Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAF T244 Layland 4x4 Overland Motorhome - нова година, нов късмет :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Резнаха ме вчера за талона от местния КАТ, обжалвам по имейл, имам малки шансове за успех та стискам палци много силно

    Междувременно си направих шаблон на рамата на фургона и я наложих за тест върху рамата на камиончето, съвпадат на 70-80%, рамата на камиончето е малко по-голяма и може би ще трябва да се сложат някакви изравнителни планки, дъски + метални планки с хубави болтове като за временно ми е идеята.

    Нещата тук се усложняват с часове заради епидемиологичната обстановка, та не се знае знае ли се, за доставки на фургони и т.н.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #32
      Почна се...

      Дочух слухове, че ще блокират кралството и ще затварят всички магазини и ще наложат тотална забрана за излизане и избързах да докарам фургона.

      Филма беше голям докато го разтоварвахме, щофьора или ме шменти или наистина и се е тежък фургона 8+ метра, отне сигурно 1-2 часа да се разтовари и станахме цирк в махалата над 10-15 човека излезнаха да гледат сеир - Болкан шоу поне времето беше прекрасно почти 20 градуса и силно слънце.

      Изостави ме краниста и скоро осъзнах проблема, фургона е по-малко от 50% на камиончето, тоест повече от половината виси, и виси и се държи на 2 китайски колана, почна да се чува пукане скърцане и колана взе да подава. Взех силно да се стресирам щото ако този фургон падне, първо ще потроши къщите и второ ще трябва да викам кран по спешност и тогава цените почват с три нули отзад, нещата бяха сериозни.

      Почнах да нося бетонни блокчета, дебели дъски и набързо с фарм джака успях да спра провисването, резнах 2 дебели дъски и подпрях колкото да изчакам УкраинПацанСтрой, с него с последни сили сделахме подсилване със скеле, плана е да усилим здраво със скеле и после от вътре да почнем да разглобяваме врати, механизми, релси и т.н. и да почнем да режем до 5.5м (от 8.2м в моменнта).

      Сложих още един колан, сложих и едно яхтено въжем двойно и сега съм по-спокоен, донякъде, защото - всички магазини са затворени, не мога да си взема дискове за ъглошлайфа, дискове за алумин, и ножове за зеге за алумин/метал, нямам и битки Зет3 или както се казват, кръстати болтове ама супер големи размери.

      Ето една две снимки, за повече нямаше сили и време.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200324_170502.jpg
Прегледи:684
Размер:394.5 КБ
ID:6577390

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200324_170429.jpg
Прегледи:683
Размер:394.6 КБ
ID:6577389
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #33
        Изглежда яко. Пиши, когато можеш, става още по-интересно...
        ;-)
        Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
        нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

        Коментар


        • #34
          Така като гледам, тоя фургон трябва да го резнеш горе-долу наполовина, за да изглежда нормално върху това камионче. Горе-долу докъдето се вижда на втората снимка. От делно, аз изобщо бих разкарал оригиналната каросерия и бих мисли за закрепване директно върху шасито. В момента изглежда като нещо тотално не на мястото си.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Снимките лъжат много Спарки, не съм много добър фотограф Фургона като такъв е 8.2м, хаб бокса ще е 5.5м дълъг, тоест имам да резна едни около 2.5м. Стърчене зад центъра на задния мост, легално мога бъда 2.4м толкова и планирам да стърча. Изглежда не на място защото височината на композицията е силно повдигната от рамата на фургона(20-25см) + рамата на бордовата част още едни 15-20см + 5-10см тръби за скеле/дървени дъски + 7-8цм дебелина на борда, когато фургона с неговата си рама легне директно на рамата на камиона всичко си идва на мястото. Има и още нещо, такива комбинации не са много популярни, аз лично през живота си НЕ съм виждал на живо никога моторхоум на база камион, каравани виж съм виждал хиляди и спал много пъти в такива, та и това го има, непривично за окото нещо

        • #35
          Трябва да да се ограничиш до горе-долу толкова стърчане, според мен:


          , че дори и по-малко. Нещо като 2/3 пред оста и 1/3 зад оста, или ако повече, в задната част трябва да имаш само леки неща.

          Иначе казано центъра на тежестта на фургона трябва да е достатъчно напред от задната ос, за да не ти създава проблеми по време на шофиране по "по-динамични" терени.

          Ти по закон може и да имаш максимално допустимо стърчане, ама в реалността важно е имнно центърът на тежестта къде е, в зависимост от целите, за които ще ползваш машинката. Ако ще се кара само по равно е едно, ако ще разчиташ да може да изкараш и извън пътя, е друго.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Точно така Спарки, добре обяснено. В задната част се планира маса със столове за 6 човека и над масата супер кинг сайз легло което се спуска от тавана(общо тегло с механизмите под 50кг), тоест не мисля да слагам голяма маса зад задния мост. Това на снимката, мога да се обзаложа с теб има НАД 2.4м стърчене зад задния мост защото МАНа е доста по-голям от моя Даф, моя се води 4тонен а и отново снимките лъжат.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Така де, смали стърчането порпорционално на твоя. И именно защото твоя се води 4 тонен, не можеш да си позволиш център на тежестта на фургона много назад - предницата ти е по-лека.

            Масата с леглото е да речем 100 кила в покой. Докато караш и се клати, става повече, като сложиш и рамо зад задния мост, става още повече. Виж оригиналната каросерия колко назад стръчи - това не е случайно.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Мда, сигурно си прав, още не съм почнал с меренето и техническите - конструкторски изчисления, може би ще нямаля теглото отзад и ще позиционирам теглото максимално да е над задния мост е не изнесено отзад в стърчащата част, има време ще ги изчистя тия важни детайли в бъдеще. Сега имам други тегоби, всички магазини са затворени, поръчах дискове за метал и още един малък ъглошлайф през Амазон но дали ще пристигнат и кога е друга бира. Най-важния приоритет и задача сега, е безопасно и бързо да се отреже фургона и да се освободи двора и пътя пред съседа.

        • #36
          Аз си го представям резнат "Г"образно отпред и тази част качена над кабината ( освен ако и бате Джорджоне не говори за същото, що`т "хаб бокс" не ми говори нищо )
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Не може така Деди, кабината се вдига за да се достъпи двигателя, няма как да има нещо освен багажник над кабината. Хаб Бок е съкратено от Хабитейшън Бокс, демек обитаем фургон. Аз мисля да лепна въздухозаборник над кабината, който да ми даде височина на кабината(равна на фургона) и после да резна тавана на кабината за да мога да имам преход за минаване от хаб бокса към кабината, и тази топла връзка да е с човешки размери а не като на Виетконгски подземен тунел или подводница
            Последно редактирано от BatGeorgeone; 25-03-20, 09:52.

        • #37
          Трябва да постигна това в близките 24-48 часа преди съседа ми да почне да мисли за предумишлено убийство по особено мъчителен начин защото лекинко съм в неговия двор, пред неговата къща блокирал и входа на къщата и на гаража му.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:90792084_10221730174546235_6123866543613804544_o.jpg
Прегледи:695
Размер:175.4 КБ
ID:6577644
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #38
            Защо не удължиш малко базата и да се получи прилична пропорция?
            И да знаеш, че с дълъг заден надвес трудно се кара. Първо- на скорост колата "козли"-предницата подскача. Второ - при маневри в тесни места задницата се изнася мнооого и лесно нанасяш щети на другите без даже и да разбереш..
            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Точно това имах предвид горе.

            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря за съветите Спарки и Руси, но това си е камион, удължаване на базата ме вкарва в съвсем различни филми, местния технотест + ГТП, + основен преглед(нещо като първоначална регистрация) на всички агрегати и възли(документа съдържащ всички неща, които ще бъдат щателно проверени е 360 станици), шанса да мина след няколкото хиляди кинта вкарани в удължаване на базата е по-малък от 15-20%, тоест няма да рискувам защото ползите са много малки спрямо рисковете и цената. И имайки в предвид, че се притеснявам не от техническите аспекти а от бюрокрацията, и имам защо - от миналата седмица тук в кралството са спрени всички ГТП за тежки возила, това за минимум три месеца, тоест филма е голям с документите защото после ще има опашки и чакане с месеци само да си запиша среща за преглед. Относно трудностите при шофиране и т.н. ами това си е камион, на ясно съм, карам тежки машини още от 14 годишен и имам С категория от 17 годишен, десетки от тия камиончета с големи фургони обикалят света и обратно, трудно е на места това е вярно, но с добро планиране и с отказване при рискови ситуации се получават нещата. И отново да припомня това камионче, носи 5 тона, тоест има полезен товар 5 тона, аз мисля да сложа под 50% от това + съм го олекотил допълнително, тоест имам около 3 тона в които да вкарам всички неща като за нормален кемпер, не виждам конкретни проблеми. Ако някой знае конкретни проблеми или вижда конкретни грешки да ги назове, но нещата които правя ги копирам от други хора, които са минали половината свят през последните 20тина години.

          • #39
            Днес беше много тежък но продуктивен ден.

            Свалихме поне четвърт тон железарии(брони, врати, прегради, подсилване на рамата, климатици и т.н.) от задната част на фургона, подготовката за рязане напредва.

            Ето една бърза снимка.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200325_175054.jpg
Прегледи:609
Размер:394.1 КБ
ID:6577969
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #40
              Някой по-рано в темата се съмняваше в здравината на хладилните фургони, супер солидни са, днес за няколко часа рязане, двама човека, не сме срезли повече от 12-15 линейни метра.

              На места метала е с дебелина над 1см а многослойните дървени панели(плай ууд) са с дебелина в пода около 3-4см.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20200326_114129.jpg Прегледи:0 Размер:388.6 КБ ID:6578279
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #41
                Напреднахме днес доста, но и много още остава и съседа ми даде ултуматум до утре вечер, много късмет и попътенвятър ще ми е нужен за да успея да завърша рязането и да опитам да прибера обратно композицията вътре изцяло в моя двор.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200326_182104.jpg
Прегледи:583
Размер:269.3 КБ
ID:6578522
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #42
                  След 3 дни мъки, стрес и кански труд най-после прибрах камиончето у дома, буквално часове преди да изтече ултиматума от съседа ми

                  Супер много неща за рециклиране, ще се взема скип и когато дойде време ще се ходи до скрападжиите плюс мисля да си направя малко по-хубава броня от страницита на товарния отсек.

                  Няма хлабаво, прибрахме камиона и почнахме да разглобяваме Мерцедеса на колегата за смяна на ангренажна верига.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-03-27 18.09.26 (copy).jpg
Прегледи:552
Размер:743.3 КБ
ID:6579036
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • #43
                    Е покажи колко го резнА де!
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #44
                      Според мен ще ти е малко излишно висок, ама вече е свирено, и ще се види в последствие
                      Кабината ти е на 2,70м, ясно, че фургона ще слиза надолу, ама...пак ще стърчи на около метър над кабината, демек към 3,70. Според мен това ще ти е излишно, пък може и просто аз да съм се изкривил от професията.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • BatGeorgeone
                        BatGeorgeone коментира
                        Редактиране на коментар
                        Личи си кой е стар ТИРаджия височината след като легне на рамата ще е 3.60, с тия гуми но аз мисля да мина на една идея по-големи/високи.

                        Фургона е 2.4м вътрешна височина, 2.5м вътрешна ширина и 5.5м вътрешна дължина.

                        Масово тия комбинации ги карат около на 3.6-3.8 метра, имаме в кралството варианти високи на един косъм под 4м.

                        Кабината както споменах по-горе, мисля с ДАФовски въздухобран да я вдигна и доближа до нивото на фургона, но сега няма марО

                    • #45
                      Ето как се получи след рязането, вече вътре в двора ми.

                      В момент а е 4.2м висок защото 60см са дъски, тръби за скеле, борд, рамата на борда и т.н. тоест реално трябва да е 3.6м ако е легнал на рамата на камиона.

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200328_174654.jpg Прегледи:0 Размер:227.0 КБ ID:6579484
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X