Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAF T244 Layland 4x4 Overland Motorhome - нова година, нов късмет :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ще пробвам да ти отговоря на някои въпроси, но в БГ за твоя случай ще трябва по-обстойно проучване:

    Колко струва данъка за година на камиона, как се определя по тегло, години, по обем на двг? данъка е по тонаж, можеш да провериш в твоята община колко е

    Колко струва винетка за 7.5т и 11т камион ще видя. - 97 лева годишно над 3,5 т си на тол такса по изминато разстояние

    Колко често се минава ГТП на камион за Собствен превоз, тоест лични не комерсиални цели? - всеки 6 месеца да

    Колко струва ГТП на 7.5т и на 11т камион? - може би 50 лева там някъде

    Частни камиони без стопанска дейност трябва ли да имат тахограф? ако е до 8 т може без, ако е на физическо лице, поне до преди две години

    Колко струва поставяне и подръжка + консумативи на тахограф годишно? преглед на две години, нещо като 130 лв. последно, консумативи една кутия шайби за 10 лв./100 бр.

    Колко струва застраховка Гражданска и/или Каско на камиони за лично ползване, не стопанска дейност? тук стана дебело последните години с гражданската, за тоя камион ще е нещо 600+ лв., виж по калкулаторите, на SDI добър. Каско пак така.

    Има ли изисквания за тежки возила, примерно да не се карат в Неделя, да се паркират еди си къде и други такива специфики? има забрани Петък/Неделя, но са обикновено над 12 т

    Мога ли да регистрирам в България камион с десен волан? до коро можеше

    Колко би ми струвало регистрация, еко такси, номера и т.н. всичко общо на камион в България? номера с талон са като на кола, към 70 лв., екотакса за камион не знам

    Има ли други важни неща които да обмисля преди да скоча в гюбрето? ако го регистрираш като специален отпада купона от горните въпроси - няма тахограф, минаваш при забрани над 3,5 т и т.н.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      Помисли и за регистрация в УК като "специален" или както те устройва. Ако няма такава "категоризация" тук най-вероятно ще трябва да минеш технотест срещу не много скромна сума.
      За София се говореше за забрана за влизане в "центъра" с по-ниско от евро - 4.

    • Asen Kushlev
      Asen Kushlev коментира
      Редактиране на коментар
      Да, това да се регистрира в УК като специален ти отменя всякакви мъки тук. Тук преписват каквото пише в английския талон.

  • Какво означава специален? Вече "гражданската" е изравнена, данъците /мисля, но не съм сигурен/ също.
    Сега, ако не се кара по много километри в Бг тол таксата е по-евтина от съответната винетка. И много пътища, за които е необходима винетка не се облагат с ТОЛ такса.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
      Какво означава специален? Вече "гражданската" е изравнена, данъците /мисля, но не съм сигурен/ също.
      Сега, ако не се кара по много километри в Бг тол таксата е по-евтина от съответната винетка. И много пътища, за които е необходима винетка не се облагат с ТОЛ такса.
      Специални са автокранове, пътна помощ, сервизни машини и такива, които нямат основно предназначение за превоз на товари. Данъците и гражданската са свързани с тонажа. Това за пътищата за сега е така, но скоро няма да има мили очички за превозвачите и тола ще поскъпне и разшири обхвата. В момента Шипка, Хаинбоаз, Ришки и други проходи са без тол, защото са второкласни пътища. Габрово-Севлиево например също.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • BatGeorgeoneКакто е казал народа - "И аз не знам, ама и така не е!".
        Нямам представа, как законово е регламентиран твоя случай, но мисля, че тръгваш в грешна посока.
        Това, ако идеята ти е да регистрираш возилото в България като "камион" и тогава да го преправиш на motorhome.
        Мисля, че трябва да започнеш с въпросите в обратен ред.
        Първо си изявняваш, в коя категория влиза возило тип motorhome, как стои въпроса с регистрацията и ползването на такова в България.
        После, задаваш въпросите, които вече зададе - как се регистрира и ползва камион като твоя за личен транспорт. Това обаче поражда най-важния въпрос - как този камион се преправя и регистрира като motorhome. Може да се окаже, че такава конверсия в България клони към невъзможност.

        Колкото и да не съм в час с нещата, се си мисля, че ще имаш значително по-малко главоболия, ако направиш и регистрираш конверсията към motorhome в Англия, и чак тогава регистрираш возилото в България.
        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Здрасти Краси, прав си на 100% но знаеш какво е казал Джонката от Бийтълс, "живота е това, което се случва докато си правиш планове".
          Както описах ни се случиха и ще се случат още неща от живота, които силно се сблъскват с моите планове, аз винаги съм искал да конверсирам до кемпер и после варианти много.
          Няма да ми стигне времето да конверсирам, дори и технически да успея тия в ДВЛА се бавят с месеци, талона си го пратих Февруари и още не съм си го получил, а за конверсия и смяна на категории ще мине бог знае колко АКО стане въобще, защото принципно първо казват НЕ, такива са им наставленията.
          Винаги го има и варианта просто да си имам камион (кемпер в стелт режим) и да си цъкам когато мога и пожелая а мога и просто да се отърва от камиона.

        • krasi-mir
          krasi-mir коментира
          Редактиране на коментар
          BatGeorgeone , изобщо не се съмнявам, че си наясно, как се случват нещата с живота.
          Просто ми стана чудно, че търсиш усложнения.
          Предполагам, че и ти си като мен - половината ми съзнателен живот до момента мина в България, другата половина в Англия.
          Към днешна дата ти водиш битка с българската вятърна мелница "регистрация и конверсия на недвижимо имущество".
          Предполагам си участвал в английския филм "Mortgage", т.е. знаеш, как се случват нещата в Англия - излегнат на дивана с таблет на корема и телефон до теб. Така се сменяват всякакви партиди и доставчици - ток, вода, газ, интернет ... даже и покупко-продажба на кола. Та затова ми стана чудно.

          п.п. Миналото лято останах изключително приятно изненадан от ВиК Ихтиман. За по-малко от 36 часа смениха старите, запушени, метални тръби от главния водопровод до водомера (който преместиха на друго място по моя молба) с пластмасови. В 9.00 отидох в офиса и им излях болката си. В 18.00 на другия ден в банята вече имах "вода да те удави".

      • Да си е*а късмета

        Взех си почивен ден защото времето е страхотно, сухо, прохладно, слънчево и с намеренията да си продължа работата по кемпера, но Мърфи гадния пеееерас ме е дебнал зад ъгъла.

        Вчера със синковеца сменихме маслото на големия компресор, подготвихме кабели, шлангове за въздух, предпазихме региона за рязане по самия камион за да не гътнем някой тръбичка от гума/пластмаса и днес силен вилен почнах...

        Да, да, ама не, не мога да си намеря шланга на плазмата и масата(кабела) за плазмата, хайде маса имам от телоподаващото ама шланг с ръкохватка за плазмата йок

        Ядосах се, че в тоя бардак имам всичко останало само не и това, което търся и сега почвам да товаря за боклука и ако не си намеря шланга за плазмата сигурно ще напълня едно ремърке с вещи за боклука.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • Намерих шланговете да са таковам у прибрания склерозирал пустиняк, помня, че ги бях сложил в торбичка найлонова ама защо по дяволите съм ги разделил от плазмата акъла ми не стига, и така утрепах един ден да са ....

          Запрятам ръкави и дано сега потръгнат нещата и да мога да започна да режа каросерията.

          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • davc
            davc коментира
            Редактиране на коментар
            Успех Джорджоне - и нема а са нервиш, щот ше ти мине!

        • Почна се

          Почнах да режа, с тънките места до 2-3ммреже буквално като нож масло но с 7-8мм доста е тегаво не заради дебелината ами защото са наврени и няма хубав достъп.

          Поработих 3-4 часа по камиона, не резнах много но важно е да се почне.

          Намерих си 3-4ма човека да ми помогнат да монтирам вратата на жилищната част, че там са едни тежки железа високо плюс самата врата тежи доста. Трябва да опна набързо едно скеле и момчетата чакат знак и идват да помагат.

          Ето няколко снимки ей така да има.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-09-18 17.57.35.jpg
Прегледи:670
Размер:235.5 КБ
ID:6647240

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-09-18 17.07.57.jpg
Прегледи:673
Размер:468.6 КБ
ID:6647239

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-09-18 17.57.39.jpg
Прегледи:671
Размер:356.4 КБ
ID:6647238

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-09-18 17.08.17.jpg
Прегледи:677
Размер:348.1 КБ
ID:6647237

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-09-18 17.07.45.jpg
Прегледи:678
Размер:909.3 КБ
ID:6647236

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-09-18 17.07.53.jpg
Прегледи:671
Размер:335.3 КБ
ID:6647235

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-09-18 17.08.06.jpg
Прегледи:675
Размер:383.6 КБ
ID:6647234
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • Бързах днес и вчера да изпреваря кофти времето и поокастрих малко с плазмата.

            Истината е, че самото рязане е песен, бързо и лесно НО, има винаги но, обезопасяване на мястото, подпиране на фургона, изваждане и после прибиране на компресор, облекло, маркучи, разклонители, инструменти и т.н. отнема доста време и сили.

            И разбира се гарантираните "дребни проблемчета", вчера и днес примерно едни такива дреболии ми изядоха по час два вчера и още толкова днес и супер много усилия, този път беше тампона на каросерията към рамата, Ф12 или Ф14 болт + поцинкована дебела втулка с тампон с размери на кутийка бира, мислех си, че ще го резна ей така набързо с плазмата...

            Супер много се заблуждавах, истината е, ако човек няма опит и мястото не е супер удобно, болтовете и гайките е по-добре да се развиват вместо да се режат с плазмата, ако са клеясали, винаги можее да се ползва електрожен или телоподаващо.

            Тампоните имаха един скрит коз, който аз като новобранец не осъзнах на време, липсата на маса(хубава ел връзка с шасито), не можах да подам хубава маса през шасито, тоест трябваше да закача масата на самия болт и после на шайбите и това се оказа супер трудно и времеемко.

            При рязането в тесни пространства открих емпирично разни тънкости, като например рязането на прозорчета от където да се вкара плазмата и да се отреже тази част от профила, която е недостъпна другояче, като на снимката по-долу, така работата става по-бързо без потене и пуфтене с прийоми на неврохирургия.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-09-20 19.04.40.jpg
Прегледи:663
Размер:349.7 КБ
ID:6648180

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-09-21 17.30.46.jpg
Прегледи:611
Размер:538.0 КБ
ID:6648181
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-09-21 18.49.46.jpg
Прегледи:615
Размер:577.7 КБ
ID:6648182
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • Най-накрая, отрязох всички железа от каросерията и ги натоварих в ремаркето, с другите боклуци са вече около 1 тон метал.

              Оказа се обаче, че трябва да премахна хеликоптерните халки защото пречат рамата на фургона да легне върху рамата на камиона, трябва да сваля и всички стари планки за които, се държеше каросерията, и те стърчат леко над рамата на камиона.

              Ето малко снимки, днес за развиването ми помагаше дъщерята защото първо останах без сили и второ няма как с тия огромни тежки инструменти и да развивам и да си държа контра, просто камионските болтове без едно метрово рамо НЕ помръдват и не се разиват, ДеВалта ми е най големия около 1000 нютона и той преди да смажа обилно и да развия поне 1/3 от дължината не може да развие дори 14-15мм болтове въпреки, че са перфектно поцинковани и са като нови след 30 години.

              Най-долу се виждат размерите на тресчотката и вложките нужни за да се подчинят камионските болтове, играчки за големи момчета )

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-15 15.40.533.jpg Прегледи:0 Размер:366.9 КБ ID:6696192
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-16 16.57.014.jpg Прегледи:0 Размер:302.2 КБ ID:6696193
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-16 16.56.293.jpg Прегледи:0 Размер:293.3 КБ ID:6696201
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210108_1557114.jpg
Прегледи:488
Размер:454.4 КБ
ID:6696211
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-01-16 18.19.043.jpg
Прегледи:486
Размер:287.7 КБ
ID:6696212

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-16 16.04.295.jpg Прегледи:0 Размер:524.9 КБ ID:6696202
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-16 16.05.064.jpg Прегледи:0 Размер:344.8 КБ ID:6696203

              ...
              Последно редактирано от BatGeorgeone; 16-01-21, 19:23.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • IvanIvanovi
                IvanIvanovi коментира
                Редактиране на коментар
                ох, ама и ти си намери занимавка....

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Занимавка и то каква

                Сега се мъча да накарам някой да дойде да забере този 1 тон скрап от в къщи, че не ми се ходи до скрападжиите на 30-40мин от мен.

            • Снощи напразно и погрешно псувах китайските полеви фенери, как цяла нощ го зареждах и как за час работа почна да свети като светулка в мъгла... хора пускайте си контакта, инак зарядните не работят добре ако контакта е изключен невинни се оказаха китайците този път, щото уж свети лампичка като включа зарядното, ама свети да показва верига зарядно с устройство, не свети да показва, че има захранване от мрежата
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Яки железа,браво на щерка ти.

                Хвана се в приключение с тоя камион,следя темата с интерес и стискам палци за успешно завършване / макар,че това край няма /.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Всеки мъж знае колко близо е края... ако жените кажат край и той идва веднага ))

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                И аз следя темата, но моля да ни държите информирани, че като мине повече време и забравям развитието.

            • Тъкмо се върнах от вторични суровини, Вранглер Сахара JKU + ремарке пълно със скрап от камиона 4,120КГ.

              Джип с двуосно ремарке, празно 3,040КГ, тоест 1080КГ скрап, за които ми дадоха чек за 189 лири стерлинги.

              Отне ми 15 мин да вкарам ремаркето в двора, още седи малко на кестерме но тук вали дъжд а и в момента "съм на работа"

              Следващ етап, премахването на всички железарии пречещи на фургона да легне върху рамата, снощи опитах да агитирам щерката да помогне в Петък но бях отрязан - "ааа, не, след цяла седмица училище в Петък няма да правя нищо", което означава аз пак да съм армия от сам човек.
              Последно редактирано от BatGeorgeone; 20-01-21, 15:27.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • alexalex69
                alexalex69 коментира
                Редактиране на коментар
                Почакай още малко да порасне и ще ти доведе приятел - кандидат зет . От три години голяма ми щерка има приятел , вече имам чувството че имам и син ...... Малко трудна ни е комуникацията , аз с моят лош немски и той с неговият лош български , ама намираме начин да си гоним бълхите заедно ........

              • Венци- малкия
                Венци- малкия коментира
                Редактиране на коментар
                Имам един приятел, сестра му доведе португалец за зет на село (софийско). Ни баща им португалски, нито зета български, обаче за 2 седмици се разбраха. Стария само му махва на зета да дойде за малко... и тук канал да се изкопае, там да събере няколко стотин бали. Още не е избягал.

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Към Венци: явно щерката си заслужава.

            • Преди малко ходих да купя две ръчни лебедки, за да мога да си вкарвам тежки неща в ремаркето, а и да мога самичък да вкарвам ремаркето на заден ход дори и без автомобил. Вчера ми отне половин час да го вкарам, два пъти удрях камиона, един път оградата, просто Вранглера ми не е много маневрен, а и мястото е тесничко.

              Човека от който взех лебедките се оказа, че има и други неща за продаване и взех три чифта ремонтни стойки от които две са точно като за камиона.

              Като бонус, безплатно, намерих при него и две дебели шини, които смятам да ползвам за шайби при монтиране на лапите по шасито на фургона и ако остане желязо, мисля да сваля височината на топката на теглича на джипа на жена ми защото е поне с 20-30см по-висок(4" лифт + по-големи гуми) от голямото ми ремарке и буквално е невъзможно да ползвам Черокито за тия цели, а то е супер маневрено и би било песен да тегли голямото двуосно ремарке.

              Имам желанието да вдигна камиона на тия стойки и малко да покарам във въздуха, спирачки, кардани, скорости, раздатка, малко да се раздвиждат да се омаслят, малко да се поизпари конденза и т.н. преди това обаче трябва да фиксирам фургона стабилно върху рамата.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-21 15.043.16.jpg Прегледи:0 Размер:544.1 КБ ID:6698345

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-21 15.063.36.jpg Прегледи:0 Размер:357.1 КБ ID:6698344
              Последно редактирано от BatGeorgeone; 21-01-21, 16:31.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • То на калпав шофер, джипа му не е маневрен

                Коментар


                • bat_vanko
                  bat_vanko коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ремарке с лека кола се кара по-трудно от "ТИР". Почти винаги проблема е че е по-тясно от автомобила, късичко и го виждаш на огледалото когато вече е под ъгъл, не толкова че е закачено на опашката. Но е по-лесно от ЮМЗ с ремарке

                  (маневреността на колата не оказва влияние, правят ли се големи коригиращи маневри работата не върви добре)

                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Данчо, аз имам С+Е от доста години ама когато имаш 30-40см от ляво и толкова от дясно не е много весело за почти прав завой на заден.

                  Факт е, че не съм карал такова дълго ремарке отдавна и малко са ми прекалени корекциите на волана, прав е БатВаньо.

                  Ще те видим и теб като дърпаш онова 5 метровото как ше се справиш в баба 80ка

                • Juiced
                  Juiced коментира
                  Редактиране на коментар
                  Камера за заден ход може да си сложиш или от камионските дистанционни габарити ( https://www.aliexpress.com/item/3283...27424c4dHxEf4z ) , от тези си поръчах аз но не остана време да ги сложа щото лагера на главината се предаде. На приятел ремаркето го карам перфектно(пак на моя си джип) , но е широко, а моето е 140мм и само чипя от ляво на дясно.

              • Ей, човек да не бъзне леко.

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Няма бъз-мъз, тия дни палим от четвърт оборот )

              • Днес поработих доволно и изпълних плана по камионските задачи.

                Свалих всички лапи от шасито на камиона.

                Подрязах малко отпред рамата на фургона, че тя е предвидена за друг модел камион и на моя стърчи и не става.

                Напълних 1-2 литра болтове, е*а ми се таковата няколко пъти, супер гърч смесен с неврохирургия.

                Ходих да купувам по-дълга тресчотка на 1/2", че моята ми беше къса, новата е с почти 10см по-дълга дръжка(рамо) и дава повече сила.

                Изкривих китайския преходник от 3/4" към 1/2", май ще трябва да вземам истински преходници СнапОн или нещо такова истинско щото китайския хром-моли нещо е покашкавален.

                ДеВалта ми, не успява никак да развива, според мен е китайски хиляда нютона, сложих оригинална чисто нова батерия и пак няма хал дори разхлабени болтове да ги равива, само трака като див и седи на едно място, мисля да се огледам за въздушен пистолет или нещо с инстински 1000 нютона.

                Скъсах само един болт, беше супер корозирал авно гумите хвърлят вода точно там, от сигурно над 40-50 болта само един скъсан и без да вадя плазми и бормашини си е постижение.

                Установих емпирично, че е по-добре да имаш по-дебели болтове от колкото по-тънки, дебелите се развиват по-лесно и сякаш корозията ги щади повече, не съм сигурен каква е научната логика но си факт.

                Следващи стъпки - подрязване на тръбите са скеле за да мога плавно да спусна фургона върху камиона, едни 30-40см може би трябва да резна от всяка една тръба за скеле.

                След като легне рама върху рама, мисля да наложа лапите и тогава ще мисля за напасване, нови дупки ако се наложи и т.н.

                Искам да фиксирам фургона и да вдигна камиона на няколко стойки и да разцъкам малко напред назад трансмисията, опасявам се от корозия по кардани, спирачни и вътре в дифове, главини, РК и СК.

                Преди да мина преглед трябва да купя нови гуми от пред, тук приеха закон задължаващ предните гуми да са не по-стари от седем години, а моите са двойно по-стари.

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-22 17.17.253.jpg Прегледи:0 Размер:369.4 КБ ID:6698942
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-22 16.250.41.jpg Прегледи:0 Размер:257.3 КБ ID:6698946
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-22 12.28е.18.jpg Прегледи:0 Размер:472.6 КБ ID:6698948
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-01-22 16.21.234.jpg Прегледи:0 Размер:399.1 КБ ID:6698949
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-01-16 15.55.535.jpg
Прегледи:381
Размер:201.5 КБ
ID:6698953
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-01-22 16.56.4е3.jpg
Прегледи:378
Размер:323.2 КБ
ID:6698954
                Последно редактирано от BatGeorgeone; 22-01-21, 21:16.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X