Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси за Блокажа и Раздатките при Land Rover

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Проблем с блокажа на Диско 1 300Tdi

    При мен малкото лостче се включва докрай - напред за бавните или назад за бързите скорости - само ако мръдна малко назад или напред - обикновено го правя на наклон.
    Блокажът трябва да се включва без усилие наляво към шофьора във всички позиции - H, N и L и на таблото да светне индикацията. Четох някъде, че ако този блокаж не е бил използван много дълго време, лостчето клеясва и трябва с голяма сила да се натисне /но не с удар !/.
    Успех
    Владо Рангелов
    Land Rover Discovery 1-300tdi

    Коментар


    • #47
      Мерси че толкова бързо отговаряте.. c_gul сигурен ли си че се включва в движение защото съм пробвал всякак със сила или без, не влиза на ляво към шофьора в нито една позиция - Н,N,L и не ми свети индикацията на таблото.
      Не мога да го мръдна този лост по никакъв начин на ляво

      Не сЪм запознат добре с форума и бавно пиша обЪрках каде трябва да пиша отговор.. Но лостчето не Влиза по никакав начин кЪм шофьора сигурно ли е, че трябва да се включва в движение до 8км/ч. ??
      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 11-02-10, 14:49.

      Коментар


      • #48
        До: Проблем с блокажа на Диско 1 300Tdi

        Ударът не е по лоста, а се усеща при същинското блокиране на дифа. Значи работи си диференциалът по предназначение и после някой го блокира и какво става - изравняване на въртящите моменти на двете полуоси - и точно тогава се усеща удар.
        За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

        Коментар


        • #49
          До: Проблем с блокажа на Диско 1 300Tdi

          Не правете грешката да включвате на Ленд Ровър блокаж или бързи и бавни в движение!Автомобила трябва да е в покой за да се извърши тази "операция".От НЯКОЛКО такива включвания в вдижение в момента диското е в бокса със свален заден диф със скъсана ос на планетите и сателитите и в града има още един колега само ,че той е сломил така 4 дифа
          И като става на въпрос за блокиране ще питам тук : може ли да заварим задния диф или и двата защото дори на включен блокаж не въртят всичките колела с еднаква сила ,дори някой не въртят
          Последно редактирано от kol1o0; 04-03-09, 18:30.

          Коментар


          • #50
            До: Проблем с блокажа на Диско 1 300Tdi

            Първоначално публикуван от kol1o0 Преглед на мнение
            Не правете грешката да включвате на Ленд Ровър блокаж или бързи и бавни в движение!Автомобила трябва да е в покой за да се извърши тази "операция".От НЯКОЛКО такива включвания в вдижение в момента диското е в бокса със свален заден диф със скъсана ос на планетите и сателитите и в града има още един колега само ,че той е сломил така 4 дифа
            И като става на въпрос за блокиране ще питам тук : може ли да заварим задния диф или и двата защото дори на включен блокаж не въртят всичките колела с еднаква сила ,дори някой не въртят
            Защо грешка? Аз многократно съм го правил, но спазвам лека процедура.
            1-во спирам, по-възможност под минимален наклон, колкото диското да се затъркаля, мноого бавно.
            2-ро без да включвам на скорост, местя малкото лостче леко напред в неутрална позиция и после наляво и съответно напред пак или назад, спрямо нуждите...

            Цялото упражнение се прави на N и с минималната възможна скорост под 8 км/ч, немек най-добре със скорост равна на човешки ход. Никога не е имало проблеми, удър се получава при неравномерно сцепление също, много е добре да се избягва включването при твърде разнородна по сцепление и хлъзгава настилка.

            Защо искате да заварявате? Отворете и вижте да няма изядени шлици, скъсана полуоска или нещо по трансмисията...

            Коментар


            • #51
              Първоначално публикуван от velio Преглед на мнение
              А свети ли ти лампичката за включен блокаж?
              Въпросът на Вельо беше доста основателен
              FoS7eR, може ли да предположим, че раздатката LT230* е заменена с Borg Warner раздатка (от Range Rover Classic), която няма ръчна блокировка на междуосевия диференциал (т.е. не е възможно движение на лоста наляво)?

              Първоначално публикуван от kol1o0 Преглед на мнение
              ...И като става на въпрос за блокиране ще питам тук : може ли да заварим задния диф или и двата защото дори на включен блокаж не въртят всичките колела с еднаква сила ,дори някой не въртят
              Това е глупаво решение. Какво ще постигнете по този начин, освен колата да бъде тотално опасна и трудно подвижна на асвалт?

              Още повече, при блокиран междуосев диференциал и при определени условия на лошо сцепление е напълно нормално да се движат само едно колело на предния и само едно колело на задния мост.

              Относно заварките, това, което правят някои е да превърнат полуосите отзад от разтоварени в полуразтоварени, като ги заварят откъм главината. Но заварка на диференциала....

              Коментар


              • #52
                До: Проблем с блокажа на Диско 1 300Tdi

                Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение


                Това е глупаво решение. Какво ще постигнете по този начин, освен колата да бъде тотално опасна и трудно подвижна на асвалт?

                Още повече, при блокиран междуосев диференциал и при определени условия на лошо сцепление е напълно нормално да се движат само едно колело на предния и само едно колело на задния мост.

                Относно заварките, това, което правят някои е да превърнат полуосите отзад от разтоварени в полуразтоварени, като ги заварят откъм главината. Но заварка на диференциала....
                Точно!
                Ако искате блокаж, завараките не са правилната пътека...

                П.П. Може би една залепена тема за устройсто на 4х4 при различни модели или в различните модели ще спомогне повече хора, които не са наясно по една или друга причина, да прочитат и да не се чудят. Има доста полезни теми за устройството и работата на Диференциалите, блокажите и видовете 4х4 и т.н., което си мисля, доста хора и много от тях нов, не знаят, а и често питат, пускат нови теми и прочее... Би следвало да спомогне и за намаляването и лесното модериране, както и повишаване на колективното знание по основните понятия и знанието на средностатистическите потребители...?

                Коментар


                • #53
                  До: Проблем с блокажа на Диско 1 300Tdi

                  Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                  Защо грешка? Аз многократно съм го правил, но спазвам лека процедура.
                  1-во спирам, по-възможност под минимален наклон, колкото диското да се затъркаля, мноого бавно.
                  2-ро без да включвам на скорост, местя малкото лостче леко напред в неутрална позиция и после наляво и съответно напред пак или назад, спрямо нуждите...

                  Цялото упражнение се прави на N и с минималната възможна скорост под 8 км/ч, немек най-добре със скорост равна на човешки ход. Никога не е имало проблеми, удър се получава при неравномерно сцепление също, много е добре да се избягва включването при твърде разнородна по сцепление и хлъзгава настилка.
                  Защо искате да заварявате? Отворете и вижте да няма изядени шлици, скъсана полуоска или нещо по трансмисията...
                  Сигурно и така може ,но ние два три дена сменяхме в движение с по-висока скорост и се скъса ос в задня диф ,може просто да си и е дошло ,но един човек който е имал няколко Дискота каза, че е точно от това включване с висока скорост.
                  А от заваряването се отказахме ,разпитахме един който е пробвал и каза ,че ако не на първото то на второто излизане ще се прибираме на въже.
                  Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 11-02-10, 08:08.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Проблем с блокажа на Диско 1 300Tdi

                    Първоначално публикуван от kol1o0 Преглед на мнение
                    сигурно и така може ,но ние два три дена сменяхме в движение с по-висока скорост и се скъса ос в задня диф ,.............
                    Ми ще скъсате. Ако сте превключвали L и H в движение. Тази оерация се прави само при спрял автомобил или леко се премества докато се напасне демултипликатора.
                    Това със заваряване на диф. е ........."номера от селски вечеринки". Наистина има логика, но се разправя по селата като фолклор, когато москвича се ползваше за джип.

                    А за блокажа на централния диференциал да питам: как го блокирате на място кат той не работи? Това е все едно да сложиш пръчка между спиците на спрял велосипед-безсмислено е.
                    За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Проблем с блокажа на Диско 1 300Tdi

                      Е казах аз да не се превключва в движение ама слуша ли ме някой.

                      Бяхме се отказали, но дифа вече е заварен, така или иначе новият (стар) днес пристига и ако се строши ще бъде сменен, момчетата които го заваряваха са заварили още 1 и имал вече 20 излизания в гората объркана ситуация ,то ще си каже. Засега си е добре на асвалта по-внимателно и не трябва да има проблеми, ще видим в гората как ще е.

                      И един въпрос: сега може ли да включваме блокажа зарадо предния мост или няма смисъл от него?
                      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 11-02-10, 08:09.

                      Коментар


                      • #56
                        Въпроси за блокажа на Дискавъри 1

                        Поразрових се из темите, преди да започна тази и намерих полезни неща - не знаех, например, че блокажът може да се включва директно от позиции L и Н, без да се преминава през N. Но искам да питам знаещите - нали няма опасност от повреда, ако се кара с блокаж на междуосевия диференциал и се завива яко? Доколкото разбирам, проблемът със завиването идва, ако има блокаж на предния мост, какъвто в случая няма. И още - за блокажа на бързи, в какви условия е препоръчително да се ползва? Мисля си, че е за през зимата, на дълго, например, когато пътят не е добре почистен, което в нашия край си е практика.
                        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 11-02-10, 10:56.
                        Land Rover Discovery 200TDI

                        Коментар


                        • #57
                          До: Въпроси за блокажа на Дискавъри 1

                          Блокирането на дифа се извършва само в движение! Предназначението му е да те изведе от кална или друга ситуация. След спасяване на положението, блокажът трабва да се изключи. За непочистените пътища-бавни /L/ и само при необходимост блокаж. Позиция /N/ ти пожелавам да не я ползваш никога. Предназначението и е за теглене /в смисъл, когато ти си тегленият/
                          Има някои малоумници /особено в големите и държавните фирми/, които включват блокажа при първия сняг и го изключват през м.май.
                          За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Въпроси за блокажа на Дискавъри 1

                            Един въпрос малко встрани от темата.Може ли да се използва (L), когато се налага да теглиш някого?

                            И малко пяснение за тези позиции на малкия мост.В смисъл кога и за какво се използват, за да стигенш до тях трябва да си спрял!

                            .... и още малко ТУК
                            Прикачени файлове
                            Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 25-05-09, 09:02. Причина: допълване
                            <Land Rover Discovery 300 tdi> <Bearmach/Pro Comp 2"> <Extreme Evolution 32">http://arhangel.run-bg.com/bg/index.pl

                            Коментар


                            • #59
                              До: Въпроси за блокажа на Дискавъри 1

                              Последната зима пробвах да карам с включен блокаж по заснежен път по съвет на мой познат, също собственик на Диско. Забелязах, че колата се държи по-лошо в завой, отколкото с изключен блокаж. Обяснението - при блокиране на междуосевия диференциал предният и задният мост получават еднакъв въртящ момент и .... еднаква скорост! Но, в завой те изминават различни пътища и се нуждаят от различна скорост като задния мост трябва да се движи по-бавно от предния, тъй като той завива с по-малък радиус. В резултат задният мост се опитва да избута колата извън траекторията на завоя по допирателната, което на практика се изразява в това, че навиваш волана, а тя си върви направо. Поради същата причина не е препоръчително да се правят остри завои с включен блокаж на суха настилка. Натоварванията върху валове, зъбни двойки, лагери и т.н. са големи и има опасност от счупвания. При автомобилите, които нямат междуосев диференциал ( Лада Нива, ЗиЛ 131, УАЗ и др. ) е забранено да се включва предния мост на суха настилка именно заради това.
                              Може ли да се включва блокировката в движение? Да, но..... никога, когато колелата на единия от мостовете буксуват. Аз предпочитам да го правя на място. Ефектът при опит за включването й при буксуване е като прът между спиците на колело т.е. счупване на пръта или спиците.
                              Според мен: най-честите приложения на блокировката на междуосевия диференциал:
                              1. При изкачване на плато - в момента на достигане на равната част предния мост остава без сцепление и целия въртящ момент се прехвърля на него. Резултат: приплъзване на предния мост и никаква мощност на задния. Решение: Преди изкачването ( под прав ъгъл към хоризонта) се включва блокировката за да имаме мощност и към задния мост
                              2. При преминаване на кални участъци - след добро засилване ( ако си сигурен, че под калта не дебнат изненади като пънове, дълбоки дупки и т.н.) когато излизаш от калта можеш да бъдеш неприятно изненадан от действието на диференциала, който ще прехвърли цялата мощност на задния мост в калта, а предният, който е на сухо няма да може да те изтегли. Решение - предварително включена блокировка
                              Надявам се да съм бил полезен. Ако греша, по-опитните колеги да ме поправят.
                              Поздрави / Напред и нагоре!
                              00359893488603

                              ....нямам си вече LR...

                              Коментар


                              • #60
                                Първоначално публикуван от zlatoto_zd Преглед на мнение
                                2. При преминаване на кални участъци - след добро засилване ( ако си сигурен, че под калта не дебнат изненади като пънове, дълбоки дупки и т.н.) когато излизаш от калта можеш да бъдеш неприятно изненадан от действието на диференциала, който ще прехвърли цялата мощност на задния мост в калта, а предният, който е на сухо няма да може да те изтегли. Решение - предварително включена блокировка
                                Мдааа, съгласен съм за това. Неприлагането на този метод личи от аватара ми първата локва я минах без блокаж, втората - и нея, обаче в третата забуксувах и после го включих, ама файдата не беше голяма, та като се почна едно лашкане напред-назад, докато вече не можех да мръдна. Е, тогава дойде друго такова Диско и ме изтегли като тапа, ама въпросът е, че можеше да мине и без това.

                                Първоначално публикуван от c_gul Преглед на мнение
                                Блокирането на дифа се извършва само в движение! Предназначението му е да те изведе от кална или друга ситуация. След спасяване на положението, блокажът трабва да се изключи. За непочистените пътища-бавни /L/ и само при необходимост блокаж. Позиция /N/ ти пожелавам да не я ползваш никога. Предназначението и е за теглене /в смисъл, когато ти си тегленият/
                                Има някои малоумници /особено в големите и държавните фирми/, които включват блокажа при първия сняг и го изключват през м.май.
                                Добре де, а защо тогава има и блокаж на бързите? Ако в снега е препоръчително да се кара на бавни, то тогава тоя блокаж на бързи няма кога да се включва, поне така си мисля аз.
                                Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 25-05-09, 09:53.
                                Land Rover Discovery 200TDI

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X