Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAF T244 Layland 4x4 Overland Motorhome - нова година, нов късмет :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Сега искам да измисля сигурен начин да подпра фургона и да мога да изляза из под него с камиончето.

    Целта е да може да се разкарат старата бордова база, страниците и другите скрап железа и да почна антикорозионната обработка преди да се монтира фургона за постоянно.

    Обмислям варианти с отрязъците от рамата да подпра фургона от зад, в средата и отпред да направя широка платформа която да носи тежеста на фургона, нещо подобно на снимките по-горе където се вижда как подпрях фургона докато го рязох.
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 29-03-20, 15:15.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Juiced
      Juiced коментира
      Редактиране на коментар
      Десеттина хюнебека от най-късите ще са ти перфектни, доста прецизно се нивелират също. Търси по строежите след декофриране имат ли за продаване при нас са по 10 нинта бройката, ама в ЮК може да са златни.

  • #47
    Направи си стабилни магарета ,от масивни греди или тръби за скеле - каквото се намира .

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Тръби за скеле имам в изобилие, греди нямам а и тук всички магазини са затворени, мога да купувам само дребни неща и по Амазон/Ибей. Гледах отрезките от рамата - къси са, не стават. Ще се оглеждам и за разни метални греди, понякога изпадат от стрежите за дребни пари. Искам да подпра задницата на нещо много солидно за да мога да играя/плъзгам/наметвам по хоризонтала предницата та да ми е лесно когато влизам и излизам изпод фургона.

  • #48
    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
    Сега искам да измисля сигурен начин да подпра фургона и да мога да изляза из под него с камиончето.

    Целта е да може да се разкарат старата бордова база, страниците и другите скрап железа и да почна антикорозионната обработка преди да се монтира фургона за постоянно.

    Обмислям варианти с отрязъците от рамата да подпра фургона от зад, в средата и отпред да направя широка платформа която да носи тежеста на фургона, нещо подобно на снимките по-горе където се вижда как подпрях фургона докато го рязох.
    Гледай как оригинално е бил закачен фургона, гледай и как оригинално е закачена оригиналната каросерия. Нищо повече от това не ти трябва - все пак някога някой е тествал и смятал.

    И според мен не бързай да затваряш задницата, преди да си сигурен че откъм дължина е ОК. Според мен и след посочените от теб интервенции, отзад ще е прекалено изнесено и ще трябва да режеш още.

    Имай предвд и че цялото това при неравности се кълчи, при това доста, и ако съсредоточиш тия деформации в тясна зона на шасито, няма да е много напред във времето моментът, в който ще тръгнат пукнатини, не дай боже и късане.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Мерси Спарки, ще го имам в предвид когато тръгна да затварям фургона, за сега е доста стъпки напред в бъдещето.

      Сега мисля, че не си ме разбрал, аз обмислям как временно да подпра фургона на неговата си рама, да го повдигна леко и подпра за да мога да изляза изпод него с камиона. Най-вероятно фургона ще остане в двора а камиона ще седи на улицата и ще го карам пред в къщи когато искам да работя по него, това ми е идеята.

  • #49
    Тук се вижда как рамата на фургона е на 60см от рамата на камиона.

    Вижда се добре и как камиончето се нуждае от почистване, стъргане и сериозна антикорозионна обработка, за целта обаче трябва да го вкарам на заден в двора, да подпра задницата на фургона много добре, тя и без това стърчи доста.

    След това да повдигна предницата на фургона, и примерно да вкарам тръби за скеле и да направя здрави магарета та да мога после да изпълзя внимателно с камиона и фургона да остане паркиран стабилно в двора ми.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2020-03-28 17.47.31.jpg Прегледи:0 Размер:363.4 КБ ID:6579982
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #50
      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:89394512_127954418772145_4243496038557548544_o.jpg Прегледи:0 Размер:400.7 КБ ID:6579991


      Ако си мислите, че на мен много ми стърчи задницата, този тип дали не кара на ръба на закона
      Прикачени файлове
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #51
        А забеляза ли тоя колко оси има отзад? Отношението на теглото на фургона на тоя спрямо цялата му маса е сигурно 2 пъти по-малко отколкото при теб. Отделно по-дългата база, от където и стърченето назад на фургона, спрямо общата дължина на камиона, е с поне 30% по-малко отколкот при теб.

        Просто не бързай със затварянето, нищо повече не казвам. Като гледам нищо не ти пречи затварянето да е последната стъпка, дори след окончателното закачане на фургона към шасито.

        А от снимката горе - ей тия същите планки, с които фургона е бил захванат към камиона, от който е свален, трябва да ползваш и ти, за да го хванеш към твоя. Не по-дебели, не по-тънки, а същите.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #52
          Това камионите не са като леките автомобили и джиповете, всички болтове и гайки са специални, не знам как се казват - с пласмасова вложка против развиване, усилието и при стягане и при развиване е нечовешко, станах като Арнолд в ръцете за да развия 20-30 гайки, е верно две гайки бяха буквално 45-50мм.

          За едни забутани гайки ми писна и ги центровах с чук и център и после с бургията, и ги отсякох накрая със секача и големия чук.

          Снимки нямам, ама ще обясня, разделих на две части задната броня на фургона(около 250КГ) за да мога да я преместя и после разглобих отрязъците от рамата на фургона, отново за да мога да ги вдигна и подредя на купчината ми с железа.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #53
            За гайките - купи си специален ключ за камиони, ще ти трябява и после за гуми и др., много облекчава развиване и завиване .
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Да, мерси за идеята, усетих аз и още о време си купих и тресчотка която тежи сигурно 10кг и комплект адаптери до 1" и мултипликатор на усилието за гумите, взех и динамометричен до 1000Нютона и камъни и ключове с големи размери, до към 50мм + имах един френски ключ до към 60мм, общо взето за камиона всичко е с динозавърски размери и вече знам защо всеки ТИРаджия има тръба/и за скеле в камиона си

            • Asen Kushlev
              Asen Kushlev коментира
              Редактиране на коментар
              https://zimber.bg/bg_bg/kamiondzhijs...zimber-bg.html
              за нещо такова говоря, ще ти улесни доста живота. Мислех че са доста по-скъпи, ма то народна цена.

            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря, точно същото го имам, тук го наричат на английски - мултипликатор на усилието. Тва тежкото желязо ми дойде заедно с инструмента за сваляне на хъбовете, който и той е към едни 10-15 кила.

          • #54
            Всеки "Проект" си е предизвикателство, но щом е започнат няма съмнение, че ще стане. Гледайки снимките и на мен ми се струва ,че общата височина е "слабото звено". Все пак това не е "дрехарка" за движение по магистрали,а се гони "туристическа насоченост" и движение по сложни терени.
            Фургона носи изместване около 30 см напред , 40-60см надолу и може би ще иска още малко скъсяване (като легне на рамата ще си проличи). Отделно в предложението на Владо има "хляб" (въпреки ,че го отхвърлихте) защото фургона е висок и може да се освободи място за вдигане на кабината и пак да има "надвес".При такава концепция ще се избегне излизането на фургона от фабричните габарити. Отделно подсилването на козирката над кабината може да се окаже ценна придобивка в дадена ситуация.
            А бе имате си занимавка и можете да си кроите, както Ви харесва..... А "правилото" -Три пъти режи един път мери (или май е обратното) е много ценно. Успех!!!

            Пс. Преди доста години се видях в "чудо",когато преработвах от самосвал към "дърварка" КАЗа. Снижаването на каросерията, беше най голямото предизвикателство и даже Я направих със стъпало.

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Мерси за съветите и мнението.
              най-високата точка аз се целя да е около 3.6-3.7м, в момента без да се пипа нищо е около 3.6м но искам да сложа соларни панели, които с основата и захватите сигурно ще добавят поне 7-8цм + нещо като релса за хващане/защита от клони и става 10см над покрива на фургона.
              Както бях отбелязал няколко пъти, масово тия комбинации се карат около 3.6м-3.8м но има и хора с 4м, в Европа до колкото знам има ограничение (легално) за 4м.
              Нека всичко да стигне до подкарване и ползване по предназначение но не мисля в първата година да го вкарвам в горите където фургона да ми е проблем, дори напротив, мисля да се фокусирам предимно по хубави пътища.
              Още нещо, тук на острова, имаме хиляди КМ тесни пътища с много клони и гъсталаци, редовно там карат големи камиони които зареждат селските магазини, като кажа големи над 13-14м дълги и почти 4м високи а в Шотландия и Уейлс е още по-зле(тясно) ами кара се, бавно, внимателно но се кара.
              Ще видим, имам доста работа да отхвърля преди да стигна до каране и рязане на кабината и на фургона, но всички мнения и съвети ги обмислям, дори мисля, че е по-удачно двигателя да се достъпва из отвътре на кабината вместо да се вдига защото риска да се строши нещо по хидравликата точно когато не трябва е огромен а и в кофти време не е кеф да се ремонтира двигател на открито.

          • #55
            Днес посвърших малко работа по кемпера.

            Измих го с водоструйката, все се канех да го сторя от както го купих ама я време я мързел ме възпрепятстваха, днес успях.

            Чудейки се от къде да захвана нещата, реших полека лека да "събличам" излишните железарии и да подготвям терена за антикорозийна обработка. Свалих два калника и кутията за тубите с гориво, свалих две планки от рамата и ми омекнаха ръцете, а ползвах 1400 нм винтоверт.

            Мисля да поръчам боди смивка, преобразувател на ръжда, епокси грунд и черен Юпол бодилайнер. Идеята е когато има хубаво време и мога да заделя час два, да обработвам по някой детайл и да вървя напред, днес калник, утре някой друг детайл и така полека лека да се напредва.

            Много мислех и много се чудех, но май без плазморез няма да мина, имам толкова много дебели и супер тежки железарии за сваляне + тонове големи/клеясали камионски болтове/гайки за отвиване, имам чуството, че няма да ми останат здрави кокали и стави ако не вкарам разум(плазморез) в действие.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #56
              На клаясалите болтове.... Фертан, обилно и няколко пъти, с предварително намокряне. Някой и във форума го беше споменал, ама не се сещам за темата.

              Със смивката имай предвид че ще стане ГОЛЯМО мазало, което за камионско шаси не съм много сигурен че има смисъл. Телена четка, преобразувател, грубд и т.н. Шасито е отворено, предполагам?
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Мерси Спарки, още в началото усетих, че без смазка не ставаъ нещата, подготвям предварително(накисване) със спрей и после разхлабвам с голямата тресчотка и ако върви лесно с 1400нм ако на на ръка, полека лека и сега дясната ръка ме боли зверски, до степен трудно спях снощи.
                Спарки, моля те ми кажи това как ти изглежда за плазма, няма пилотна дъга, трябва ли ми обезателно да търся с пилотна дъга, струват с около 30% по-скъпо - https://www.ebay.co.uk/itm/CUT-40A-I.../282321633877?
                Най-дебело мисля 6-8мм да режа, най-често 2-6мм, предимно стомана, малко поцинковани неща, малко алумин и малко неръждавейка но с ъглошлайф не е оферта, че съседите вече ми споделиха, че съм шумничък
                Шасито точно така го мисля, че има много маркучи, гумички, кабелаци и риск със смивката нещо да утрепя, за другите дейли мисля със смивка, че иначе с търкане няма да ми стигнат две години.
                Шасито е точно един голям П профил, същото е и на фургона, не е тръба като на джиповете, всички камиони мисля са така, поне по-тежките.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Не е задължително да е с пилотна дъга, но помага. Особено при боядисани/ръждясали неща. Аз бих платил 30-те процента.

                Като в оная обява за работа: "Не е задължително на сте луд, за да работите при нас, но помага."

                За ръждата - Fertan продават и в UK, доколкото ми е известно. Пробвай. Прави ръждата на прах. Не е нужно и да търкаш кой-знае колко, само люспите боя/ръжда, работи и на мокро/влажно, даже препоръчват да е на мокро/влажо, че работи по-добре. Казват, прониква и под боя, когато е откачена.

                За съжаление не мога да споделя личен опит - затворен съм вкъщи и 300 дяволи са ме хванали вече. Иначе всичко е купено, но чака.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Ей сега го видях това Фертан, изглежда обещаващо, мерси много за съвета.

                Относно плазмата, ще видим, нека да преспя с идеята и ще видим на трезва глава какво ще реша, че тук яко ни е налегнала финансовата криза
                Последно редактирано от BatGeorgeone; 04-04-20, 20:20.

            • #57
              Викаш тесни пътища, а?
              Нещо такова ли?
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20190607_111224.jpg Прегледи:0 Размер:988.5 КБ ID:6582720Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20190607_111229.jpg Прегледи:0 Размер:756.9 КБ ID:6582721Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20190607_111236.jpg Прегледи:0 Размер:608.0 КБ ID:6582722
              Това съм Я в Cornwall със 13-тонен мобилен шредър за хартия.

              Като направиш моторхоума ще дойдеш да те разведа из югозападните покрайнини на острова.
              Последно редактирано от krasi-mir; 04-04-20, 01:06.
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Хех, щом си в Корнуел няма как да те уплаша с тесни пътища, приятелчето ми е в Кингсбридж и до там с джипа правя всеки път по няколко бели косъма а с камиончето сигурно ще е още по-весело

              • krasi-mir
                krasi-mir коментира
                Редактиране на коментар
                Във Devon живея, ама служебно покриваме почти цяла югозападна Англия - Devon, Somerset, Dorset и Cornwall. Карам от 7.5 до 18-тонни камиони, със височина на бокса 3.5 - 4 метра. Аз основно пътувам в Корнуел и Девън. Чувал съм, че Корнуел е с най-тесните пътища и градски улици, ама не помня само в югозапада, или в цялото Кралство. Абе на трицифрен "А"-road със осева линия, левите огледала са ми винаги в храстите. Ама щом си ходил в Кингсбридж няма, какво да ти обяснявам.
                Ако докараш височина, както писа по-горе, 3.6 - 3.7 метра, няма да имаш проблеми.
                Никога не съм ползвал навигация за камиони, но може би само 4-5 пъти за 3г. ми се е случвало да се набутам в път, или градска улица, през които да не мога да мина. Трябваше ми около година да науча пътищата и по-големите градове в района, и сега вече пътувам, и без навигация. Познавам и повечето преки пътеки, които по принцип са забранени за HGV ама няма драма да мина през тях.
                Югозападното крайбрежие е пълно с невероятни туристически дестинации за почивка, сърф, разходки, колоездене ... Има безброй караван паркинги. Ще ти хареса.
                Последно редактирано от krasi-mir; 04-04-20, 14:25.

            • #58
              Ето такива тесни местенца трябва да се избягват а ги има много, и в моя град ги има.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:718386_263d8555.jpg
Прегледи:398
Размер:126.2 КБ
ID:6582856Натиснете снимката за да я уголемите

Име:StuckLorryKNP_468x387.jpg
Прегледи:398
Размер:71.0 КБ
ID:6582857
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #59
                Миналата година се наложи да ремонтирам шприглите на едно камионче , че шофера му имал глупостта да се навре в такъв нисък тунел .
                На нас клиренс ни трябва , не скорост

                Коментар


                • #60
                  Имам скромен опит с ДАФ 55 и 75. И на двете шасита има монтирани специални "фургони" с конструкция метален скелет 8мм профили, обшит с 6 мм оребрена ламарина.Практически фургона почти не може да се посуква. Докато ги карат по шосе -почти няма проблеми, но излязат ли извън хубавия асфалт - редовно се разхлабват/късат шпилките м/у гредите на фургона и шасито. На тези двата захвата е с нещо като "лапи" , които са стегнати със шпилки и дебели къси пружини.
                  Обикновено шасито на камиона е жилаво и се посуква в хоризонтална равнина според неравностите под предния и заден мост. При твърда връзка, това посукване натоварва конструкцията на фургона. Т.е след срязването, се опитай да възстановиш заводската носеща конструкция на задната стена.
                  Шасито и болтовете по него са от специална стомана и не ръждясват в дълбочина. В повечето случаи само повърхностно почистване на ръждата върши работа.
                  ЗА пръв път ползвах българска смивка - боята падна, хубаво измиване на течаща вода и боядисване с боя-грунт "3 в 1". След 3-тата година се опитва да се люпи. За твойта смивка Боди - виж дали няма да е нужно и някаво химическо пасивиране.
                  За подобни операции, колегите камионджии ползват пневматични гайковерти, но при теб май шума е определящ за инструмента.

                  Коментар


                  • krasi-mir
                    krasi-mir коментира
                    Редактиране на коментар
                    Като каза лапи с болтове и пружини, се сетих, че и нашите фургони са хванати с такива към шасито. Обаче фургоните ни са със стени от не знам точно каква тъничка пластмаса. Суче се та стой та гледай. Ама тоя хладилник на бате Джордж изглежда да е як.

                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Благодаря много за съветите и споделеното мнение.
                    Моя се Даф45(това е донора, инак е военна разработка).
                    За лапите(ще ги снимам след малко, имам ги налични), за начина и за местото на захващане и за пружините знам добре, още в началото на темата мисля съм обяснил каква е идеята, точно да се спази фабричното захващане за да няма изненади, масово хората го ползват и обикалят света без много грижи в тази посока.
                    Относно корозионната обработка, мисля следното:
                    Измиване, обезмасляване, измиване, сушене.
                    Боди смивка + ъглошлайф.
                    Измиване, ако се наложи пак смивка и търкане до метал.
                    Измиване, сушене.
                    Пасивиране с хубава химия.
                    Епокси грунд или киселинен грунд, според зависи от местото, където детайла има боя, ще се слага епокси, ако е цял детай и се иска здравина киселинен грунд.
                    След това полиуретанова боя, мисля да ползвам Юпол Раптор (бедлайнър му викат тук).
                    Мисля черен полиуретан на всичко, което гледа към земята и ще подлежи на мизерии и физически влияния а всичко от страни мисля бяло, за да пасне на цвета на фургона, инак трябва да боядисвам целия фургон а за момента искам да го избегна.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X