Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    Това с постоянните настройки на обикновено АГУ ,не ми е ясно как го постигате. От 20г. карам на газ всякакви коли от карбураторни до мултипойнт инжекциони и никога не ми се е случвало да бягат обороти и т.н. Слагам я, регулирам и не пипам повече. Чувал съм глупости от всякакъв порядък, но до една се дължат на глупав монтаж и глупаво регулиране.
    А колите от 86 са несравнимо по-читави от съвременните кенове за бира, набедени за автомобили.
    Горе-долу това е истината.

    За да се стига до необходимостта от постоянно ръчкане на изпарител (говоря за вакуумна ГУ, естествено), значи нещо не е наред. Не-наред-то може да започне от калпаво направен смесител - а повече от половината са такива, просто погледнете къде точно са отворите, след това си припомнете училищната физика, например тръбата на Вентури, или оня закон за скороста и налягането на флуид в тръба и изведнъж ще ви втресе. Продължаваме с всякакви безумни изпълнения на монтаж, с по няколко метра маркучи, често с неудачно разположение на тройника (ако има такъв де), преминаваме през калпави мембрани на изпарителите (не са рядкост) и стигаме до крайности, от сорта на парцалче в смукателния колектор (не се шегувам) и всякакви знайни и незнайни простотии.
    Ако изпарителя е поне малко съобразен с двигателя като мощност, смесителя не е поредната безумна стругарска фантазия, и монтажа не е правен с гъз и ляв крак, газовата уредба не създава проблеми.

    Честно казано, от как въобще съм запонал да си слагам газ по колите, май Витарката е единствената, която ръчкам през 2-3 дена. И то не защото има реално някакъв проблем, а защото са ме хванали лудите и си правя всякакви експерименти.

    Миналата година правих основен ремонт на старата ми Хонда. 50000км преди това бях духнал гарнитура (по причина влезнало в радиатора такси), та така и така свалях главата, припасвах клапаните. като я отворих за ремонт (все пак 300 000 не прощават на лагерите, особено като са минали едни километри почти без масло), клапаните си бяха точно толкова чисти и красиви, колкото и 50000км по-рано. Колата е карана само и единствено на газ, по причина пробит резервоар. Пак казвам, никакви поражения, нито по клапани, нито по бутала, нито по друго. В момента двигателя на Мицака е разглобен у дома, и той е на към 300 000, последните 75 000 са само на газ, който иска - да дойде да види, има ли му нещо.

    На тия двете коли (това са ми последните коли преди Витарата), след слагането на газовата, по веднъж са сменяни филтри на газта и по веднъж свещи и с това се изчерпва всичкото обслужване. Да де, масла и прочее консумативи си се сменят когато трябва, но те си се сменят и на бензин. Единственото, което сменям по-често от обичайното, е въздушния филтър, заедно с маслото.

    Понеже темата е в раздел Опел, а не Хонда или Мицубиши, преди Нова Година съседа си изхвърли Опелчето, на общо над 350000км и на около 125000 от основен ремонт. След ремонта се кара само на газ (прецакана бензинова помпа). Причината да го бракува, беше че от купетно просто не остана нищо, дори и ръждата беше ръждясала, но то няма връзка с горивото. До последно си палеше на четвърт и работеше стабилно във всички режими, при това на много добър разход.

    Както и да е, опитвам се да кажа, че основнате причини за проблемите с газовите уредби са неграмотността и мундарлъка. А не газовите уредби сами по себе си. Със същия успех, един калпав сервизен работник, така може да ви докара иначе перфектното дизелче, че да се чудите и да се маете от къде ви е дошло до главите. Не е като да не съм го виждал - смяна на ангренажен ремък (неграмотно) и дизела до там. После още една седмица нерви и една кофа пари, за да влезе в норма.
    Та така. Всеки да си кара какво му е кеф, но преди да се правят изказвания от сорта на "това не става за нищо", помислете, дали наистина ен става или вие сте се качили на неправилния к... ааа... кон
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

      Колата беше Рено 11 с обикновена газова уредба, може да не съм случил и на газаджия ( след монтажа на АГУ спря да работи на бензин, отговора на газаджията беше, че проблема не е от него, впоследствие от карбуратора излезнаха стружки, съответно някоя от тях беше запушила едно жигльорче ).
      Може да не съм случил и на газостанции, случвало се е след зареждане дори и на една и съща газостанция да се налага да се боря с изпарителя!
      Не съм карал единствено на метан. В крайна сметка всеки е достатъчно разумен, за да направи своя избор!
      Е вярно е и другото, човек се учи, докато е жив ( дано онзи отгоре да ни остави повечко време за обучение... ).
      Казано е:
      -"Обичай ближния",
      щото ако заобичаш далечния... баси транспортните разходи!

      Коментар


      • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

        Признавам аз имам проблем, забелязвам гадни дребни детайлчета които ме дразнят. Имам приятели които не им прави впечатление, че колата им се замисля при подаване на газ, че не пали както е палила преди 2 години, че не набира както трябва и че оборотите шават постоянно. И като ги попитам викат "абе нямам никакви проблеми с тая газ вече 4 години". Е да ама аз тия работи ги забелязвам и ме дразнят. Поради тази причина сменям филтри кабели и свещи много по-често отколкото повечето хора. Това не е нужно но не е и много скъпо. Пример е на баща ми голфа вече 7-ма година е с едни и същи свещи и не е пипал нищо по изпарителя.
        Аз сменям мембрани филтри и т.н. когато преценя че е нужно. Сигурен съм че и нищо да не бях сменял откакто имам колата тя и до днес щеше да върви, но въпроса е как.
        За 6 години и 160 000 км. имам 4 гърмежа с нито едно поражение.
        no signature no problems

        Коментар


        • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

          Досега имам точно 2 гърмежа, единия от лично моя простотия (срам ме е даже да си кажа що), втория от тъпата свещ, дето се разпадна. Тоест, и двата пъти не е било проблем на газовата.

          Стружки, било в карбуратора, било на по-лошо нясто - дали не са от калпав монтаж? Виждал съм някои странни изпълнения, с оправданието "а, той мотора ще ги издуха" E, понякога ги издухва, друг път ... някой друг го ... издухва. И естествено, газаджията никога не е виновен. За съжаление, в този занаят е същото като навсякъде. Има свестни пичове, които са наистина в час и са внимателни, но са единици. Останалото си е все същия боклук като навсякъде.

          П.П. Хайде, ще си кажа. Бях задбравил да вкарам кабела на третия цилиндър. И като затресе двигателя, вместо да видя какво не е в ред, взех, че дадох повечко газ.... новобрански простотии.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

            Защо никой не казва за проблемите с дизеловите двигатели на Фронтитата?Или никой не е чул за проблемите с помпите на 2.2 моторите или завидното конструктивно недоразумение-2.5 дизел с 5 отделни глави?Ако някой се чуди защо 5-едната трябва да е винаги в багажника.Единствено мотора 2.8 на Исузо заслужава комплименти ,но пък е рядък и държи цена....За бензиновите мотори спрягате само разхода но не и плюсове и минуси на самия агрегат като цяло-все пак и маслата с които се кара,цената на ангренажа и филтрите е по-ниска ,труда по смяната им е по малко и според мен не са само това плюсовете на бензиновия двигател!Но всички плюсове и минуси зависят много и от страната на придобиване на самия автомобил-визирам преди всичко италиянките(там е страшно положението)
            Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D

            Коментар


            • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

              ха, прав си! За маслата и филтрите - честно казано, не знам колко излиза смяната на маслото на дизелова Фронтера точно, но имам един приятел, който 10-12 години караше само дизели. И когато си взе накрая бензинова кола (и то доста по-голяма от предишните), остана втрещен, че цената на масло и филтър е колкото филтъра на дизелака без маслото.

              Нямам нищо против дизелите, просто всеки да си прави сметката, а консумативите, особено при по-сериозна експлоатация, са си цифра. Ако ще се кара 3-5к км в годината, май е все тая,но ако са 30-50...
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                Не заравяйте да отчете факта, че при продажба на автомобила можете да си свалите газовата уредба и да я поставите на следващия независимо колко км. навъртате на година. И ако не сменяте броя на цилиндрите
                Последно редактирано от sony bono; 01-02-11, 18:36.

                Коментар


                • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                  Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                  при продажба на автомобила можете да си свалите газовата уредба и да я поставите на следващия ... ако не сменяте броя на цилиндрите
                  Мислил съм го това, но не знам после с настройките на ГИ-то как ще се справя, дали има значение къде да се поставят дюзите на самия колектор (сигурно има), а не знам газаджиите дали ще се навият на "прехвърляне", което май е по-сложно от поставяне на нова уредба, така че май прехвърлянето отпада като вариант. За 900 лева български газов инжекцион - няма какво да се занимаваме с прехвърляне

                  Коментар


                  • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                    ха, прав си! За маслата и филтрите - честно казано, не знам колко излиза смяната на маслото на дизелова Фронтера точно, но имам един приятел, който 10-12 години караше само дизели. И когато си взе накрая бензинова кола (и то доста по-голяма от предишните), остана втрещен, че цената на масло и филтър е колкото филтъра на дизелака без маслото.

                    Нямам нищо против дизелите, просто всеки да си прави сметката, а консумативите, особено при по-сериозна експлоатация, са си цифра. Ако ще се кара 3-5к км в годината, май е все тая,но ако са 30-50...
                    Мога да дам прясно инфо от преди 2 седмици.
                    Масло 5 литра 10W40 GM - 66 лв.
                    Филтър 7.5 лв. Filtron Смяна 5 лв.
                    Горивен филтър 7.5 лв. Смяна без пари
                    Нямам никаква идея какво спрягате смяната на маслото? На мен ми е лично 12 лв. по-скъпо отколкото на бензинката.
                    2.2 дти
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                      Прецакал си се ... Последния път(преди около месец), когато купувах 10/40 от Луи Айер 13, беше по 40 лв. 5-литровата туба, а по 10 лв. 1 литровата ...
                      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                      Неизвестен мъдрец

                      Коментар


                      • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                        Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                        Прецакал си се ... Последния път(преди около месец), когато купувах 10/40 от Луи Айер 13, беше по 40 лв. 5-литровата туба, а по 10 лв. 1 литровата ...
                        Още е съсщата цената. Преди месец купувах от този магазин. Междудругото само там е 40 лв. никъде другаде не съм го намирал на 40 лв. Все по-скъпо. Иначе 1л. си е 10 лв. навсякъде.

                        Коментар


                        • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                          Аз го взех от Опел в Младост. Мислх, че са на една цена ;(
                          за другия път ще знам.
                          no signature no problems

                          Коментар


                          • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                            Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                            Мога да дам прясно инфо от преди 2 седмици.
                            Масло 5 литра 10W40 GM - 66 лв.
                            Филтър 7.5 лв. Filtron Смяна 5 лв.
                            Горивен филтър 7.5 лв. Смяна без пари
                            Нямам никаква идея какво спрягате смяната на маслото? На мен ми е лично 12 лв. по-скъпо отколкото на бензинката.
                            2.2 дти
                            Смени въздушния филтър на дизела и тогава ще си говорим за цени.
                            OPEL Frontera В 2.2 DTI ДБ
                            Polaris Sportsman 800 EFI

                            Коментар


                            • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                              Първоначално публикуван от falkongp Преглед на мнение
                              Смени въздушния филтър на дизела и тогава ще си говорим за цени.
                              Пропуснал съм го.
                              18 лв. някакъв Английски.
                              no signature no problems

                              Коментар


                              • От: Фронтера Дизел, Бензин, Газ!

                                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                                ...
                                Един приятел иска да се "фронтеросва"...... Едва ли ще навърта повече от 10 000 км на година, и определено няма да се използува за сериозен офроуд....
                                Тефчо , приятелят ти вече може и да се е "фронтеросал" , ама къде братче сложи тези гранични условия за 10 хиляди , та разбуни духовете ?

                                По моите кръчмарски сметки приблизителните 10 000 км. годишно са баш кантара за газификация на Фронтерата .
                                Ще ти кажа обаче как се случи при мен : Преди години като реших какво точно искам , тръгнах една зима в студа по автоджамбази да търся КБ с 2.8 дизел Исузо . Железен .
                                Гледах 3 бройки , плюс едно Кампо . Първия така и не пожела да запали въпреки пробите с 2 акумулатора . Втория след старта започна да тресе така , че да ми се откачат бъбреците . Обясненията на джамбазина , че "като загрее , ше утихне" ги пропуснах покрай ушите си , щото от ИФА навремето имам подобни "здравословни" спомени . А на мен кръста си ми требе още
                                Е , някой ще каже : То може да е нещо дребно - изгоряла подгряваща свещ , скъсан тампон на мотора , или нещо от сорта . Само дето мене ми се ще като купя возилото да му сменя маслата и филтрите и да го подкарам по пътищата , а не да започна с омазаните дрехи и изтезанията в канала .
                                Третия пък "австриец " беше с толкова изгнили ламарини , че от тях можех да направя сито за пресяване на баластра ....
                                ... и в един момент ми светна : Явно не ми е писано да карам железен Исузо . Ай ше му .... на дизела ! Звъннах на един приятел в Италия , та ми докара един газифициран C20NE . За италианците се носи слух , че не знаят къде са пробките за масло по колите , но е известно също така , че са майстори на монтажа на АГУ . В което се убедих за вече над 70 000 км.
                                В крайна сметка ( първоначално и аз имах идея за около и под 10 хил. км. годишно ) като подкарах на пропан -бутан , станаха над 20 хил . на година

                                ПС. Пък и не ме е страх от основен ремонт . Опела е масов мотор . Но още не ми се е наложило ( въпреки че не съм перфекционист като Фанатик в подръжката ) да стигам до интервенции .
                                ... оказва се , че и в C20NE има желязо . ... а аз преди смятах така единствено за МБ . Та нерядко се случва напоследък МБ-то ми да си дреме кротко в гаража .

                                ПС. Напоследък се оглеждам за читав Y160 но то е по други причини ( дано новия Закон за горите да не сработи !) . Дори да увелича автопарка , Фронтерата ше я карам докато стане за скрап . И то не затова , че съм лош търговец . Говори се , че старата любов ръжда не хваща.
                                Последно редактирано от Vlado_Ts; 06-02-11, 11:56.
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X