Обява

Свий
Няма добавени обяви.

НОВ Jeep Grand Cherokee 3.0L Diesel 184 KW (250 PS) 2017г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Да сменяш масло 21 век на 8000 км е малоумие, едно време на Ладите лайната сменяхме на толкова. Значи или двг е ниво 60-те на миналия век, или маслото е шит, или собственика. Но който го влече, може и на 3000, фетиши всякакви...
    За ZF кутиите, до към 2019 ги дават необслужваеми, след това сменят плочата, инфо в мрежата бол.

    Коментар


    • Благодаря за откровението,колега. Видимо си светило в техниката и си с италианска кола,на която сменяш маслото на 10 години. Не смятам да влизам в ненужни спорове и да определям хората,какви са и що са именно в този форум,защото не ми е на нивото. ПОжелавам ти безаварийни километри.
      JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
      Тел: +359 887 847261

      Коментар


      • Първоначално публикуван от ivaningbg Преглед на мнение
        Благодаря за откровението,колега. Видимо си светило в техниката и си с италианска кола,на която сменяш маслото на 10 години. Не смятам да влизам в ненужни спорове и да определям хората,какви са и що са именно в този форум,защото не ми е на нивото. ПОжелавам ти безаварийни километри.
        Добре де, защо се сърдиш. Имам уважение към теб от този форум, но както казах и за мен това не е нормално 21-ви век. Ако искаш сменяй го всяка втора събота на месеца, това е твой избор. Споделяш тук, изказваме мнение. Спомена, че си поддържал авиационна техника, та имам въпрос - колко по-рано от предписаното от производителя сменяхте консумативи? На колата ти го сменяш поне два пъти по-рано. Може и повече да е, не знам какъв интервал му дават заводски, но едва ли е по-малко от 15 хиляди.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • ivaningbg
          ivaningbg коментира
          Редактиране на коментар
          Асене,аз не се сърдя просто за спорта, а за това,че колегата по-горе си позволява епитети към мен,които нито съм му искал нито са на място.Затова писах,че такова поведение ми е под нивото.
          Относно поддръжката на авиационната техника:Ние бяхме най-големият производител на хеликоптерни двигатели в света за гражданските хеликоптери (За военните няма как да надскочиш Пентагона на САЩ).Когато производителят на хеликоптера продаде на клиента си машината,клиентът се свързваше с нас по отношение на поддръжката на двигателя.Тук ставаше това,което съм описал в предишните страници със скоростната кутия на ZF.Производителят на кутията препоръчва на крайния клиент да сменя маслото на определени интервали,но самите ZF знаят,че производителят на автомобила пишат в ръководствата си на експлоатация и поддръжка,че маслото не се сменя "за целия период на експлоатация", колкото и неопределен да е той в километри и месеци. Лично съм задавал този въпрос в представителството на Джип в Хамбург и никой не ми отговори. Всеки производител задава лимити и интервали на техниката си по отношение на поддръжката си. Клиентът е този,който решава, дали да ги изпълни до край или по-рано да подходи към смяна и др. Конкретно за моя мотор аз се интересувах още в Германия,но тогава ми беше малко по-лесно,че колата беше с 4 годишна гаранция. Тук в Пловдив се запознах с един човек,който оправя нон стоп италиански "топ поддържани" Джипки като нашите и ми каза следното:Ако искаш да си спокоен и да си караш дизела безпроблемно,сменяй маслото на 8000 до 10000 км и ще го караш 500.000 км". Напълно съм наясно и за народната приказка,че "Прасе,жена и кола на късмет се взимали",но имайки предвид,че аз карам в момента към 10.000 км годишно и на годината веднъж трябва да сменям маслото и без това,на колко да го сменям,ако питам онзи многознайко,който изкарва "собственика шит"?
          Последно редактирано от ivaningbg; 16-03-25, 06:22.

      • На Черока така пише в книжката. Дори ако се кара на кратки разстояния беше и по-често. По-добре ли е на Шкодата - отидох на 20 000 и викат “аааа, рано е” направиха интервала на 30 к. Сега за 100 000 км имам три смени на масло. После да му мисли новия собственик.

        Коментар


        • На МЛ 3.0 дизела W164 за европейските им дават смяна на 25 000км,а на американските и канадските на 15 000км.Е ,нали са все едни и същи са и се правят само на едно място-Тъскалуса ,Алабама?Що така?

          Коментар


          • Първоначално публикуван от v_0 Преглед на мнение
            На Черока така пише в книжката. Дори ако се кара на кратки разстояния беше и по-често. По-добре ли е на Шкодата - отидох на 20 000 и викат “аааа, рано е” направиха интервала на 30 к. Сега за 100 000 км имам три смени на масло. После да му мисли новия собственик.
            Е колко да е трудно сам да си смениш маслото?

            Коментар


            • Гаврил Груев Хлътев
              Гаврил Груев Хлътев коментира
              Редактиране на коментар
              КАК ще разбрат че маслото е сменяно? Ако не им кажеш и намериш същия маслен филтър.... дори може да не го смениш ако не намериш.
              Та сериозно - КАК ???
              НАИСТИНА те питам - не е заяждане!

            • trapper
              trapper коментира
              Редактиране на коментар
              Вероятно има как. Напр. на моя Range Rover sport има сензор на пробката за източване на маслото. Интервалът за смени на маслото е през 12 месеца. Дори 1 ден закъснение и колата влиза в сервизен режим. Пробега не го брои.

            • Гаврил Груев Хлътев
              Гаврил Груев Хлътев коментира
              Редактиране на коментар
              trapper има помпи за източване на маслото.
              И 99% вероятно сензора при пробкататти за източване си е 'сензор за ниво и температура на малото'. И като отвиеш пробката при изгасн двигател, източиш и после налееш новото - ЕКУ то нищо няма да е разбрало

              При огледа на един автомобил на 120 000 , на 5 години обслужван САМО в сервиза на марката - всяко обслужване си беше записано в ЕКУ.
              Общо 4 смени на масла, около 40 000 натискания на съединителя ... всякакви данни.

              Колата имаше ясно доловим шум от КВ. Чудя се дали е излязъл сполучлив ремонта на тия дето я бяха закупили след нашия оглед.

          • Първоначално публикуван от v_0 Преглед на мнение
            На Черока така пише в книжката. Дори ако се кара на кратки разстояния беше и по-често. По-добре ли е на Шкодата - отидох на 20 000 и викат “аааа, рано е” направиха интервала на 30 к. Сега за 100 000 км имам три смени на масло. После да му мисли новия собственик.
            Какво пише, смяна на 8000? С какво масло? И нищо и няма на Шкодата ти, не го мисли следващия.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • Asen Kushlev
              Asen Kushlev коментира
              Редактиране на коментар
              По принцип да, дефакто не е само. Интервала за смяна производителя ги е имал в предвид тези неща. Дава гаранция 5-7-10 години, ще да са помислили и за това.

            • Гаврил Груев Хлътев
              Гаврил Груев Хлътев коментира
              Редактиране на коментар
              Пич - прочети колко е гаранцията ако колата е такси. и за колко време едно такси навърта гаранционните км

            • Asen Kushlev
              Asen Kushlev коментира
              Редактиране на коментар
              Не говорим за гаранция при такситата, има доста натоварени коли извън този бранш. За такситата гаранция за акумулатор беше 6 месеца преди години.

          • Абе зависи...там от горива, умонастроения на представителство/вносител...на местен сервиз и пр. Всякой си е бамбашка(това,какво пише в наръчника, май няма особено значение).
            Пускат им там "разкладка" с процедури...това-да..това-не. Оттам нататък-всеки на своя отговорност.
            А че гражданинът искал да си смени маслото в дифа или кутията на новозакупената каляска профилактично в първите 50-60К - "Не може!Няма такава процедура!То е лайфтайм!" . Идеш у сивата зона- "Няма проблем,бате...квот донесеш,пред тебе биля ше го сменим". Или на село,под крушата...кой ща види...
            30К в 4л.картер - тц,мерси,ако и да е 2025г.
            От едната крайност (ранни смени ,пари на вятъра),та в другата...Еми сменяме си там колко пише "утежнен режим" и толкоз(ако наръчникът изобщо вече дава такива нишани).
            .......

            w164 e 2005-2011г... До януари 2010 от дизеловото гориво,предназначено за шосеен транспорт в САЩ,нискосернистото (15mg сяра/kg дизел) трабва да гони 80% от предлагания обем.Останалите 20% от предлагания обем е с 500mg/kg сяра...такива цели си били поставили(каква е била действителността е трудно да се докаже).А от 2010 всичкото дизел дизела по шосетата- с 15mg/kg сяра макс. Понеже няма никаква гаранция ,че потребителят ще зарежда само нискосернисто,"връзват си гащите".
            По това време в Европа вече всичко шосейно е на 50mg/kg сяра макс. (сега 10 ...или даже 5мг/кг при някои стандарти).

            И требе да се отчитат и известни "културни особености"-бай американец не е свикнал на удължени интервали(той си знае там 3-5-8 хиляди мили,маслото "без пари". Ще се разтревожи,ще почне да задава въпроси и да досажда).

            Плюс туй бизнИсът трябва да върви...какви са тия удължени интервали?

            Тука за срвн. преп.серв. интервал при разни % сяра в горивото . Същите "съображения" важат и за малолитр.дизели :

            http://manuals.deere.com/omview/OMRE..._20101201.html

            ......

            Намерих тука едно сравнение на свежо масло и отработката му с добавен Bardahl Full Metal :

            https://www.oil-club.ru/forum/topic/...osle-10-000km/


            И какво излиза?Значи,качваме с добавката на нивата на цинк и фосфор с едно 40% от изходните нива на "заводската" формула .
            Вдигаме и стойностите на калция и магнезия . Понеже ZDDP и детергентите са антагонисти,при добавянето на едното следва да се добави и другото(което май са и направили от Бардал в съвременната формула на "full metal") ...обаче високите нива на калций в маслото в бенз.автомобили с директно впрсъкване(с или без турбопълнене) води до явлението LSPI (Low Speed Pre-Ignition),затуй има и нарочни изисквания и моторни тестове в най-новите категории масла за бенз.автомобили.
            ОБАЧЕ никъде на сайта на Bardahl няма знак "осторожно!",напротив-смело са заявили,че добавката е подходяща за всеки автомобил.

            Min-max-усредени стойности на Ca, Mg , Zn, P на произволно тествани масла ,сертифицирани по API SP/ILSAC GF6 (нивата на калций в детергентите са намалени до около 1000ppm ,а на магнезия-повишени,като компенсанция в срвн. с предишни категории,зер за калция е установено,че улеснява появата на LSPI) :

            https://i0.wp.com/pqia.org/wp-conten...g?w=1442&ssl=1

            A потребителят ,в желанието си да облекчи и удължи живота на мотора,всъщност може да доведе до умиралото му или скъпи ремонти с тява добавки,зер купчината железария не се трогва от добрите намерения на сайбията си.


            ...........

            Другата дивотия е смелото заявление,че е подходяща за талиги,оборудвани с всякакви каталитични и пр. устройства. Глупости,ясно се види,че ако я добавим в маслото,смело "задраскваме" там всякакви препоръки за low- или mid- SAPS,нали...с последствията за потребителския джоб.

            Освен туй,в европейската формула на Full metal има и подобрители на вискозитета- от анализа на отработеното масло се вижда,че от началното SAE 5w-40 микстурата в края на сервизния интервал наподобява на 10- или 15w-40 (поне в "прозореца" 40-100 градуса) ...и туй не е заради скромните 0.3% сажди.

            Предполагам,че и стойностите на износа на "голото" Bardahl XTEC SAE 5w-40 C3 биха изглеждали по-добре(или сходни) от тези на "микстурата",въпреки екзотическата идея на собственика да турга ACEA C3 масло+Full Metal в Cummins ISF (2.8l.) вместо там някое API CK-4 със съотв.фирмено CESxxxxx одобрение.

            Ca- и Mg-съдържащите детергенти са и "носители" на алкалния резерв на маслото,затуй и в края на сервизния интервал показателят на алк.резерв (TBN) e ...реално по-висок от тоз на "голото" C3 масло.


            Тука какво има във Full Metal от 2012г. (няма особено количество детергенти,да не кажем-хич) .Сега формулата е доста по-различна...а може би има и разлика в продукта за европейския и американския пазар.Има и други подобни (Zddp "голо",без компенсиращи детергенти ,повишаващи алкалния резерв)..предозирането с него (освен в съвсем кратък интервал,там за разработване ...или уикенд фърчене по пистата) ще има неприятни последици.
            https://www.oil-club.ru/forum/topic/...hl-full-metal/

            И хайде,той гражданинът е смесил добавка на Bardahl с масло на Bardahl...ама кво ще се получи с такова на друг производител,загадка.

            Та затуй и в свястно масло(моторно и трансмисионно) не трябва да се слага нищо "за профилактика/за всеки случай" . Горивото е по-друга хава...



            Full Metal Euro към 2022г. :
            https://english.bardahl.fr/Bardahl/m...007B_en_pd.pdf
            https://cdn02.plentymarkets.com/h3cq...SD_BFUL400.pdf


            Поне,както изглежда, "Full metal" и "Plasma" са всъщност...част от пакета присадки,които си се ползват тъй или иначе в техните съотв.линии масла,но продавани в малка 400мл. опаковка,без базовите масла.Хитроумна идея някак си...
            И Plasma XLR се лее като мед по видеата...има доволно кол. подобрители на вискозитета (82 cSt @ 100°C )
            Не знам колко струват в срв. с туба(примерно добавката Plasma XLR 400ml. в сравнение с 5-литрова туба Bardahl Plasma XLR SAE 5w-40) ,ама предозирането с витамини , хранителни вещества и прочия ич не е добре за "профилактика".

            Добавката Plasma XLR :

            https://cdn02.plentymarkets.com/h3cq...24/SD_BPLA.pdf
            https://english.bardahl.fr/Bardahl/m...011_en_tds.pdf

            Коментар


            • Гаврил Груев Хлътев
              Гаврил Груев Хлътев коментира
              Редактиране на коментар
              И като искаш да 'подобриш' вискозитета при 100°C - Защо просто не сложиш масло с такъв вискозитет при 100°C ?
              Добавките в общия случай са 'змийско масло'. А изключенията само потвърждават правилото.

            • td120
              td120 коментира
              Редактиране на коментар
              Да.
              Вискозитетно-индексните добавки в "multigrade" маслата (моторни,трансмисионни) се "накъсват" необратимо с течение на работата на агрегата и вискозитетът си пада(нo сега са много по-устойчиви и са престанали да бъдат особен проблем).
              Ако дойде време да притургаме "подобрители" на вискозитета в съвременно масло...то значи има къде по-сериозен проблем с мотора (или просто му е дошло времето на самото масло) и тъй или иначе това,което е в мотора, следва да изтече в канала скоропостижно...и си наливаме ново масло без там разни допълнителни добавки(но интервенираме при първа възможност,ако има някакъв проблем).
              Visco-Stabil на Liqui-Moly беше добавка с подобрители на вискозитета...май нямаше нищо излишно в нея (ако някому се наложи да ползва). Но пак-такива работи следва да са "от зор заман",временно "решение".

          • В момента имам приятел с работилница,който ремонтира вече пети поред дизелов мотор на ВМ и всеки един е внесен от Италия. На единия като реши да източи маслото преди ремонта...в картера имаше само 1,5 литра от обща система 8,2 литра. На другия като питал собственицата,защо на върха на щеката няма масло и тя го питала"Ама то и масло ли трябва?". Третият бил с оригиналното масло на 115.000 км и всички странно или не са внесени от Италия.Е,какво ви е виновен производителят на машината,след като задкормилното устройство е малоумно и после на мотора му излизало лошо име.Колега тук от форума се свърза с мен и му видях колата,която е 2012г, на 250.000 км дизел и е в перфектно състояние макар и внос от Италия. Само че предишният собственик,взел че се заблудил и редовно сменял маслото...пожелах на колегата само безаварийни километри. Затова по-горе писах,че светила в техниката тук много,но....само на приказки. Никого не съм карал с пистолет на главата едва ли не да не си купи бензиново изпълнение,но после да не реве като обран евреин,когато му предложат на бензиностанцията златна карта като клиент на годината с боннуси.За въртящия момент хич няма да коментирам,понеже нещата опират просто до обикновена физика.Аз тази тема в този форум съм я отворил именно затова,за да можем да обсъждаме,коментираме и ит.н. всички теми свурзани с колите си. Нещо повече, на никого не съм отказал мнение,помощ и др. ,който се е свързал с мен и ме е попитал. Но да ми се вменява малоумие и "шит" от разбирковци с квартално занчение люпещи семки пред блока си....към това не мога да остана безразличен и да го подмина. Затова писах,че не ми е на нивото.
            JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
            Тел: +359 887 847261

            Коментар


            • ivaningbg
              ivaningbg коментира
              Редактиране на коментар
              Здравей,колега. Да имам представа,но ако беше чел постовете ми по-горе, нямаше да питаш. В съседното градче един майстор вече ремонтира пети такъв мотор и знам много добре,колко излиза ремонтът. Когато живях там (в Германия) също се интересувах. Ти щом си в Германия трябва да знаеш,че трудът е скъп и затова никой не се захваща с такъв. Това,че един твой приятел е нямал късмет с двигателя си, не значи,че ние тук в България още висим по дърветата,ядем доматите още с колците,вадим картофите с бомби и садим чесъна с прашка.

            • vasil lazarov
              vasil lazarov коментира
              Редактиране на коментар
              Колега, аз не притежавам въпросния автомобил, и честно казано не ме интересува. Зададох ти елементарен въпрос, и отговора ти не ти прави чест. Имах те за малкото останали хора в този форум, които заслужават да бъдат четени. Явно съм объркал. А как ядеш доматите, и какво правиш с останалия зеленчук, си е твоя работа. Лек ден!

            • дядо владо
              дядо владо коментира
              Редактиране на коментар
              Отговора ме е към Васил, не е по темата. На тези мотори проблем им бяха резервните части - просто не се предлагаха, сега как е нямам идея. Колкото до цените на ремонта - те са две. Едната е труд, другата части. Кое колко излиза при всеки е различно. При мен за ремонт на класически умрял по старост ( износен ) V8 труда който плаща собственика на машината е 3600-3800лв. Това е сваляне качване разглобяване сглобяване, мерене вал цилиндри и бутала, полиране вал, хонинг и челосване ( чистене на блок ) шлайф глава и клапани и смяна на гумички. От там нататък са частите. Ако при меренето се отиде на ремонтен размер лагери или бутала цената труд се променя, ако се окажат износени клапани легла водачи - цената труд се променя, .........Отделно някои "колеги" (да ги наречем) върху труда на шлайфистите ( включен по-горе в цифрите) си слагат лапанка ( що да не по€бнат клиента ) и ако от цеха излиза на 1800 те казват 2400. Други не работят с части на клиента ( официалното обяснение е заради гаранцията ) и там има до 40% лапанка за тях и т.н ит.н.......

          • Аз много добре разбрах,чий е автомобилът,но за разлика от теб аз чета постингите на другите,преди да задавам въпроси (дори и елементарни). След като не те интересува автомобилът на приятеля ти,защо тогава задаваш въпрос? След като си тук и си решил да се включиш в темата е логично поне да имаш интерес.Аз никого не съм задължил да участва тук и да се цупи. Признавам,че може би бях малко грубичък,за което се извинявам,но едва ли съм "един от малкото останали хора в този форум,които заслужават да бъдат четени". Тук има толкова много грамотни хора,от които съм научил толкова много. Нещо повече - ако не беше този форум може би нямаше да придобия смелост да си купя навремето колата. Именно колега от тук ме "зариби" окончателно. Лек ден и на теб.
            Последно редактирано от ivaningbg; 16-03-25, 14:04.
            JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
            Тел: +359 887 847261

            Коментар


            • vasil lazarov
              vasil lazarov коментира
              Редактиране на коментар
              Прочетох последните страници на темата, никаде не видях да си написал конкретни цифри. Владо благодаря за информацията, ще предам на собственика. Ако има интерес от негова страна, ще пиша на лично.

          • Аз много добре разбрах,чий е автомобилът,но за разлика от теб аз чета постингите на другите,преди да задавам въпроси (дори и елементарни). След като не те интересува автомобила на приятеля ти,защо тогава задаваш въпрос. След като си тук и си решил да се включиш в темата е логично поне да имаш интерес.Аз никого не съм задължил да участва тук и да се цупи. Признавам,че може би бях малко грубичък,за което се извинявам,но едва ли съм "един от малкото останали хора в този форум,които заслужават да бъдат четени". Тук има толкова много грамотни хора,от които съм научил толкова много. Нещо повече - ако не беше този форум може би нямаше да придобия смелост да си купя навремето колата. Именно колега от тук ме "зариби" окончателно. Лек ден и на теб.
            JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
            Тел: +359 887 847261

            Коментар


            • Здравейте. От може би вече 10 години имам регистрация във форума, но досега не съм писал, а само хвърлям поглед от време на време.
              Не бих искал да влизам в ролята на някакъв арбитер, но тъй като в момента виждам, че се разви някакъв ненужен спор, който всъщност бе повлиян от множеството колеги, които оспорваха по-ранната смяна на масла от Иван, мисля, че Васил съвсем добронамерено попита Иван за цената на ремонта на такъв двигател. Иван реши, че Васил е поредният, който се заяжда. Мисля, че Иван ако проследи отново края на темата, ще му стане ясно. От представата за Иван, смятам, че не е човек, който би се заяждал.

              И тъй като в последните девет години притежавам два дизелови Grand Cherokee, вторият е именно с двигател VM и както всички останали, се вълнувам от надеждността на този агрегат и дали няма да ме остави някъде напът, понеже обичам да пътувам и извън страната.
              Аз също бих искал да разбера цената на такъв ремонт на двигателя колко излиза.
              Попаднала ми е информация от руски форуми и сервизи, които явно имат множество опит с VM 3.0 Diesel, и описват най-честите проблеми, от които идва чупенето на коляновия вал, и това са три причини:
              1. Втвърдена гума на демпфера на шайбата на коляновия вал
              2. Неизправни горивни дюзи
              3. Турбина

              Втърдената гума на шайбата на коляновия вал не успява да погаси вибрациите, поради твърдостта на каучука и съответно губи способността си да изпълнява напълно функцията си.
              Съответно, от неправилната работа на инжекторите има повече вибрации и детонации, които се предават на вала.
              И комбинацията от тези фактори: намалена ефективност на демпфера, повишена вибрация поради инжекторите, повишено натоварване от турбина, водят до разрушаване на коляновия вал.

              Който се интересува, може да прочете повече. Може да ползва и транслейтър:

              https://jeep4x4club.ru/blogs/entry/1...mka-kolenvala/

              Пожелавам успех на всички и повече безаварийни километри с този двигател, който аз лично харесвам.
              Продължавам да следя темата.

              Коментар


              • ivaningbg
                ivaningbg коментира
                Редактиране на коментар
                Колега,абсолютно си прав в темата тук. Аз ако можех на колегата Вазов в знак на извининение бих стиснал ръката. Аз също членувам в този руски форум, гледал съм много видеа от руснаците. Следя си с приложение състоянието на дюзите нон стоп,което ми дава едно голямо успокоение. С автомобила си съм дърпал ремарке поне 5 пъти от Германия насам пренасяйки багажа си засега не се оплаквам от мотора или кутията. Според руснаците най-вече заради дюзите коляновият вал се товари и чупи.Знам,че в Русия нафтата им не е като нашата в Европа и е напълно възможно дюзите да правят проблеми именно заради това.Отделно в студените им климатични зони кой знае как третират зимата дизеловите котори,все пак те основно карат на бензин и т.н.

            • Първоначално публикуван от ivaningbg Преглед на мнение
              Благодаря за откровението,колега. Видимо си светило в техниката и си с италианска кола,на която сменяш маслото на 10 години.
              Благодаря Колега. Почувства се лично засегнат, за което аз вина нямам. С Италия допирът ми е кулинария и история единствено, за което не съжалявам.
              Интересно ми е, с немската ти школовка (според теб), как гледаш на самозвани специалисти, които си измислят собствени правила за поддръжка на мпс-та в случая? Инженера от БМВ, МБ или ФВ примерно казал 1, ма не, бай Иван вика 239?? Сериозно?
              ПП зададоха ти въпрос по-горе, какво ще стане, ако на вертолет, който ти си направил, някой си Гюнтер реши да го обслужва на половината на интервала, ти нещо отговори ли?

              Коментар


              • ivaningbg
                ivaningbg коментира
                Редактиране на коментар
                Кооега,откакто се опита да вмениш малоумие и шит,не смятам нито да ти отговарям,нито да ти пиша. Сам си отговори на въпроса защо?Тази тема съм я отворил още с придобиването на автомобила си с цел да се обменят опит и знания,но не и обиди. Не съм ти длъжен с нищо. Жив и здрав!

            • Интересен спор сте спретнали, аз лично съм забелязал по форумите извън България и главно Щатите, че всички които си сменят маслата на под 10 000км. и по-точно на моточасове и не спазват предписанията на производителя си карат без проблеми и Хеми и VM, всички други специалисти които четат книжките и дори и тях не спазват ходят да плачат по сервизите и имат икона на Дядо Владо, Димата и др. в колата. Същото е и при Мерцедес където примерно OM651 - "стъкления" мотор Немци които от едно време спазват смяна на под 10 000км. или година карат стотици хиляди километри към милион без проблеми, другите се позовават на това че е "стъкления" мотор и ревове, така че аз подкрепям смяната на флуидите преди това което пише в книжката и съответно съобразяване с начина на експлоатация на машината...
              Ако карам само градско ще сменям на 6хиляди даже, ако тегля на 5 000, пък който иска да сменя на по 20 000км.
              Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
              Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

              Коментар


              • ivaningbg
                ivaningbg коментира
                Редактиране на коментар
                Абсолютно споделям мнението ти.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                И аз след вече 15тина години и може би над милион КМ на много различни джипове, сменям на всеки 7-8 до най-много 9 000 километра, сравнително евтино, не марково, но с доказано постоянно качество и произход синтетично масло; виж филтрите сменям на всяка втора или трета смяна на масло, не за спестяване, просто не ми се цапа толкова редовно, а и не вярвам, че е проблемна моята практика.

            • Относно стойността на ремонт на дизелов мотор,който ми се обади ще го свържа с моя майстор,за да разбере от него,колко струва такъв ремонт в България. Предполагам,че няма да се различава цената му от тязи на Деди Влади в София.Както вече писах,майсторът ми отремонтира към 5 такива,резервни части има,даже не се налага и внос от САЩ вече. Ако Европа въведе мита за американските стоки,може да се окаже,че вхосът на цели коли или части за тях от там няма да е много изгоден.
              JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
              Тел: +359 887 847261

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X