Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моето Сузуки Джимни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моето Сузуки Джимни

    Споделих за неприятните си преживявания, подскачайки по камъните в Русалийския проход, катерейки се по серпентините от Острец до хижа Тъжа.
    Затова започнах стъпки по подобряване на возията на Джимнито, с цел намаляне на друсането и подобряване на комфорта.

    Стъпка първа:
    Експериментално установих, че основния дискомфорт по неравностите се усеща, че идва отзад, удряйки в кръста. Това разбира се не може да се неутрализира напълно, защото говорим за къса база, но все пак можем да го подобрим с нов чифт задни амове от по-висок клас.

    След известно проучване стигнах до марката Black Raptor. Те се произвеждат специално за анлийския сайт, от който си купувах повечето неща. Направени са по техни спецификации конкретно за модела Сузуки Джимни. Те предлагат няколко варианта Black Raptor, но избрах най-високия клас, които са регулируеми.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181025_082812.jpg
Прегледи:1
Размер:706.7 КБ
ID:5804716

    По принцип амортисьорите, които са регулируеми се делят на няколко типа. Да се регулира само компресията, само рязтягането, двете едновременно или двете по отделно.
    Black raptor имат само вариант регулиращ едновремено свиване и разтягане, което се случва посредством врътка в основата.
    Тя може да направи 5 пълни оборота и осезаемо променя поведението на амортисьора, което лесно може да се провери и ръчно.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181025_082833.jpg
Прегледи:1
Размер:566.6 КБ
ID:5804718

    Задницата на Джимнито е изключително прибрана и когато се монтират амовете, лесно могат да бъдат достигати дори без да кляка човек, а само с навеждане.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181027_130855.jpg
Прегледи:1
Размер:542.7 КБ
ID:5804720

    Когато са завити в най-твърда позиция возията е също толкова твърда, колкото беше и с Pro Comb ES3000, което е подходящо за Джимнита с повече тежест като брони, клетки и т.н. (и който чифт продавам - ако някой има нужда да ми пише) или когато нося повече багаж и при висока скорост на асфалт за стабилност. А когато са завити обратно на най-меката настройка е комфортно, когато не нося багаж и съм лек, но съм по каменист терен.

    Така или иначе с регулируеми амове сега съм на една врътка разстояние от комфорт и стабилност на всеки терен и при всеки товар в багажника. Тествах ги, доволен съм

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181027_114844.jpg
Прегледи:1
Размер:567.1 КБ
ID:5804722

    П.С. да знам какво по-наблюдателните си мислите при последната снимка и да, смених и крайното гърне но не съм правил снимки, а и не е нещо специфично или интересно...
    Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
    Георги Кандиларов 0889/705-106

    Коментар


    • От: Моето Сузуки Джимни

      Стъпка втора по комфорта на Джимнито:

      Тези ниски, малки, стари и изтърбушени стокови седалки трябва да се сменят.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181008_180330.jpg
Прегледи:1
Размер:654.9 КБ
ID:5804956

      Проблемът е, че дори по-нови и запазени седалки от Джимни са също толкова неудобни и бюджетни, затова трябва просто да се изберат седалки, които не са фабрични за модела.

      Чисто спортните седалки също не се славят с комфорт - те трябва да са твърди по дефиниция. Седалки пък от други модели автомобили най-вероятно няма да паснат лесно ако въобще имат шанс за пасване, защото Джимни е доста тесен модел като купе.



      Зачетох се по-подробно из британските форуми и намерих лесно пасващ, удобен и изпитан вариант.

      За целта първо трябва да си намерите Recaro седалки от някое Suzuki Ignis Sport... като този прекрасен чифт
      Ето ги вече доставени по еконт от другия край на страната и старателно изпрани на близкия автокозметичния център:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181015_181807.jpg
Прегледи:1
Размер:664.1 КБ
ID:5804957

      Има малка тънкост при монтажа, защото не пасват директно. Очаквам, че и на други ще им хареса идеята и ще искат да последват моя пример, така че ще опиша процедурата подробно (както винаги ).

      Използват се водачите/релсите на джимнито, защото другите не пасват по височина (лява и дясна страна). При Recaro-то обаче конструкцията от релсите до облегалката за гърба е свързана в едно цяло, за разлика от при Jimny. Ето какво се крие под пластмасите на двата вида седалки.

      Джимни:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181027_123144.jpg
Прегледи:1
Размер:761.1 КБ
ID:5804958

      Рекаро:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181027_122401.jpg
Прегледи:1
Размер:511.1 КБ
ID:5804959

      Това налага цялата конструкция да се присади.
      Тънкия момент е в облегалката за гърба, защото рекаро седалката е малко по-широка. Съответно този прът, свързан към освобождаването на облегалката напред идва къс и затова не може всичко да се присади директно.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181027_123316.jpg
Прегледи:1
Размер:536.8 КБ
ID:5804960

      Вътре е кух, така че може да се използва един подходящ размер болт, за да се удължи с точно 1 инч.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181027_130633.jpg
Прегледи:1
Размер:364.8 КБ
ID:5804961

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181027_141251.jpg
Прегледи:1
Размер:445.9 КБ
ID:5804962

      Пръсваме малко спрей за всеки случай и сглабяме конструкцията по обратния ред.

      Разбира се, разширявайки с 1 инч конструкцията горе, тя става 1 инч по широка и долу при отворите за захващане към купето. Най-вероятно ще е нужен втори човек, за да помогне с натягането на релсите, за да могат да се завинтят винтовете. В следствие на натягането, седалките се движат малко по-трудно напред назад, но не много (щом жената свободни ги мести без да се оплаква, значи не стоят прекалено стегнати )

      Сравнението между седалките и впечатляващо и нямаше как да не го снимам

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181027_135042.jpg
Прегледи:1
Размер:452.2 КБ
ID:5804963

      Recaro-то са с много по-висок гръб, по-ергономични и удобни. Достатъчно са спортни, за да имат големи бордове, но са и достатъчно меки и комфортни.

      Финален вид:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181027_161000.jpg
Прегледи:1
Размер:536.7 КБ
ID:5804965

      Регулируеми амортисьори, Рекаро седалки и климатик... Вече в Джимни си е направо lounge зона, независимо от терена.
      Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
      Георги Кандиларов 0889/705-106

      Коментар


      • От: Моето Сузуки Джимни

        Супер са седалките Браво!

        Коментар


        • От: Моето Сузуки Джимни

          Чудесно описано. Развиващите се проекти с ясна идея са супер за четене.
          Успех и благодаря за споделеното.

          Коментар


          • От: Моето Сузуки Джимни

            А седални от мицубиши паджеро 2 къса база нямаше ли да станат. Те са с амортесьор и предполагам ще са по-добре при офроуд.
            Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
            Ford Fiesta 1.4 Tdci

            Коментар


            • От: Моето Сузуки Джимни

              Мерси Bomber. Радвам се да го чуя Вико.

              Сигурно има и други седалки, които биха паснали. Не исках да рискувам и затова тръгнах по отъпкан пък. Слагането на това Recaro беше вече описано из форумите на английски.

              Весела Коледа на всички!

              Коледна поука от мен - ако ще влизате в толкова дълбоки води:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181028_163005.jpg
Прегледи:1
Размер:771.7 КБ
ID:5805671

              не забравяйте да проверите дали тази тапа на купето е налична и добре наместена

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181028_163352.jpg
Прегледи:1
Размер:524.8 КБ
ID:5805672

              защото иначе резултата ще е като при мен


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20181028_163644.jpg
Прегледи:1
Размер:174.6 КБ
ID:5805673
              Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
              Георги Кандиларов 0889/705-106

              Коментар


              • От: Моето Сузуки Джимни

                Тя май и да е добре наместена, в дълбоки води над праговете пак си влиза водичка.

                Коментар


                • От: Моето Сузуки Джимни

                  Здравейте, ЧНГ на всички и за много години !

                  Да не отварям нова тема мисля да питам направо тук, дано да не се сърди собственика на темата.

                  От известно време ми се върти в главата закупуването на Джимни и тъй като новия модел 2019 колкото и да ми харесва просто убиха желанието ми с цена и 102 конски сили, реших да търся предишния модел.
                  Може ли да ме ориентирате какво да гледам, тъй като нямам никакви наблюдения изобщо върху което и да било Джимни.

                  Спрял съм се на моделите от 2012 насам, но има нещо което е странно за мен, и то е: защо година 2015 примерно не е много по-скъп от модел 2009-2010 година? Ясно ми е, че това(2015) е само фейслифт на реалният модел от 1998-2018, но все пак има разлики било то в двигател или екстри по-колата.

                  Ще съм Ви благодарен ако ме насочите на какво точно да обърна внимание при бъдещи огледи на автомобили!

                  Коментар


                  • От: Моето Сузуки Джимни

                    Здрасти,

                    Цената никога не е била показателна, а дори много често е подвеждаща! Какво си въобразява продавача за това колко струва автомобила и каква реално е ситуацията са различни неща.

                    При оглед на Джимни не мисля, че има нещо особено по-специфично спрямо оглед на други джипове, а и леки коли:
                    - Купе: има ли изгнило по прагове, подкалници и други ключови места. Врати и ламарини отразяват ли идеално образа, ако ли не, значи е ремонтирана и съответно се заглеждаме в други проблеми в следствие на удара и последвалия ремонт.
                    - Шаси: Здраво ли е, гнило има ли. Ако е пребоядисано отгоре не го взимай, по добре да знаеш срещу какво се изправяш.
                    - Двигател: Просто трябва да се чуе как работи и огледа за разни течове. Пушека от ауспуха също е показателен.
                    - Тест драйв: държи ли правата линия, геометрията нарушена ли, как спира, как ускорява. Шумове има ли.

                    Има много подробна информация в интернет за оглед преди покупка на автомобил на старо. Ето пример: http://audibg.com/forum/index.php?/t...