Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моята Кия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моята Кия

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Баш искаш да гониш дяволи с чесън, нищо общ няма между начина на управление на бензинов и дизелов мотор.
    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение


    В случая, оборотите на празен ход, ако могат да се настройват, това е софтуерно. Но проблема не е в тях. Ако помпата е бошова, със сигурност има настройване на цикловата порция с местене на капака на помпата, но трябва да се гледат стойностите с уред за диагностика. Това е една възможна причина за тресенето.
    Другата е замърсяване на датчика за цикловата порция в самата помпа, който дава обратна връзка дали се изпълнява правилно командата от компа. Това също се ремонтира, като се сваля горната част на помпата където е датчика и тя с разглобява, почиства и така... При сглобяването пак трябва да се настрои цикловата порция.
    Реално ми е ясно каква е разликата в управлението на двата мотора. Странен ми е факта обаче, че при корекция в оборотите на празен ход клатенето изчезва. Проблема в случая е, че корекцията не е постоянна и не мога да направя експеримента в реални постоянни условия.

    От там и въпроса ми - има ли сервизен режим, подобен на маздите, в който да може чрез свързване на два от пиновете колата да позвoлява обучение.

    Принципно в главата ми има логично обяснение защо това може да влияе на автомобила. За безнина знам защо го прави(ЕКУ-то променя порциите на горивото и отваря принудително клапана за да не изгасне колата и да поддържа някакъв празен ход, и това води до неравномерен такъв, понеже първоначалните обороти са прекалено ниски). Наистина не съм на 100% запознат с начина, по който работи в случая електрониката в помпата(знам, че няма клапан за празен ход и подобни на него, но реших, че може би електрониката в помпата коригира порцията поради недостатъчни начални обороти), но предположих, че е възможно нещата да стоят по подобен начин, също така може и много да бъркам.
    Последно редактирано от McNicko; 12-03-16, 19:41.
    Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
    Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

    Коментар


    • От: Моята Кия

      Исках да си сложа пак капачките ей така. За малко по-добра визия, като се има предвид, че ми е и евридей кола.
      Доколкото видях, хъбовете нямат лагер вътре, или поне не съм им разглобявал външната част с пружината, която притиска муфата.
      Стърчащата част на полуоската със шлиците, не знам колко радиален луфт е нормално да има, доколкото въобще е редно да има радиален луфт.
      Не мога да преценя така, но моята има поне по1-2мм радиално.
      Следващото нещо с което ще се занимавам, ще са иглените лагери и семерингите от задната страна на главината.
      Защото от тях идва луфта.
      Реших да сложа пак иглени лагери, защото не ми се занимава да демонтирам цялата главина (шенкел), за да правя втулки.
      Но като разглобя, ще видя какво е положението с износването на гнездата.
      Като цяло, имам ромолене от време на време само отдясно.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • От: Моята Кия

        ГНП само от Компрекс ли става или и от DITD?
        Нико, за каква вариация в оборотите на празен ход говориш. От порядъка на 50-100 оборота? Нагоре, или надолу?
        За да изчезне проклетото придърпване...
        Ясно е, че не става ръчно регулиране.
        Баси, Ситроена съм го карал на четвърта с 40 и никога не ми е придръпвал така грозно.
        Това само на обороти трябва да се кара.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • От: Моята Кия

          При мен са около +-20 оборота вариациите в двете посоки. Придърпване много рядко се появява при мен и го отдавам за момента на начина ми на каране, обикновено под 1200 оборота ама то там сила няма горкото да тръгне. Както казах по-горе - сходен проблем с бензиновата ми мазда, ама пак подчертавам, че не съм толкова навътре с електрониката по дизелите.

          Та заради търся дали проклетата електроника има начин да влезе в обучителен режим и да се вдигнат малко оборотите.

          Помпа от компрекс сравнително лесно се намира. Миналия ден гледах и една Витара ТД със същия двигател като на Кичка, но с механична помпа и подозирам, че и от Витара става в такъв случай.
          Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
          Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

          Коментар


          • От: Моята Кия

            На други колици почва и при други обороти да придърпва. Не знам дали е с помпа Бош твоя мотор, но ако да, ето ти малко четиво с полезни линкове в него - http://www.offroad-bulgaria.com/show...12#post2854712

            Оборотите на празен ход, ако е Бош, подлежат на регулировка само през диагностичен уред и то ако това е предвидено.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • От: Моята Кия

              Не мисля че помпата е Бош. По-скоро е Zexel, или нещо такова.
              Дразни ме всичко в това електронно управление, не само придръпването, а и закъсняващия респонс. Не е само до оборотите на турбото въпроса.
              При механичната, ако смачкаш газта може и да припуши, ма реакцията е почти мигновена. Това въобще не съм видял да изпуши черно, от месец вече го карам.
              Започва да набира над 2000-2200 оборота
              Дотам е мъртвец. Падне ли под 1500 об, започва да присецва. Независимо на коя скорост.
              Почистил съм всичко което може да се почисти. Намаля малко, но пак е досадно.
              Без газ, просто не може да се кара.
              И понеже скоростите са му късички, трябва все да понижаваш, за да не пада под 1500 об.
              Досадна работа...
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • От: Моята Кия

                Zexel и Bosch, са доста сходни в електрическите си варианти.

                Вървенето, припушването(т.е. липсата им) и придърпването може да са и заради неправилна регулировка на цикловата порция.

                По принцип и моето Ауди някога точно около 1500об/мин придърпваше и се оправи с чистене на помпата като в линковете(но не го правих аз, а майстор). След няколко години обаче се наложи повторно.
                Пробвай като почне да придърпва, да отпуснеш газта и пак да натиснеш(плавно, и така няколко пъти) понякога се уцелва някакво положение при което не тресе(не че е решение де..).
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • От: Моята Кия

                  Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                  Не мисля че помпата е Бош. По-скоро е Zexel, или нещо такова.
                  Дразни ме всичко в това електронно управление, не само придръпването, а и закъсняващия респонс. Не е само до оборотите на турбото въпроса.
                  При механичната, ако смачкаш газта може и да припуши, ма реакцията е почти мигновена. Това въобще не съм видял да изпуши черно, от месец вече го карам.
                  Започва да набира над 2000-2200 оборота
                  Дотам е мъртвец. Падне ли под 1500 об, започва да присецва. Независимо на коя скорост.
                  Почистил съм всичко което може да се почисти. Намаля малко, но пак е досадно.
                  Без газ, просто не може да се кара.
                  И понеже скоростите са му късички, трябва все да понижаваш, за да не пада под 1500 об.
                  Досадна работа...
                  Вкарвай го над 2000об. няма проблем!
                  Пробвай над 3000об,и сичката газ!
                  .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
                  Киа спортаж2000тди 98г
                  Ауди А3 1.9ТДИ
                  Каравана Аdria 390Q

                  Коментар


                  • От: Моята Кия

                    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                    Не мисля че помпата е Бош. По-скоро е Zexel, или нещо такова.
                    Дразни ме всичко в това електронно управление, не само придръпването, а и закъсняващия респонс. Не е само до оборотите на турбото въпроса.
                    При механичната, ако смачкаш газта може и да припуши, ма реакцията е почти мигновена. Това въобще не съм видял да изпуши черно, от месец вече го карам.
                    Започва да набира над 2000-2200 оборота
                    Дотам е мъртвец. Падне ли под 1500 об, започва да присецва. Независимо на коя скорост.
                    Почистил съм всичко което може да се почисти. Намаля малко, но пак е досадно.
                    Без газ, просто не може да се кара.
                    И понеже скоростите са му късички, трябва все да понижаваш, за да не пада под 1500 об.
                    Досадна работа...
                    Това е много гадно . Първия китаец беше така , добре че го карах само 11000 км и го върнахме ...
                    От: Great Wall - плюсове и минуси

                    Дочакахме го -
                    Днес върнахме Тойотите и се оборудвахме с тия бели лебеди. На първо четене - върви , но и много друса. С дизелов двигател са, не знам колко коня но дърпа осезаемо от 2000 оборота. Като се прибрахме трябваше да отидем на един обект с лек наклон , черен път с коловози. Пробвах на леко на първа бърза / с Тойотата излизах без проблем / , оборотите бяха под 1500 и изненада - неще да върви направо гасне. Наложи се да включа бавни. Та така , по-натам като покарам пак ще пиша.
                    На нас клиренс ни трябва , не скорост

                    Коментар


                    • От: Моята Кия

                      Оооо, аз му давам за душицата. Режа го, но градско е неприятно придърпването.
                      Но трябва да се сменят скоростите за микросекунди, както на Ф1.
                      Сега, нека уточня че си давам сметка че не може да върви като лека кола, все пак е 1,5 тона.
                      Просто искам двигателя по-жив, това е.
                      Започвам събирането на "свободно време" и ще търся механична помпа. Нея вече ще си я регулирам да ми върви и гори както искам.
                      А тази такъв шут ще отнесе...
                      Даже започвам да се замислям, дали няма начин да стане и компресор от Компрекс
                      Че турбото и то ми мижавее....


                      ПП: Не е там проблема, дедо Гоше. От една камара време се опитвам да си изградя стил на каране с това и все не ми се удава.
                      Не съм свикнал на градско да карам в обороти. Иначе, не съм състезател. Дори пенсионерската карам, то затова и ме дразни че не ще да върви на малки обороти, а лашка.
                      Аз разбирам да прилашка на 1000 оборота или близко до празния ход, ама на 1200-1500...
                      Последно редактирано от TigerHunter; 13-03-16, 19:15.
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • От: Моята Кия

                        Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
                        Това е много гадно . Първия китаец беше така , добре че го карах само 11000 км и го върнахме ...
                        От: Great Wall - плюсове и минуси
                        Дочакахме го -
                        Днес върнахме Тойотите и се оборудвахме с тия бели лебеди. На първо четене - върви , но и много друса. С дизелов двигател са, не знам колко коня но дърпа осезаемо от 2000 оборота. Като се прибрахме трябваше да отидем на един обект с лек наклон , черен път с коловози. Пробвах на леко на първа бърза / с Тойотата излизах без проблем / , оборотите бяха под 1500 и изненада - неще да върви направо гасне. Наложи се да включа бавни. Та така , по-натам като покарам пак ще пиша.
                        Това няма нищо общо Сашо,ни с тойота ни с мазда?
                        .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
                        Киа спортаж2000тди 98г
                        Ауди А3 1.9ТДИ
                        Каравана Аdria 390Q

                        Коментар


                        • От: Моята Кия

                          Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                          Оооо, аз му давам за душицата. Режа го, но градско е неприятно придърпването.
                          Но трябва да се сменят скоростите за микросекунди, както на Ф1.
                          Сега, нека уточня че си давам сметка че не може да върви като лека кола, все пак е 1,5 тона.
                          Просто искам двигателя по-жив, това е.
                          Започвам събирането на "свободно време" и ще търся механична помпа. Нея вече ще си я регулирам да ми върви и гори както искам.
                          А тази такъв шут ще отнесе...
                          Даже започвам да се замислям, дали няма начин да стане и компресор от Компрекс
                          Че турбото и то ми мижавее....


                          ПП: Не е там проблема, дедо Гоше. От една камара време се опитвам да си изградя стил на каране с това и все не ми се удава.
                          Не съм свикнал на градско да карам в обороти. Иначе, не съм състезател. Дори пенсионерската карам, то затова и ме дразни че не ще да върви на малки обороти, а лашка.
                          Аз разбирам да прилашка на 1000 оборота или близко до празния ход, ама на 1200-1500...
                          Ти на Дефендър да се качиш да видиш как върви без газ ...с 40 на пета
                          На нас клиренс ни трябва , не скорост

                          Коментар


                          • От: Моята Кия

                            Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
                            Ти на Дефендър да се качиш да видиш как върви без газ ...с 40 на пета
                            На, е така вървеше и френската гад.
                            Ситроена съм го оставял на първа на празен ход да катери нагоре към вилата.
                            Това ако го оставя така, ще се разглоби трансмисията от лашкане и накрая ще угасне.
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • От: Моята Кия

                              Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                              На, е така вървеше и френската гад.
                              Ситроена съм го оставял на първа на празен ход да катери нагоре към вилата.
                              Това ако го оставя така, ще се разглоби трансмисията от лашкане и накрая ще угасне.
                              И мислиш че това е от помпата ?
                              На нас клиренс ни трябва , не скорост

                              Коментар


                              • От: Моята Кия

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20160313_073613.jpg
Прегледи:1
Размер:231.1 КБ
ID:5706497
                                Е след дълго четене да се похваля и Аз.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X