад с орязването на каросерията, така ще се придобие идея за реалната задача. Ако нещата потръгнат, то тогава се рязва от зад малко, след това от страни, фургона се укрепва и проверява регулярно. Мисли се постоянно за етапа, когато фургона внимателно трябва да се спусне и легне рама върху рама на камиона. Ако конструкцията с тръби за скеле се докаже за удачна и надежда, мисля просто да дръпна камиона половин един метър напред, да подложа рампи от дебело дърво и така камиона ще се приближи във височина до рамата, тогава спускането ще е едни десетина сантиметра, което е лесно постижимо (на терория).

                  Много колеги вече споделиха, че поетапното обрязване на каросерията е добра идея. В този ред на мисли, ако отрежа всичко от зад до където почват тръбите за скеле и от пред до кабината съм резнал и от там малко, мога да си позволя следното. Останалата каросерия където са тръбите може да се достъпи ако камиона се дръпне малко напред, примерно едни два метра, фургона се подпре на предварително обрязаната задна част на камиона, риска е водещ при вземането на решения.

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Plan-A.jpg Прегледи:0 Размер:261.4 КБ ID:6591689
                  Последно редактирано от BatGeorgeone; 21-04-20, 14:10.
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X