Обява

Свий
Няма добавени обяви.

80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
    Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
    За това става дума, за Африка или Азия.
    Дълги експедиции. И пясъци.
    Значи Тойота 78 без комфорт, Nisan 4.2 дизел дълга база, пак без комфорт, или TLC80 по комфортна но и по чуплива.

    За тези земи, май друго в което да си сигурен - няма.
    Само с половин уста ще кажа "Рубикон" дълга база и веднага си посипвам главата с пепел, щото не съм в правилния подфорум
    А защо ще си посипваш главата с пепел? Въпросите ти дотук, поне за мен, са повече от основателни. Пък и макар и в под-форум на Тойота, надявам се не сме се събрали за да си викаме - само Левски, оле!
    Аз също ли да си посипя главата с пепел, като ще кажа, че има и още една експедиционна алтернатива - дълъг Дифендър със стария дизел? Да, по-трошлив и слаб е в много отношения и от ТЛК-то и от Патрула, но пък е и на едни съвсем други пари. Носи не по-малко, върви пак с 80-90, макар и с "малкия" 2.5 дизел и т.н. и т.н.

    А пък съвсем ще си посипя главата с пепел, като ще кажа, че в много отношения бих предпочел 120-ката, пред 80-тката. Но просто не мога да си я позволя (в момента).

    Ако говорим за die-hard експедиции в Азия и Африка, базата не е толкова от значение, даже въобще. Взима се нещо, за което може да се намери нещо на място, за минимум пари, и което да не ти пука, ако трябва да го оставиш там, on your way back home. Говорим за стар Патрул, Ленд Ровър, Тойота. Уаз или Jeep според региона. Наистина, колко човека ще подготвят една 80-та серия за едни 50-60хил.лв. (толкова излиза, даже и нагоре) и ще я разсъндъчат на нещо като ТрансСибир?

    Подготовката, ентусиазма, емоциите около любимия автомобил и плановете са едно, реализацията и това - реално с какво като минимум можеш да го направиш е съвсем друго. Хората правят и дай-хард експедиции и със стари Мини Купъри и даже Шкода 1000МБ.

    А за всичко дето е тука и наоколо - визирам Албания, Турция, Украйна (Ник.. ), една 120-ка ще се справи не по-лошо, даже в много отношения и по-добре.... Мое мнение.

    Говорим за алтернативи, нали?...

    Коментар


    • #92
      До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

      Първоначално публикуван от MARINHAKER Преглед на мнение
      ,според моите наблюдения за алтернатива на 80-ката нисана дългата база Y61 ще е по добрият вариянт.
      Гледам през прозореца, сняг вали. Как си го представяш Патрула с парттайм на сняг, в сравнение с 80-ката която е фултайм.
      Патрула страда от същите болести при всекидневна асфалтова употреба, както и 80-ката. Малко по-здрави мостове, от там и малко повече натоварване за окачването. Алтернатива е наистина, но като по-добра не мисля че може да бъде определен.
      Общо взето и двете са недоразумение на пътя и искат да ходят там където път няма.

      Коментар


      • #93
        До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

        Колега tuni коя е все пак алтернативата за извън пътя?Защото на пътя Паджерото и Трупера са много по-назад от всеки лек автомобил.
        ТЛК 80 4,2ТД-95г

        Коментар


        • #94
          До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

          Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
          ... Явор по-горе веднъж напомни, повтарям и аз:

          Има ли алтернатива Тойота 80?
          Венци, Вие сте направили един чудесен експедиционен Y60 4.2 и една TLC 80 4.0. Защо не напишеш накратко (ако имаш време и по надълго ) предимства и недостатъци на двата проекта? При тях поне мисля, че сравнението е доста смислено, за разлика от някои други сравнения...
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #95
            До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

            Ako вземем предвид размера на 80-та, то алтернативите предлагани на европейския пазар се броят на пръсти, дори и да включим паркетниците.

            Интересно ми е обаче защо никой не посочи алтернатива от моделите продавани в Америка? Не може всички да са паркетни СУВове...

            Вярно че са с големи бензинови двигатели и предвид акциза - непродаваеми в БГ, но все пак може да има алтернатива макар и хипотетична.

            Гооооблииииин пиши 2 реда де... вече трябва да е утро при теб.
            [COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
            [/COLOR]

            Коментар


            • #96
              До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

              Първоначално публикуван от allfriends Преглед на мнение
              Ako вземем предвид размера на 80-та, то алтернативите предлагани на европейския пазар се броят на пръсти, дори и да включим паркетниците.

              Интересно ми е обаче защо никой не посочи алтернатива от моделите продавани в Америка? Не може всички да са паркетни СУВове...

              Вярно че са с големи бензинови двигатели и предвид акциза - непродаваеми в БГ, но все пак може да има алтернатива макар и хипотетична.

              Гооооблииииин пиши 2 реда де... вече трябва да е утро при теб.
              Заради резервните части.
              ТЛК 80 4,2ТД-95г

              Коментар


              • #97
                До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
                Споменатите Паджеро и Исузо са с торсиони и А рамена съответно с много по саби диференциали от пред и безброй тампони шарнири и връзки по предното окачване.
                За сметка на това пък задния диф на Паджерото е по-силен.
                Всъщност по какво съдиш че предния на Паджеро е по-слаб от на 80-ката.

                Коментар


                • #98
                  До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                  Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                  Аз също ли да си посипя главата с пепел, като ще кажа, че има и още една експедиционна алтернатива - дълъг Дифендър със стария дизел? Да, по-трошлив и слаб е в много отношения и от ТЛК-то и от Патрула, но пък е и на едни съвсем други пари. Носи не по-малко, върви пак с 80-90, макар и с "малкия" 2.5 дизел и т.н. и т.н.
                  Първото в живота ми офроуд преживяване (тогава бях шестгодишен - 1980 г.) се разви в едни невероятни калища на устието на река Лимпопо, в Мозамбик. Ангажираната в конкретния случай техника включваше два ЛР series 3 - новички, с фабрични лебедки - и един трактор с неизвестна марка. Преодоляването на препятствието отне около 3 часа за 800 метра и усилието на 10 възрастни мъже, включително тракториста, като трите машини се ползваха последователно за "котви" една на друга. Въпросното място по принцип се считаше за път, но "трудно" проходим в някои сезони

                  Пиша това, понеже по-нагоре се спомена нещо за "комфорт" - според мен който е тръгнал да обикаля Африка, тази думичка трябва да я забрави за известно време.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #99
                    До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                    Най-накрая Яро да добави една реална алтернатива. Факт е че Ландровера е алтернатива за дълги експедиции в районите за които говорим. Разбира се, отново правим уговорката, че говорим за старите модели със съответните двигатели... С по-новите може да се прави експедиционно пътуване но между сервизи на марката... от сервиз към следващият... (същото важи и за новите Тойоти)...

                    Преди време четох доста интересен материал за Лондон Йоханесбург. Два автомобила, яко натоварени. Без никакви сантименти или предразсъдъци хората споделят още от времето на планирането... Изчели доста, мислили доста, накрая си направили сметката и си купили два Лендровера. И направиха пътешествието. Биха желали Тойота, но сметките говореха друго. Тойота е скъп автомобил, скъп е навсякъде по света. Преди известно време наш партньор от Австралия сподели, че единственият автомобил там който се продава сега за повече пари отколкото когато е бил произведен е Тойота 80...

                    Неудобствата на Лендровера Яро ги е описал отлично, аз бих добавил от моя гледна точка "уникалната" ергономия... Но това не е непреодолим проблем...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      За сметка на това пък задния диф на Паджерото е по-силен.
                      Всъщност по какво съдиш че предния на Паджеро е по-слаб от на 80-ката.
                      Ами на Супер селекта има муфа която отцепва едната полуоска на предното посредством вакум. Допълнителен възел който може да се спести. При мен имаме и 4 Паджерота 3 от тях са С.С. едното му згъна точно тази муфа, може и лош късмет да е, но аз не харесвам излишните усложнения като това. Тампоните на които се държи предния диф също са проблемни ако не се сменят навреме последствията са фатални.

                      Дифендъра е добра алтернатива, но искам да видя Венци и Пламен седнали един до друг вътре и който кара да се опита да избегне ненадейно се появило препятствие .

                      Коментар


                      • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                        ТLC-105 ама цената е доста различна !
                        За тези пари само Патрул 4,2
                        Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                        Коментар


                        • Re: До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                          Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                          Мдамм, много е гадна 80ката ама по-добра за тия пари май няма. Не е най-здрава, не е най-комфортна, не е най-проходима, но е идеална комбинация от всичко това.
                          Е това изречение за мен изчерпва темата. По точно тази логика аз си купих 80-ка без да съм някакъв върл фен на Тойота. За моите нужди нямаше какво друго да си взема.

                          Обаче специално за ходене на майната си, незнам дали комфорта е най-важното. Мене би ме притеснила турбината на този мотор, т.е. мисля си че 4.2 атмосферен дизел е най-добре.

                          А колегата дето питаше дали новата 200-ца става за Украйна - става, доста хора карат такива там и даже са с въздушното окачване.
                          "Човекът е човек тогава, когато е на път!"

                          Коментар


                          • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                            Абе колеги нека да ги оставим тези експедиции, нека да предположим,че си имаме кола за ежедневни нужди. И ни триабва нещо за уикенда с което да се ходи на риба , на лов и естествено когато ни е скучно да ходим да преодоляваме кални дерета да превземаме стръмни баири. А зимата примерно само него да караме и пак да се забавлиаваме с него газейки далбоки снегове и разбивайки преспи. Но машината да бъде дълга база. И ниаколко варианта:
                            естествено-80тката
                            ренж роувар
                            дифендър
                            дискавъри
                            4рънар
                            паджеро
                            G-клас
                            патрул
                            фронтера
                            чероки
                            гранд чероки
                            Вие сте на ход колеги

                            Коментар


                            • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                              Първоначално публикуван от tuni
                              Има доста автомобили-Додж(РАМ),Шевроле(Събърбърн),Линкълн(Навигатор),Вранглер(ГРАНД ЧЕРОКИ),Шкода Йети,Тигуан,ТУАРЕГ,Секвоя,Такома,Тундра,Рекстън,МЛ,ГЛ,ЦЛ,Татко ХЮ'ндай с И-ЕКС,КИЯ,най -убавото си е ГАЗ-66(виетконг)ЗИЛ-131 и УРАЛ.ТАТРА е също добро.Даже и ХЪМЪР става.Намам намерение да правя експедиции.Едно време руснацитеказваха,че не правят леки коли,понеже ходят на екскурзии с танковете си.Тази тема за мен е откровено провокирана от хората,които подготвят такива експедиционни автомобили.Аз не съм от тях,достатъчно съм пътувал за да се кефя на кроткото си ежедневие и нещастните си джипове,които все пак са ми напълно достатъчни.Смятам преди да се пенсионирам да си купя от Щатите последния джип,който ме кефи,понеже го карах-Лексъс ЕЛ-ЕКС 570 за 78К долара.Това е.Човек трябва да си прави кефа ВИНАГИ.
                              Tuni,
                              От модераторска гледна точка, тази ти публикация е абсолютен спам. Няма да я изтрия от толерантност към добрата дискусия тук.

                              Половината от изброените от теб е смешно да ги споменаваме тук въобще - Йети, Тигуан... Какво правил тука МЛ, ГЛ, ЦЛ и Урал... Може би последния да си нареди всички тези като Мачкокс отзад и да си ги носи... Все пак говорим за алтернативи на 80-та серия (за N-ти път) за целите за които е създаден джип като 80-та серия. А именно дълги и тежки пътувания. Иначе, както Венци каза, най-добрата алтернатива на 80-тката е едно Субару Форестър или Аутбек. Или каквото си харесате от този клас.

                              Благодаря на всички участници в темата дотук за тази дискусия
                              Такива теми в 4х4 ми липсват.

                              Коментар


                              • Re: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                                За скептиците в темата - нека поставим въпроса така - защо 80-ката държи такива цени? По шваке моята излиза 4 хиляди лева май, а реалността е съвсем друга

                                Май само Г-класата има подобна стойност на старо.
                                "Човекът е човек тогава, когато е на път!"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X