Днес си отворих една биричка и гресирах каретата и шлиците на карданите.
Каретата на предния нямат гресьорки...
Междувременно, препипах за луфтове и тропания по щангите на задното окачване. Няма засега.
Озадачи ме обаче големия радиален луфт на карданите, от който мисля идва металното придрънчаване при превключване и по-рязко отпускане на съединителя.
Особено на предния, макар че чукването се чува и само на задно
Даже предимно на задно.
При въртенето на предния, забелязах, че няма закъснение в отговора на полуоските, което ми говори, че луфта не е в двойката пиньон-корона.
При задния полуосите не ги виждам, но предполагам е същото положение.
Откъде може да излезне толкова голям радиален луфт в раздатката?
Нормално ли е да има такъв?
Аксиален луфт, няма.
Ето две клипчета:
Your conscience is all you can take to your grave.
Днес, преди да завали ОТНОВО, намерих малко време да си сменя пружините.
Благодаря за любезното съдействие на бат'Гоше и Еленко!
Зет ми каза, че щял да провери за едни пружини от Омега седан.
По-нататък може да експериментирам с тях.
Не искам лифт, който да се налага да компенсирам отпред или с удължаване на амовете.
Повече съм заинтересован от комфорта и се надявам от седан да са една идейка по-малко хеви дюти като твърдост.
Впечатлен съм от подобрението на и без това впечатляващата возия на джипката.
Усеща се, особено при преминаване през напречни дупки, или гърбици.
Явно преди е удряла в амовете.
Предвиждам и тях да ги сменя скоро, макар да са горе-долу добре.
Смених и горните подложки.
Ето някоя снимка:
Кой каза, че Кията нямала ходове?
Това е с откачени амове.
Тарелките на моста и на рамата, изтърках с телена четка, почистих и боядисах с 3в1.
Пружините ги бях боядисал преди това.
Ето и подложките. Оригинални корейски по 4 лв. Имат си и "воден знак"
Your conscience is all you can take to your grave.
От Омега седан, казват, че повдигат с +5 см, от Астра Комби с +3, а от Омега комби с +10 см. Аз съм с вторите и при мен наистина е с +3 см спрямо предницата. И наистина задницата, с читави пружини си промени поведението. При по-голямо повдигане, задния мост се измества в дясно и трябва да се удължава реактивната щанга. Също и каретата застават под по-голям ъгъл.
В момента са си от Спортидж. Само че едната е по-хеви дюти. На дължина идват еднакви.
Разлика в твърдостта има, но не я усещам при возене.
Значи, от Омега седан ще са ми високи...
Аз не искам 5 см.И не искам да втвърдявам окачването много.
Тази кола не я товаря много и държа на возията на празен багажник.
Ще трябва да поразгледам за такива от Астра.
Макар че, не са ми спешни сега.
От Астра кой модел като година?
ПП: По какъв начин лифта отзад, влияе на каретата?
Моите полуоси в момента са хоризонтални. За предните става въпрос.
За панхарда ми е ясно, че ще измести моста встрани малко.
Your conscience is all you can take to your grave.
Моите са от Astra F комби 1996 г. Лифта отзад влияе на каретата на кардана, а не на предните. При лифта, задния мост слиза надолу спрямо шасито, а раздатката си остава на същата височина. Така кардана застава под по-голям ъгъл, сответно и каретата на кардана. Предполагам, че 3 см в повече не са фатални. Не знам, ама твоята май е с А-рамо отзад, а моята е без...
Странно ... аз бях с две различни пружини отзад - едната оригинална, а другата пак за Спортидж, но производство на Spidan. И двете бяха еднакво дебели и в средата и в краищата. О твоите в краищата са по-тънки. Точно като Астровите
Оффффф.... Къде се обърках аз с предните карета. За кардана, да.
Моята не е с А-рамо, но има една допълнителна щангичка, по-къса от страничните, дето е захваната отгоре на дифа. Демек, четириликово е отзад.
Едната пружина ми я прати бат'Гошо, а другата Еленко. Би трябвало да са си от Спортидж.
Тези които свалих, също си бяха по-тънки в краищата и с форма на буренца, но едната беше счупена отгоре, а другата отдолу. Горе долу еднакви части липсваха.
Your conscience is all you can take to your grave.
Не се лъжете да купувате пружини от Астра.
Това е най-дефицитната част по моргите, познайте защо.
Докато имах астра смених два пъти пружините(вярно със стари, но пък здрави, че моите все се чупеха), и веднъж сложих гумени подложки по 3 см. Задните пружини са май единственото лошо нещо на астрите(освен ръждата), а вие точно към тях се насочвате.
Не се лъжете да купувате пружини от Астра.
Това е най-дефицитната част по моргите, познайте защо.
Докато имах астра смених два пъти пружините(вярно със стари, но пък здрави, че моите все се чупеха), и веднъж сложих гумени подложки по 3 см. Задните пружини са май единственото лошо нещо на астрите(освен ръждата), а вие точно към тях се насочвате.
Точно тези пасват идеално.Моите ги купих нови,и за сега нямам проблем.
.Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
Киа спортаж2000тди 98г
Ауди А3 1.9ТДИ
Каравана Аdria 390Q
То за ставането-стават. Ама са калпави още по производство.
Да не ревете после.
Това е най-лесния вариант,не че няма да станат и други.
Тези са най-близо до оригиналните,за това ползваме тях.
Знам,че ти веднага ще навреш две цилиндрични пружини отзад.
Пък и не караме,по състезания.
.Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
Киа спортаж2000тди 98г
Ауди А3 1.9ТДИ
Каравана Аdria 390Q
Коментар