Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво направих днес за любимата "Витара"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

    Браво колега, и мен ме чака същото. Поздравления

    Коментар


    • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

      И така може да се махне купето,без много усилия и със минимална човешка сила
      Прикачени файлове
      Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
      New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

      Коментар


      • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

        Ще го запаза но хич не ми се иска да си режа новата рама но както каза ти ако се наложи.... В събота го почвам и ще ви държа в течение. поздрави

        Коментар


        • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

          Първоначално публикуван от speed750 Преглед на мнение
          И така може да се махне купето,без много усилия и със минимална човешка сила
          Ми това си е чист кран бе Ице... Малко импровизиран, ама си е кран.
          Но няма лошо де, аз колко гледах къде да закача една макара пред блока, ама няма... И по китайския метод...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Ми това си е чист кран бе Ице... Малко импровизиран, ама си е кран.
            Но няма лошо де, аз колко гледах къде да закача една макара пред блока, ама няма... И по китайския метод...
            Помагачите пият много бира така остана повече за нас
            Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
            New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

            Коментар


            • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

              Майстора ми установи че имам голям луфт в хебела. Там преди близо 2г. бях правил полиамидна втулка която се наложи на два пъти да райбероваме т.к. затягаше след малко каране.

              Грешката която допуснахме обаче бе че не й направихме гресьорка за мазане, което според мен е и основната причина за сравнително бързото й износване и разбиване.

              Сега идеята ми е новата да бъде със спираловиден канал по дължината отвътре който да се "захранва" с грес през отвор с гресьорка на металното тяло в което се набива.
              TG

              Коментар


              • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                Аз пък се надянах на един клон и резултата е скъсан външен маншон отляво. Не мога да открия къде някой беше описал процедурата.

                Коментар


                • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                  Че какво и е на процедурата?
                  Сваляш стария маншон, и слагаш новия.
                  Между двете операции обаче има доста разглобяване.

                  Значи-сваля се колелото, маха се хъба, маха се зегерката която държи полуоската да не излезе, развиват се двата болта които държат спирачния апарат, развива се кормилният накрайник, развиват се двете гайки и се избиват болтовете които държат шенкела към амортисьора. При така освободения шенкел трябва един да натиска с крак шенкела, а друг да извади полуоската от шенкела.
                  После трябва да се извади и от диференциала. Ако е лява-развиват се трите болта. Ако е дясна-с две по-яки отвертки се напъва вътрешното каре да излезе от диференциала.

                  При така свалена полуска трябва да се извади карето. Захваща се полуоската в яко менгеме, сваля се стария маншон, и с дебела избивка(минимум 15 мм, по-добре 20 и нагоре) и 2 кг чук с резки удари се избива карето от полуоската.


                  Опа, сега видях, че ставало въпрос за отляво.
                  Там е малко по-лесно. Не се налага да се маа с чука за да излезе карето, а се разглобява вътрешното. На задната му страна има една капачка-излиза много лесно с тънка отвертка, показва се полуоската защипана със зегерка. Маха се зегерката, и карето си излиза съвсем лесно. Изнизва се външният маншон(през цялата полуоска), и се сглобява по обратния ред.
                  Сглобява се по обратния ред.
                  Да се внимава с телената зегерка, много обича да се мачка, и да поврежда шлиците.

                  Има едни маншони от неопрен. Или поне така им викат. При тях не се налага да се избива карето от полуоската. С някаква фуния маншона се разпъва, и прескача през карето, както е на полуоската.
                  Не знам дали са читави.

                  Опа, сега видях, че ставало въпрос за лявата страна.
                  Там поне не се налага да се маа с чука за да се избива карето.
                  Значи-на вътрешното каре, от задната страна има една капачка. Лесно се отваря с тънка отвертка. Вижда се полуоската която е застопорена със зегерка. Маха се зегерката, и карето излиза. Стария маншон се изнизва през цялата полуоска, и после се нанизва новия маншон.И пак по обратния ред.
                  Последно редактирано от Кольо; 27-10-11, 21:00. Причина: Недоглеждане, и добавка.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                    Коле, смени една кофа карета , а не си видял скобата от външната страна на вътрешните карета и караш хората да правят глупости
                    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                    Коментар


                    • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                      Много Ви благодаря за така обстойното обяснение. Сега само се двоумя дали да не се опитам сам да свърша тази манипулация. Проблема е само дали джипа ще влезе в гаража, че след последните интервенций по него не съм го пробвал. Маншона е някакъв английски универсален с грес и скоби. Такъв имаше под ръка в магазина, а работата е малко на зор. Гледах и едно видео как се прави манипулацията обаче беше на лека кола. Най-сериозното ми притеснение е в хъба. Понеже така като го гледам за последно е свалян преди близо две десетилетия.

                      Коментар


                      • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                        Отделно от ляво свалянето на полуоската може да мине с много по малко разглобяване от описаното от Кольо!
                        Необходимо е да се свалят само гумата, хъба, зегерката и трите болта откъм диференциала. После с малко чупки полуоската излиза!
                        Според мен ако имаш желание и свободно време ще се справиш и сам!
                        о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                        Коментар


                        • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                          За да нямаш дертове със свалянето на хъба, ти трябва качествен ключ, че ако ги напънеш с някоя измишльотина, наистина ще се вкараш в приключение. Използувай удължена вложка, поне Force или по-свястна. Ако трябва - почистваш най-напред шестограна на болтовете, за да влиза нацяло и после леко с чука. Напъваш, ако не иска да тръгне - по-сериозно с чука и пак, докато стане. Като се пипа внимателно, няма проблем.
                          Обърни внимание на зегерката на полуоската - не помня кое положение беше правилното, а и не съм се замислял защо трябва да е така, но в мануала го пише и настояваха, че трябва да се слага по точно определен начин.

                          П.П. Колето е сменил 1 кофа карета, ама предимно десни, затова се е подвел в началото
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                            П.П. Колето е сменил 1 кофа карета, ама предимно десни, затова се е подвел в началото
                            Именно. Когато ми се наложи да сменя и лявото каре, и разбрах колко по-лесно става отляво псувах конструкторите,ч е не са направили и отдясно същата схема.
                            То ляво каре съм сменял само веднъж де-на Албена се разцепи чашата на вътрешното каре, но на другия ден с леко пушеща глава сложих друго, от морга, и хайде пак на старта.

                            Ама като сложа целия мост ще се отърва от карета и маншони.

                            И ще спра да минавам оттам отдето съм минавал заради по-големия клиренс отпред

                            Ама знаем за пълното щастие...
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                              Захваща се полуоската в яко менгеме, сваля се стария маншон, и с дебела избивка(минимум 15 мм, по-добре 20 и нагоре) и 2 кг чук с резки удари се избива карето от полуоската.
                              По горе описания начин(с изключение на дебелата избивка - която незнам как изглежда) , миналата зима и аз се опитах да си сменя и двата маншона.... и резултата беше 2 счупени карета - просто не можах да ги избия(здрави)...
                              898450701

                              Коментар


                              • От: Какво направих днес за любимата "Витара"

                                И двете вътрешни карета имат една скоба , която се маха , като ихлузиш маншона от големия диаметър, бъркаш в единия от каналите на съчмите с отвертка и я вадиш, после карантията се изсипва навън заедно с полуоската . Мисля че ще стане и без да се отделя от дифа, но не съм пробвал .
                                0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X