Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Франко

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: И аз съм вече с Витара.

    За точната степен на редукция - преброй зъбите само на бронзовото колело.

    Коментар


    • От: И аз съм вече с Витара.

      Честито.
      На бронзовото колело аз броя 30 зъба, червяка - едноходов. Ако е така, то е 1:30.

      Нещо не успях да ти разбера идеята за сепараторите от карета за какво ще ги ползваш...?
      Предложението да използваш ръчен хъб за свободния ход на лебедката е хитро. На фланеца му захващаш барабана, а през оста на барабана минава един вал от редуктора до хъба. Лесно и компактно!
      о 88 з 417 оо 4 - Стоян

      Коментар


      • От: И аз съм вече с Витара.

        Не сепараторите бе. Вътре което е-тук някои му викат "звезда" заради формата. Тази част от карето в която влизат шлиците на полуоската. Тя е с вътрешни шлици, и ще я ползвам за съединителна муфа-да съединява двете части с шлици от полуоската които сега вече ще са една срещу друга. Звездата ще е подвижна по шлиците, и когато няма нужда от лебедка ще си стои върху задвижвания вал. Демек-няма да се върти. Когато искам да се вадя-звездата се плъзва по шлиците(ръчно) и се нанизва и върху другите шлици които са част от междинния вал на раздатката и се въртят постоянно. През нея се предава въртенето към задвижвания вал. Абе съединителна муфа. Ако не ти е ясно-от снимките ще се ориентираш. Когато ги пусна де, още няма готово за снимане.

        Това за хъба ми харесва и на мен, но имам едни съмнения, че няма да устиска. Пък и нямам наличен хъб, моите отдавна ги продадох...
        Баси, покрай този проект съм луднал на тема здравина, въртящи моменти, обороти...

        Щях да казвам, но забравих, та да се поправя:

        Почти всички и обработки са направени в автосервиз Карими. Пръв помощник там ми е Игнат Донев-Wheels, стругар, монтьор, инжинер без диплома, и не на последно място-ЧОВЕК.
        Благодаря ти Игнате, без твоята помощ щеше да ми е много по-трудно да се справя, даже може би изобщо нямаше да се захващам с такива сериозни промени по франко.
        Това преден мост, това раздатка, сега и лебедката-всичко това е с помощта от Игнат и търпението от колегите му... А снощи малко останало да запаля сервиза, че един парцал се запалил от заварките, и тлял, тлял... А вътре оборудване, два скрападжийски камина за ремонт...

        В този сервиз се занимават предимно с камиони, което автоматично означава, че и хората са читави и оборудването е каквото трябва. В момента завършват основен ремонт на двигателя на един МАН. Респектиран съм от професионализма с който се прави ремонта.
        Там също преустройват зилове-сменят оригиналния бензинов на 131 с дизелов от мерцедес, и го правят доста добре. Та ако някой има ЗиЛ131 за смяна на двигател-там са точните хора.
        Последно редактирано от Кольо; 01-02-13, 19:56.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • От: И аз съм вече с Витара.

          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          Не сепараторите бе. Вътре което е-тук някои му викат "звезда" заради формата. Тази част от карето в която влизат шлиците на полуоската. Тя е с вътрешни шлици, и ще я ползвам за съединителна муфа-да съединява двете части с шлици от полуоската които сега вече ще са една срещу друга. Звездата ще е подвижна по шлиците, и когато няма нужда от лебедка ще си стои върху задвижвания вал. Демек-няма да се върти. Когато искам да се вадя-звездата се плъзва по шлиците(ръчно) и се нанизва и върху другите шлици които са част от междинния вал на раздатката и се въртят постоянно. През нея се предава въртенето към задвижвания вал. Абе съединителна муфа. Ако не ти е ясно-от снимките ще се ориентираш. Когато ги пусна де, още няма готово за снимане.
          Сега разбрах.
          о 88 з 417 оо 4 - Стоян

          Коментар


          • От: И аз съм вече с Витара.

            Коле, муфата дето включва, ще се движи по двете полуоски - това е ясно, но как ще направиш втората полуос да стои точно срещу тази!
            Ние го правим като махаме тази капачка дето си и сложил семеринг и на нейно място слагаме направено на струг, цяло тяло /нещо от рода на БТРския ком/, в което има два лагера и в тези лагери е набита втората ос! За по- голяма сигурност, че ще са точно една срещу друга осите, едната е разстъргана да влиза малко в другата и е сложена бронзово втулка ! Не е изпробвано още, тия дни, Киро ще го пробва и ще каже!
            Не знам дали обясних правилно, ако си ме разбрал, кажи какво мислиш ти!

            Коментар


            • От: И аз съм вече с Витара.

              Разбрах те напълно. И при мен ще има лагерно тяло(поръчано е при стругарите, за понеделник ще е готово), като мисля да го захвана към раздатката с две шини 50х10. Понеже раздаткаа е от чугун, а не е добре да се заварява към него ще сложа един стоманен фланец върху разпробитата капачка. Пак с три отвора, ще се хваща към същите отвори на корпуса. Именно към този фланец ще заваря шините.

              Центроването... Трудната част, ама ще се справим, няма "няма". Това с бронзовата втулка е добро решение, но има два недостатъка-ще има постоянно въртене(единия вал се върти постоянно, а другия почти винади е неподвижен), и другото-при мен този възел ще е открит, съответно подложен постоянно на кал, вода, и всякаква друга гняс. Бронза ще се износи много бързо. Затова при мен двата вала просто ще са добре центровани един срещу друг, но на разсояние 1-2 мм. Т.е няма да има пряк конакт един към друг.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • От: И аз съм вече с Витара.

                О.К., но това като е на открито, малко засъхнала кал и муфата няма да включи, аз мисля по добре е да се затвори!
                Няма лошо направи и снимай, кво да се прави ще го играем проба-грешка докато не стане, но отказване няма!
                Ооо забравих, откъде извади тоя жесток редуктор, намери ми един и на мен да не режа Молотовската раздатка!

                Коментар


                • От: И аз съм вече с Витара.

                  Има един с предавателно число 20:1, ама е 32 кила и изглежда много дървено.
                  Ако искаш мога да го спазаря, но не знам колко му искат. Доколкото виждам не е слаган никога на машина.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • От: И аз съм вече с Витара.

                    КОМ-а вече е готов. Изглежда зловещо, но работи и е здрав. Реших да има пружина която да връща муфата при отпускане на ръчката. Както е при електрическите лебедки-докато държиш бутона-лебедката навива. Отпуснеш-спира. С тази разлика, че тук се иска малко повече сила за да се държи ръчката в положение "включено". Ама не се плаша, не съм женско.



                    Тук е във включено положение. Понеже лоста сега е малко къс-държането в това положение е малко трудно, а и лоста е ръбат... Когато се сложи във франко ще удължа лоста и ще е по-лесно за удържане в работна позиция.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0129 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:48.5 КБ
ID:5452021
                    Тук се виждат зъбчетата които заварих за корпуса на аксиалния лагер. Те служат за принудително издърпване на муфата, защото има леко несъосие, и понякога силата на пружината не може да върне съединителната муфа.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0130 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:57.7 КБ
ID:5452022

                    Днес започнах работа по редуктора и самия барабан за въжето. Утре би трябвало да съм привършил и с това, и след Стара Загора започвам монтаж в джипа.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0132 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:56.6 КБ
ID:5452023
                    Прикачени файлове
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • От: И аз съм вече с Витара.

                      Любопитно ми е какво ще излезе накрая. Що не го затвори в някаква тръба поне да не влиза кал.
                      На нас клиренс ни трябва , не скорост

                      Коментар


                      • От: И аз съм вече с Витара.

                        Щото пак ще влезе, но няма да може да излезе. А че Кольо си е извратен, няма спор.
                        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                        Коментар


                        • От: И аз съм вече с Витара.

                          Благодаря, за разлика от много други аз се кефя като ми кажат, че съм откачен, извратен, нямам грам акъл...

                          За калта таргата е прав-не мога да го уплътня така, че да не влиза никаква кал вътре. А веднъж влязла става гадно.

                          Има една гадна вероятност задния кардан да опира в цялата система при ход на моста нагоре, но дали е така ще се разбере след монтажа на място. Не, че не може да се сметне предварително, ама късно се сетих. Нейсе, ако кардана се сбие с КОМ-а, в главата си имам готов проект за подобен КОМ, но на първичния вал. Т.е-по-нависоко, там гарантирано няма да се бият.
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • От: И аз съм вече с Витара.

                            Кольо, тази тема може да ти дойде полезна, а и не само на теб. Аз също мисля някога да слагам карданна лебдка и мисля да направя кома както е в тази тема. Човекът още не го е завършил,но изглежда обещаващо. Ще го питам за някакви чертежи.

                            ПП. Качвам снимките от темата за тези които нямат акаунт в сайта.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ком3.jpg
Прегледи:1
Размер:164.2 КБ
ID:5452070Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ком.jpg
Прегледи:1
Размер:164.8 КБ
ID:5452068Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ком2.jpg
Прегледи:1
Размер:178.3 КБ
ID:5452069Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ком4.jpg
Прегледи:1
Размер:168.8 КБ
ID:5452071Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ком66.jpg
Прегледи:1
Размер:150.5 КБ
ID:5452074Натиснете снимката за да я уголемите

Име:вал.jpg
Прегледи:1
Размер:164.4 КБ
ID:5452066Натиснете снимката за да я уголемите

Име:вал2.jpg
Прегледи:1
Размер:170.0 КБ
ID:5452067Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ком22.JPG
Прегледи:1
Размер:168.2 КБ
ID:5452072Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ком23.JPG
Прегледи:1
Размер:168.0 КБ
ID:5452073Натиснете снимката за да я уголемите

Име:КОМ33.JPG
Прегледи:1
Размер:192.0 КБ
ID:5452075Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ком вал.jpg
Прегледи:1
Размер:134.0 КБ
ID:5452076Натиснете снимката за да я уголемите

Име:корпус.jpg
Прегледи:1
Размер:169.1 КБ
ID:5452077Натиснете снимката за да я уголемите

Име:набор.JPG
Прегледи:2
Размер:192.2 КБ
ID:5452078Натиснете снимката за да я уголемите

Име:рк.jpg
Прегледи:1
Размер:185.5 КБ
ID:5452079Натиснете снимката за да я уголемите

Име:рк2.jpg
Прегледи:1
Размер:194.2 КБ
ID:5452080Натиснете снимката за да я уголемите

Име:рк3.jpg
Прегледи:1
Размер:167.2 КБ
ID:5452081

                            Газ 69 2.4i
                            Густо майна, пътят свърши !!!
                            GSM: О895 7О6О59

                            Коментар


                            • От: И аз съм вече с Витара.

                              И аз отначало си мислех за нещо такова-да ползвам корпуса и карантията за включването на предния мост(хем имам един комплект резерва), но не можах да реша как да стегна зъбчатката да не мърда вътре в кутията, а и други технологични трудности.
                              Но ако дойде до слагане на първичния вал-определено ще почерпя идеи от снимките. Благодаря ти.
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар


                              • От: И аз съм вече с Витара.

                                Емиии...
                                Предния КОМ не ми свърши работа. Поради високото положение на лебедката се оказа, че кардана който трябва да върти редуктора не може да работи под този ъгъл. Изоставих този проект, и се заех с направата на КОМ като на снимките по-горе.
                                Удължих първичния вал, като вече имам шлици излизащи извън раздатката, сочещи назад:

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 002 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:68.9 КБ
ID:5453772

                                Използвам стандартен възел за включване на предния мост. Всъщност удължението на първичния вал е с частта от вторичния вал която работи с модула за включване на предния мост. С помощта на малко допълнителни железа:

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 001 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:112.1 КБ
ID:5453774

                                Направих това:

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 003 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:61.1 КБ
ID:5453775 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 004 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:55.6 КБ
ID:5453776

                                Всъщност представлява свързващото звено между кутията и възела за включване на предния мост, който вече е за включване на КОМ-а.
                                В сглобен вид изглежда така:

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 005 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:65.4 КБ
ID:5453777 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 006 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:65.9 КБ
ID:5453778

                                Сглобено е само за снимка, утре ще го досглобя както трябва, и следва монтаж във франко.
                                Има ли желание-има и начин!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X