Сложих го. Звука е доста по-тих и по-нормален. Стана екстра.
Обаче с пружини и амотрисьори видях голям зор. Първоначалния замисъл за сиромашки койловъри не се получи заради малкия ход на фиестовите амортисьори-едва 16 см, и то включително бъмпстопа. Твърде ми е малко. След много мислене, прехвърляне на варианти и "И така няма да стане мамка му" Накрая измислих долу-горе работещо решение.
Амортисьорите от УАЗ които си бяха на досегашното окачване, вкарани в пружините(задни от вартбург). Пружините са по-дебели и с по-голям диаметър от предните, но когато ги сложих между моста и рамата за проба се примачкаха 30-35% Което според мен е добре. Ще са леко наклонени назад за да избегна някои пречки по моста и рамата. Според мен ще работи, ама то практиката ще покаже.
Аз оттам взех идеята.
Той ползва амортисьори от камион. ГАЗ 53. За неговата машина може да са добри, ама аз не ги харесвам, все пак са мислени за камион тежащ 7 тона, а не за витара тежаща тон и нещо.
Чашите за пружините станаха малко дълбоки, мислех да са по друг начин, а за там трябваше да са дълбоки, ама и така е добре. Не пречи, че са високи.
Хода на УАЗ-овия амортисьор е 20 см, като ги разпределих така:
В покой запаса на ход нагоре е 8 см, а надолу-12 см. Нещо подобно беше и с предното окачване, и си имаше добри ходове. Мисля си, че е по-добре отколкото да е по равно. Е, разбира се може да се направят още по-добри ходове, ама нито време нито пари.
Утре и другата страна, и ако остане време(а трябва да остане-по-трудното-мисленето е минало, остава да се изработи) ще се опитам да сложа фиестовите амортисьори за задни на витарата.
Окачването е копирано от дискавъри. Разликата е, че при него долния захват на амортисьора е на шпилка, ама не мисля, че ще имам проблем заради това. На дискавърито за горния захват излиза "куличка" от опората на пружината нагоре, а аз реших опората да е отгоре. Така ще мога да регулирам височината на захвата на горното ухо.
В чашите в които ляга пружината отворите за амортисьора са достатъчно големи за да не се опира. А горе и да опре-ще опре калобрана(от пластмаса). Ако стержена опре в чашата значи е станало нещо много по-сериозно от крив амортисьор.
Абе днес ще направя и дясната страна, и ще я поразчекна с джека. Ако не забравя ще снимам.
Да !
и тогава става интересно!
Колеее спри се докато можеш!Нали ти показах правилния начин на окачване,и защо според теб койловърите дето ги видя са с унибали от двете страни???
Окачването е копирано от дискавъри. Разликата е, че при него долния захват на амортисьора е на шпилка, ама не мисля, че ще имам проблем заради това. На дискавърито за горния захват излиза "куличка" от опората на пружината нагоре, а аз реших опората да е отгоре. Така ще мога да регулирам височината на захвата на горното ухо.
В чашите в които ляга пружината отворите за амортисьора са достатъчно големи за да не се опира. А горе и да опре-ще опре калобрана(от пластмаса). Ако стержена опре в чашата значи е станало нещо много по-сериозно от крив амортисьор.
Абе днес ще направя и дясната страна, и ще я поразчекна с джека. Ако не забравя ще снимам.
С малката подробност, че там кулата на ама работи на опън и захвата е долу. За да има някакакъв шанс това да остане на мястото си, трябва да пуснеш още 2 такива шини. От горния край на ама в посока на 5 и 7 часа.
За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
Работи на опън в едната посока. В другата си работи на смачкване. При моя вариант може при по-сериозен скок и твърдо приземяване планките да отдадат и да се сгънат(тогава ще са натоварени на натиск който може да премине в огъване), но надали. Шината е 50х5, и не вярвам да отдаде. А и основния товар при приземяване се поема от горната чаша на пружината.
Абе практиката ще покаже, ама съм готов да хвана бас за тарга бира, че няма да има проблем.
Иначе днес направих и другата страна и въпреки липсата на задни амортисьори излязох на проба. Без амортисьорите не може да се получи никаква представа за работата на предното окачване, но пък излезе друг проблем-детайла който свързва скоростната кутия и раздатката има биене. На първа и втора почти не се усеща, но по-нагоре започват силни вибрации. Но грешката не е в мен, а в стругаря който прави втулката за съединяване на детайлите. Утре ще сваля детайла и ще го занеса да пробият нови отвори, този път без да има биене.
Работи на опън в едната посока. В другата си работи на смачкване. При моя вариант може при по-сериозен скок и твърдо приземяване планките да отдадат и да се сгънат(тогава ще са натоварени на натиск който може да премине в огъване), но надали. Шината е 50х5, и не вярвам да отдаде. А и основния товар при приземяване се поема от горната чаша на пружината.
Абе практиката ще покаже, ама съм готов да хвана бас за тарга бира, че няма да има проблем.
Иначе днес направих и другата страна и въпреки липсата на задни амортисьори излязох на проба. Без амортисьорите не може да се получи никаква представа за работата на предното окачване, но пък излезе друг проблем-детайла който свързва скоростната кутия и раздатката има биене. На първа и втора почти не се усеща, но по-нагоре започват силни вибрации. Но грешката не е в мен, а в стругаря който прави втулката за съединяване на детайлите. Утре ще сваля детайла и ще го занеса да пробият нови отвори, този път без да има биене.
Ударите не се ли поемаха от бъмп-стоп тампони не виждам такива..
Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46
Бъмп стоповете поемат удара малко преди витките на пружината да се опрат една в друга и да се получи твърд удар. Така пазят и амортисьорите да не се ударят при сгъване докрай. Добре е да ги има.
Имам два тампона от оригиналното окачване отпред, ако има време може и да ги сложа.
Коментар