Последните подобрения по джипа, за които ви споделих бяха понижения кит за раздатката и след това новия акумулатор - Оптима след като предния бързо се спомина под натоварването на лебедката.
Както знаете моята визия за Джимни е да съчетая офроуд възможностите с комфорта, т.е нито да е проходима консерва, нито да е лъскав паркетинк.
Следователно щом последния тунинг е бил в графа проходимост, значи следва подобрения за лукс и комфорт
Какво е основното забавление по време на дълъг път? Правилно - музиката!.. която за жалост в този джип е слабо представена
За който не познава особеностите на Сузуки Джимни ще обясня проблема.
Поставени са миниатюрни говорители, на които липсва всякаква мощност и то поставени на най-безумните места.
За разлика от почти всички други автомобили, говорителите тук не са поставени на вратите (с пищялки високо до страничните огледала), а са забити в краката, без никаква пряка видимост към главите (и ушите) на пътниците.
Както се досещате резултата е, че озвучават успешно само кутрето на левия ми крак при натиснат съединител. А при този си размер, звука е достатъчно слаб, за да се загуби при по висока скорост от шума на калните гуми.
Вратите на джипа също са изключително тънки и просто няма как да поберат други говорители и няма възможност да изрежеш някоя пластмаса/кора, да набиеш няколко винта и да решиш въпроса.
Решението е ясно, ще правим custom отливки по поръчка!
Прилагам една снимка от интернет, че не съм снимал "преди", за да видите вратите - на тях има един джоб, в който може да сложиш единствено документи, защото е толкова тънък/малък (като всичко останало в джимни), че дори с палец не може да се бръкне... Идеално място за нашите отливки!
Започваме планирането
Bass Dealers във Варна изработиха отливките и смолата съхне:
Накрая остава само за изберем покритие - единия вариант е при тапицер за кожа (да не ви казвам какви трицифрени суми искат, че да се захванат), а другия е боядисване. Според мен с боя по добре би паснало, така че поръчах да се направи с цвета на корите. П.С матово разбира се, иначе би било грозно ако е лъскаво.
Мисля че идеално се вписва
На този етап ако преминем към монтаж на говорителите резултата би бил тип раздрънкано 20 годишно BMW с голям sub в багажника - т.е вибрации и дрънчене, а не качествен и чист звук.
Затова инвестираме в немска трикомпонентна изолация.
Първия мек и пухкав слой се поставя на корите, той обира неравности, разстояния и вибрации.
Следващия основен слой се слага на външните ламарини. Той е плътен и твърд, като задачата му е да придаде плътност на звука, стабилна основа в ниските честоти и също така изолира външни шумове, а и върши работа на термоизолация (е те това му викам аз 3 в 1 )
Тук вече имам снимки преди и след:
Трудничко е да си промуши човек ръката, за да достигне навсякъде, цялата ламарина през тесните отвори, но е възможно
Третия компонент се слага точно зад самите говорители, той е малък, но доста дебел и плътен квадрат, който не съм снимал.
За самите говорители избрах висок клас двулентовa компонентна система на Ground Zero, която идва с прилежащите филтри между пищялките и mid-a. Който е запознат е чувал и знае, че това е може би най добрата марка говорители, която най-често се ползва при състезания както за мощност на звука, така и за качество.
Може би сега е момента да отбележа, че тази серия са алуминиеви, а не текстилни. Това означава, че издържат на влага и пръски, което за нас в офроуда е важно. Уплътненията по вратите на Джимни добре държат при нагазване в дълбоките реки, но все пак...
Най-доброто място за поставяне и насочване на пищялките:
Ето го и крайния резултат. Вида е естетичен, звука е качествен, а и дори са издръжливи на вода, така че са и офроудърски
Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
Георги Кандиларов 0889/705-106
Не случайно казах - уплътненията държат. Вече не веднъж съм потапял джимнито във вода стигаща над линията на вратите и вода не влиза, така че не бързай да го отпишеш като офроудър
Ако влизаше щях да се замисля с тези скъпи тонколони.
Мисълта ми беше, че като нямат текстилна част биха идържали на инцидентно намокряне.
Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
Георги Кандиларов 0889/705-106
Те са добре уплътнени , вратите, но имат отдолу едни отвори за дренаж, които ако не са запушени от прагхоляк си пускат вода доволно. Аз толкова подводен не съм бил никога, но за белята.... Ама пък да не са златни тези колони ако се стигне до там ще ги смениш
Аз вече веднъж се наводних от разместена тапа за дренаж под стелката, както бях споделил в един от постовете... После наместих всичко и вече сме подготвени
Публикувам отново поста, надявам се този път успешно да се прикачат снимките и някой модератор да изтрие предния.
Усещайки разликата от изолацията във вратите се реших да продължа доброто дело с остатъка от джипа. Пари обаче за качествена трикомпонентна немска изолация нито има, нито ми се дават.
След кратко проучване из интернет намирам една българска изолация на скромна цена. http://isoline.bg/wp-content/downloa...ATION_2018.pdf Решавам да дам шанс на варианта с метализирано покритие - хем шумоизолация, хем термоизолация, хем е самозалепващо, че да ми спести главоболията. Ще свърши работа!
Поръчките са на квадратен метър и ето че скоро желаното руло е при нас.
Започва голямата играчка по разглобяване на седалки, пластмаси, мокети и какво ли още не докато не стигнем до голата ламарина... която разбира се е мръсна и на места ръждива.
Любимото Jimny заслужава внимание и грижа, така че съм се подготвил с телена четка, шкурка, парцал, коресилин и ръждопреобразувател. За повърхностна ръжда употребата им е в посочения ред.
Скоро (добре де, не много скоро) всичко е лъснато като ново и само оставяме преобразувателя на Вюрт да си свърши работата.
Едно от познатите слаби места на Джимни е легенчето за крика, където ръждата е много дълбока и повърхностно почистване и поддръжка просто няма да са достатъчни.
Тук се срещат две ламарини между които просто се задържа влага - лош и мързелив дизайн.
Така че рязане:
Ново парче:
Лепило или силикон и боя:
Както и да е, обратно към реденото на пъзела - мериш, режеш, лепиш и наместваш (включително и по кухините докъдето стигаш):
Приятно занимание за топлите уикенди, особено пък с добра компания и по една студена бира.
Започва да придобива вид (не забравяйте да оставите отвори за болтовете, че ще ги търсите къде са под изолацията накрая):
Когато се прави с внимание става бавно и довършителните работи са вече на лампа по тъмно
Резултатът от цялата процедура е, че звука от аудиото придоби много повече плътност и основа, вътрешната температура в колата се поддържа много по лесно от парното или съответно климатика, външните шумове са сведени до минимум, което пък придава субективно усещане за лукс и комфорт. Това е и разликата между едно по луксозно возило и някое по бюджетно - едното дрънчи на гол варел, а другото е добре уплътнено.
Процедурата си заслужаваше и я препоръчвам на всеки, който иска да отдели един уикенд на любимата джипка.
А и с такива грижи със сигурност Джимнито ще ни надживее!
Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
Георги Кандиларов 0889/705-106
И аз моето го бях разпердушинил така. Гнилотиите си се появяват на едни и същи места. Аз,обаче бях направил три лентова озвучителна система с говорители Херц.. На колоните зад вратите имах празни дупки за говорители. Разширих ги за 135 мм. басови говорители,а отпред сложих 70 мм. средночестотни. Високо честкотните при мен бяха на предните колони над таблото. Получава се отличен,пространствен звук. И също използвах такава шумо изолация (като твоята българска,но моята беше руска).
Сега внимавай за рамата. Наблюдавай я там където са захватите на задните носачи. Направена е от няколко ламарини с точкова заварка и между тях се събира вода. Появи ли се ръжда,къртиш гнилото и заваряваш отгоре здрава,дебела ламарина.
Разгледах посочения линк и нещо не разбирам .
Параметрите на трите вида изолация са абсолютно еднакви .
Не трябва ли да има някаква разлика , освен цената ?
Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!
Между алуминиевото и металното покритие и аз не виждам разлика, затова взех по-евтиното. Но и не се задълбочих в детайлите, какво ли разлика да има за тази цена...
Виж за вратите обаче избирах, там е този комплект - трикомпонентния кит, за който разказвах http://caraudio-bg.com/Ground%20Zero%20GZDM%20DOORKIT
Корона вируса COVID-19 създава трудности на целия свят.
В аптеките вече маски няма или са много скъпи.
Ние може да вдишваме вирусите, но аз Джимнито без хубава маска няма да го оставя да диша!
Последния малък ъпгрейд
Поръчка през интернет, хванах и отстъпка 20%, та крайната цена за KN филтъра специално за Jimny ми излезе 75лв, а комплекта за почистване 30лв
Комплекта за почистване да знаеш,че го има в Елит кар. Те са вносител и винаги поддържат наличности а цената е 25-30 лв за комплекта.Аз моя си го взех оттам. Не че този няма дате изкара доволно много, но все пак да знаеш.
Ако са затворени в някаква кутия-почти нищо не им е. Ще работят като при гъзарските беенвета.
На теб ли да обяснявам какво е в коша след две по-големи локви...
А ако е отвън(на шнорхела) пък съвсем няма да живее в гората или трънките. В някоя пустиня може би. Ама и там много не ги виждам по шнорхелите.
Идеята на тези филтри е да пропускат по-лесно въздуха поради по-млкото си съпротивление. Но това е заради по-слабото пречистване на въздуха. Ноторна истина.
Гъзарите с беенветата мрат да се правят на рацери, и всичкия туних е насочен към това-да изкарат още половин кон от двигателя.
Функциналността остава на заден план.
А в офроуда именно тя е на първо място. половин кон заради "спортния" филтър не се отразява никак, ама никак на представянето на който и да е джип в сериозния гьоч.
Това е панелен филтър затворен в кутията и единственото му предимство особено при този мотор е ,че си го почистваш когато искаш. Колегата си има шнорхел и няма никаква опасност от вода(не че хартиеният ще помогне срещу това) Филтрацията му в комбинация със специалното масло е много добра. Аз откакто сложих такъв нямам от онзи дин черен прах натрупан по следите на МАФ сензора.
Аз лично виждам добра разлика м/у стоков и КН филтър относно пропускливостта.Карал съм на гранда и едно от бмв-тата и имаше разлика в резпонса.Коне не съм мерил,но щом казват,че има разлика явно има.
Тия дето не са пробвали да дават крайни мнения не е редно...
Няма страшно в умирачката...
Страшното е да си жив!...
Коментар