Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

    Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
    Защото при тях няма горене на принципа искра запалителна смес (въздух/бензин) а горенето идва заради налягането при което се възпламенява нафтата.
    Не, не е за това. Други предположения?
    Джокер: BMW имат принципни разработки по въпроса(а именно бензинов вариант с дизелови ха-ки), но нищо реализирано още.

    Коментар


    • #62
      До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

      Първоначално публикуван от Georginenov Преглед на мнение
      Джипът ти "твАрдо вАрви" на газ, ама засега е само без клизми, а те ще започнат...
      И друго- знаеш ли по колко пъти в годината се сменя ауспух, като караш на газ...


      Съжелявам за "твардо" и "Варви" Но по цял ден работя с Skype и проблема е от там!
      За другите ти въпроси ще ти кажа че джипа се проверява доста редовно за гърнета генерации и т.н. !Имам приятел които се занимава точно с това и повярваи ми за 3 години ми е махнал единствено катализатора и то зада не ми го свие някои негов колега ако се наложи да се прави някаде по път!Защото е доста честа практика това!Все пак е 50 лв. ако го дадеш на вторични!Гърнето си е оргиналното откакто съм купил джипа!
      А и другото е защо трябва да обеждавам някои за нещо!!Искаш да ти кади колата няма проблем купи си дизел!А като слушам съседите които дърпам всяка зима с техните печки не е чак такава далавера да имаш дизел нито като ВЪРВЕНЕ нито като ремонти!!!!!
      Range Rover P38 4,6 автомат 99г. (на въоръжение в момента),Опел Фронтера А КБ. 2.0 94г.(нов проект за гората.
      LZ1NES

      Коментар


      • #63
        До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

        Първоначално публикуван от stam Преглед на мнение
        ........Разбира се ако въртя по 100 000км. на година както някои мои приятели с личните си автомобили тогава бих се замислил за газ или метан... ама то пък кой пък върти толкова километри с 4х4 и т.н.

        ами аз въртя с 4Х4 по 60000 и то предимно в София!Така че с ГАЗТА МИ Е СУПЕР!!!!
        Range Rover P38 4,6 автомат 99г. (на въоръжение в момента),Опел Фронтера А КБ. 2.0 94г.(нов проект за гората.
        LZ1NES

        Коментар


        • #64
          До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

          Вероятно отговора не представлява интерес, но все пак.
          При еднакви начални условия дизела е с по-голям върт. момент защото работи с постоянна динамична степен на сгъстяване.
          При бензина динамичната степен на сгъстяване зависи от дросела, т.е. от количеството горивовъздушна смес. При бензина се дозират гориво и въздух при почти постоянно съотношение, докато при дизела се дозира само горивото, въздуха е постоянна величина.

          Коментар


          • #65
            До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

            Не твърдя, че не е така, но би ли пояснил какво е динамична степен на сгъстяване, щото не си представям как дроселът ще я промени.
            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
            Неизвестен мъдрец

            Коментар


            • #66
              До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

              Първоначално публикуван от petar_ray Преглед на мнение
              Вероятно отговора не представлява интерес, но все пак.
              При еднакви начални условия дизела е с по-голям върт. момент защото работи с постоянна динамична степен на сгъстяване.
              При бензина динамичната степен на сгъстяване зависи от дросела, т.е. от количеството горивовъздушна смес. При бензина се дозират гориво и въздух при почти постоянно съотношение, докато при дизела се дозира само горивото, въздуха е постоянна величина.
              Колега,имам рено лагуна 1.9дци 120коня и смея да твардя,че мери въздуха защото има дебитомер като на бензинов двигател.
              Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

              Коментар


              • #67
                До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                Не съм конкретно запознат с този мотор на лагуната, пък и нямам аутодата пред мен, но като общо за новите дизели с няколко съкращения пред Д-то е електронното управление на горивната помпа, респективно количеството гориво. Това обикновенно се реализира с потенциометър на педала на газта, т.е. педала / жилото за газ върти потенциометър, а не рейка на помпата.
                Съответно компа трябва по нещо да пресмята количеството гориво, а това е кол. въздух. Да, няма дросел, но количеството зависи от обороти, температура, помпени загуби, дали турбото тъпче и колко, и не на последно място е екологията. Всъщност тя е основната причина за нуждата от дебитомер.
                Сигурно ви е правило впечатление, че старите дизели с мех. помпи изпушват черно при рязко подаване на газ, а новите не. Ми заради дебитомера е. Не напразно ако го откачиш / повредиш колата не спира, просто минава в режим на средни стойности, при което се скапва екологията и икономията, но не спира да върви. Докато при бензина отакачането на дебитомера е фатално. Там не може да има средни стойности, защото съотношението бенз / въздух е почти постоянна величина (стехиометричното число е 14,7кг въздух на 1л бенз). Т.е. за да се дозира горивото трябва да се знае кол. въздух(и качество разбира се, но тва е друга боза).
                И понеже станах твърде многословен, за което се извинявам, да обобщя.
                При дизела постъпващото количество въздух е относително пост. величина, защото няма дросел на входа. Дозира се само горивото. Дизела се пали от сгъстяването/температурата при сгъстяване.
                При това цилиндъра в началото на такт сгъстяване е пълен близо до единица от обема си, независимо от това колко газ даваме. Степента на сгъстяване е постоянна независимо от положението на педала на газта.
                При бензина имаме дросел, с който дозираме количеството горивовъздушна смес(пряко при карбуратор и косвено при инжекция).
                При притворен дросел увеличаваме помпените загуби, съответно цилиндъра в началото на такт сгъстяване е пълен по-малко от единица от обема си, съответно и по-малко количество смес се сгъстява.
                А ръста на въртящия момент е в почти пряка зависимост от ръста на степента на сгъстяване. Просто при бензина има горна, а при дизела долна граница за нормална работа.
                Тези неща разбира се са предимно теория, но това е обяснението на разликата.
                На практика двата типа двг си имат предимства и недостатъци.
                Нас основно ни мотивира цената на горивото, която въобще не е функция от инженерни достижения(за съжаление).

                Коментар


                • #68
                  До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                  браво,много точно си го обяснил.А сега нека всеки сам да избере какво да кара.Аз съм за БЕНЗИНА
                  Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

                  Коментар


                  • #69
                    До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                    Аз пък за нафтата.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                      За мен не е възможно да се каже генерално бензин или дизел!
                      Всичко зависи от параметрите на конкретен двигател.
                      Предимство на бензинката е и липсата на вибрации и това, че е безшумен. Мен лично само това ме дразни в дизелаците.

                      Коментар


                      • #71
                        До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                        А пък, защо ли, през миналата година повече от 55% от новопродадените автомобили в ЕС са дизели?

                        Коментар


                        • #72
                          До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                          А пък, защо ли, през миналата година повече от 55% от новопродадените автомобили в ЕС са дизели?
                          Нас северноазиатците какво ни топли това?Освен цената на дизела,други финансови допирни точки нямаме с ония.
                          Битието/джоба/ определят съзнанието не на последно място.За съжаление.

                          Коментар


                          • #73
                            До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                            А пък, защо ли, през миналата година повече от 55% от новопродадените автомобили в ЕС са дизели?
                            Колега,
                            Продажбите на нови автомобили, респективно инструментите за увеличаване на продажбите нямат инженерни фундаменти, нали

                            Коментар


                            • #74
                              До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                              Първоначално публикуван от maxxx Преглед на мнение
                              Нас северноазиатците какво ни топли това?Освен цената на дизела,други финансови допирни точки нямаме с ония.
                              Битието/джоба/ определят съзнанието не на последно място.За съжаление.
                              Да, за съжаление. А това географско самоопределение - дано не го види жена ми.
                              И все пак сега избора е доста по-голям: бензин 92, 95, 98, 100.., няколко нафти, пропан, метан, биодизел.
                              А ,може би, кюмюр,,дърва или трева?
                              Въпрос на избор!

                              Коментар


                              • #75
                                До: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                                Аз си обичам и бензин-газ(Сузуки Самурай) и дизел (Исузу Тропер2.3тд и Мицубиши Каризма1.9тд).Каркам си ги всичките и не ми пука,ни от цена на газта ,ни от цената на дизела
                                А относно пушека на дизела и бензина -пуши на тези зад мен
                                Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                                New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X