Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Франко

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: И аз съм вече с Витара.

    С доста силикон и добро стягане на зъбчетата-засега не пуска.

    Като отваряш зъбчетата внимавай, ако ги напънеш много навън се чупят. Аз счупих няколко, добре, че са много
    Най лесно става с подкривена отвертка. Внимателно, внимателно...
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • От: И аз съм вече с Витара.

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      С доста силикон и добро стягане на зъбчетата-засега не пуска.

      Като отваряш зъбчетата внимавай, ако ги напънеш много навън се чупят. Аз счупих няколко, добре, че са много
      Най лесно става с подкривена отвертка. Внимателно, внимателно...
      Ако си го правил на студено(на открито),това е помогнало за чупенето.Знаеш кво става с пластичноста на материалите в студа.Трябва или да се нагрява(например с пистолет за гор. въздух),или да се работи в топло помещение с предварително отоплен радиатор.

      Коментар


      • От: И аз съм вече с Витара.

        Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
        Ако си го правил на студено(на открито),това е помогнало за чупенето.Знаеш кво става с пластичноста на материалите в студа.Трябва или да се нагрява(например с пистолет за гор. въздух),или да се работи в топло помещение с предварително отоплен радиатор.
        Aaaa... все още за радиатор ли си говорим? Все си мисля, че метала като е минал 2 пъти доста оттатък зоната на пластичната деформация, пистолета за горещ въздух няма да му помогне
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • От: И аз съм вече с Витара.

          Метала е алуминий. Доста твърд, и се чупи при по-голямо огъване.
          Ако го стопля до границата на пластичността ще си отиде пластмасовото казанче. Абе с внимаване не се чупят много, тези кото счупих бяха в началото. Ама не е проблем, радиатора си държи и не пуска нищо.

          Тази вечер се заиграх с термостата. Щото все пак на пробите загря до средата на скалата, а според мен не би трябвало. Извадих термостата, сварих го, и не ми хареса колко отваря. Не, че съвсем не отваря, ама ми се видя доста малко. Поръчах нов, ама ще дойде утре по обяд. И понеже сърце юнашко не трае-махнах термостата от капачката и газ на проба в гората. Пак си загря до където и вчера. Не е било от термостата, ама така и така съм поръчал новия-ще го сложа, пък каквото дойде.

          При пробата не ограничих малкия кръг-да не шунтира големия, та може и от там да има известно загряване, ама като сложа новия термостат ще видим. Лошото е, че това маршрутче го пробих, и трябва да търся друго на което да буксувам и да раздавам газ...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • От: И аз съм вече с Витара.

            Днес раздатката вече има изход за отвеждане на въртящ момент:


            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0124 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:53.1 КБ
ID:5449038

            Какво направих-към междинния вал на раздатката заварих парче с шлици от предна полуоска останала от оригиналната предница на витарата. Имаше много мерене, мислене, струговане, центроване и малко заваряване, и резултата е вал с шлици който излиза извън раздатката. Избрах полуската заради диаметъра на щлицевата част-24,5 мм. Резбата на междинния вал на ГАЗковата раздатка е 27х1,5 което дава вътрешен диаметър на гайката нещо като 25 мм.Та гайката трябва да може да мине през новото допълнение-шлиците, и да се навие на резбата си за да стегне двете зъбчатки вътре. Наложи се разпробиване на капачката, направа на втулка за семеринга. Заварих втулката към капачката, и там вече всичко е наред. Предстои направата на другата част от ВОМ-а. А именно лагерното тяло в което ще лагерува другия вал-който ще приема движението от вече готовия вал. За съединителна муфа ще използвам две "звезди" от стари карета, заварени една за друга. Когато няма нужда от отнемане на въртящ момент-муфата ще си стои върху вала който е задвижван. При нужда от лебедка-муфата ще се измести върху тази част която сега е готова(дето излиза от раздатката) и ще предаде движението назад.

            Предавателното съотношение между първичния и междинния вал в раздатката е 1:1,6. 20х32 зъба. Остава да намеря подходящ редуктор за лебедката, но ако не намеря червяк-ще го правя с преден диференциал от витара.
            Прикачени файлове
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • От: И аз съм вече с Витара.

              Коле , това което искаш , нема как да стане . Тая карданна механизация гледай поне да е под купето . Това дето искаш да заваряш разни звезди и зъбчанки и тн. не е удачно. Хвърчи яко и навсякъде. Ще трябва да я караш с бронежилетка .
              0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

              Коментар


              • От: И аз съм вече с Витара.

                Съмнява ме да направи големи поражения, дори и да се счупи. Няма нужните обороти за добър инерционен момент, съответно поразяващ ефект. А и ако не мине термообработка след заварката, просто ще превърти в шлиците или ще се спука, според заварката.
                Коле, това с дифа от Витара не го схванах нещо. 1:5 няма ли да е малко тънкаво за лебедка? Дори и да ползуваш карантията на дифа ... колко да стане, 1:10 максимум, и то не съм сигурен, че ефекта не беше в обратната посока ... мързи ме да мисля в момента
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • От: И аз съм вече с Витара.

                  Ще, ще...
                  Досега каквото съм започнал да правя се е получавало. Може и да не е от първи опит, ама накрая работи. И сега ще е така. Ако не стане по един начин-винаги има възможност нещо да се промени и да проработи както трябва.
                  А "карданната механизация" в по-голямата си част ще е под купето. В багажника ще влиза само малка част от кардана колкото да завърти лебедката, ама и него мога да го облека в ламаринен кожух, даже май задължително ще е така.

                  Много хора ми казваха "така не става", "това няма да работи", "ще се счупи още на пробите", ама не се чупи бе. Работи си, и витарата се движи доста успешно по баири и гьолове.
                  Заради такива изказвания мислех да не пиша какво правя, ама нали съм плямпало, и не мога да крия какво съм направил-ей на пиша и споделям. Ако не стане-поне ще се знае един начин по който не става...

                  П.П. Коко ще ти прати тези дни полуоската.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • От: И аз съм вече с Витара.

                    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                    Коле, това с дифа от Витара не го схванах нещо. 1:5 няма ли да е малко тънкаво за лебедка? Дори и да ползуваш карантията на дифа ... колко да стане, 1:10 максимум, и то не съм сигурен, че ефекта не беше в обратната посока ... мързи ме да мисля в момента
                    Общата редукция става 29,11:1 На първа предавка на скоростната кутия числото е 3,55. Прехода първичен-междинен вал в раздатката е 1,6, а витаровия диференциал е 5, 125. Смятай си го сам.

                    Още нещо към Иван-каретата са разчетени да предават въртящ момент към колелото което е с диаметър над 60 см. При моята конструкция след заварките и всичката уйдорма имаме 5,125 пъти понижаване на предавката, което означава толкова пъти по-малко натоварване. Освен това тази шлицова двойка-полуоска-каре върти гума с диаметър над 60 см, а в моя случай ще върти барабан с диаметър 6 см. Айде, като сметнем най-горен ред на въжето да стане 10 см. Пак е 6 пъти по-малко натоварване на възела. Като го умножим по 5,125 става над 30 пъти по-разтоварено откъм предаван въртящ момент. Мисля, че няма да има проблеми. А ако има-чети по-горе
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • От: И аз съм вече с Витара.

                      Що пък да не стане? Оборотите от ВОМа не са толкова зловещи, че да хвърчат железа. Освен това съм сигурен, че ще лагеруваш където и както трябва кардана. Единственото, което не ме кефи е червячния редуктор. Не, че няма да стане, но ще е с Олимпийски размери, за да е с нужната здравина. Освен това ще се развива винаги принудително, освен ако не сложиш на барабана някаква муфа (примерно един ръчен хъб). Най-добре някакъв компактен ъглов редуктор, свързан към планетарния механизъм на електрически лебед. Ако пък в схемата вкараш и ротора, ще си имаш комбинирана лебедка - хем на ток, хем на кардан
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • От: И аз съм вече с Витара.

                        Много сложно става адаш. Не, че е невъзможно, но не и за моите възможности. Финансови и технологични.

                        По сметки: Ако барабана на електрическата лебедка се върти с 20 оборота при редукция 280 на нейния редуктор излиза, че трябва да получа 5600 оборота на входа на редуктора. Това за да се дърпам с минимална скорост. Не, че е невъзможно, на 5 предавка с повечко газ ще имам 3000 оборота на изхода на раздатката. С една повишаваща предавка 2:1 ще получа желаното, но не кефи. Веднъж намалявам обороти, после ги увеличавам, после пак ги намалявам... Много загуби, и много възможности за повреди. Че и оборотите са немалко, а те си искат по-прецизно изпълнение отколкото мога да постигна с техниката и условията с които разполагам.

                        А ако сложа червячен редуктор задължително ще има опция "отключване на барабана" за да може да се развива на дърпане. Ако е с витарски диференциал-не се налага да има отключване, защото няма да има и никаква спирачка. Което е минус, ама за без пари-толкова. Пък и като се дърпам-газ докато изляза и толкоз
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • От: И аз съм вече с Витара.

                          Защо не ползваш за ъглов редуктор задно силово предаване от мотоциклет с кардан. Примерно някой съветски дръгел, че ще е грехота да се съсипе АВО или БМВ.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • От: И аз съм вече с Витара.

                            Щото няма. И червяк няма, и друг някакъв подходящ-пак няма.
                            Има време докато дойде ред за слагане във франко, все може да излезе нещо подходящо.

                            П.П. Не мисля, че мотоциклетния редуктор ще устиска на напъна.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • От: И аз съм вече с Витара.

                              Ще устиска, ако ползваш и планетарен редуктор от електичка.
                              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                              Коментар


                              • От: И аз съм вече с Витара.

                                Няма, няма, ама вече има(има ли човече което да се търкаля от кеф):

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20130201_180709 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:111.0 КБ
ID:5449212

                                Днес го взех за 60 лева. Беше пълен с грес, и може би затова не се забелязват някакви износвания по бронзовото колело. На снимката е измит и частите са сложени за снимката, че не мога да се стърпя да не се похваля. Тежи може би към 30 кила, не мисля, че е чак толкова много за здравината която предлага. Разбира се ще има преустройства на вход и изход за да паснат на кардана(входа) и на барабана(изхода), но ще ги направим. Важното е, че всичко което е необходимо за лебедката е налице, остава да се дадат още малко пари за стругар и материали, доста повече труд, но той не е страшен, даже напротив-приятен.

                                Забравих да кажа-степента на редукция е 1:30. Или нещо подобно, това видях докато въртях за да видя дали ми пасва.
                                Има ли желание-има и начин!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X