Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAF T244 Layland 4x4 Overland Motorhome - нова година, нов късмет :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отдавна не съм споделял прогреса по камиончето.

    Вчера и днес работих доста по двора и повечето работа беше по кемпера, но не през цялото време, защото купих на синковеца едно 50см3 АТВ и трябваше да го оправя.

    По АТВ'то се оказа малко работата за да тръгне, извадих свеща, малко нагряване с газовата горелка да опече маслото и гняза, после малко финна шкуртка, добро притягане, малко почистващ спрей в карбуратора и запали от ряз, после малко настройки на жигльора за да си подреди оборотите и готово.

    Освен работата по камиона и по АТВ'то трябваше и да подсиля тентата за ремонти по джипките, на Вранглера му течат две гумени уплътнения(жената скъса когато неправилно затвори багажника, аз скъсах на вратата когато свалях и слагах тавана) и от там влиза по малко дъждец, а на жената Черока, му изтече прегледа и се нуждае от смяна на няколко шарнира и една кормилна щанга, а когато вали дъжд и сняг не е приятно да се ремонтира изцяло изложен на милостинята на природата.

    По камиончето, работата обаче се оказа много бавна и тегава но за сметка на това супер тежка, мега тежка, имам синини на дланите където съм въртял тръбите за скеле за да коригирам височината.

    Идеята беше:
    1. Смазвам всички винтови крака за скеле с диференциално масло, за да се въртят по-добре под товар.
    2. Отрязвам по около 20-30см от всяка тръба за скеле, две по две поради съображения за сигурност. Фургона беше подпрян на тръби дълги около 150-160см + няколко дебели дъски 40тина см, сега тръбите трябва да са около 110-115см за да може да го спусна плавно и да легне върху рамата на камиона.
    3. За да сваля две по две тръбите трябва да наместя целия фургон да легне стабилно, да смажа винта, и да махна двойката тръби с дъските долу и горе. Нужен е винтоверт, сила и много псуване.
    4. После слагане на скъсените тръби, но преди това ръждивия винт за краката на скелето трябва да се смаже обилно, да се раздвижат и да се напаснат на дължина преди да се подложат под фургона и това всичко само с две ръце.
    5. Спускането става след като с крик леко се раздалечи рамата на камиона от рамата на фургона, крика или отпред или в задната част за да може фургона да лежи поне 2/3 стабилно някъде си. На теория става обаче реално е трудно и има моменти когато целия фургон се държи на магия и се клати от вятъра.
    6. След като се вдигне леко с крик, се сваля една дъска в близост до крика.
    7. И после почва голямото обикаляне по всички тръби за скеле като се върти и се спука всяка симетрично с по няколко милиметра. Всяка дъска е дебела от 5 до 8см, една дъска надолу е равна на час и нещо обикаляне, потене и зверски усилия в ръцете.
    Ето няколко снимки.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-06 14.222.23.jpg
Прегледи:789
Размер:353.9 КБ
ID:6705518

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-06 144.22.15.jpg
Прегледи:792
Размер:455.8 КБ
ID:6705517

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-05 16.413.49.jpg
Прегледи:790
Размер:375.8 КБ
ID:6705516

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-05 16.44.030.jpg
Прегледи:779
Размер:431.7 КБ
ID:6705515

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-06 14.231.21.jpg
Прегледи:788
Размер:401.3 КБ
ID:6705514

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-06 14.21.540.jpg
Прегледи:809
Размер:389.4 КБ
ID:6705513
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • На винтовете, ако ще ги развиваш под товар, можеш да сложиш по 1 шайба между тръбата и гайката с ръкохватки. На подобни места съм виждал месингови шайби.
      Помисли да сложиш и по един "Х" на подпорките напречно и надлъжно за устойчивост, както си хванал диагоналите на шатрата.

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Мерси много за съвета за шайбите, знам го, но нямам шайби, а и не съм виждал такива защото скелето е предвидено никога да не се пипа под товар. Освен това тръбите нямат идеален кръг на който да ляга гайката, там съм рязал с флекса и е грубо. Както и да е, надявам се скоро това да е минало.

        Шатрата е предвидена да стои докато оправя на жената джипа и докато на моя му запуша пробойните, надявам се да изкара така поне месец два. Към момента конструкцията с тръбите е стабилна, проблема е в брезента, не пасва на скелета защото аз го "коригирах". Имам една ролка еластично въже и ще трябва да обтегна брезента за да пасне на по-малката тръбна конструкция.
        Последно редактирано от BatGeorgeone; 08-02-21, 10:06.

    • Можеш да си направиш удължение за джека и да вдигаш с него, резбите на скелето не са подходящи за тази цел . Аз си бях направил една греда с планка, която се води по стеблото на джека и така повдигах покривите на едни бараки, но те не са много тежки .
      0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря за идеята, мислил съм го, не става, говорим за огромно нещо което няма удобно място за повдигане с джек.

        Със скелето идеално се вдига, но аз свалям, това ми е задачата и съм почти на половина готов.

        Вчера поработих 2-3 часа и свалих още няколко сантиметра.

    • Най-накрая наместих фургона за да пасне рама върху рама и максимално напред в посока кабината.

      Не беше супер, ужасно трудно но за сметка на това стана много бавно

      Научих няколко урока:
      1. Ако има операция, която изисква много усилия - хубаво е да се ползва облекчаващ механизъм, ако се развиват болтове, тресчотка с дълго рамо, ако се преместват тежки неща, крик или лебедка, ако се повдигат тежки неща лостова система, вместо ножовка ъглошлайф, вместо ъглошлайф плазма и т.н.
      2. Всяка операция извършена с минимални усилия съкращава сроковете, защото изтощен работник иска дни почивка а лека(облекчена) дейност може да се извършва без почивка дълго време. Ако човек се поти много, значи се претоварва, ако има мускулна треска значи се претоварва, това не е оправдано в дългосрочен план.
      3. Ако нещо струва много пари или изисква специален скъп инструмент, в моя случай кранове и подемници, може би не е лоша идея да се калкулира времето похарчено в труд + риска, преди да се отрече скъпия инструмент като неоправдано висок разход.
      4. Няма невъзможни неща, има недостатъчно опит и знания.
      5. Ако жена ви не ви разрешава да си играте в двора с големи купчини железа, значи малко я биете или малко подаръци и носите
      6. Ако нещо не става, значи става с много повече пари.
      7. Който не разбира за какво се занимавам с тия неща, значи чете грешната тема
      Днес се наложи да ида до магазина за да взема един позлатен ТИРаджийски колан (супер кожодерска цена) с който да наместя фургона, трябваше да дърпам а нямах с какво. Имам с какво да повдигам, имам с какво да бутам но нямах с какво да дърпам в тясно пространство. С колана нещата се получиха лесно и безопасно.

      За да премествам фургона на страни ползвах една къса тръба с винтов повдигач за скеле, с това намествах в ляво/дясно а с колана намествах напред/назад докато фургона легна добре.

      Следват няколко прецизни операции, изискващи доста мислене и знания в няколко области където аз не съм специалист, за това ще търся подкрепа и съдействие.
      1. Трябва да преценя колко лапи да ползвам за фиксиране на фургона?
      2. Какви, кой вид лапи да ползвам на различните места по рамите? Не, лапите на камиона не пасват на лапите на фургона, различни са, конструктивно и като форма и като размери и като локация и начин на закрепване.
      3. Или лапите имат различни размери или дупките по рамата за всяка лапа са на различно място, как се изчислява позицията, размера и т.н.? Всяка лапа лежи в различна равнина спрямо останалите.
      4. Трябва ли да има нещо между рамите, да не трият рама в рама, примерно да сложа тънка лента от тефлон? Рамата на фургона е поцинкована и седи на цинк, камионската рама е на боя, след няколко контакта, боята ще се изтрие и ще тръгне корозия и биметализъм. Как да "обера" луфта между лапите на фургона(рамата на фургона е по-тясна) и лапите на камиона, от какъв метал, как да се допират, с какво покритие?
      5. Как да огранича фургона да не отиде напред в посока кабината, нещо като авариен ограничител в случай на катастрофа за да не смаже кабината. Оригинално фургона имаше такъв но аз го отрязах защото беше за друг модел камион, за моя е неприложим.
      6. Искам да увелича размера на кабината, във височина и може би напред в областа на краката на водач и пасажер. Във височина за да може да се ползва от четири възрастни и да може да се направо удобна топла връзка с фургона, а в краката защото е тясно много сега а и малко за безопасност(буфер + допълнително място за компоненти/части и т.н.). Дали всичко да е от метал или от стъклопласт или да купя ползван "покрив/ветробран" от някой ТИР, който пасва по размер?
      7. И други, но това на първо четене

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-15 15.43.536.jpg
Прегледи:665
Размер:500.3 КБ
ID:6709699

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-15 15.39.444.jpg
Прегледи:702
Размер:350.8 КБ
ID:6709698
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-15 15.42.549.jpg
Прегледи:665
Размер:175.5 КБ
ID:6709700
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-15 15.432.19.jpg
Прегледи:658
Размер:254.8 КБ
ID:6709701
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-15 15.432.03.jpg
Прегледи:662
Размер:299.2 КБ
ID:6709702
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-15 15.431.48.jpg
Прегледи:661
Размер:307.4 КБ
ID:6709703
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-02-15 15.41.232.jpg
Прегледи:666
Размер:360.7 КБ
ID:6709704
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        С колко ти се разминават двата "винкела" ?
        На фургона рамката отдолу ми изглежда да е сглобена от универсални детайли, подготвени за различни размери? Има ли "стъпка" , която да ти съвпадне със шасито на камиона?
        Лапите на фургона изглеждат преместваеми по перфорацията на гредите. Имат ли положение, при което съвпадат с лапите на шасито?
        Шасито на камиона ще се посуква при движение извън пътя т.е. кабината ще се разминава с 10-ина см (примерно) спрямо фургона.

      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        stefsab
        Около 20-30мм от всяка страна, не съм мерил точно.
        На фургона рамката, стъпки... сега те схванах, това е супер идея, но не мисля, че може да говорим за съвпадане, за напасване на достатъчно лапи, може би да се почертае и посмята. Преместването на винкела напред назад за да паснат стъпките не би трябвало да е голяма работа.
        Лапите на шасито не са същия тип като на фургона, фургона е направен да лежи рама върху рама, камиона и лапите му са предвидени да носят каросерия, тоест на рамата нищо не лежи, камиона има наполовината като брой лапи. Трябва да се напасват фургонски лапи върху камиона и където трябва да се правят нови отвори в камионската рама.
        Да, това с усукването го има, за това лапите са в различни равнини по хоризонтала, за това лапите в едната част са фиксирани твърдо а в останалите части са не пружинна връзка позволяваща разединяване на рамата, тоест ход на лапата по вертикала но не и по хоризонтала, защото лапата се движи(на горе/долу) в нещо като болт с пружина.
        Кабината се разминава с фургона, да, дори на места с повече от 10см, колеги са правили опити за това топлата връзка е с нещо като на старите автобуси "хармоники", акордеонна връзка позволяваща движение във всички посоки и даваща херметичност при това.

        Тук е обяснено как се добавя конструкция над рамата, задължително е да няма твърди връзки, инструкциите започват от страница 45 https://www.dropbox.com/s/z80557g7uv...004EN.pdf?dl=0

        "SUPERSTRUCTURE WITH SUB-FRAME"
        Последно редактирано от BatGeorgeone; 16-02-21, 00:54.

    • Баси мерака

      Следя с интерес,яко желязо това
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • А това нещо има ли въобще шанс да излезе законно от двора?
        Дано да не замине накрая всичко на безценица...

        Коментар


        • jordanov sv
          jordanov sv коментира
          Редактиране на коментар
          Божиите работи и аз не ги коментирам. Това нещо български номера няма да види със сигурност /почти със сигурност де, да не кажеш после че те подценявам/, за у вашенско питам дали ще го регистрират?
          На височина колко се получава?

        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Сега разбрах въпроса, мерси.
          Тук техно тест не се налага, налага ми се ГТП, моя изтече, но за да мина имам да оправя купчина неща орязох светлините, трябва да сложа странични релси между предни и задни гуми и последно но не по значение, смениха закона и трябва да купя две предни гуми не по-стари от седем години.
          Ако имам номер, талон и ГТП от Англия, в БГ не виждам какво може да ме спре да го регистрирам, на фургона му махам болтовете, слагам 3-4 колана и става товар и хайде готово за в България ГТПто, а ако до тогава стана и кемпер по талон, нещата са съвсем други.
          А и за момента не съм сигурен, че искам да е с БГ номера, мисля, че ще е по-евтино с английски заради застраховки, данъци, тахографи(липсата на такива) и т.н.

          П.П. Трябва да изясня нещо много важно, в аспекта камион, аз до момента нищо не съм променил, няма и да променя много, тук таме лед светлинка, боя и това е, нищо конструктивно няма да променя.
          В света на камионите, всичко, което им е на гърба се води товар, товара не се инспектира и не подлежи на проверка, това, което подлежи на правила е как е закрепен товара и колко е голям, и дали не е взривоопасен или отровен.
          За нуждите на ГТП аз мога да се явя и без фургона, мога да се явя както колеги с 2,5тона мраморен блок на гърба за да мине теста на спирачките и това е, камиона е минал ГТП, какви товари носи камиона не е работа на ГТПто да проверява и да описва.
          Техно Тест и в родината(може би, надявам се) и в Англия се минава или при първоначална регистрация или при значителни конструктивни промени по автомобила, има си тук на острова една тухла(голям документ) с изисквания и описания какво съставлява значително конструктивно изменение, аз такива не смятам да правя.
          Последно редактирано от BatGeorgeone; 18-02-21, 16:32.

        • jordanov sv
          jordanov sv коментира
          Редактиране на коментар
          Каква е височината на МПС-то?
          Товарен автомобил не вози товар върху гола рама.

      • Дали не трябва да сложиш между двете рами, някакъв компенсатор на усукване. Усукването на шасито на колата да не се предава на фургона, защото ще го разкове доста бързо. Пък и е машина за и извън пътя.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Пламен Атанасов
          Това е плана, в момента си имам регистрация, застраховка и платен данък МПС, прегледа ми изтече преди месец и това ме спира примерно да запаля двигателя и да изляза на разходка по пътя.
          Като частен камион за лични некомерсиални нужди нямам нужда от тахограф или от ТП на всеки шест месеца нито от тежкотоварна винетка, в момента данъка на камиона ми е около четири пъти по-евтин от данъка на Вранглер Сахарата, застраховката е също 3-4 пъти по-евтина от на джипа ми.

        • trapper
          trapper коментира
          Редактиране на коментар
          не си първия: https://expeditionportal.com/forum/t...le-rhd.203757/

        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Да, аз го познавам собственика, един индиец, от две години ако не и повече се опитва да го продаде, иска му множко за това което е самия кемпер, не е изпълнен по най-добрите технологии и дизайн...

      • Не бях палил двигателя от 2-3 месеца, запали от четвърт.

        Сега полека лека искам да оправя на жена ми Черока, да мина ГТП с него и да го разкарам от двора за да мога да се фокусирам върху кемпера, че е супер нагъчкано и няма място.

        Искам да мръдна малко напред/назад камиона за да видя как са спирачките, малко да пораздвижа шарнири и т.н. но като се замисля може да го вдигна на попорни стойки и да свърша тази работа, че вече почти година камиона е недвижима(неподвижна) собственост.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • Джорджо, с това темпо май ще дочакаш BRentry!
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            Джорджо, с това темпо май ще дочакаш BRentry!
            Здраве да има, важното е да се забавляваме а сега съм настинал кофти и се забавляваме с други неща, навън има буря вече няколко дни и не става за работа.

            Преди малко взех едно голямо АТВ за щерката, сега вече всяко лапе има по едно, само аз нямам, все още и камиона ще чака докато му дойде реда

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210313_1554224.jpg
Прегледи:424
Размер:350.3 КБ
ID:6719761
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • От все сърце ти пожелавам да дойде време за пътеписи, покрай кемпера.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Благодаря много, и на мен ми се иска, да покарам тази машина, голям кеф е, но за сега е ниско в листа с приоритетите.

                Когато го купих и пристигнах у дома, продавача ми звънна и ми каза, донесе ли ти една огромна усмивка и кеф това каране, просто е удоволствие, нещо като малко по-голям "наджипен" джип

              • trapper
                trapper коментира
                Редактиране на коментар
                Хващай се за работа, никакви извинения и да пращаш снимки.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Закърших я със здравето, почнаха децата на училище и за една седмица, всички се посрахме буквално, почнахме сополи, кашлица и аз бях два дни на легло, не че толкова зле ама се уплаших и реших да си "отлежа" и да си почина, така ме боляха гърдите като на остър трахео-бронхит, за това едва днес почнах да излизам навън за по мъничко.

                Камиона е едва след на жената джипката, която вече втори месец седи и чака ремонт и ГТП.

            • Оздравявайте, оправи джипа и елате да видите едно село - Елшица (Панагюрско), май е такова, каквото търсиш.
              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

              Коментар


              • Почна се

                Днес се чудех с какво да разнообразя "програмата" на синковеца за след училище и решихме да преместим камиона.

                Набързо махнахме тръбите за скеле и под тях подложихме дебели дъски, укрепихме фургона и преместихме камиона с около 4-5 метра.

                Искаше ми се да поставя фургона директно върху рамата но имаме едно две места където разни резервоари за въздух пречат или са опасно близко и ме е страх да рискувам.

                В момента обислям варианта да разширя рамата защото в предната си част тя е доста стеснена и точно там има разни тръби, резервоари, клапани и или ще съм на милиметър близко или ще упирам, та ще видим.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-22 19.06.542.jpg
Прегледи:324
Размер:360.0 КБ
ID:6735373

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-22 19.07.042.jpg
Прегледи:322
Размер:418.5 КБ
ID:6735372
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • Февруари 2020 пуснах талона си в КАТ с молба за корекция по техническите данни вписани вътре, двигателя не беше с точната кубатура.

                  Натиснах миналата седмица нашия КАТ(за пореден път) и ни вопъл ни стон, днес малко ми едно криво и сиво(небето) и дъждовно, та реших да пусна оплакване и да започна формален процес с жалба към КАТ, направих го и преди малко отивам да обядвам и сред писмата ми дошъл и новия талон, с нанесената корекция за която го и бях изпратил.

                  Отне точно 14 месеца това да се случи, не изцяло по вина на КАТ, аз си питах джоба поне 2/3 от времето но и те се позабавиха.

                  Следваща стъпка събиране на доказателства и модификация на камиона по-малко реално и повече по документи в посока "Специализиран автомобил", това е една от категориите от които после може да се мигрира към категория Кемпер.
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • Някъде напред питах и може и да има отговор, ама не съм го видял...
                    Каква височина се оформя на чудото?

                    Коментар


                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Под четири метра, мисля 3.8м беше на теория но мисля да сложа по-големи гуми и соларни панели на покрива, та около 4 метра.

                      Мен ширината взе да ме притеснява мисля, че е над 2.6м дори може би и над 2.7м.

                    • stefsab
                      stefsab коментира
                      Редактиране на коментар
                      Превозът на извънгабаритни товари има разрешителен режим. За всеки превоз се издава разрешително на превозвача от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

                      Допустимите максимални размери на ППС за движение по пътищата,

                      отворени за обществено ползване, са за:


                      1. широчина на всяко ППС - 2,55 m.

                      -хладилно или с изотермична надстройка ППС - 2,60 m.

                      2. височина на всички видове ППС - 4,00 m.

                      3. дължина на всяко моторно превозно средство 12,00 m.

                      -ремарке - 12,00 m.

                      -съчленено ППС - 16,50 m.

                      -моторно превозносредство с едно или повече ремаркета-18,75m.

                      Всички стойности надвишаващи горните параметри се тълкуват за извънгабаритни и следва да бъде заплатено за транспорт на извънгабаритно ППС.

                      Съобрази се с това!
                      В момента има камери/Лазари, които мерят габаритите автоматично на много места на пътя.

                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Мерси Стефане, това е хубаво да се знае, аз имам два коза в ръкава, единия, че мисля да превърна возилото в "Специализиран автомобил" и второто винаги мога да му напиша едно фирмено задание, че изпълнява специални задачи и край с нуждите от обяснения защо, къде, с какви цели и т.н.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X