Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моето Сузуки Джимни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разбира се,ч е управляемия блокаж е най-доброто.
    Всичко друго е някакъв компромис.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • Последните подобрения по джипа, за които ви споделих бяха понижения кит за раздатката и след това новия акумулатор - Оптима след като предния бързо се спомина под натоварването на лебедката.

      Както знаете моята визия за Джимни е да съчетая офроуд възможностите с комфорта, т.е нито да е проходима консерва, нито да е лъскав паркетинк.
      Следователно щом последния тунинг е бил в графа проходимост, значи следва подобрения за лукс и комфорт

      Какво е основното забавление по време на дълъг път? Правилно - музиката!.. която за жалост в този джип е слабо представена

      За който не познава особеностите на Сузуки Джимни ще обясня проблема.
      Поставени са миниатюрни говорители, на които липсва всякаква мощност и то поставени на най-безумните места.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20190826_174422 (1).jpg
Прегледи:1425
Размер:391.5 КБ
ID:6550814
      За разлика от почти всички други автомобили, говорителите тук не са поставени на вратите (с пищялки високо до страничните огледала), а са забити в краката, без никаква пряка видимост към главите (и ушите) на пътниците.
      Както се досещате резултата е, че озвучават успешно само кутрето на левия ми крак при натиснат съединител. А при този си размер, звука е достатъчно слаб, за да се загуби при по висока скорост от шума на калните гуми.

      Вратите на джипа също са изключително тънки и просто няма как да поберат други говорители и няма възможност да изрежеш някоя пластмаса/кора, да набиеш няколко винта и да решиш въпроса.
      Решението е ясно, ще правим custom отливки по поръчка!

      Прилагам една снимка от интернет, че не съм снимал "преди", за да видите вратите - на тях има един джоб, в който може да сложиш единствено документи, защото е толкова тънък/малък (като всичко останало в джимни), че дори с палец не може да се бръкне... Идеално място за нашите отливки!

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:suzuki-jimny-review-2015_46.jpg
Прегледи:1398
Размер:313.1 КБ
ID:6550815

      Започваме планирането

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:a70609239_458748224721357_4301896710336020480_n.jpg
Прегледи:1375
Размер:313.5 КБ
ID:6550816

      Bass Dealers във Варна изработиха отливките и смолата съхне:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:b71181922_2463048780605571_4925565599968395264_n.jpg
Прегледи:1398
Размер:713.0 КБ
ID:6550817

      Накрая остава само за изберем покритие - единия вариант е при тапицер за кожа (да не ви казвам какви трицифрени суми искат, че да се захванат), а другия е боядисване. Според мен с боя по добре би паснало, така че поръчах да се направи с цвета на корите. П.С матово разбира се, иначе би било грозно ако е лъскаво.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:d70203589_404045676979120_6858040805718753280_n.jpg
Прегледи:1368
Размер:329.8 КБ
ID:6550818

      Мисля че идеално се вписва

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:e71387787_665405043946026_7992959164630433792_n.jpg
Прегледи:1371
Размер:399.8 КБ
ID:6550819

      На този етап ако преминем към монтаж на говорителите резултата би бил тип раздрънкано 20 годишно BMW с голям sub в багажника - т.е вибрации и дрънчене, а не качествен и чист звук.
      Затова инвестираме в немска трикомпонентна изолация.
      Първия мек и пухкав слой се поставя на корите, той обира неравности, разстояния и вибрации.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:g70537693_583511142186554_3447132316453830656_n.jpg
Прегледи:1378
Размер:500.4 КБ
ID:6550820

      Следващия основен слой се слага на външните ламарини. Той е плътен и твърд, като задачата му е да придаде плътност на звука, стабилна основа в ниските честоти и също така изолира външни шумове, а и върши работа на термоизолация (е те това му викам аз 3 в 1 )
      Тук вече имам снимки преди и след:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:h70638918_384663425791671_1116344725595488256_n.jpg
Прегледи:1382
Размер:472.9 КБ
ID:6550821

      Трудничко е да си промуши човек ръката, за да достигне навсякъде, цялата ламарина през тесните отвори, но е възможно

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:i70557436_2503263566575727_5230350184533196800_n.jpg
Прегледи:1375
Размер:445.6 КБ
ID:6550822

      Третия компонент се слага точно зад самите говорители, той е малък, но доста дебел и плътен квадрат, който не съм снимал.

      За самите говорители избрах висок клас двулентовa компонентна система на Ground Zero, която идва с прилежащите филтри между пищялките и mid-a. Който е запознат е чувал и знае, че това е може би най добрата марка говорители, която най-често се ползва при състезания както за мощност на звука, така и за качество.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:j71184139_1708986565900934_6264565415918174208_n.jpg
Прегледи:1377
Размер:435.8 КБ
ID:6550823

      Може би сега е момента да отбележа, че тази серия са алуминиеви, а не текстилни. Това означава, че издържат на влага и пръски, което за нас в офроуда е важно. Уплътненията по вратите на Джимни добре държат при нагазване в дълбоките реки, но все пак...

      Най-доброто място за поставяне и насочване на пищялките:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:k71496385_1289966111185518_5476862108819783680_n.jpg
Прегледи:1369
Размер:300.5 КБ
ID:6550824

      Ето го и крайния резултат. Вида е естетичен, звука е качествен, а и дори са издръжливи на вода, така че са и офроудърски

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:l70752751_2543616882443863_128267085171130368_n.jpg
Прегледи:1374
Размер:404.0 КБ
ID:6550825
      Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
      Георги Кандиларов 0889/705-106

      Коментар


      • Супер става.

        Оначе това не е офроудър. Или поне не с такава насоченост. Щом има говорители ниско във вратите...

        Но всеки си прави машината и кефа според разбиранията си, та действай според каквото ти е кеф.

        Обаче това вече не е офроудър...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • Не случайно казах - уплътненията държат. Вече не веднъж съм потапял джимнито във вода стигаща над линията на вратите и вода не влиза, така че не бързай да го отпишеш като офроудър
          Ако влизаше щях да се замисля с тези скъпи тонколони.
          Мисълта ми беше, че като нямат текстилна част биха идържали на инцидентно намокряне.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_894523.jpg
Прегледи:1374
Размер:773.4 КБ
ID:6550964
          Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
          Георги Кандиларов 0889/705-106

          Коментар


          • MMB
            MMB коментира
            Редактиране на коментар
            абе няма да ми влиза вода в джипа каква морска серия
            то е Джимни! добре уплътнено е, да не е като другите албански подводници хаха

          • Juiced
            Juiced коментира
            Редактиране на коментар
            Те са добре уплътнени , вратите, но имат отдолу едни отвори за дренаж, които ако не са запушени от прагхоляк си пускат вода доволно. Аз толкова подводен не съм бил никога, но за белята.... Ама пък да не са златни тези колони ако се стигне до там ще ги смениш

          • MMB
            MMB коментира
            Редактиране на коментар
            Аз вече веднъж се наводних от разместена тапа за дренаж под стелката, както бях споделил в един от постовете... После наместих всичко и вече сме подготвени

        • Както е коментирал и колегата, само първата снимка се вижда.
          Може ли пак в нов пост, макар и без текст ?
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • MMB
            MMB коментира
            Редактиране на коментар
            ох аман с този форум и промените му, уж за по хубаво... ще пробвам да го оправя

        • Публикувам отново поста, надявам се този път успешно да се прикачат снимките и някой модератор да изтрие предния.

          Усещайки разликата от изолацията във вратите се реших да продължа доброто дело с остатъка от джипа. Пари обаче за качествена трикомпонентна немска изолация нито има, нито ми се дават.
          След кратко проучване из интернет намирам една българска изолация на скромна цена.
          http://isoline.bg/wp-content/downloa...ATION_2018.pdf
          Решавам да дам шанс на варианта с метализирано покритие - хем шумоизолация, хем термоизолация, хем е самозалепващо, че да ми спести главоболията. Ще свърши работа!
          Поръчките са на квадратен метър и ето че скоро желаното руло е при нас.


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20190920_083227.jpg
Прегледи:1344
Размер:316.8 КБ
ID:6560646

          Започва голямата играчка по разглобяване на седалки, пластмаси, мокети и какво ли още не докато не стигнем до голата ламарина... която разбира се е мръсна и на места ръждива.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20190921_115047.jpg
Прегледи:1297
Размер:492.9 КБ
ID:6560647

          Любимото Jimny заслужава внимание и грижа, така че съм се подготвил с телена четка, шкурка, парцал, коресилин и ръждопреобразувател. За повърхностна ръжда употребата им е в посочения ред.
          Скоро (добре де, не много скоро) всичко е лъснато като ново и само оставяме преобразувателя на Вюрт да си свърши работата.


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20190921_141536.jpg
Прегледи:1311
Размер:490.0 КБ
ID:6560648

          Едно от познатите слаби места на Джимни е легенчето за крика, където ръждата е много дълбока и повърхностно почистване и поддръжка просто няма да са достатъчни.


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20190921_113917.jpg
Прегледи:1333
Размер:614.8 КБ
ID:6560649

          Тук се срещат две ламарини между които просто се задържа влага - лош и мързелив дизайн.

          Така че рязане:


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1IMG-2730ec65e2e6927310b50d844f9a629a-V.jpg
Прегледи:1349
Размер:248.6 КБ
ID:6560650

          Ново парче:


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2IMG-9c8f9526285d3053f98ca24690b9fb66-V.jpg
Прегледи:1332
Размер:259.5 КБ
ID:6560651

          Лепило или силикон и боя:


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3IMG-9b487f85470b05f4a686b68fd28bf8b1-V.jpg
Прегледи:1352
Размер:235.6 КБ
ID:6560652

          Както и да е, обратно към реденото на пъзела - мериш, режеш, лепиш и наместваш (включително и по кухините докъдето стигаш):


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20190921_163958.jpg
Прегледи:1291
Размер:749.6 КБ
ID:6560653

          Приятно занимание за топлите уикенди, особено пък с добра компания и по една студена бира.


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20190921_153806.jpg
Прегледи:1296
Размер:716.0 КБ
ID:6560654

          Започва да придобива вид (не забравяйте да оставите отвори за болтовете, че ще ги търсите къде са под изолацията накрая):


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20190921_180316.jpg
Прегледи:1308
Размер:937.7 КБ
ID:6560655

          Когато се прави с внимание става бавно и довършителните работи са вече на лампа по тъмно

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20190921_195146.jpg
Прегледи:1289
Размер:584.0 КБ
ID:6560656

          Резултатът от цялата процедура е, че звука от аудиото придоби много повече плътност и основа, вътрешната температура в колата се поддържа много по лесно от парното или съответно климатика, външните шумове са сведени до минимум, което пък придава субективно усещане за лукс и комфорт. Това е и разликата между едно по луксозно возило и някое по бюджетно - едното дрънчи на гол варел, а другото е добре уплътнено.

          Процедурата си заслужаваше и я препоръчвам на всеки, който иска да отдели един уикенд на любимата джипка.

          А и с такива грижи със сигурност Джимнито ще ни надживее!

          Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
          Георги Кандиларов 0889/705-106

          Коментар


          • Браво Жорка !
            Отлична работа !
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • Това Джимни не те заслужава да знаеш,баси мерака
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • MMB
                MMB коментира
                Редактиране на коментар
                хахаха е те това беше топ коментара, разсмя ме ама е истината - чак жената ревнува

              • Juiced
                Juiced коментира
                Редактиране на коментар
                Взимай жената да опъва с теб по джипката и няма да и остане време да ревнува.

            • И аз моето го бях разпердушинил така. Гнилотиите си се появяват на едни и същи места. Аз,обаче бях направил три лентова озвучителна система с говорители Херц.. На колоните зад вратите имах празни дупки за говорители. Разширих ги за 135 мм. басови говорители,а отпред сложих 70 мм. средночестотни. Високо честкотните при мен бяха на предните колони над таблото. Получава се отличен,пространствен звук. И също използвах такава шумо изолация (като твоята българска,но моята беше руска).
              Сега внимавай за рамата. Наблюдавай я там където са захватите на задните носачи. Направена е от няколко ламарини с точкова заварка и между тях се събира вода. Появи ли се ръжда,къртиш гнилото и заваряваш отгоре здрава,дебела ламарина.
              Последно редактирано от Валери Недялков; 15-02-20, 12:45.
              Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

              Коментар


              • MMB
                MMB коментира
                Редактиране на коментар
                Освен теб и мен, май не съм видял друг да отделя толкова внимание на джимнито си
                Ще обърна внимание на задните захвати, мерси за съвета!

            • Разгледах посочения линк и нещо не разбирам .
              Параметрите на трите вида изолация са абсолютно еднакви .
              Не трябва ли да има някаква разлика , освен цената ?
              Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
              За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

              A1+

              Коментар


              • MMB
                MMB коментира
                Редактиране на коментар
                Между алуминиевото и металното покритие и аз не виждам разлика, затова взех по-евтиното. Но и не се задълбочих в детайлите, какво ли разлика да има за тази цена...
                Виж за вратите обаче избирах, там е този комплект - трикомпонентния кит, за който разказвах http://caraudio-bg.com/Ground%20Zero%20GZDM%20DOORKIT

            • Когато изпуснеш момента...

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PHOTO_20181228_130940.jpg Прегледи:0 Размер:546.7 КБ ID:6564026

              и дори не можеш да ги разглобиш вече

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PHOTO_20181228_134151.jpg Прегледи:0 Размер:488.5 КБ ID:6564027


              Поука: проверявай си накладките по често

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PHOTO_20181228_130758.jpg Прегледи:0 Размер:507.9 КБ ID:6564028

              Е нищо... да кажем, че сме търсили повод за нови дискове
              Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
              Георги Кандиларов 0889/705-106

              Коментар


              • Корона вируса COVID-19 създава трудности на целия свят.
                В аптеките вече маски няма или са много скъпи.
                Ние може да вдишваме вирусите, но аз Джимнито без хубава маска няма да го оставя да диша!
                Последния малък ъпгрейд

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PHOTO_20191108_180841.jpg Прегледи:0 Размер:492.3 КБ ID:6570858

                Поръчка през интернет, хванах и отстъпка 20%, та крайната цена за KN филтъра специално за Jimny ми излезе 75лв, а комплекта за почистване 30лв
                Последно редактирано от MMB; 12-03-20, 18:54.
                Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                Георги Кандиларов 0889/705-106

                Коментар


                • Juiced
                  Juiced коментира
                  Редактиране на коментар
                  Комплекта за почистване да знаеш,че го има в Елит кар. Те са вносител и винаги поддържат наличности а цената е 25-30 лв за комплекта.Аз моя си го взех оттам. Не че този няма дате изкара доволно много, но все пак да знаеш.

                • MMB
                  MMB коментира
                  Редактиране на коментар
                  таман по-малко ще чакам за доставка, мерси

              • Извинявай, ама твоето джимни започва все повече да заприличва на гъзарско беенве вместо на сериозен офроудър.

                Тези филтри нямат много място в офроуда...
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар



                • Що бе Кольо? Кво им е?
                  Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                  Коментар


                  • Кольо
                    Кольо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ако са затворени в някаква кутия-почти нищо не им е. Ще работят като при гъзарските беенвета.
                    На теб ли да обяснявам какво е в коша след две по-големи локви...
                    А ако е отвън(на шнорхела) пък съвсем няма да живее в гората или трънките. В някоя пустиня може би. Ама и там много не ги виждам по шнорхелите.

                    Идеята на тези филтри е да пропускат по-лесно въздуха поради по-млкото си съпротивление. Но това е заради по-слабото пречистване на въздуха. Ноторна истина.
                    Гъзарите с беенветата мрат да се правят на рацери, и всичкия туних е насочен към това-да изкарат още половин кон от двигателя.
                    Функциналността остава на заден план.
                    А в офроуда именно тя е на първо място. половин кон заради "спортния" филтър не се отразява никак, ама никак на представянето на който и да е джип в сериозния гьоч.

                    Ама кой както го кефи де.

                  • Juiced
                    Juiced коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това е панелен филтър затворен в кутията и единственото му предимство особено при този мотор е ,че си го почистваш когато искаш. Колегата си има шнорхел и няма никаква опасност от вода(не че хартиеният ще помогне срещу това) Филтрацията му в комбинация със специалното масло е много добра. Аз откакто сложих такъв нямам от онзи дин черен прах натрупан по следите на МАФ сензора.

                • Аз лично виждам добра разлика м/у стоков и КН филтър относно пропускливостта.Карал съм на гранда и едно от бмв-тата и имаше разлика в резпонса.Коне не съм мерил,но щом казват,че има разлика явно има.
                  Тия дето не са пробвали да дават крайни мнения не е редно...
                  Няма страшно в умирачката...
                  Страшното е да си жив!...

                  Коментар


                  • коко келеша
                    коко келеша коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ако филтърът е част от тотален туних на мотора - да. В противен случай е смях в залата. Пък сега покрай короната, залата може и да е празна .

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X