Отдавна не съм споделял прогреса по камиончето.
Вчера и днес работих доста по двора и повечето работа беше по кемпера, но не през цялото време, защото купих на синковеца едно 50см3 АТВ и трябваше да го оправя.
По АТВ'то се оказа малко работата за да тръгне, извадих свеща, малко нагряване с газовата горелка да опече маслото и гняза, после малко финна шкуртка, добро притягане, малко почистващ спрей в карбуратора и запали от ряз, после малко настройки на жигльора за да си подреди оборотите и готово.
Освен работата по камиона и по АТВ'то трябваше и да подсиля тентата за ремонти по джипките, на Вранглера му течат две гумени уплътнения(жената скъса когато неправилно затвори багажника, аз скъсах на вратата когато свалях и слагах тавана) и от там влиза по малко дъждец, а на жената Черока, му изтече прегледа и се нуждае от смяна на няколко шарнира и една кормилна щанга, а когато вали дъжд и сняг не е приятно да се ремонтира изцяло изложен на милостинята на природата.
По камиончето, работата обаче се оказа много бавна и тегава но за сметка на това супер тежка, мега тежка, имам синини на дланите където съм въртял тръбите за скеле за да коригирам височината.
Идеята беше:
Вчера и днес работих доста по двора и повечето работа беше по кемпера, но не през цялото време, защото купих на синковеца едно 50см3 АТВ и трябваше да го оправя.
По АТВ'то се оказа малко работата за да тръгне, извадих свеща, малко нагряване с газовата горелка да опече маслото и гняза, после малко финна шкуртка, добро притягане, малко почистващ спрей в карбуратора и запали от ряз, после малко настройки на жигльора за да си подреди оборотите и готово.
Освен работата по камиона и по АТВ'то трябваше и да подсиля тентата за ремонти по джипките, на Вранглера му течат две гумени уплътнения(жената скъса когато неправилно затвори багажника, аз скъсах на вратата когато свалях и слагах тавана) и от там влиза по малко дъждец, а на жената Черока, му изтече прегледа и се нуждае от смяна на няколко шарнира и една кормилна щанга, а когато вали дъжд и сняг не е приятно да се ремонтира изцяло изложен на милостинята на природата.
По камиончето, работата обаче се оказа много бавна и тегава но за сметка на това супер тежка, мега тежка, имам синини на дланите където съм въртял тръбите за скеле за да коригирам височината.
Идеята беше:
- Смазвам всички винтови крака за скеле с диференциално масло, за да се въртят по-добре под товар.
- Отрязвам по около 20-30см от всяка тръба за скеле, две по две поради съображения за сигурност. Фургона беше подпрян на тръби дълги около 150-160см + няколко дебели дъски 40тина см, сега тръбите трябва да са около 110-115см за да може да го спусна плавно и да легне върху рамата на камиона.
- За да сваля две по две тръбите трябва да наместя целия фургон да легне стабилно, да смажа винта, и да махна двойката тръби с дъските долу и горе. Нужен е винтоверт, сила и много псуване.
- После слагане на скъсените тръби, но преди това ръждивия винт за краката на скелето трябва да се смаже обилно, да се раздвижат и да се напаснат на дължина преди да се подложат под фургона и това всичко само с две ръце.
- Спускането става след като с крик леко се раздалечи рамата на камиона от рамата на фургона, крика или отпред или в задната част за да може фургона да лежи поне 2/3 стабилно някъде си. На теория става обаче реално е трудно и има моменти когато целия фургон се държи на магия и се клати от вятъра.
- След като се вдигне леко с крик, се сваля една дъска в близост до крика.
- И после почва голямото обикаляне по всички тръби за скеле като се върти и се спука всяка симетрично с по няколко милиметра. Всяка дъска е дебела от 5 до 8см, една дъска надолу е равна на час и нещо обикаляне, потене и зверски усилия в ръцете.
Коментар