Обява

Свий
Няма добавени обяви.

80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

    Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
    Да, сега като си прочетох написаното по-добре да го бях изтрил, но вече не мога и бих помолил модератор да махне този и придния ми пост. Наистина тъпа грешка от моя страна. Извинете за глупавия спам.
    Що да е "тъпа грешка" и спам"? Много хора ще четат темата и ще си задават същите въпроси - защо аджеба една машина става, или не става!
    Според мен трябва няколко условия :
    Качествена изработка и сглобка.
    Дълга база.
    Надежден, прост и мощен мотор - атмосферен дизел и бензин - карбуратор, както се каза по горе - долен разпределителен вал, без ремъци и вериги.
    Яко силово предаване ( учудвам се че, Y60 е с верига на раздатката.).
    Аз съм за парт тайм - един натоварен възел в машината по малко.
    Цели мостове - пак във връзка с по малкото възли по окачването.
    Пружини, или ресьори? Това е възела най-натоварен в окачването. Ресьорите возят по-твърдо и логично вибрациите по конструкцията да са по големи. Обаче пък са по издръжливи на натоварване и ремонтно-пригодни. Май най добро е решението при 78 сер.
    И да има части евентуално по пътя.

    Коментар


    • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

      78-ма серия сме я оглеждали и обсъждали доста. Лично аз против ресьорите нямам нищо. Перфектна система, няма проблем да работи и без амортисьор, дори при счупване може да се замени с едно по яко дърво... Всъщност 80-ка ресьорна би бил моят избор, ако имаше такава... А конкретно 78-цата не я слагам в сметките основно поради тясната база. Отпред е отново с по-малкият диференциал, но при това е парт тайм. Висока е и натоварена с всичко което трябва + палатка е притеснително нестабилна... Това и се отразява много сериозно на стоенето на пътя... за съжаление... Идеална е за равни пътища и черно но страничните наклони не са за нея...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

        Но все пак трябва да се отбележи, че 78-цата също е алтернатива...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

          Изчетох темата от начало до тук и отново ще вметна за G-класа Пух. Защо не е алтернатива?
          Висока цена, по-ограничен тунинг или по-малко разпространение?

          Аз лично имам симпатия към Тойо 80, но в случая не мога да я подкрепя с конкретни факти.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

            Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
            Изчетох темата от начало до тук и отново ще вметна за G-класа Пух...
            С кой мотор?

            Коментар


            • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

              Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
              Висока е и натоварена с всичко което трябва + палатка е притеснително нестабилна... Това и се отразява много сериозно на стоенето на пътя... за съжаление... Идеална е за равни пътища и черно но страничните наклони не са за нея...
              Ако се поставят фланци на джантите, това дали не би решило проблема до някъде?
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                Изчетох темата от начало до тук и отново ще вметна за G-класа Пух. Защо не е алтернатива?
                Висока цена, по-ограничен тунинг или по-малко разпространение?

                Аз лично имам симпатия към Тойо 80, но в случая не мога да я подкрепя с конкретни факти.
                Точно G-то е възможно най-неудачен избор за експедиционна машина. (според мен) Много тежко, с възможност за много малко товар. Нищо не може да събере. Тотална екзотика, нищо тунингово за него... Това брони, резервоари, окачвания..., нищо! При това тясна база, във фабричният си вид е изключително неустойчиво на странични наклони... Спрямо него 78-цата направо е като монумент! При всичко това искам да видя кой и къде по света (третият свят) ще му направи дори и дребен ремонт... Отгоре на всичко ергономиката му куца сериозно... (лично мнение)
                VPetrov.photography

                Коментар


                • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                  Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                  Ако се поставят фланци на джантите, това дали не би решило проблема до някъде?
                  Ширината на мостовете за съжаление не може да се оправя с фланци на джантите... Може в малки граници с излета на джантите и толкова. Фланците на джантите са вредно, техническо неиздържано решение, при това досега не съм виждал такива които да вършат работа и колата да може да се кара добре на път с тях... (Пробвал съм доста да знаете)
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                    Ъъъ не мисля че е така.
                    Диференциалите на ТЛК-80 са по-слаби от тези на Патрул защото системата на задвижване 4х4 е фултайм. При фултайм го няма онова екстремно натоварване на диференциалите и раздатката, което при парттайм се поражда от самото движение на джипа без значение на терена и препятствията през които преминава. Аз лично като карам офроуд много рядко включвам блокаж на междуосовия диф точно защото като си представя какво напъване почва отдолу за да се въртят предния и задния мост с еднакви обороти, и тръпки ме побиват.

                    За возията, понеже предимно с това се занимавам и вече ми е станала фикс идея, мога да кажа че Патрула (Y61 дългата близалка) вози по-комфортно от ТЛК-80 като твърдост на окачването. Патрула има по-меко окачване което е по-адекватно на относително равен терен...
                    Относно диференциалите, твърдо си стискаме ръцете, че предния на Тойотата е по-слаб от Нисан-ския преден. Но задния мост на 80-тката с нищо не е по-слаб от Патрулския мост.

                    Относно возията, не оспорвам казаното от теб, наясно сме, че ти си един от хората с най-богат опит относно окачвания тук. Но донякъде е и събективно. Карал съм не малко Y60 и Y61 със заводски (в повечето случаи уморени), както и тунингови окачвания. Също и ТЛК80 (заводски и австралийски). Категорично за мен 80-та серия вози по-добре и от 60-тката и от 61-цата. Мое мнение.

                    Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                    Обещах вчера да драсна каквото мисля относно Патрул Y60 и Тойота 80 и сравнението между двете... При дизелите ситуацията е сходна... Чистият дизел на Нисан е малко по-здрав и малко повече "тегли" от този на Тойота. Може да се "турбинират" и двата, тук според тестовете, данните и разговорите с най-големият производител на тунингови турбини APS Нисановският дизел е по-здрав и може да се изкара повече мощност от него... Умишлено няма да разглеждам фабрично турбинният дизел на Тойота от по-късните години (24 клапаният) защото той вече прекалено много се отдалечава от понятията за експедиционен двигател способен да работи в тежки условия...

                    Като цяло дизелите на Тойота, са "по-фини" и макар че не мога достоверно да твърдя, предполагам че ще са и по-икономични...

                    Дотук с двигатели Нисана е по-напред...
                    Първо, изключително се радвам на Венци и му благодаря, че написа такава публикация в тази тема. Отдавна не бях чел подобно писание от него в сферата на 4х4. Браво!

                    Тъй като и аз имах удоволствието да присъствам на разговорите с човека от APS, благодарение на Венци и Пламен, моят прочит от неговите думите относно дизелите е малко по-различен от този на Венци. Но може би става дума за нюанси в превода.

                    Впечатлението с което аз останах от разговора е (цитирам почти дословно):
                    Ако търсите дизел с уникален low-end torgue, да TD42 (4.2 на Нисан) е абсолютно вашето решение. Но като цяло и за всичко останало the best all-rounder е 1HD-T на Тойота, когато говорим за комплектация от завода, която няма да се променя в последствие (бел: 1HD-T е 4.2тд на Тойота). Като цяло проблема при Нисан е, че поради финансови проблеми през 90-те години, те не успяха да разработят по-съвременен дизел от TD42. Нпрактика тази разработка е на повече от 20г. Както и 1HZ при Тойота междувпрочем и тук Венци е абсолютно прав (по-назад в темата), че това е единствения двигател на Тойота, който и в момента е на въоръжение за heavy duty комплектация за третия свят, независимо дали говорим за 7-ма серия или 105. Решението при Нисан да внедрят "малкия" 4-цилиндров 3.0тд (ZD30) се счита за грешка. Да и 1KD при 120-ката е с много сходни параметри, но 120-ката е с половин тон по-лека от Патрула. А в тежки режими това оказва влияние и то сериозно.

                    Да, обобщя, аз не съм съгласен, че при дизелите Нисана пред Тойота. Да, TD42 е изключителен двигател, здрав, непретенциозен (и евтин) макар и предкамерен, но при Тойота избора е по-голям и по-добър - 1HZ, 1HD-T, 1HD-FT... Но и аз не споря и не убеждавам никого в това.

                    Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                    Аз по-горе съм написал, че не изключвам Ландровер-а като възможна опция за експедиционен автомобил. Но защо го деля от Тойотата и Нисана. Защото по всеобщо мнение (не съм го проверявал лично) вероятността за повреда при него в пъти по-голяма. Освен това и Тойота и Нисан-а товарят повече.
                    Не мога да цитирам точни данни, но полезния товар на Дефендера е точно тон. Официалните данни, макар и с десетки кила надолу са надолу и за 80-тката и за GR-a.

                    Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                    При това натоварени до край дори и с техните двигатели стават като параходи. Макар и да не съм пробвал лично съм уверен, че с двигателя на Лендровер в тази ситуация карането ще е мъка.
                    Не съм съгласен.
                    Карал съм много време Td5 и макар и в не-експедиционни условия съм имал възможност за наблюдения. Двигателя тегли еднакво и с един човек и с максимален товар в колата. Същото е поведението и на предишния 300tdi в подобни условия. Последния се слави като тромав, но изключително здрав и икономичен. Така или иначе скорости над 80-90км./ч. при сериозен експедиционен товар са недопустими. Особено за Дифендъра (дълъг, висок, с тесни мостове). Но 300tdi няма проблеми с това, при това с 'разумен' за подобни условия и експлоатация разход.

                    Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                    78-ма серия сме я оглеждали и обсъждали доста.Висока е и натоварена с всичко което трябва + палатка е притеснително нестабилна... Това и се отразява много сериозно на стоенето на пътя... за съжаление... Идеална е за равни пътища и черно но страничните наклони не са за нея...
                    Точно същите са проблемите и при Defender 110.

                    Коментар


                    • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                      Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                      Ширината на мостовете за съжаление не може да се оправя с фланци на джантите... Може в малки граници с излета на джантите и толкова. Фланците на джантите са вредно, техническо неиздържано решение, при това досега не съм виждал такива които да вършат работа и колата да може да се кара добре на път с тях... (Пробвал съм доста да знаете)
                      Хммм, освен, че се променя до някъде кинематичната схема на окачването и се намалява охлаждащия ефект на джантата върху спирачките (до колкото го има) за друго негативно влияние не се сещам. Възможно е да има и някакво влияние върху системата за управление поради отдалечаването на гумата от точката на завъртане. Ще съм благодарен ако поясните, или посочите източник, от който да почерпя повече информация.

                      П.П. Не оспорвам опита ви в управлението на подобни автомобили, а само ми е любопитно техническото обяснение.
                      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                      Коментар


                      • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                        Предполагам че, увеличаването на "дъгите" които изминават в завой предните колела при използване на фланци.
                        Увеличаването на "рамото", също трябва да натоварва почече главинния лагер.
                        Промяната нахарактеристиките на окачването, към по меко, заради изнасянето на опорната точка.
                        Намалената надеждност от добавения тетайл.

                        Просто ката си го представям, поправете ме ако греша.

                        (Извинявам се за неграмотното изказване но не съм учил в България, за това ми куца и терминологията. )

                        Коментар


                        • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                          По въпросът за фланците има писано много, моля хвърлете един поглед да не преразказвам. Накратко фланците са конструктивно недопустим детайл който в пъти повишава натоварването на определени възли. Да не говорим, че никога не можете да балансирате добре колело с фланец..., НИКОГА. Проверено детайлно и многократно... Колкото до промяната на излета на колелото въобще то имайте предвид че окачването е сложна работа и такова изнасяне променя всичките му параметри... По този въпрос също има писано много...
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                            Това за фланците сигурно се отнася за Тойота и Нисан. При тях и в заводски вид джантите са с офсет около нулата.
                            При Jeep проблеми породени от слагането на фланци може да има само ако фланеца е менте или е по-широк от 5см.

                            Коментар


                            • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                              абе, в момента се опитвате да разбиете детските мечти на половината съфорумници

                              Коментар


                              • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                                Първоначално публикуван от bliss-stick Преглед на мнение
                                абе, в момента се опитвате да разбиете детските мечти на половината съфорумници
                                Истината е, че колкото по остаряваме, по надеждни машини ще ни трябват.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X