От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!
Горе-долу това е истината.
За да се стига до необходимостта от постоянно ръчкане на изпарител (говоря за вакуумна ГУ, естествено), значи нещо не е наред. Не-наред-то може да започне от калпаво направен смесител - а повече от половината са такива, просто погледнете къде точно са отворите, след това си припомнете училищната физика, например тръбата на Вентури, или оня закон за скороста и налягането на флуид в тръба и изведнъж ще ви втресе. Продължаваме с всякакви безумни изпълнения на монтаж, с по няколко метра маркучи, често с неудачно разположение на тройника (ако има такъв де), преминаваме през калпави мембрани на изпарителите (не са рядкост) и стигаме до крайности, от сорта на парцалче в смукателния колектор (не се шегувам) и всякакви знайни и незнайни простотии.
Ако изпарителя е поне малко съобразен с двигателя като мощност, смесителя не е поредната безумна стругарска фантазия, и монтажа не е правен с гъз и ляв крак, газовата уредба не създава проблеми.
Честно казано, от как въобще съм запонал да си слагам газ по колите, май Витарката е единствената, която ръчкам през 2-3 дена. И то не защото има реално някакъв проблем, а защото са ме хванали лудите и си правя всякакви експерименти.
Миналата година правих основен ремонт на старата ми Хонда. 50000км преди това бях духнал гарнитура (по причина влезнало в радиатора такси), та така и така свалях главата, припасвах клапаните. като я отворих за ремонт (все пак 300 000 не прощават на лагерите, особено като са минали едни километри почти без масло), клапаните си бяха точно толкова чисти и красиви, колкото и 50000км по-рано. Колата е карана само и единствено на газ, по причина пробит резервоар. Пак казвам, никакви поражения, нито по клапани, нито по бутала, нито по друго. В момента двигателя на Мицака е разглобен у дома, и той е на към 300 000, последните 75 000 са само на газ, който иска - да дойде да види, има ли му нещо.
На тия двете коли (това са ми последните коли преди Витарата), след слагането на газовата, по веднъж са сменяни филтри на газта и по веднъж свещи и с това се изчерпва всичкото обслужване. Да де, масла и прочее консумативи си се сменят когато трябва, но те си се сменят и на бензин. Единственото, което сменям по-често от обичайното, е въздушния филтър, заедно с маслото.
Понеже темата е в раздел Опел, а не Хонда или Мицубиши, преди Нова Година съседа си изхвърли Опелчето, на общо над 350000км и на около 125000 от основен ремонт. След ремонта се кара само на газ (прецакана бензинова помпа). Причината да го бракува, беше че от купетно просто не остана нищо, дори и ръждата беше ръждясала, но то няма връзка с горивото. До последно си палеше на четвърт и работеше стабилно във всички режими, при това на много добър разход.
Както и да е, опитвам се да кажа, че основнате причини за проблемите с газовите уредби са неграмотността и мундарлъка. А не газовите уредби сами по себе си. Със същия успех, един калпав сервизен работник, така може да ви докара иначе перфектното дизелче, че да се чудите и да се маете от къде ви е дошло до главите. Не е като да не съм го виждал - смяна на ангренажен ремък (неграмотно) и дизела до там. После още една седмица нерви и една кофа пари, за да влезе в норма.
Та така. Всеки да си кара какво му е кеф, но преди да се правят изказвания от сорта на "това не става за нищо", помислете, дали наистина ен става или вие сте се качили на неправилния к... ааа... кон
Първоначално публикуван от Scrapheap
Преглед на мнение
За да се стига до необходимостта от постоянно ръчкане на изпарител (говоря за вакуумна ГУ, естествено), значи нещо не е наред. Не-наред-то може да започне от калпаво направен смесител - а повече от половината са такива, просто погледнете къде точно са отворите, след това си припомнете училищната физика, например тръбата на Вентури, или оня закон за скороста и налягането на флуид в тръба и изведнъж ще ви втресе. Продължаваме с всякакви безумни изпълнения на монтаж, с по няколко метра маркучи, често с неудачно разположение на тройника (ако има такъв де), преминаваме през калпави мембрани на изпарителите (не са рядкост) и стигаме до крайности, от сорта на парцалче в смукателния колектор (не се шегувам) и всякакви знайни и незнайни простотии.
Ако изпарителя е поне малко съобразен с двигателя като мощност, смесителя не е поредната безумна стругарска фантазия, и монтажа не е правен с гъз и ляв крак, газовата уредба не създава проблеми.
Честно казано, от как въобще съм запонал да си слагам газ по колите, май Витарката е единствената, която ръчкам през 2-3 дена. И то не защото има реално някакъв проблем, а защото са ме хванали лудите и си правя всякакви експерименти.
Миналата година правих основен ремонт на старата ми Хонда. 50000км преди това бях духнал гарнитура (по причина влезнало в радиатора такси), та така и така свалях главата, припасвах клапаните. като я отворих за ремонт (все пак 300 000 не прощават на лагерите, особено като са минали едни километри почти без масло), клапаните си бяха точно толкова чисти и красиви, колкото и 50000км по-рано. Колата е карана само и единствено на газ, по причина пробит резервоар. Пак казвам, никакви поражения, нито по клапани, нито по бутала, нито по друго. В момента двигателя на Мицака е разглобен у дома, и той е на към 300 000, последните 75 000 са само на газ, който иска - да дойде да види, има ли му нещо.
На тия двете коли (това са ми последните коли преди Витарата), след слагането на газовата, по веднъж са сменяни филтри на газта и по веднъж свещи и с това се изчерпва всичкото обслужване. Да де, масла и прочее консумативи си се сменят когато трябва, но те си се сменят и на бензин. Единственото, което сменям по-често от обичайното, е въздушния филтър, заедно с маслото.
Понеже темата е в раздел Опел, а не Хонда или Мицубиши, преди Нова Година съседа си изхвърли Опелчето, на общо над 350000км и на около 125000 от основен ремонт. След ремонта се кара само на газ (прецакана бензинова помпа). Причината да го бракува, беше че от купетно просто не остана нищо, дори и ръждата беше ръждясала, но то няма връзка с горивото. До последно си палеше на четвърт и работеше стабилно във всички режими, при това на много добър разход.
Както и да е, опитвам се да кажа, че основнате причини за проблемите с газовите уредби са неграмотността и мундарлъка. А не газовите уредби сами по себе си. Със същия успех, един калпав сервизен работник, така може да ви докара иначе перфектното дизелче, че да се чудите и да се маете от къде ви е дошло до главите. Не е като да не съм го виждал - смяна на ангренажен ремък (неграмотно) и дизела до там. После още една седмица нерви и една кофа пари, за да влезе в норма.
Та така. Всеки да си кара какво му е кеф, но преди да се правят изказвания от сорта на "това не става за нищо", помислете, дали наистина ен става или вие сте се качили на неправилния к... ааа... кон

Коментар