Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моето Сузуки Джимни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Автомата не е зле за сега, малко са му конете, иначе превключва добре, малко муден

    Снимка след окачването Dobinsons 3", сменени панхарди и втулки с изместен център.

    Коментар


    • MMB
      MMB коментира
      Редактиране на коментар
      Джимнито си е принципно мудно конете винаги не са достатъчни, не е от автомата хах

  • Когато слагахме блокаж на задния деференциал, използвахме случая, че сме разглобили всичко и свалили полуоските, за да сменим барабаните с дискови спирачки!

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:C0001.00_03_45_13.Still002.jpg Прегледи:0 Размер:813.6 КБ ID:6716888

    Мисля че не са много джимнитата в България със задни дискови спирачки (или поне аз не знам за такива), затова в този пост ще споделя накратко как се прави конверсията

    Най неприятната част от процедурата е, че трябва задната половина на барабана да се премахне.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:C0001.00_00_45_48.Still003.jpg Прегледи:0 Размер:760.8 КБ ID:6716889

    Тук има два варианта:

    1. Ако човек иска да смени лагерите, то барабана си излиза сам.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:C0001.00_01_08_52.Still004.jpg Прегледи:0 Размер:883.2 КБ ID:6716890

    2. Ако обаче искаме да запазим старите лагери, то тавата трябва да се среже. С какво да се среже вече е друг въпрос - кой с каквото има под ръка!

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:C0001.00_01_35_03.Still005.jpg Прегледи:0 Размер:854.5 КБ ID:6716891

    След като приключим със задачата вече трябва да погледнеш кита за конверсията.
    hm4x4 продават скъп вариант, jimnybits продават евтин вариант.
    Основния нужен елемент са 2 планки, които сам човек трудно би могъл да си направи.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:C0001.00_03_40_46.Still001.jpg Прегледи:0 Размер:411.9 КБ ID:6716892

    Освен това са нужни апарати от дърто Рено Меган.
    За дискове и накладки се ползват същите като тези, които слагаме отпред.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:C0001.00_03_19_44.Still008.jpg Прегледи:0 Размер:610.8 КБ ID:6716893

    И преди някой да е питал - ръчната спирачка на Меган не струва Моята на велосипеда ми е по добра (и със същата принципна конструкция)

    Спирачни маркучи също се продават, но по лесния и евтин вариант е сами да си вземем медни тръби и да си ги нагласим спрямо чупките по свое усмотрение.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:C0001.00_03_24_33.Still009.jpg Прегледи:0 Размер:793.0 КБ ID:6716894

    Горе долу това е процедурата

    Разбира се ето и във формат на видео процеса по смяна на барабани със дискови спирачки при Сузуки Джимни.

    ВИДЕО:



    Поздрави!
    Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
    Георги Кандиларов 0889/705-106

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Не разбрах кое е трудното човек да си направи сам планките за закрепване на апаратите?
      Елементарно е!

    • petkov_bb
      petkov_bb коментира
      Редактиране на коментар
      При смяна на накладките, щеше да е по лесно ако има гъвкава връзка (маркуч).

    • MMB
      MMB коментира
      Редактиране на коментар
      Щеше да е по лесно ама и по скъпо с маркучи или поне тези, които аз намерих да се продават

  • Преди време бях пуснал тема за задните барабанни спирачки в наши дни и защо продължава монтажът им. Та ми е интересно защо прибегна до монтаж на дискове. Някои от мненията по темата бяха, че барабана е по-защитен и по-удачен за офроуд, а ти определено си ползваш джипа така. Та ще е интересно да споделиш. Аз лично мразя барабани, но това си е мое виждане.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • MMB
      MMB коментира
      Редактиране на коментар
      Не знам при колегите как е, но аз лично нямам спомен барабаните ми (и съответно ръчната спирачка) да са работили, откакто джипа е влязал в гората
      Правиш ги, отиваш на офроуд и след първата локва като се напълнят с песъчинки (защото неминуемо водата ще си намеря път вътре) и край! Всякакво предходно направено регулиране отива на кино, въобще не хваща, а песъчинките спомегат накладките да се изпилят за отрицателно време и хайде пак смяна.
      Иначе да, в повечето време човек може да си кара само с предни работещи спирачки и да не обърне внимание какво се случва със задните, защото така или иначе отпред пада основната тежест на автомобила при спиране.
      Вярно си е още, че човек иска най доброто навсякъде да направи - така или иначе джипа е станал непродаваем и ще е завинаги твой, защото няма кой да оцени тези неща хахах

    • Вико
      Вико коментира
      Редактиране на коментар
      Въпрос на предложения на цена. Понякога дадена база, не стига да осъществиш всички мечти и тогава идва ред на проект №2.

    • MMB
      MMB коментира
      Редактиране на коментар
      Проект номер 2 би могъл да бъде само чисто нова toyota land cruiser 76 от страните, в които се произвежда и да заминавам на околосветско пътешествие.
      За друго не давам Джимнито
      Последно редактирано от MMB; 25-03-21, 10:57.

  • Дойде реда на едно позакъсняло видео, което снимах през пролетта.

    Събрахме се с приятели от Варна и София на среща в Кърджали, та пообиколихме източни Родопи, нагледахме се на гледки и се върнахме назад във времето стотици, дори хиляди години с мостове, крепости и тракийски светилища!

    И офроуда беше добре с кални, снежни, каменисти и какви ли не още пътеки.

    Смятам, че най-добрия формат за разказ е видео, затова няколко десетки часа обработка по късно е готово да го споделя.

    Пуснете на голям екран, усилете звука и приятно гледане!🎥🎞️

    Субтитри се пускат от СС 😉


    Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
    Георги Кандиларов 0889/705-106

    Коментар


    • Трябва да не оставяме Джимнито без подарък дълго време

      Поръчах си една черна алуминиева стойка от братята китайци, на която реших по прилежно да наредя копчетата за задния блокаж. Ето от този тип:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Capture.PNG
Прегледи:1304
Размер:281.7 КБ
ID:6757180
      И за да може всичко да си пасва в тон, поръчах и едно копче за стопа за мъгла, с което да заменя оригиналното копче (та ако на някой му трябва оригиналното мога да му го пратя).

      Крайния резултат:


      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210707_130910.jpg
Прегледи:1290
Размер:561.6 КБ
ID:6757181

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210707_130841.jpg
Прегледи:1293
Размер:638.8 КБ
ID:6757182
      Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
      Георги Кандиларов 0889/705-106

      Коментар


      • Ето го и продължението на пролетната разходка из Родопите

        Във втората част на видеото започваме с посещение на крепост Устра
        🏔️⁠🏰⁠

        Следва офроуд преход през няколко тракийски скални гробници в посока към Кърджали, където изкачваме крепост Моняк, посещаваме каменната сватба и завършваме с крепост Вишеград. 🏔️⁠🚙⁠

        Както обикновено - приятно гледане! 🎥🎞️

        Който има нужда от субтитри - пускат се от СС.

        Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
        Георги Кандиларов 0889/705-106

        Коментар


        • Привет на всички Скоро не е имало ъпдейт по темата, викам си май е време за раздвижване.

          Джимнито вече е на 16 цола!

          Защо ли..?

          Бяхме дискутирали оптималния размер гуми на 15 инча джанти, каквито са оригиналните за Джимнит и търсейки най-тесните (за лекота) и най-високи (за вдигане на мостовете от земята и проходимост), стигнахме до 30/9.5R15 - това наистина са оптималния размер.

          На 16 инча джанти обаче има много по голям избор на размери на гуми, което би било и основния бонус да се избере този цолаж.

          Намирането на подходящите 16" джанти обаче е трудно поне на нашия пазар. Затова отново прибегнах до Джимнибитс (където впрочем вече покупките не излизат толкова изгодно след Брекзит - всичко отива на митница и трябва да се освобождава с обвързаните покрай това допълнителни разходи)

          Там имаше напълно същите като сегашните ми - стоманени, черни, -30 офсет, 7" ширина - просто на 16", не на 15". Поръчах, пристигнаха, освободих, взех...

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210423_111121 (1).jpg Прегледи:0 Размер:373.1 КБ ID:6786033

          По интересния въпрос е - за кой размер гуми на 16 цола си говорим.

          Разглеждайки възможните опции стигнах до 215/85/16, използвайки калкулатор виждаме, че този размер са равнява на 30.5/8.5/16... половин инч по високи и цял инч по тесни от предходния ни избор 30/9.5/15 - още по тънки и високи.

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210423_181453.jpg Прегледи:0 Размер:483.8 КБ ID:6786034

          Размера добре, но се чудих кои да са гумите!

          Честно казано се бях спрял на Cooper Discoverer STT Pro - обърнах се към официалния вносител (Диана) и ги помолих, когато ги получат да ме потърсят. Те любезно се съгласиха и ме записаха, като казаха, че до Февруари ще ги имат в наличност. Търпеливо зачаках още от есента. Дойде Февруари... дойде Март... мина и Април. Аз все се обаждам, питам, те все казват, че ги очакват и накрая просто казаха "Ами не можем да ги доставим!". Благодаря, несериозни...

          Алтернатива? Нещо много нашумяха китайците Unigrip и Roadcruza... Разпитах хора, сравнявах мнения - всички казват, че са много хубави. Не знам, аз съм скептично настроен, но така или иначе ги нямаше тези, които исках - добре, ще пробвам.

          Спрях се на Roadcruza RA3200 - това пак са mud terrain гуми, демек за кал или 80% офроуд 20% асфалт.

          Ето го и резултата.
          Преди:

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210423_171751.jpg Прегледи:0 Размер:693.2 КБ ID:6786035

          И след:

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20210424_123806.jpg Прегледи:0 Размер:780.1 КБ ID:6786036

          Живот и здраве, времето ще покаже дали като шарка са толкова добри, колкото Максиса например...

          По нагоре споменах, че както преди, така и сега търсим високи и тесни гуми. Макар че сме го обсъждали вече веднъж назад в темата, може би сега пак е добър момент да споменем защо.

          Защо трябва да са високи мисля, че няма нужда да убеждавам никого. Но защо тесни?

          - първо, по-тесни, означава по-леки, т.е. по малко се мори двигателя и по-лесно ги развърта

          - второ, по малка контактна площ с асфалта, значи по-малко съпротивление и съответно икономия на гориво

          - трето, проходимост (Тук със сигурност ще има много хора, които не са съгласни с мен, но все пак ще си кажа мнението)
          На всички терени по-проходими са тънките гуми (да, дори и на кал - вижте и руските машини с какви гуми излизат, точно за да могат да се забият и зацепят на нещо твърдо отдолу под сняг, кал, лед... а не да се пързалят отгоре като на шейна, особено пък при по лек джип като Джимнито). Единствено на пясък и по добре да карате с широки гуми, но в България не ни е позволено да караме по плажовете и дюните, така че това няма значение.

          Има и още един фактор, който не е взет предвид при избра - външен вид.
          Несъмнено големите (широки) гуми изглеждат по-готино. Придават агресивен вид, които е естетичен за един офроуд джип.
          Тук не мога и не бих спорил. Така или иначе моя избор е за по-тънките поради изброените по-горе причини.

          Това е за момента по проекта "Моето Джимни". Надявам се все още някой да следи темата
          Бъдете здрави!
          Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
          Георги Кандиларов 0889/705-106

          Коментар


          • Не знам как ще се представя на кал тази шарка. Но аз карам с АТ вариянта 245/75R16. Само мога да кажа, че гумаджията в Диана като ги слагаше, остана много изненадан с колко малко тежести са се балансирали. При мен най-голямата е 45 гр на една гума, другите 2 са с 30, четвъртата с 20 грама. Коза ми, че BFG AT, нормално гълтат по 100+ грама на страна.

            За мен изборът на размер е правилелен. Джимни-то е малко, леко и със слаб двигател. Колкото по-леки гуми, толкова по-добре.

            ПП. А колко тежи една гума? Моите са по 19.8 кг и четерите.
            Последно редактирано от bullet_pk; 01-11-21, 16:32.
            Nissan Terrano 2,7 TDI

            Коментар


            • Жоре, само едно допълнение да направя.
              Не винаги по-тясната гума означава и по-лека !
              Теглото зависи най-вече колко платова е гумата. Като пример мога да дам размери 245/75/16 и 265/70/16. Първия размер е 10 платов, а втория ако не ме лъже паметта е 6 платов. Купувал съм нови и от двата размера и първите бяха с около 3-4 кг по-тежки.
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • Добро решение..............за разлика от другото. Ама тук няма да се лаем.
                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                Коментар


                • Не съм писал скоро, та реших да дам отчет как вървят нещата

                  Да отговоря на въпроса по-горе - не съм ги мерил колко тежат сега и си прав, че въпроса за теглото е до конструкцията на гумата. Но поради по-малката контактна площ и по-малко съпротивление по асфалта, сега се движи по-леко и икономично.

                  Като добавим, че и проходимостта си е същата ако не и по добра, наистина по-тясната гума е по-добре, вече проверено и в практиката.

                  Само трябва да преживееш, че приятелите ти ще ти се подиграват, че караш "велосипед" с тези тънки гуми Факт, по дебелите гуми изглеждат по впечатляващо и 99% от хората дори не се замислят дали е по добър вариант наистина, директно казват, че е. Само Таргата имам спомен, че още от едно време все на всички разправяше, че тънки е по добре от дебели.

                  Да кажа за шарката - според мен Максиса беше по добър. Нито сцеплението на китаеца при мокър път е по добро, нито комфрота, защото са по шумни. Бях пуснал запитване и в офроуд България групата във Фейсбук, та всички казаха, че тези са най-добрите гуми на света. Мисля че са повлияни от факта, че са малко по евтини от останалите. Иначе поне лесно се балансират - то се вижда и на снимката горе колко малко са сложили.

                  Така и така съм тръгнал да пиша, я да споделя и един два кадъра от миналата седмица как Джимнито разбива преспите и спасява тежките джипове в Троянския Балкан

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220304_133124.jpg
Прегледи:770
Размер:890.2 КБ
ID:6831082

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220305_110200.jpg
Прегледи:760
Размер:688.9 КБ
ID:6831083

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220306_104315.jpg
Прегледи:757
Размер:638.5 КБ
ID:6831084
                  Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                  Георги Кандиларов 0889/705-106

                  Коментар


                  • Ебаси шлеповете!

                    Тънката гума е нужната за България. Едно време и викахме лайнорезка. Трудни са размерите, но вече има повече избор.

                    Коментар


                    • MMB
                      MMB коментира
                      Редактиране на коментар
                      Пък на английски е нож за пица (pizza cutters)

                  • Евала, браво . И аз съм с двете ръце за по-тесните гумета. На моята баба карам с 235/85R16 и се държат перфектно спрямо доста по-широки гуми.

                    Коментар


                    • didooo
                      didooo коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ванката не харесва и 35ци , щото да му не трябва ни двигател , ни трансмисия

                  • Джимнито има рожден ден този месец!

                    Или по-точно да кажа - имаме годишнина от брака

                    Взех го Март 2017та година, така че станаха 5 години.
                    Не съм навъртял километри, но времето минава, така че му се полага нов ангренаж, а покрай другото реших да получи и нова водна помпа, антифриз, накладки и какво ли още не. Пълно обслужване!

                    Преди не много време също така се сдобих и с лед бар, с който все още не съм се похвалил - цели 42 инча е и е закривен, че да следва формата на челното стъкло.
                    От АлиЕкспрес е, но извадих късмет и съм много доволен. Не допуска конденз вътре, не е изгорял никой лед, нищо... а свети МНОГО!
                    Води се 820W ама кой знае каква е реалността в цифри.
                    Но ето реалността в снимки (сравнение без обработка)

                    Само Къси фарове (и то с качествени ЛЕД крушки)

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220301_205450.jpg
Прегледи:663
Размер:264.7 КБ
ID:6837851

                    Дълги фарове

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220301_205453.jpg
Прегледи:643
Размер:300.7 КБ
ID:6837852

                    И новия лед бар

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220301_205456.jpg
Прегледи:644
Размер:472.6 КБ
ID:6837853

                    Нота бене!
                    Когато се опитвате да направите захватите максимално прибрани към стъклото, не забравяйте да проверите колко са ви дълги чистачките

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210519_210731.jpg
Прегледи:650
Размер:434.8 КБ
ID:6837854

                    В крайна сметка реших да не взимам малко по-къса, а просто леко да срежа пластмасовия връх на едната и всичко е точно.

                    Ето и общия вид:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:C0011.00_10_36_06.Still002.jpg
Прегледи:651
Размер:649.7 КБ
ID:6837856

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:C0012.00_00_12_00.Still016.jpg
Прегледи:668
Размер:715.9 КБ
ID:6837855
                    Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                    Георги Кандиларов 0889/705-106

                    Коментар


                    • Dilyan Zagorchev
                      Dilyan Zagorchev коментира
                      Редактиране на коментар
                      Колега, фаровете регулирани ли са? Вижда ми се прекалено малка, да не кажа никаква, разликата къси-дълги.

                    • MMB
                      MMB коментира
                      Редактиране на коментар
                      Левия е регулиран, пък десния... няма да е лошо да отделя време и изкарам отвертката
                      Добро наблюдение

                  • От доста време чета различни теми из форума като гост за гранд витари, но като твоята тема за автомобил с развитие не срещнах мисля.. Поздравления за труда, работа, темата и подробностите по джипката! Прочетох цялата тема може да се каже на един дъх.. Няма да крия че имам и някой идеи за мен вече 😁 Може ли инфо за лед бара, както и китайския блокаж от къде са поръчва и итн? Поздрави!

                    Коментар


                    • MMB
                      MMB коментира
                      Редактиране на коментар
                      Привет
                      С малко закъснение виждам въпроса ти, но все пак:
                      - Ако напишеш на кирилица "блокаж за Сузуки Джимни" в Гугъл, всичките резултати ще са китайския вариант, който върви около 1500лв. (дори да е брандиран по друг начин, пак е един и същи китаец). Цената на оригиналния ARB блокаж е двойна, така че няма шанс да се обърка човек
                      - Това е лед бара, все още никой лед не е изгорял, на късмет се оказа читав https://www.aliexpress.com/item/4001311066811.html

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X